Schandalig! ING-top krijg 2,5 miljoen bonus...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:05

Sigrid: Verdiep je eerst maar in wat die mensen doen, want zolang jij dat niet weet sta ik voor mijn gevoel tegen een muur te praten omdat je me toch niet zal geloven. Ik wil alleen zeggen dat je het niet moet onderschatten, het is absoluut niet waar dat mensen die een bedrijf leiden niet hard werken. Dat is bikkelen met veel stress waar je mee om moet kunnen gaan, 9 van de 10 mensen kunnen dat niet.
Als zij een verkeerde keus maken dan heeft dat gigantische gevolgen.

Verschil is er nou eenmaal, en dat verschil mag best minder groot worden, maar het is na mijn idee ook terecht omdat er op veel vlakken verschillen zijn (verantwoordelijkheid is daarbij een hele belangrijke). Verschil hoeft overigens helemaal niet zo verkeerd te zijn. Het kan ook heel motiverend werken, daar ooit over nagedacht?

Wat wil jij dan? Dat iedereen exact hetzelfde verdient? Alsof we in het de oude Sovjet-Unie leven?

En zoals ik al zei: De overheid verdient veel geld aan de ING (dan heb je het over een bedrag wat zo'n 150 keer groter is dan die bonussen), dat wordt uiteraard in ons land gestopt. Dus over die bonussen valt op dat gebied niet veel te zeuren, aangezien je het over de stand van onze economie hebt...

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:05

katia1993 schreef:
Ik vind het ook wel wat overdreven. Deze mensen zijn hoogopgeleid, hebben heel wat verantwoordelijkheid en stress. Als ze een verkeerde beslissing nemen, dan kan heel grote gevolgen hebben ;).
Het is misschien wat een overdreven bedrag, maar toch ze hebben hard gewerkt en ze verdienen het.

iemand die in de zorg een fout maakt kan ook een leven kosten ,,

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:07

katia1993 schreef:
Ik vind het ook wel wat overdreven. Deze mensen zijn hoogopgeleid, hebben heel wat verantwoordelijkheid en stress. Als ze een verkeerde beslissing nemen, dan kan heel grote gevolgen hebben ;).
Het is misschien wat een overdreven bedrag, maar toch ze hebben hard gewerkt en ze verdienen het.

Ik ben niet hoog opgeleid omdat ik niet goed kan leren, maakt mij dat dan een minder mens?
Veel stress heb ik ook, verantwoordelijkheid ook alleen kan een fout van mij inderdaad geen heel grote gevolgen hebben.......
Ik snap wel wat je bedoeld hoor maar ik blijf het gewoon niet eerlijk vinden......
Vind laagopgeleid personeel vaak veel harder werken voor hun geld......
Daarbij verdienen die hoge pieven maandelijks al meer dan genoeg...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:08

Irene2 schreef:
ik vind het gedoe om de bonussen wat te ver gaan. Die mensen werken wel degelijk hard voor hun bonus. Het is geen cadeautje of iets dergelijks. :)

Euh... Een bonus is dus wél een cadeautje. :)

verootjoo

Re: Schandalig! ING-top krijg 2,5 miljoen bonus...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:11

ik snap echt niet wat hiervoor gedoe om is. :=
Zolang ik zelf kan rondkomen van werk wat ik leuk vind ben ik tevreden met wat ik heb. Zou voor geen goud hun werk willen doen met wat voor bonus dan ook.
Ene baan verdient nu eenmaal meer dan de andere. Leuke banen weinig :+ Maar ja, kan er mijn (rijtjes)huis mee betalen en leuke dingen doen, dus klaag niet :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:11

Ik denk dat mensen hier wel erg makkelijk denken over deze mensen die de bonussen krijgen.
Deze mensen hebben geen 9 tot 5 baan, en leven onder veeeeeeeel stress. Ze kunnen goed 80 uur in de week werken ;)

Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben, zoveel bonussen maar mensen denken er wel heel makkelijk over.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:12

justdiesel schreef:
katia1993 schreef:

Ik ben niet hoog opgeleid omdat ik niet goed kan leren, maakt mij dat dan een minder mens?
Veel stress heb ik ook, verantwoordelijkheid ook alleen kan een fout van mij inderdaad geen heel grote gevolgen hebben.......
Ik snap wel wat je bedoeld hoor maar ik blijf het gewoon niet eerlijk vinden......
Vind laagopgeleid personeel vaak veel harder werken voor hun geld......
Daarbij verdienen die hoge pieven maandelijks al meer dan genoeg...

