Leraar slacht konijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:12

Escha schreef:
Sorry dat ik het zeg hoor... Maar hebben jullie ooit aan gedacht hoe 'Halal' vlees word geslacht? Precies op dezelfde manier. :roll:
Vind het prima wat deze man heeft gedaan, petje af dat hij het lef er voor heeft! But.. een beetje extreem dat hij dit bij zulke jonge kinderen doet :+ Zou het eerder bij pubers hebben gedaan oid.

Ja weet hoe Halal vlees word geslacht en nee ben ik ook geen voorstander van. En bij die jonge koters, kan echt niet......

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:13

Jolliegirl schreef:
Escha schreef:
Sorry dat ik het zeg hoor... Maar hebben jullie ooit aan gedacht hoe 'Halal' vlees word geslacht? Precies op dezelfde manier. :roll:
Vind het prima wat deze man heeft gedaan, petje af dat hij het lef er voor heeft! But.. een beetje extreem dat hij dit bij zulke jonge kinderen doet :+ Zou het eerder bij pubers hebben gedaan oid.

Lef? :r
laf zul je bedoelen...
Halal is ook laf... zonder verdoving een dier het strot doorsnijden.. :n not done....

En toch gebeurt het! Wat word er tegen gedaan? Nada nopes

Wamhorse

Re: Leraar slacht konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:14

Dat is niet helemaal waar, er zijn meerdere kamerleden die ook geen voorstander van Halal vlees zijn dus je weet maar nooit of er een verbod komt in NL. Maar goed dat is een hele andere discussie.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:17

Escha schreef:
En toch gebeurt het! Wat word er tegen gedaan? Nada nopes

verbeter de wereld... begin bij jezelf.

Ik slacht niét halal. daar ben ik fel op tegen.
Ik eet ook geen halal vlees....

En er zijn idd meerdere kamerleden die ertegen zijn... en die dus een verbod willen....

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:18

Dat is een beetje het punt, nu het een zielig klein konijntje is komt het in de krant.. terwijl er ondertussen schapen en weet ik veel wat voor andere dieren op dezelfde manier worden geslacht waar niemand meer van opkijkt. Beetje hypocriet als je het mij vraagt ;)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:19

Escha, ik denk dat de meesten vallen over de jonge kinderen.

Persoonlijk vind ik de wijze waarop nog niet eens HEEL ernstig := Ik kan zieligere manieren (en beesten) bedenken...

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:21

Nou ik stem voor een verbod op Halal, wat is er in hemels naam mis met een diervriendelijke manier van slachten.

En de meeste vallen inderdaad over de koters maar dan nog zomaar een dier de strot door snijden omdat het zogenaamd educatief moet zijn?!? Nehhh 8)7 :x

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:23

Hoe help je kinderen aan jeugd trama's. Zo dus...
Tuurlijk ben ik helemaal voor dat kinderen word duidelijk gemaakt dat vlees niet van een boom word geplukt, maar dit had veel beter gekund. Ouders eerst inlichten, kinderen wat meer voorbereiden etc. maar ik vind het echt not-done om een konijn op een schoolplein te slachten. Wat nu als voorbij gangers met misschien wel nog jongere kinderen dit zien?!

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:25

die leraar weet duidelijk niet hoe je kinderen moet uitleggen waar vlees vandaan komt.
kinderen die er traumas aan over houden lijkt me toch niet helemaal de bedoeling.
ontslaan die gast

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:26

Escha schreef:

Nou nee.
Ik ben 14 jaar, weet waar vlees vandaaan kom en kan wel redelijk wat hebben (ik zeg niet dat ik het leuk vind nee in tegendeel) ,maar als ik dat hierboven zou zien zou ik gaan huilen alsof ik een kind van 6 ben en ook echt slapeloze nachten..
En nee ik ben geen mietje..,maar wat die meen heeft gedaan is té ... Prima laten zien waar het vandaan komt ,mag ook hard zijn ,maar ga dan naar een slachthuis..

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:26

_Tara_ schreef:
Kinderen bewust maken van waar 't vlees vandaan komt, helemaal voor! Maar dan zeker niet op deze manier zeg.

precies wat ik dacht!

