Moeder vindt zoontje dood in droger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:53

DaniBanani schreef:
Tsja..

Heel erg natuurlijk, dat absoluut. Maar dit had ook kunnen gebeuren als mama thuis haar verjaardag aan 't vieren was, dan let je ook niet op de droger. En misschien had de oppas op 't allerlaatste moment afgezegd en gebeurde dit één keer. Luizen kan elk kind krijgen, en misschien had ze niet genoeg geld voor regelmatige tandartscontroles. En 'een ramp' is nogal subjectief, voor de één is dat 2 gaatjes, voor de ander 4 missende tanden en 6 gaatjes.

Oftewel: we weten het toch niet? Het is heel erg, en de moeder is niet bepaald verstandig geweest, en misschien is ze écht verwaarlozend. Maar om iemand dan maar meteen dood en pijn toe te wensen..

Oppas afgebeld? Ja dan heb je gewoon pech als ouders zijnde en hoor je als nog bij je kind te blijven.

Vind jouw bericht wel een beetje naief, het is natuurlijk een (oud) bericht en wij weten natuurlijk niet precies wat er is gebeurd, maar na aanleiding wat hier geschreven staat vind ik je wel erg mild.

Ik als moeder van een tweejarige, zou ook zeggen als dit bericht werkelijk waar is met alles wat erin staat.
Kinders uit huis halen en moeder verplicht sterilliseren.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:01

DaniBanani schreef:
Tsja..

Heel erg natuurlijk, dat absoluut. Maar dit had ook kunnen gebeuren als mama thuis haar verjaardag aan 't vieren was, dan let je ook niet op de droger. En misschien had de oppas op 't allerlaatste moment afgezegd en gebeurde dit één keer. Luizen kan elk kind krijgen, en misschien had ze niet genoeg geld voor regelmatige tandartscontroles. En 'een ramp' is nogal subjectief, voor de één is dat 2 gaatjes, voor de ander 4 missende tanden en 6 gaatjes.

Oftewel: we weten het toch niet? Het is heel erg, en de moeder is niet bepaald verstandig geweest, en misschien is ze écht verwaarlozend. Maar om iemand dan maar meteen dood en pijn toe te wensen..

Er is GEEN ENKEL excuus te bedenken om een kind van 4 een avond alleen thuis te laten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Werkelijk ONVOORSTELBAAR dat iemand dat doet!!!!

Dani

Re: Moeder vindt zoontje dood in droger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:22

Ho ho, ik zeg niet dat het een excuus is. Natuurlijk was de moeder hartstikke fout! En ik ben zeker niet naïef, ik zeg ook niet dat ik gelóóf dat het allemaal per ongeluk was en mama kon er niks aan doen.

Maar ik vind het ver gaan om iemand dan maar dood te wensen. Ik geloof namelijk dat er heel veel ouders zijn die wel eens zoiets stoms doen, alleen in 99% van die gevallen gaat alles goed. Maar even weglopen bij de commode, even de hete thee laten staan, de auto vergeten op de handrem te zetten, snel een boodschapje halen - genoeg situaties te bedenken, waarvan ik me niet kan voorstellen dat ouders daar nooit in terecht komen. Alleen gaat het gelukkig meestal wel goed. Nu niet. En daarmee praat ik de moeder zéker niet goed, maar om dan allerlei verwensingen te roepen..

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:25

|(

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:27

Jeetje wat bizar,
misschien waren er wel oudere kinderen die de leeftijd hebben om op te passen dat word niet vermeld hé!
Haalt niet weg dat het enorm erg en een trieste gebeurtenis is!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:30

Echt... verschrikkelijk triest zoiets...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:31

Wat erg....

Hier gaat de droger ook aan zodra je het deurtje sluit, als je hem zo geprogammeerd hebt, dus dat is niets geks. En als wij 's avonds in de kamer zitten, zou mijn kind ook in de droger kunnen kruipen zonder dat ik het merk en dan zou zo'n kind ook best luizen kunnen hebben, dan ben je nog niet meteen verwaarloosd. Dus wat dat betreft...

Maar een kleintje van 4 een hele avond alleen laten, dat kan natuurlijk niet.

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:33

Jee, ik heb ook een zoontje van 4. Je moet er toch niet aan denken, ik word er niet goed van als ik er aan denk wat dat ventje heeft moeten doorstaan.
Ik ga de hond nog geen 5 minuten uitlaten als mijn zoontje thuis is, al ligt hij op bed. Laat staan dat je een hele avond uit gaat. :n

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:35

En dan las je een paar maand terug nog dat volgens iemand uit de overheid(verbeter mij maar als ik me daarin vergis) een kind van 4-5 jaar prima alleen een wasje zou kunnen draaien...? ja met dit als risico :n

onvoorstelbaar dit... moet er niet aan denken... ;(
Je hebt als ouder inderdaad geen enkel excuus om je kind een (lange) tijd alleen te laten, dat is gewoon weg niet verantwoord! dat blijkt hier maar weer uit bah |o
Je hoort gewoon een oppas te regelen of je kind gewoon mee te nemen.. en nee dat is niet altijd ven makkelijk maar dat hoort nou eenmaal bij ouderschap...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:37

Horse321 schreef:
En dan las je een paar maand terug nog dat volgens iemand uit de overheid(verbeter mij maar als ik me daarin vergis) een kind van 4-5 jaar prima alleen een wasje zou kunnen draaien...? ja met dit als risico :n

Heeft er bij mij wel eens één geprobeerd hoor, die bleef maar scheppen met de waspoeder, de doos was bijna leeg :D .