Hoeveel van die hoge piefen ken jij persoonlijk? :) Het is wel heel makkelijk oordelen en de meeste mensen halen hun wijsheid uit hollywood films. Maar zo werkt het dus niet. Directeuren dragen een enorme verantwoordelijkheid. Dat mag imo best beloond worden, maar ik vind het genoemde bedrag wel echt exorbitant hoog. De helft moet imo ook voldoende zijn, het is een cadeau als beloning voor je harde werken, in feite.

Een een bedrijf met een enorme staatsschuld heeft wat fout gedaan, dan vraag je je af of je als topman wel een bonus verdient. Maar goed, dat is aan hen om te beslissen.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:12

er wordt over 'hoge piefen en krijgtstreep pakken'heel simpel gedacht door een deel van de reagerende mensen in dit topic. Ik ben het met JuliaMaria wel deels eens.

Volgens mij praat bijna iedereen hier (vooral de mensen die zulke simpele opmerkingen als : 'ik werk ook wel hard en krijg er minder voor') over iets waar ze inhoudelijk geen verstand van hebben. Ik heb dat trouwens ook niet. :)

San87: een bonus is geen cadeautje, het is een beloning. en daar is vast hard voor gewerkt.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:21

Is ook zo hoor, maar dat is de onvrede.....
Ik ken wel een paar hoge piefen met een behoorlijk salaris, en geloof mij die vreten de hele dag niet veel uit!
Nee dat doet hun personeel.......
Maar goed, er zal toch nooit niks veranderen.......

Edit, je laatste zin: een bonus is geen kado...
Jawel dat is het wel, het salaris is hard voor gewerkt....

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:22

justdiesel schreef:
Ik ken wel een paar hoge piefen met een behoorlijk salaris, en geloof mij die vreten de hele dag niet veel uit!

Edit, je laatste zin: een bonus is geen kado...
Jawel dat is het wel, het salaris is hard voor gewerkt....

Hoe weet jij nou dat die de hele dag niks uit vreten??
Ben je bij hun geweest toen ze werkte?

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 22:23

Sorry, komt wellicht ook door mijzelf, maar topic ontwikkelt zich een andere richting op dan ik beoogde.

Het gaat mij dus meer om het principe. Niet om de discussie wie wel of niet hard werkt. Want de krijtstreeppakken zullen ook best wel flink wat uren maken, tuurlijk.

En als bepaalde mensen mijn openingspost goed hadden gelezen, dan gaat het mij dus ook niet om het feit dat mensen veel verdienen. Als je er écht hard voor werkt, dan gun ik iemand van harte die miljoenen.

Maar miljoenen geld binnenhalen in loondienst, terwijl anderen moeten inleveren... Dát is een stukje onrechtvaardigheid, dat ik niet te verteren vind.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:24

Yonker, Zullen we daar niet om discusieren?
Geloof me maar gewoon dat die personen die ik ken niet veel doen.....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:25

justdiesel schreef:

:D
En hoe komen die hoge piefen zo ver dat ze hoge pief zijn dat ze personeel kunnen betalen en en ruim salaris aan over houden? Door keihard werken... en ja weken van 80 uur zijn niks :)

Ik ken ze ook persoonlijk. Mensen die om 6.30 inchecken op kantoor, en om een uur of 24.00 weer weggaan. Keihard werken dus, en dan veel geld verdienen en een maserati kunnen rijden. Ik vind het eerlijk verdiend. Doe het ze niet na, werk gewone weken, en verdien genoeg. Kan me echt niet druk maken om wat anderen verdienen.

Rentenieren is idd ook geld verdienen, en heel gaaf als je dat kan. Maar het geld om mee te rentenieren komt er doorgaans niet vanzelf.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:27

Ja Verootje tuurlijk zijn die er meer dan de niksnutten....
maar waarom moet ik nu steeds herhalen dat die personen die ik ken niet hard werken.....
Ook nooit gedaan hebben......heb je nooit van de uitdrukking met je neus in de boter vallen gehoord?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:28

Irene2 schreef:
Hoogopgeleide mensen met een baan die veel verantwoording eist mogen naar mijn idee ook meer verdienen. Op de bedragen ga ik zeker niet inhoudelijk in, omdat ik daar te weinig over weet.