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:27

@ Elin,

Ik ben bijna 23 en zou ook als een klein kind gaan janken hoor.

Enne voor een slachthuis vind ik ze ook nog wat te jong denk ik.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:28

Esgaroth schreef:
RATEKAU - Een leraar in de Duitse plaats Ratekau wilde kinderen leren dat het vlees niet uit de supermarkt komt.

Kinderen moeten ook leren dat baby's niet van de ooievaar komen, maar je gaat als leraar toch ook niet in de klas voordoen hoe ze echt worden gemaakt???

Wat een mafkees zeg, echt te bizar voor woorden!

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:29

Hahahaha Roxx nee inderdaad (zie het al voor me bah).

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:34

Roxx schreef:
Kinderen moeten ook leren dat baby's niet van de ooievaar komen, maar je gaat als leraar toch ook niet in de klas voordoen hoe ze echt worden gemaakt???

Wat een mafkees zeg, echt te bizar voor woorden!

_O- _O- _O-

Tja, ik weet niet wat ik er van moet zeggen... 't Is nou eenmaal wel de realiteit, maar deze kinderen zijn nog wel erg jong om er op deze manier mee geconfronteerd te worden...

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:57

Escha schreef:
Dat is een beetje het punt, nu het een zielig klein konijntje is komt het in de krant.. terwijl er ondertussen schapen en weet ik veel wat voor andere dieren op dezelfde manier worden geslacht waar niemand meer van opkijkt. Beetje hypocriet als je het mij vraagt ;)

Dat hij een konijntje slacht, achja dat kan gebeuren he. Maar dat hij dat doet vóór die kinderen, op zo'n manien manier nog wel, met van te voren konijntje nog aaien, nee, dat vind ik niet kunnen. En ik denk dat dat hier ook over gaat he ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:07

geerke schreef:
die kinderen hebben het in iedergeval begrepen...

en een trouma...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:19

pfff, wat een stampij om niks

kindjes, kom op , ze waren 11/12 jaar, volgend jaar brugklassers en in de regel al mans genoeg met grote bekken
nu zongen ze een toontje lager

of die leraar het nu zo had moeten aanpakken weet ik niet
ik weet niet hoe hij het hele gebeuren heeft ingelijfd en of ze er een heel project omheen hadden

toch vind ik het een goede zaak dat kinderen zien dat dat stukkie vlees op hun bord(bedenk dat Duitsers enorme vlees eters zijn ) komt van dat lieve konijn, schaap, varken , kip of koe

iedereen die er niet tegen kan om te zien hoe ze een dier slachten zou zo mans moeten zijn om ook geen vlees meer te eten

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:20

Helemaal goed!
Echter zou ik het niet bij zulke jonge kinderen doen (het slacht gedeelte dan) maar wel bij 14/15jarige.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:29

Wat een misselijke manier zeg! :r
Gebrek aan communicatie??

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:41

spatter schreef:
iedereen die er niet tegen kan om te zien hoe ze een dier slachten zou zo mans moeten zijn om ook geen vlees meer te eten

Ik vind jouw opmerking echt........ onterrecht...

Wáárom moet je ertegen kunnen om te zien hoe ze een dier slachten???
Als je wéét hoe het gaat, is dit toch voldoende.
Als je weet waar je stukje vlees vandaan komt.
Als je je realiseerd dat er dieren gefokt worden en doodgemaakt worden.

Nou ben ik iemand die er geen moeite mee heeft en in een slachterij werkt.
Maar neem bijvoorbeeld een vriend van mij, die eet rustig gehakt wat ik voor hem meeneem, maar als hij meegaat naar de slachterij valt hij flauw van het bloed....
Dus jij zegt nu, dat mijn vriend maar geen vlees meer moet eten?? Want hij kan er niet tegen.... wil het dus ook niet meer bekijken.
Sterker nog : Dit hoeft hij ook niet van mij. Niemand hoeft dit van mij, als ze zich maar wel realiseren hoe het in zn werk gaat, en hoe zij savonds dankzij dat koetje,varkentje en slachters aan hun avond-eten zitten met een stuk schnitzel of biefstuk.

