Verdronken of moord? Dordrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 18:14

GamblersCup schreef:
Als het op je terrein gebeurt ja, maar ik zou never nooit op mijn fiets springen om te gaan kijken ergens.

Kom óp zeg, het was 1000 meter van mijn huis vandaan, 5 minuten fietsen. Als je nu even de quote in de OP leest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:15

ElineS schreef:
Ik had precies hetzelfde gedaan, op de fiets springen. Zeker als zoiets in je buurt afspeelt. Ik zou bang zijn dat het iemand zou zijn die ik ken.
Inderdaad, dat zou waarschijnlijk ook mijn eerste reden geweest. :j
Bovendien, als er zoveel hulpdiensten langs komen scheuren, is het misschien fijn om even te kijken, zodat je niet in huis hoeft te zitten en maar raden wat er met wie wanneer is gebeurd.
Helpen klinkt een beetje overbodig, maar dat zou ook door mijn hoofd gaan.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:15

TanteSabien schreef:
volbloedfan schreef:
Kom op zeg isheel bokt HEILIG geworden! Alsjeblieft
Vorig jaar is er hier op mijn verjaardag een jochie van 4 verdronken.
We stonden erby en keken erna!
En dat zouden JULLIE net zo har doen!!!!!!!

Sorry hoor maar nee daar ga ik niet bij staan kijken als ik niks kan doen en ik ben zeker geen heilige hoor maar dat gaat me te ver.

dus je kijkt, merkt dat je niet kunt helpen en loopt dan weg?
daar geloof ik dus echt helemaal niks van _O-

Anoniem

Re: Verdronken of moord? Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:16

@ mang: Denk het wel want zoiets die TANTESabien niet haha

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:17

wat een geleuter zeg over dat ramptoeristme, je stap gewoon op je fiets of je loop erheen. Waarom, gewoon zo zit je inelkaar, even kijken, even horen hoe en wat.Dat doen 99 van 100 mensen zeker weten. Ook ik ja, kijk regelmatig hier op p2000 even kijken of er wat gebeurt is in de buurt als je iets met sirenes voorbij hoor komen. Even kijken en weer gaan.

Maar goed, weet de TS ondertussen iets meer?

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 18:18

Bedankt voor de fijne reactie's @ de laatste drie. :)

Nee, ik weet nog steeds niet wie en wat. Ik hoop het snel te horen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:18

Kom op zeg, er is iemand verdronken in de buurt van de woning van TS. Zoiets is een hele nare gebeurtenis en dan gaat iedereen hier een beetje muggenziften en raar reageren. Breng wat respect op zeg, voor elkaar en de overledene. Zo moeilijk hoort dat niet te zijn. Als je wilt discussiëren over ramptoeristen en hoe vervelend of niet vervelend ze zijn, maak dan maar een eigen topic aan daarover.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:18

Jeetje wat is bokt weer heilig zeg.. Je kan tegenwoordig ook niks meer neer zetten zonder commentaar te krijgen.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:19

Ik snap je helemaal hoor TS! :j

poeh, hoop dat het geen bekende is, heb zelf ook 8 jaar in Dordrecht gewoond...

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:19

Als ik gillende sirenes hoor en dus weet dat er hulp bij is ga ik zeer zeker niet staan kijken nee.

Ik weet nog donders goed dat ik een ongeluk had gehad en half lam op de straat lag en om mij heen wel 20 man stonden te loeren.
Word je echt niet blij van hoor.
Dus nee.

Ik snap echt wel hoor dat ts is gaan kijken omdat ze bang is dat het om een bekende gaat oid.
Ik veroordeel dan ook echt niemand maar ik vond het toen zelf niet fijn dus doe ik dat ook niet bij een ander.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:22

KoudbloedKim schreef:
xDramaQueen schreef:
ramptoerist.... :n
Hoe kun je dat nou zeggen zonder haar antwoord af te wachten?? :?

ze ziet 4 brandweer auto's 2 ambulances en 2 politie wagens.. als je er imo er dan nog achteraan gaat fietsen dan vind ik (mening dus) dat je idd een ramptoerist bent, ik zelf ga nooit staan kijken bij ongelukken, ik weet als geen ander hoe erg het is als er iets aan de hand is en er staat een groep mensen fluisterend om je heen oid.

Happinez

@mang, er zijn wel degelijk mensen die dat doen. ;)
Heb zelf iemand van 4 hoog naar beneden zien vallen , er waren direct een hoop ( voldoende ) mensen bij.
Ik ben daarna doorgelopen, en heb later wel vernomen hoe het met die knul is afgelopen.

Nadine_S

Vealosz schreef:
Jeetje wat is bokt weer heilig zeg.. Je kan tegenwoordig ook niks meer neer zetten zonder commentaar te krijgen.

Nou inderdaad.. Pffff.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:24

xDramaQueen schreef:
ze ziet 4 brandweer auto's 2 ambulances en 2 politie wagens.. als je er imo er dan nog achteraan gaat fietsen dan vind ik (mening dus) dat je idd een ramptoerist bent, ik zelf ga nooit staan kijken bij ongelukken, ik weet als geen ander hoe erg het is als er iets aan de hand is en er staat een groep mensen fluisterend om je heen oid.
Dat mag dan wel jouw mening zijn, maar dan mag ik jou er ook op wijzen dat er meer redenen zijn dat die éne (imo kortzichtige) die jij noemt.

