GamblersCup schreef:Als het op je terrein gebeurt ja, maar ik zou never nooit op mijn fiets springen om te gaan kijken ergens.
Kom óp zeg, het was 1000 meter van mijn huis vandaan, 5 minuten fietsen. Als je nu even de quote in de OP leest.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ElineS schreef:Inderdaad, dat zou waarschijnlijk ook mijn eerste reden geweest.Ik had precies hetzelfde gedaan, op de fiets springen. Zeker als zoiets in je buurt afspeelt. Ik zou bang zijn dat het iemand zou zijn die ik ken.
TanteSabien schreef:volbloedfan schreef:Kom op zeg isheel bokt HEILIG geworden! Alsjeblieft
Vorig jaar is er hier op mijn verjaardag een jochie van 4 verdronken.
We stonden erby en keken erna!
En dat zouden JULLIE net zo har doen!!!!!!!
Sorry hoor maar nee daar ga ik niet bij staan kijken als ik niks kan doen en ik ben zeker geen heilige hoor maar dat gaat me te ver.
KoudbloedKim schreef:xDramaQueen schreef:Hoe kun je dat nou zeggen zonder haar antwoord af te wachten??ramptoerist....
xDramaQueen schreef:Dat mag dan wel jouw mening zijn, maar dan mag ik jou er ook op wijzen dat er meer redenen zijn dat die éne (imo kortzichtige) die jij noemt.ze ziet 4 brandweer auto's 2 ambulances en 2 politie wagens.. als je er imo er dan nog achteraan gaat fietsen dan vind ik (mening dus) dat je idd een ramptoerist bent, ik zelf ga nooit staan kijken bij ongelukken, ik weet als geen ander hoe erg het is als er iets aan de hand is en er staat een groep mensen fluisterend om je heen oid.
[naam] schreef:ElineS schreef:Inderdaad, dat zou waarschijnlijk ook mijn eerste reden geweest.Ik had precies hetzelfde gedaan, op de fiets springen. Zeker als zoiets in je buurt afspeelt. Ik zou bang zijn dat het iemand zou zijn die ik ken.
Bovendien, als er zoveel hulpdiensten langs komen scheuren, is het misschien fijn om even te kijken, zodat je niet in huis hoeft te zitten en maar raden wat er met wie wanneer is gebeurd.
Helpen klinkt een beetje overbodig, maar dat zou ook door mijn hoofd gaan.
mang schreef:als je net als de TS in een dorp woont waar iedereen elkaar kent, en er gebeurt 1000 meter verderop een ongeluk, ga je ECHT wel kijken hoor.
Leonyr schreef:mang schreef:als je net als de TS in een dorp woont waar iedereen elkaar kent, en er gebeurt 1000 meter verderop een ongeluk, ga je ECHT wel kijken hoor.
Een vriendin van me, die hier ook woont, heeft epilepsie. Ze is al eerder onwel geworden. Maar zodra deze sirenes voorbij reden, kreeg ik het toch even benauwd.
MamboBeach: Wat fijn dat je dan toch bent gaan kijken en hebt kunnen helpen.
Jolliegirl schreef:Tsjongewjonge!!
Dit is een menselijke reactie!!
Toen hier vorig jaar een meisje verdronk in het zwembad stond er 30 man omheen...! Verdorie 30 man!
En toch heb ik me erdoorheen gewurmd om te gaan reanimeren...!
Zoiets DOE je gewoon.... het is een menselijke reactie....
Dat er al ambulance e.d is maakt het niet anders...
Ik zou dan alsnog gaan kijken of er hulp geboden kan worden.
Want god.. wat was het ambulancepersoneel vorig jaar blij dat ik kon blijven reanimeren terwijl zij andere dingen deden, en ze waren met 6!! man!
Ik vind het lekker makkelijk dat mensen iemand nu gaan uitmaken voor ramptoerist...
bah... maak eerst zelf eens zoiets mee voor de waffel opengetrokken wordt...
xDramaQueen schreef:ramptoerist....
Jolliegirl schreef:Tsjongewjonge!!
Dit is een menselijke reactie!!
Toen hier vorig jaar een meisje verdronk in het zwembad stond er 30 man omheen...! Verdorie 30 man!
En toch heb ik me erdoorheen gewurmd om te gaan reanimeren...!
Zoiets DOE je gewoon.... het is een menselijke reactie....
Dat er al ambulance e.d is maakt het niet anders...
Ik zou dan alsnog gaan kijken of er hulp geboden kan worden.
Want god.. wat was het ambulancepersoneel vorig jaar blij dat ik kon blijven reanimeren terwijl zij andere dingen deden, en ze waren met 6!! man!
Ik vind het lekker makkelijk dat mensen iemand nu gaan uitmaken voor ramptoerist...
bah... maak eerst zelf eens zoiets mee voor de waffel opengetrokken wordt...