is de wereld gek aan het worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daissos4

Re: is de wereld gek aan het worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:01

Naar mijn idee wordt de wereld er echt niet beter op. :+
als het steeds maar zo door blijft gaan.. hmm ik denk niet dat we dan nog veilig op straat kunnen lopen ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:59

Kaspar schreef:
En wat denk je van al die moord en doodslag computerspelletjes en films? Sommige spelletjes zijn echt te gek voor worden en kunnen de meest idiote hersenspinsels en daden losmaken bij mensen die daar erg gevoelig voor zijn.
Ik vind het ook van de zotte dat tegenwoordig iedereen zo makkelijk een wapenvergunning krijgt. Er zijn geen zware screenings of nacontroles aan verbonden.
Ja de maatschappij is gek aan het worden en de overheid werkt dit niet bepaald tegen door veel zwaarde straffen voor delicten uit te schrijven. Moord, je word 5 jaar opgesloten in luxe waarvan vaak 3 jaar tbs en 1 jaar voorwaardelijk. Ben je braaf mag je een jaartje eerder vrij.
Men zou hier eens na moeten denken over straffen als levenslang en de doodstraf.

Het is bewezen dat zwaardere straffen niet helpt, kijk naar Amerika waar de doodstraf nog mag. Ook daar is er criminaliteit en meer dan hier.
bovendien kost dat geld en plek en ik geloof dat zo wel Belgie als Nederland om beide verlegen zitten.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:59

Dit soort onzin gebeurt altijd al...

Toevallig was ik vandaag in het bejaardentehuis, en vertelde een vrouw (86) dat ze verkracht is toen ze 5 was. Waarop de andere dames inhaakten dat dat vroeger meer gebeurde dan men toentertijd dacht; dat dat later pas uitgesproken werd. En als we het over gekkigheid hebben dan is Hitler een mooi voorbeeld (ook al ruim 50 jaar geleden), of de veldslagen van vroeger waar het doodnormaal was om anderen de kop in te slaan.

Media en globalisatie zijn het antwoord. Vroeger hoorde je niet wat er aan de andere kant van het land gebeurde, nu horen we binnen een uur wat er bij wijze van spreken op paaseiland gebeurd. ;)

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:03

Het nieuws reist inderdaad steeds sneller. Als ik nog herinner wat er allemaal in de jaren 80 gebeurde, dan is het misschien wel veel veiliger nu. Maar we horen meer. Ik weet niet hoe het met de statistieken staat, maar in 1987 werden bijvoorbeeld 1 miljoen fietsen gestolen. In diezelfde tijd ging er iemand met een machinegeweer al schietend een disco in Rotterdam in, werd een buurman van mijn broer in Rotterdam doodgeschoten en de andere buurman werd wegens verboden wapenbezit gearresteerd. Ook in dezelfde tijd werden bij 4 van de 5 auto's van mijn familieleden de autoradios gestolen (van mijn zus zelfs 2 keer) en van mijn zwager werd zelfs de hele auto gestolen.

Tja, of het nu dus zoveel gekker is?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 12:47

Het lijkt me wel eens interessant om te gaan kijken hoe het zit met die mensen in amerika, die eigenlijk helemaal leven als in de middeleeuwen. Dus paard en wagen, niks geen moderne dingen.
Weet niet of het echt te vergelijken valt, maar wie weet wel leuk om te zien hoe het daar met misdrijven zit. Hoe heten die mensen nu ook al weer?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 12:48

amish toch?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 12:49

Ja zou goed kunnen. Stiekem lijkt een grote zondvloed alla die vent met zijn ark en dan allemaal verdergaan zoals die mensen mij helemaaaaal geen verkeerd iets.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 12:50

amish.
en dat is een hechte gemeenschap met een hoog hoe-noem-je-dat-ook-alweer?? (dat iedereen elkaar in de gaten houdt? hebben de dorpjes in marokko ook)

edit: die vent was noach :P

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 12:51

een hoge sociale controle.
Dat helpt inderdaad al heel veel.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 12:52

got it, meer sociale druk en controle.

edit: inney was me alweer voor :P

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:14

Inderdaad, dit gebeurt altijd al, alleen de wereld is nu meer op de hoogte vanwege de media.

Denk dat eigenlijk álle factoren ermee te maken hebben.. Sociale controle kan in bepaalde gevallen helpen, maar in andere ook weer niet. Denk niet dat al die rare dingen ooit uit de wereld verdwijnen zolang de mens op de aardbol rondhuppelt.

Ik was een paar maanden geleden in Zuid Afrika op vakantie bij familie. Mijn neef en zijn vrouw hebben nogal een druk leven, waarop ik vroeg waarom ze die kleine van hun niet voor de ochtndjes naar de creche brachten, deze zat immers op hun "woonpark". Toen kreeg ik dus doodleuk het antwoord dat ze dat nooit van hun leven zullen doen, omdat de president ooit heeft gezegd dat je aids kan genezen door met een maagd seks te hebben. Waarop dus ongeveer alle idiote afrikanen zich vol gas op de kleine kindertjes hebben gestort. Idioot he?! En dat komt dan uit de mond van een voorbeeldspersoon!
Dus ja, ik ben er wel van overtuigd dat die rare dingen nooit de wereld uitgaan zolang er mensen zijn.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:19

Ja, waar gaat het heen met de wereld? Ik heb geen idee. Overal waar ik kijk (tv, tijdschrift, krant) staat wel wat slechts in. Ik begrijp gewoon niet waar al die woede en agressie vandaan komt. :n Ook liggen de straffen hier in Nederland veel te laag, en ontzettend krom. Ik vind het een trieste bedoeling allemaal.. Maar ik zie voorlopig geen verbetering.
En dan die media die alles zo verschrikkelijk ophemelt.. Tot in details wordt voortaan alles besproken en uitgezonden.. Dat wekt gewoon ideeën op bij gekken naar mijn idee.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:16

Mensen zijn gewoon stomme wezens over het algemeen.

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 13:49

M'n moeder werkt zelf id gezondheidszorg...die zegt altijd"er lopen d'r méér los dan dat ze vast zitten _O-

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 09:09

Mensen worden steeds egoistischer en achterbakser. Steeds meer mensen denken alleen maar aan hun eigen hachie, eigen behoeften, en zullen daarvoor letterlijk over lijken gaan.
De verslechterde economie zal er ook wel degelijk een rol in meespelen.
En het vreemst is eigenlijk dat de mensen die het hardst roepen en veroordelen, vaak mensen zijn die zelf het 1 en anders te verbergen hebben.
Door hard te schreeuwen over een ander gaat de aandacht van hun af.

Zo ook de priesters die schreeuwen om liefde voor elkaar, respect en eenheid..... En zie........;
Moorden die worden gepleegd om wat? Om eigenlijk helemaal niets.

Het is inderdaad bar en boos aan het worden, maar zoals ook al eerder gezegd hier......het negatieve nieuws zal eerder in de krant komen dan positief.