Dus... zou graag een onderbouwing van jouw reactie willen zien.
Want hiermee gooien is wel lekker gemakkelijk.

Ik zal mijzelf hieronder even onderbouwen :

Dit soort fratsen haal je niet uit bij basisschoolieren.... die hier NIET zelf voor kiezen.
En je snijdt zeker geen strot door van een konijn. Dat kan op veel diervriendelijkere manieren.
Dáárom vind ik het belachelijk.... zeker als je nog de kids ''koelekoelekoele'' laat doen bij het oh zo schattige konijntje...

Escha schreef:

Dat is JOUW mening.
Scheer niet iedereen over 1 kam.

Want hier ben ik FEL op tegen! En daarom ben ik blij dat ik werk, daar waar het wel correct gebeurt.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 02-04-11 14:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:45

Escha schreef:

Spreek voor jezelf, van dat schaap zijn keel moeten ze ook afblijven van mij en van menige met me.

Ik kan best kijken hoe een dier geslacht wordt maar wel op zo'n snel mogelijke manier, niet dat dier tergend traag laten sterven.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 15:01

spatter schreef:
pfff, wat een stampij om niks

kindjes, kom op , ze waren 11/12 jaar, volgend jaar brugklassers en in de regel al mans genoeg met grote bekken
nu zongen ze een toontje lager

Mijn dochter is 11, maar ik weet zeker dat ze hier niet tegen zou kunnen. Ze weet precies waar het vlees vandaan komt, dat heb ik ze bijgebracht, maar als een leraar voor hun ogen een konijntje de keel door gaat snijden, heeft hij echt een probleem met mij.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 15:41

het laat zien hoever we van de natuur afstaan dat mensen zonder problemen kilo's vlees per maand wegwerken maar niet kunnen zien hoe het dier gedood wordt
keel door snijden is dan misschien wat barbaars inderdaad en ook niet de manier om een dier te doden maar de ophef is meer omdat het nog kindjes waren
ik weet bijna wel zeker dat meer als de helft van de volwassenen het ook niet aan kan zien

ik zie dagelijks hoeveel vlees mensen kopen in de winkel
vlees van dieren die omdat de prijs laag gehouden moet worden, niet de ruimte krijgen die ze zouden moeten hebben, meer medicijnen krijgen als nodig zou zijn als ze met minder op elkaar geplakt zaten
oftewel een slechter leven hebben omdat zoveel mensen niet eens wat meer nadenken en iets bewuster omgaan met hun eten

als ik mijn eigen haantjes slacht vinden ze het zielig maar de kip in de winkel is niet zielig?
dat dier vond het wel leuk om zijn nekje te voelen omdraaien?

laten mensen maar eens met hun neus op de feiten gedrukt worden en letterlijk zien wat er gebeurd voordat dat stukje vlees op hun bord ligt
misschien staan ze er dan wat meer bij stil en eten ze eens een keertje wat minder vlees

daarmee wil ik niet zeggen dat je nu iedere keer de slacht moet zien maar minstens één keertje in je leven is helemaal niet verkeerd

jolliegirl een slachthuis is nog al wat anders als gewoon achter op het erf één konijntje of kip geslacht te zien worden

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 15:58

spatter schreef:
jolliegirl een slachthuis is nog al wat anders als gewoon achter op het erf één konijntje of kip geslacht te zien worden

Wat wil je hiermee duidelijk maken aan mij? :)
Of je nou 1 koe achter op je erf slacht of in het slachthuis,maakt geen verschil. De zooi die je maakt krijg je toch wel.
Ik heb het niet over massa-slacht, maar gewoon particulier.

Of doelde je hier niet op?

Ja, mensen vinden het zielig dat je je eigen haan slacht, maar ze vreten de kip uit de winkel wel.
Die heeft bij de eters thuis in de oven meer ruimte als dat hij in zn hele leven heeft gehad.

Ik vind als mensen zich gewoon inlichten over hoe alles werkt qua vlees, ze niet eens slacht hoeven te zien.
Niet iedereen kan hiertegen. :) en dat hoeft ook niet.