Zorgstelstel = verkapte staatsteun aan Big Pharma

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 18:34

Ik vind het geweldig dat iedereen verzekerd moét zijn. Als een drankverslaafde door zijn geld heen zit peinst die er niet over om zijn verzekering op te geven voor extra centjes om zichzelf in zijn zucht te voorzien. ;)

En ook mensen zonder verslaving die geldproblemen hebben zullen er dan over na gaan denken om hun zorgverzekering op te zetten ''want mij overkomt toch niets''. Kijk maar eens naar het gros van de Amerikanen, daar is het niet bijzonder als je niet verzekerd bent. Maar als er een keer wat gebeurt ben je nog verder van huis.

Maar dat die premie zo fiks omhoog gaat (eerst zien dan geloven overigens) vind ik erg bizar, inderdaad: medicijnen moet je nog wel veel zelf betalen en de zorg zal er vast niet op vooruit gaan. Als ik meer premie betaal wil ik daar uiteraard ook meer voor terug.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:29

daffie1986 schreef:
@Bellona_K Ik vindt dus dat dat moet veranderen. Vindt het echt zoiets van jij bent chronisch ziek dus we moeten altijd voor jou betalen en dat houdt dan in dat wij verlies op jou draaien dus is het niet meeverzekerd.

Sorry hoor, maar deze opmerking kan dus echt niet. Kijk maar naar waar ik allemaal voor moet betalen. Zwangerschap, stoppen met roken.. deze mensen kiezen er zelf voor om een sigaret in hun mond te steken en een kind te nemen, maar wij chronisch zieken, gehandicapten kiezen hier niet voor!

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:49

purny schreef:
daffie1986 schreef:
@Bellona_K Ik vindt dus dat dat moet veranderen. Vindt het echt zoiets van jij bent chronisch ziek dus we moeten altijd voor jou betalen en dat houdt dan in dat wij verlies op jou draaien dus is het niet meeverzekerd.

Sorry hoor, maar deze opmerking kan dus echt niet. Kijk maar naar waar ik allemaal voor moet betalen. Zwangerschap, stoppen met roken.. deze mensen kiezen er zelf voor om een sigaret in hun mond te steken en een kind te nemen, maar wij chronisch zieken, gehandicapten kiezen hier niet voor!

Die kinderen uit die zwangerschappen betalen straks jouw aow

purny

Re: Zorgstelstel = verkapte staatsteun aan Big Pharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:26

Waarom komt er dan niet een pakket speciaal voor zwangere vrouwtjes? En wie garandeert mij dat er straks een aow is...

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:29

purny schreef:
daffie1986 schreef:

Jou opmerking snap ik niet helemaal.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:42

Jij vind het logisch dat chronisch zieken hun medicatie zelf moeten betalen. Ik vind het ronduit belachelijk dat het stoppen met roken gefinancierd word door de verzekering. Wij kiezen niet voor ziek zijn, anderen kiezen er wel voor om te gaan roken.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:04

Ze zegt 'Vind(t) het echt zoiets van' oftewel: het lijkt er nu op dat... ik lees het niet als haar mening?

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 23:47

purny schreef:
Waarom komt er dan niet een pakket speciaal voor zwangere vrouwtjes? En wie garandeert mij dat er straks een aow is...
Omdat die zwangere vrouwtjes ziektewetpremie afdragen en er dus voor betaald hebben.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:16

purny schreef:
Jij vind het logisch dat chronisch zieken hun medicatie zelf moeten betalen. Ik vind het ronduit belachelijk dat het stoppen met roken gefinancierd word door de verzekering. Wij kiezen niet voor ziek zijn, anderen kiezen er wel voor om te gaan roken.

Dan moet je toch echt even beter lezen, ik geef aan hoe de zorgverzekeraar er volgens mij overdenkt als mensen chronisch ziek zijn en dat dat van mij mag veranderen.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 14:17

Ik werk zelf voor een zorgverzekeraar dus heb enigszins wel inzicht in hoe het er voor staat.

Ik moet eerlijk toegeven dat er veel een stuk efficiënter zou kunnen. Er zit een hoop bureaucratie in de zorgverzekering waar inderdaad veel geld verspilt wordt. Tevens vindt ik zeker dat er een hoop anders kan kwa dekkingen in de basisverzekering. Zeker vallen vaak de chronisch zieken buiten boord tenzij ze een goed verdiende partner hebben en zich op en top kunnen verzekeren. Uiteraard valt er te discussiëren over het feit dat er bijv minimaal 3 ivf behandelingen in je bv zitten en je na de 3de keer nog eens evnt recht heb op 3 behandelingen.. Zeker zeg ik haal dat stoppen met roken er maar weer uit en stop het weer terug in de aanvullende verzekeringen.
En boven alles zeg ik trek echt een rechte lijn in alle basisverzekeringen aangezien deze nog steeds kunnen afwijken tussen verschillende zorgverzekeraars.

En van dit hele medicijn gebeuren walg ik helemaal aangezien medicatie in weze erg goedkoop is maar en minstens 3 instanties nog op moeten verdienen over de rug van alle premie betalers kwa eigen risico. Kijk je medicatie maar eens na op http://www.medicijnkosten.nl. Je schrikt je kapot van de prijs die de apotheek in rekening brengt en wat de verzekeraar aan eigen risico in rekening brengt.

Nee ondanks dat ik mijn werk met liefde doe en zoveel mogelijk mensen de juiste service te bieden en tussen de mazen door te helpen blijft het keer op keer frustrerend om te moeten zien waar het geld allemaal aan verspilt wordt en ik mensen steeds maar moet teleurstellen met gigantische rekeningen van zorg die niet vergoed wordt vanwege stomme kleine lettertjes..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:38

ik vind het juist een slechte zaak dat je tegenwoordig 'zorgpakketten op maat' hebt. Mensen willen niet betalen voor dingen die ze niet nodig hebben. Maar is dat niet het beginsel van het hele sociale stelsel? Iedereen betaalt, en iedereen krijgt wanneer het nodig is :)
Ik denk dat als iedereen betaalt voor alles, het goedkoper kan, en er weer meer verzekerd is :)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:52

purny schreef:
daffie1986 schreef:

Ben het zo met je eens, al ben ik dan wel niet chronisch ziek.

Weet je wat zo'n ivf behandeling kost? En hoeveel meeste mensen er nodig hebben om alsnog zwanger te worden? Dat is wel waar we allemaal aan meebetalen.

Op de vorige pagina wordt ook gesproken over de ontwikkeling van medicijnen, dat de kosten hiervan erg hoog zijn. Logisch, absoluut, maar betaald de verzekeringsmaatschappij hiervoor? Lijkt me stug namelijk, dus daarvoor hoeft m'n premie dus niet zo hoog te zijn.

Een aantal jaar geleden voordat dit zorgstelsel ingevoerd werd betaalde je de helft en toen liep het ook prima. Waarom kan dat nu niet meer? Waarom gaan we nu op de Amerikaanse tour? Het enige wat er nog verschilt met Amerika is dat het hier verplicht is om verzekerd te zijn.