Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daphne__ schreef:Er zijn genoeg mensen in Nederland die écht honger hebben. Mensen die écht geen dak boven hun hoofd hebben. Zelfs jongeren.
De mensen in arme landen kennen niet anders, maar de meeste Nederlanders wel. Als je altijd gewoon te eten hebt gehad, en dan opeens geen cent meer hebt om te eten (En ja, dat komt in Nederland voor) dan heb je echt honger.
Beide op een andere manier, maar beide even verschrikkelijk voor degene die het meemaakt.
Ik vindt dat Nederland zich minder moet bemoeien met anderen landen, tot de mensen die flink in de oliebol zitten het beter hebben.
Als je mensen met ''een beetje honger'' in nederland nog geen hulp kunt bieden, hoe wil je dan de grote problemen goed aanpakken?
Yamcha schreef:Daphne__ schreef:Er zijn genoeg mensen in Nederland die écht honger hebben. Mensen die écht geen dak boven hun hoofd hebben. Zelfs jongeren.
De mensen in arme landen kennen niet anders, maar de meeste Nederlanders wel. Als je altijd gewoon te eten hebt gehad, en dan opeens geen cent meer hebt om te eten (En ja, dat komt in Nederland voor) dan heb je echt honger.
Beide op een andere manier, maar beide even verschrikkelijk voor degene die het meemaakt.
Ik vindt dat Nederland zich minder moet bemoeien met anderen landen, tot de mensen die flink in de oliebol zitten het beter hebben.
Als je mensen met ''een beetje honger'' in nederland nog geen hulp kunt bieden, hoe wil je dan de grote problemen goed aanpakken?
Mensen met een beetje honger? Als ze niet kunnen werken (en dan bedoel ik echt niet) dan kun je in NL een uitkering krijgen. Je kunt er bijstand bij krijgen. Is geen vetpot, maar je hoeft geen honger te hebben, echt niet.
En verder: ga maar werken, kun je geld verdienen, kun je eten.
ship schreef:jah maar ja als die inzameling niet bij de personen komen die het nodig zijn en alles word in een doof pot gestopt waar blijven we dan? niets of niemand hoort meer van kijk dit is weer gebeurt of dat is gebouwd helemaal niks mensen bij ramp landen leven nog op straat dit is toch belachelijk?