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:39

Ik kan mijn droger ook zo programmeren maar doe dat nooit. Nu staat hij hier ook in de schuur, dus zal niet snel een kindje in gaan zitten maar toch, als ze aan het spelen zijn...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:40

MamboBeach schreef:
Ik kan mijn droger ook zo programmeren maar doe dat nooit. Nu staat hij hier ook in de schuur, dus zal niet snel een kindje in gaan zitten maar toch, als ze aan het spelen zijn...

Daar heb je wel gelijk in, ik ga daar in het vervolg op letten.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:44

wie laat er in godsnaam 5 kidz alleen in een huis en gaat te stappen dan spoor je echt letterlijk niet..
en dan nogwel een kind van 4.. hoe haal je het in je hoofd.. als je geld hebt om in de kroeg te gaan zuipen heb je ook wel geld voor een oppas van € 10 euro

linsim26

wow hoe kan je nu je kind alleen thuis laten??

anders zijn ze daar ook iets oplettender? en je kunt een kind niet op een kind laten passen vind ik.

het blijven kinderen.

geerke

Wat een vreselijke dood...arm kind!
Kinderen van die leeftijd hoor je niet alleen te laten....als ze thuis was geweest toen het gebeurde had ze zeker wel iets horen bonken in de droger neem ik aan.
Vreemde uitspraak van de rechter.

Raar...mijn droger zit een knop aan de buitenkant die je, ook al is hij al geprogrammeerd,je eerst in moet drukken....anders doet hij het niet.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:46

Diablo schreef:
Wat erg....

Hier gaat de droger ook aan zodra je het deurtje sluit, als je hem zo geprogammeerd hebt, dus dat is niets geks. En als wij 's avonds in de kamer zitten, zou mijn kind ook in de droger kunnen kruipen zonder dat ik het merk en dan zou zo'n kind ook best luizen kunnen hebben, dan ben je nog niet meteen verwaarloosd. Dus wat dat betreft...

Maar een kleintje van 4 een hele avond alleen laten, dat kan natuurlijk niet.

maar jouw kind heeft geen rotte tanden neem ik aan.. luisen kan idd dat kan bij elk kind gebeuren maar een kind van vier met rotte tanden vind ik toch wel verantwoording van de ouders

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:47

linsim26 schreef:
wow hoe kan je nu je kind alleen thuis laten??

anders zijn ze daar ook iets oplettender? en je kunt een kind niet op een kind laten passen vind ik.

het blijven kinderen.

een meid van 16 kan al makkelijk oppassen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:47

geerke schreef:
Wat een vreselijke dood...arm kind!
Kinderen van die leeftijd hoor je niet alleen te laten....als ze thuis was geweest toen het gebeurde had ze zeker wel iets horen bonken in de droger neem ik aan.
Vreemde uitspraak van de rechter.

Raar...mijn droger zit een knop aan de buitenkant die je, ook al is hij al geprogrammeerd,je eerst in moet drukken....anders doet hij het niet.

Onze droger staat aan de andere kant van ons huis en dat is best een eind weg, dat zou je niet horen als je in de kamer zou zitten.

Als je hier de knop ingedrukt hebt, en het deurtje open, is er niets aan de hand, maar zodra het deurtje dan dicht gaat, springt hij aan. En dat knopje laat ik vaak ingedrukt staan.
Maar dat doe ik dus niet meer (al zijn mijn meiden als iets ouder, je weet nooit).

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:48

Lindy1982 schreef:
maar jouw kind heeft geen rotte tanden neem ik aan.. luisen kan idd dat kan bij elk kind gebeuren maar een kind van vier met rotte tanden vind ik toch wel verantwoording van de ouders

Nee dat gelukkig niet, maar als ik kijk naar de zoon van mijn schoonzusje, die heeft ook zwarte voortanden, van een val, hoeft niet meteen maar verwaarlozing te zijn.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:52

ja oke dan weet je dat het van een val komt.. mijn neefje zijn kidz hebben het gewoon door slechte verzorging en veel snoepen slecht poetsen etc ( heb overgens al 8 jaar geen contact met hem ) zie hem alleen nog op de verplichte etentjes :P

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:55

Vind het vooral ook zo zielig dat hij waarschijnlijk pas na 2 uur draaien is gestorven!

Kinderen alleen thuis laten is echt not done, we weten alleen niet hoe oud de andere kinderen zijn.

Rotte tanden kan ook van medicijnen of veel ziek zijn komen en luizen kan ieder kind krijgen, vind dat dus wat weinig om te zeggen dat ze ze verwaarloosde maar ze zullen er vast wel meer van uitgezocht hebben.

Onze droger staat gelukkig op zolder. Kunnen ze voorlopig nog niet alleen naartoe.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:59

hier gelukkig ook op zolder en mijn kleine meid (2) kan haar kamer nog niet uit maar zou haar nooit alleen laten. dan gaat ze uit logeren of de oppas komt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:36

Ik had het bericht in een andere krant gelezen. Die titelde ook "moeder laat zoontje alleen".

In het artikel zelf stond echter "alleen met haar tienerzonen." Voor hetzelfde geldt was er dus een 17-jarige en 15-jarige in huis die de opdracht hadden gekregen om op het zoontje te letten, zoals menig mensen wel eens een babysitter hebben (ikzelf vroeger ook, en zelf ook gedaan). Misschien deden ze het al jaren, dat weten we niet. Als die twee 'tieners' ook nog maar kinderen zijn die nog niet oud en volwassen genoeg zijn op een kind te letten is het uiteraard wat anders. Misschien daarom dat de pathaloog het als geen relevante factor zag.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... mmel.dhtml

Citaat:
Sonny werd thuis in Ashbourne, Derbyshire alleen met twee tieners achtergelaten.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:52

Ziek!!! Arm kind!!!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:54

Verwaarlozing kan nare gevolgen hebben blijkt maar weer.... Bah, sommige mensen zouden helemaal geen kinderen moeten krijgen. :n