Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
katia1993 schreef:Ik vind het ook wel wat overdreven. Deze mensen zijn hoogopgeleid, hebben heel wat verantwoordelijkheid en stress. Als ze een verkeerde beslissing nemen, dan kan heel grote gevolgen hebben.
Het is misschien wat een overdreven bedrag, maar toch ze hebben hard gewerkt en ze verdienen het.
katia1993 schreef:Ik vind het ook wel wat overdreven. Deze mensen zijn hoogopgeleid, hebben heel wat verantwoordelijkheid en stress. Als ze een verkeerde beslissing nemen, dan kan heel grote gevolgen hebben.
Het is misschien wat een overdreven bedrag, maar toch ze hebben hard gewerkt en ze verdienen het.
justdiesel schreef:katia1993 schreef:Ik vind het ook wel wat overdreven. Deze mensen zijn hoogopgeleid, hebben heel wat verantwoordelijkheid en stress. Als ze een verkeerde beslissing nemen, dan kan heel grote gevolgen hebben.
Ik ben niet hoog opgeleid omdat ik niet goed kan leren, maakt mij dat dan een minder mens?
Veel stress heb ik ook, verantwoordelijkheid ook alleen kan een fout van mij inderdaad geen heel grote gevolgen hebben.......
Ik snap wel wat je bedoeld hoor maar ik blijf het gewoon niet eerlijk vinden......
Vind laagopgeleid personeel vaak veel harder werken voor hun geld......
Daarbij verdienen die hoge pieven maandelijks al meer dan genoeg...
justdiesel schreef:Is ook zo hoor, maar dat is de onvrede.....
Ik ken wel een paar hoge piefen met een behoorlijk salaris, en geloof mij die vreten de hele dag niet veel uit!
Nee dat doet hun personeel.......
Maar goed, er zal toch nooit niks veranderen.......
Edit, je laatste zin: een bonus is geen kado...
Jawel dat is het wel, het salaris is hard voor gewerkt....
justdiesel schreef:Is ook zo hoor, maar dat is de onvrede.....
Ik ken wel een paar hoge piefen met een behoorlijk salaris, en geloof mij die vreten de hele dag niet veel uit!
Nee dat doet hun personeel.......
Maar goed, er zal toch nooit niks veranderen.......
Irene2 schreef:Hoogopgeleide mensen met een baan die veel verantwoording eist mogen naar mijn idee ook meer verdienen. Op de bedragen ga ik zeker niet inhoudelijk in, omdat ik daar te weinig over weet.
Het is vrij makkelijk om je boos te maken over die bonussen, maar daarvoor vind ik dat er meer in verdiept moet worden voordat er zulke uitspraken gedaan worden
justdiesel schreef:Ja Verootje tuurlijk zijn die er meer dan de niksnutten....
maar waarom moet ik nu steeds herhalen dat die personen die ik ken niet hard werken.....
Ook nooit gedaan hebben......heb je nooit van de uitdrukking met je neus in de boter vallen gehoord?
Sigrid schreef:Sorry, komt wellicht ook door mijzelf, maar topic ontwikkelt zich een andere richting op dan ik beoogde.
Het gaat mij dus meer om het principe. Niet om de discussie wie wel of niet hard werkt. Want de krijtstreeppakken zullen ook best wel flink wat uren maken, tuurlijk.
En als bepaalde mensen mijn openingspost goed hadden gelezen, dan gaat het mij dus ook niet om het feit dat mensen veel verdienen. Als je er écht hard voor werkt, dan gun ik iemand van harte die miljoenen.
Maar miljoenen geld binnenhalen in loondienst, terwijl anderen moeten inleveren... Dát is een stukje onrechtvaardigheid, dat ik niet te verteren vind.