Trimmer trapt puppy dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:54

Een hond doodtrappen voor de ogen van de kind-eigenaar dan heb je geen ziel wat mij betreft :n

Maar ik zat ook te denken, wat nou als het anders was geweest.
En de hardloop-meneer vriendelijk had gevraagd of ze de hond wilden aanlijnen.
En vervolgens de Familie Knok van de picknicktafel was opgestaan "Bemoei je niet met hoe ik mijn hond hou!!" :(

In zo'n wereld leven we tegenwoordig.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:55

pff afschuwelijk, ook geen woorden voor

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:57

Hier is geen enkel, maar dan ook echt GEEN ENKEL excuus voor. Een inieminiepuppy doodtrappen....mijn god zeg. Hoeveel grote honden je ook in ej broekspijpen hebt gehad, een onschuldig puppy doodtrappen nadat jou nog verzocht is even te stoppen zodat die mensen de pup konden aanlijnen, is NIET goed te praten.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:58

Honden moeten aangelijnd, volkomen mee eens. Maar dit was nog een puppy! Hoe kan je dat nou doen? Ik kan er met mijn gedachte niet bij ;(

*kijkt ondertussen naar haar eigen shih tzu en slikt tranen weg*

Zoiets valt niet goed te praten. NOOIT!

Princess_

Re: Trimmer trapt expres puppy dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 14:05

Ziek.

Hoe ver heen ben je als je dit doet? Aangelijnd of niet, dit kan je niet goedpraten.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 14:11

Ik hou ook niet zo van vreemde honden die me achterop komen, maar een pup is niet bepaald levensbedreigend. En als de eigenaars dan ook nog eens moeite doen om hem aangelijnd te krijgen, mogen ze daar best medewerking voor krijgen. Kort samengevat; eikel :(

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 14:11

Ik ben er - zoals iedereen in dit topic waarschijnlijk -niet bijgeweest, en ik ken de beste man niet, maar je hebt trappen en trappen.
Als de trimmer terwijl hij aan het joggen is, met een zijwaartse beweging van zijn voet een hond uit de weg wil hebben en deze trap dodelijk is, of hij stil gaat staan bewust volle kracht uithaalt en de hond met de neus van zijn schoen raakt, zijn twee manieren van trappen. Zou het niet kunnen dat de trimmer de eerste manier heeft gehanteerd, en deze duw/trap zo ongelukkig aankwam dat hij dodelijk was? Dat er geen opzet in het spel was, maar een ongeluk?

Op grond van de reactie die de man gaf, ga ik er van uit dat het een ongeluk was. De manier waarop hij daarop heeft gereageerd verdient geen schoonheidsprijs: handel het dan netjes af, geef je naam en adres en zorg voor een financiele vergoeding. Daar ben ik het helemaal mee eens.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 14:15

Hoe hard moet je trappen om een pup naar de andere wereld te helpen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 14:16

Is maar weinig voor nodig....was er niet onlangs een topic over iemand die een pup door elkaar schudde, wat dodelijk was?

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 14:17

Ik ben idd ook wel benieuwd naar zijn kant van het verhaal. Ik kan me niet voorstellen dat je bewust een hondje een doodschop verkoopt, misschien wou hij hem wel alleen iets aan de kant duwen. Maar ik vind zijn reactie daarna wel heel erg asociaal, dat kun je gewoon echt niet maken. Bah...

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 14:17

Hij had ook gewoon even kunnen stoppen, nadat hem dat nog gevraagd werd ook, en dan hadden ze de pup aangelijnd, probleem opgelost. Waarom zijn mensen toch zo asociaal.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 14:18

Er lopen hele asociale mensen rond. Dat is altijd al zo geweest overigens en ik vrees dat het ook altijd zo zal blijven.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 15:11

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:33

Nicolletje schreef:
Een hond doodtrappen voor de ogen van de kind-eigenaar dan heb je geen ziel wat mij betreft :n

Maar ik zat ook te denken, wat nou als het anders was geweest.
En de hardloop-meneer vriendelijk had gevraagd of ze de hond wilden aanlijnen.
En vervolgens de Familie Knok van de picknicktafel was opgestaan "Bemoei je niet met hoe ik mijn hond hou!!" :(

In zo'n wereld leven we tegenwoordig.

Dan nog trap je een hond niet dood! :n

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:34

Ongelooflijk dat er mensen zijn die zulke dingen doen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:45

amillia schreef:
Hardloper heeft zich gemeld en z'n excuus aangeboden: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... Boet.dhtml

Snel het boetekleed aantrekken, en niet eens omdat hij spijt heeft maar schrok van de media aandacht? Wat een banketstaaf, echt, gewoon een banketstaaf.

Het gaat hier om een puppy, geen Deense Dog van 60 kilo die achter je aanrent, een PUPPY. Terwijl die mensen hem ook nog gevraagd hebben om een moment te stoppen, maar nee we schoppen het beestje maar dood. Misschien een onbewuste trap, maar dan nog, je trapt een puppy niet! Je trapt geen enkel dier. Ik trap toch ook geen kinderen die mee lopen met me omdat ze iets willen vragen of weet ik veel?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:46

xx_Horsiex schreef:
amillia schreef:
Hardloper heeft zich gemeld en z'n excuus aangeboden: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... Boet.dhtml

Snel het boetekleed aantrekken, en niet eens omdat hij spijt heeft maar schrok van de media aandacht? Wat een banketstaaf, echt, gewoon een banketstaaf.

