Waar gaat het heen in deze wereld?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:15

Ik geloof echt niet dat er nu meer moord en doodslag is dan vroeger.

Het verschil is wel dat in de Middeleeuwen mensen en kinderen vrijwillig naar executies gingen kijken. En iemand die werd overreden door een paard-en-koets? Tsja, het gebeurde. Tegenwoordig gruwelen we daarvan. En terecht, da's logisch, maar ik denk niet dat we vandaag de dag méér geconfronteerd worden met dood en geweld dan vroeger. Hoogstwaarschijnlijk minder. Alleen hebben we nu de luxe om ons er druk over te maken, erover te discussiëren. En krijgen we veel meer informatie. We weten niet alleen af van het geweld in ons eigen leefgebied, maar van alles in het hele land, en de hele wereld.

Ik bedoel, tussen 1960-90 waren er in de VS en Engeland een onbehoorlijk aantal seriemoordenaars actief. Een aantal van de bekendste/grootste seriemoordenaars komen uit die periode. Nou..dan zit je nu toch een stuk beter. Terwijl mensen zich wél onveiliger zijn gaan voelen (of dat zeggen ze, want uit onderzoeken blijkt dat 't eigenlijk wel meevalt en we ons gemiddeld juist veiliger voelen dan 10 jaar terug).

Er gebeuren heel veel verschrikkelijke dingen in de wereld. Maar dat is niks nieuws. Het is niet onveiliger geworden, we worden alleen steeds vaker geconfronteerd met de altijd al bestaande onveiligheid.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 20:27

JuliaMaria schreef:
Wat is daar overdreven aan? Dat jij er een topic over opent vol verbazing en lichte frustratie geeft wel aardig aan dat je je er zorgen om maakt. :) Goed dat je dat doet, maar dergelijke frustraties kun je ook omzetten in goede daden, want je zorgen maken heeft zo weinig zin. :)

ik weet niet hoe jij mijn tekst interpreteerd hoor......maar je slaat enigzins de plank een beetje mis ;)
ja ik open er een topic over.....doen meer mensen wel eens over hun mening om die te delen met andere
verbaast ben ik zeker over deze "gekke" wereld

maar frustratie? dat is echt te overtrokken hoor ;) en zorgen maken?
ik ben heus niet bang dood geschoten te worden hoor.....zo ernstig zie ik het ook weer niet...
ik denk dat jij mij leest in de verkeerde context ;)

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 00:05

gohya schreef:
De wereld word gewoon gekker.
Op zeer jonge leeftijd aan de drank en drugs,hersens lopen hierdoor schade op wat er later uit komt.
Plus ook nog al die rotzooi die we binnen krijgen zonder dat we het weten [voedsel,enz].

Onzin, vroeger gebeurde er veel gekkere dingen. Nu is er social media ;) toen niet....alles achter slot en grendel.