[naam] schreef:
ElineS schreef:
Ik had precies hetzelfde gedaan, op de fiets springen. Zeker als zoiets in je buurt afspeelt. Ik zou bang zijn dat het iemand zou zijn die ik ken.
Inderdaad, dat zou waarschijnlijk ook mijn eerste reden geweest. :j
Bovendien, als er zoveel hulpdiensten langs komen scheuren, is het misschien fijn om even te kijken, zodat je niet in huis hoeft te zitten en maar raden wat er met wie wanneer is gebeurd.
Helpen klinkt een beetje overbodig, maar dat zou ook door mijn hoofd gaan.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 18:26

Bedankt Tineke, ik ben blij dat er i.i.g. begrip wordt getoond.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:28

als je net als de TS in een dorp woont waar iedereen elkaar kent, en er gebeurt 1000 meter verderop een ongeluk, ga je ECHT wel kijken hoor.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:29

stel het kan een bekende zijn, je hoort dat er iemand aan het verdrinken is, wil je dat serieus waar zien?

IK zelf kan daar in iedergeval écht niet bij maar nu zeg ik erbij ik ben zelf de persoon die op de grond heeft gelegen met een groep mensen eromheen en ik vond het echt alles behalve prettig, alleen maar beangstigend.

Als de TS het niet zo bedoeld dan excuses maar kan me niet voorstellen dat dat het beeld is dat je voor de rest van je leven in je brein wil hebben..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:29

Wat een heiligen weer zeg! :roll: :Laatst was er hier ook iets gebeurd en ja ik heb ook gekeken, het was de auto van een bekende. Dat is toch niet zo vreemd. Wel heel toevallig dat altijd dezelfde bokkers het eeuwige commentaar geven zeg. :r Een betere wereld begint bij jezelf en reageer anders lekker niet. Weet je wat pas erg is? Als er iemand half vermoord wordt en je in je broek schijt en je niet durft te helpen.
Ook ik ben bij een ongeluk aanwezig geweest terwijl alle hulpdiensten aanwezig waren en bleef op afstand. Uiteindelijk ben ik wel gevraagd om een meisje van 18 te kunnen identificeren omdat ze een rijbroek aan had en zodoende kon haar familie ingelicht worden. Fijn dat je dan als ramptoerist wordt beschouwd...

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 18:31

mang schreef:
als je net als de TS in een dorp woont waar iedereen elkaar kent, en er gebeurt 1000 meter verderop een ongeluk, ga je ECHT wel kijken hoor.

Een vriendin van me, die hier ook woont, heeft epilepsie. Ze is al eerder onwel geworden. Maar zodra deze sirenes voorbij reden, kreeg ik het toch even benauwd.

MamboBeach: Wat fijn dat je dan toch bent gaan kijken en hebt kunnen helpen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:32

Tsjongewjonge!!

Dit is een menselijke reactie!!
Toen hier vorig jaar een meisje verdronk in het zwembad stond er 30 man omheen...! Verdorie 30 man!
En toch heb ik me erdoorheen gewurmd om te gaan reanimeren...!
Zoiets DOE je gewoon.... het is een menselijke reactie....

Dat er al ambulance e.d is maakt het niet anders...
Ik zou dan alsnog gaan kijken of er hulp geboden kan worden.
Want god.. wat was het ambulancepersoneel vorig jaar blij dat ik kon blijven reanimeren terwijl zij andere dingen deden, en ze waren met 6!! man!

Ik vind het lekker makkelijk dat mensen iemand nu gaan uitmaken voor ramptoerist...
bah... maak eerst zelf eens zoiets mee voor de waffel opengetrokken wordt... :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:33

xDramaQueen schreef:
Als de TS het niet zo bedoeld dan excuses maar kan me niet voorstellen dat dat het beeld is dat je voor de rest van je leven in je brein wil hebben..
Dat is netjes van je.. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:34

Leonyr schreef:
mang schreef:

Een vriendin van me, die hier ook woont, heeft epilepsie. Ze is al eerder onwel geworden. Maar zodra deze sirenes voorbij reden, kreeg ik het toch even benauwd.

MamboBeach: Wat fijn dat je dan toch bent gaan kijken en hebt kunnen helpen.

Had het liever niet gedaan want ze was overleden, maar ik vind het erg min om dan te zeggen dat je een ramptoerist bent. Ik kwam overigens van mijn paard vandaan en nam deze weg en 'stuitte' op dit ongeval.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:36

Jolliegirl schreef:
Tsjongewjonge!!

Toen hier vorig jaar een meisje verdronk in het zwembad stond er 30 man omheen...! Verdorie 30 man!

Want god.. wat was het ambulancepersoneel vorig jaar blij dat ik kon blijven reanimeren terwijl zij andere dingen deden, en ze waren met 6!! man!

Ik vind het lekker makkelijk dat mensen iemand nu gaan uitmaken voor ramptoerist...

Inderdaad! Ik heb wel meegemaakt dat de hulpdiensten al ter plaatse waren en ik op een ongeluk 'stuitte' en ze vroegen of ik het verkeer kon regelen zodat zij 'hun ding' konden doen. Waarom dan een ramptoerist?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:37

Bovendien, als er géén """"ramptoeristen""" zouden zijn, zou het veel langer duren voor familie om over zo'n voorval ingelicht te worden.
Stel, het is een kennis waarvan jij weet wie de familie is, dan kun je die mensen (laten) opbellen, zodat zij ook naar het ziekenhuis kunnen rijden.
Zo gaan er geen minuten verloren die soms zo belangrijk zijn, vooral als zo'n persoon in het ziekenhuis overlijdt.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:39

xDramaQueen schreef:
ramptoerist.... :n

Aso reactie :n

Jolliegirl schreef:
Tsjongewjonge!!

_/-\o_