Het gaat hier om een puppy, geen Deense Dog van 60 kilo die achter je aanrent, een PUPPY. Terwijl die mensen hem ook nog gevraagd hebben om een moment te stoppen, maar nee we schoppen het beestje maar dood. Misschien een onbewuste trap, maar dan nog, je trapt een puppy niet! Je trapt geen enkel dier. Ik trap toch ook geen kinderen die mee lopen met me omdat ze iets willen vragen of weet ik veel?

Bij een grote hond had ie het waarschijnlijk niet eens gedurfd en dan nu excuses maken ivm de media aandacht, wat een hufter!!!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:51

Wat ik van het krantenartikel begrepen heb (woon er erg vlakbij) is het niet met opzet is gedaan.
Bij die recreatieplas zijn veel sporters, en overal wordt duidelijk vermeld dat je je hond aangelijnd moet houden. Er is een speciaal hondenveldje waar ze los mogen, maar daar komen dus ook geen sporters.

Het is niet netjes van die man, maar ik kan me best indenken dat hij niet vermoed heeft dat hij het hondje een doodschop gegeven heeft. En tja, zijn irritatie snap ik wel. Er lopen daar overal niet onder appel staande honden los, die eigenlijk iedereen in de weg lopen. Sneu voor het hondje en baasjes... Harde les, hond aan de riem houden.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:54

xx_Horsiex schreef:
amillia schreef:

Wat weet jij daar nou precies van?
Geschrokken van de media-aandacht... Dat kan evengoed betekenen dat hij daardoor pas beseft heeft dat zijn schop harder ging dan hij verwacht had en zich daarom meldt.

Miepie77

Serendipity1 schreef:
Wat ik van het krantenartikel begrepen heb (woon er erg vlakbij) is het niet met opzet is gedaan.
Bij die recreatieplas zijn veel sporters, en overal wordt duidelijk vermeld dat je je hond aangelijnd moet houden. Er is een speciaal hondenveldje waar ze los mogen, maar daar komen dus ook geen sporters.

Het is niet netjes van die man, maar ik kan me best indenken dat hij niet vermoed heeft dat hij het hondje een doodschop gegeven heeft. En tja, zijn irritatie snap ik wel. Er lopen daar overal niet onder appel staande honden los, die eigenlijk iedereen in de weg lopen. Sneu voor het hondje en baasjes... Harde les, hond aan de riem houden.

je trapt niet naar honden en al helemaal niet naar een kleine pup van 6 maanden, beestje woog waarschijnlijk maar een kilo of 2 a 3, snap niet dat je dit nog goed kunt praten ook :n

skyline

Sorry hoor maar als dat mijn hondje was geweest .
Had die man het niet meer na kunnen vertellen hoor zeker niet na de opmerking dan had je je hond maar aan moeten lijden .
Die had dan echt wel een paar klappen gevangen :=
Kan hier echt zo boos over worden het is gewoon miselijk :(

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:56

idd skyline, ik zou hem zijn aangevlogen -:(- tegen een kleine pup :n

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:58

Citaat:

of ergens anders gaan trimmen? Als het een losloopgebied is ziet die man goed fout, los van dat, erg sneu voor de baasjes en het hondje....

Er is wel flink getrapt neem ik aan, t zal je vent maar zijn

Merk sowieso dat veel trimmers erg lelijk reageren op honden, zulen vast veel slecht gemanierde honden zijn waar ze bang voor zijn, maar waarom ga je dan trimmen in een losloopgebied denk ik dan (bedoel ik dus voor de situatie bij ons)

overigens denk ik niet dat de trimmer in kwestie nog had kunnen trimmen, ik weet het...kwaad met kwaad vergelden is nooit goed, maar ik denk dat de lieve man een paar weken gips en revalidatie tegemoet zou gaan

een hondje trap je niet zomaar even dood...

Maarreh boven dat allemaal....

Tis een telegraaf reactie...dus ben benieuwd

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:59

Serendipity1 schreef:
xx_Horsiex schreef:

Wat weet jij daar nou precies van?
Geschrokken van de media-aandacht... Dat kan evengoed betekenen dat hij daardoor pas beseft heeft dat zijn schop harder ging dan hij verwacht had en zich daarom meldt.

Als jij je kan omdraaien en in koele bloede kunt zeggen dat het hun eigen schuld is, terwijl het nogal duidelijk is dat de hond of uiten bewustzijn is of dood, dan ben je in mijn ogen een ziek persoon. Hij zal wel geschrokken zijn van de reacties van buurtbewoners, maar hij zal echt geen spijt hebben!

Het is tegenwoordig normaal om je irriatie op dieren af te reageren...

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:00

Wat een ***vent.
Als ik daarbij was zou ik even op hem gaan staan :(
Dan krijg ik maar een strafblad of weet ik veel wat, maar dit is echt krankzinnig zeg... -:(-
Dat mensen zo ziek in hun hoofd zijn. Ongelooflijk.
Grrr, dit soort mensen moet je gewoon eens effen een pak slaag geven en in de cel smijten.
*****gastjes. Gatverdamme :r