Het is vrij makkelijk om je boos te maken over die bonussen, maar daarvoor vind ik dat er meer in verdiept moet worden voordat er zulke uitspraken gedaan worden :)

Tuurlijk is het volkomen terecht dat zware banen waar een opleidingstraject voor vereist is, meer beloond worden. Je moet de investering van je opleiding immers terug verdienen; maar wat denk je van wetenschappers? Die krijgen echt geen miljoenen bonus als zij een nuttige ontdekking voor de maatschappij hebben gedaan, waaraan geen geld te verdienen valt. En de zwaarheid van een baan is natuurlijk moeilijk uit te drukken, maar er zijn veel banen waarbij je je lichaam letterlijk kapot kan werken en je schaal verdient.

Het erge aan die bonussen vind ik vaak ook dat ze dus niet altijd gekoppeld zijn aan prestatie. Een bonus of oprotpremie kan van tevoren al in een contract staan. Iemand kan een bedrijf naar de tyfus helpen en nog met een bonus weggaan. Al is dat nu wel al meer aan banden gelegd. Kijk, als je een bedrijf hebt opgebouwd en er een multinational van hebt gemaakt, geheel terecht dat je dan een vette bonus in je pocket steekt. (Mits het bedrijf op een eerlijke manier gegroeid is en waar de grens van eerlijk ligt, is natuurlijk persoonlijk.)

Het gaat ook meer om het principe. Dus ik vind wel degelijk dat 'we' er een mening over kunnen hebben, zonder dat je alle details kent. Het gaat op het principe dat mensen die al exorbitante bedragen, daar ook nog eens een dikke bonus op krijgen, terwijl het slecht gaat met de economie en iedereen moet inleveren (en ze mss zelfs niet eens goed gepresteerd hebben in hun functie). Wat ik me dan ook vooral afvraag is: waarom willen mensen zóveel verdienen?

Maarja, dat is hoe de economie werkt. Geld is belangrijker dan mensen.

Grappig btw, dat ik nu meteen banner van de ing boven heb staan :P

Edit: typos
Laatst bijgewerkt door Knoffer op 17-03-11 22:30, in het totaal 3 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:29

justdiesel schreef:
Ja Verootje tuurlijk zijn die er meer dan de niksnutten....
maar waarom moet ik nu steeds herhalen dat die personen die ik ken niet hard werken.....
Ook nooit gedaan hebben......heb je nooit van de uitdrukking met je neus in de boter vallen gehoord?

oud geld dus... who cares? Die mensen hebben gewoon geluk. Wat maakt mij het uit dat er mensen zijn die niks doen en wel veel geld hebben? Ik werk voor mijn geld en heb er plezier in, jij niet dan?

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:30

Sigrid schreef:
Sorry, komt wellicht ook door mijzelf, maar topic ontwikkelt zich een andere richting op dan ik beoogde.

Het gaat mij dus meer om het principe. Niet om de discussie wie wel of niet hard werkt. Want de krijtstreeppakken zullen ook best wel flink wat uren maken, tuurlijk.

En als bepaalde mensen mijn openingspost goed hadden gelezen, dan gaat het mij dus ook niet om het feit dat mensen veel verdienen. Als je er écht hard voor werkt, dan gun ik iemand van harte die miljoenen.

Maar miljoenen geld binnenhalen in loondienst, terwijl anderen moeten inleveren... Dát is een stukje onrechtvaardigheid, dat ik niet te verteren vind.

juist en iedereen zou in moeten leveren , en dat gebeurd op deze wijze niet :Y)
en ik geloof ook wel dat hoger opgeleide mensen hard moeten werken voor hun geld , maar vind de bonussen overbodig na dat het er in nederland financieel zo voor staat als het nu staat. ze verdienen immers ook wel genoeg.

GirlinBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:38

Waar ik enorm van baal, is dat de bonussen van mijn spaargeld "verdient" is.
Jammer genoeg zijn bijna alle banken tegenwoordig zo.

Nog voordat ik geboren hebben mijn ouders elk dubbeltje omgedraaid om mij en mijn zus een goed gevuld spaarboekje mee te geven voor onze toekomst.
Er is bij ons thuis altijd heel zuinig geleefd, nog geen dure vakanties of dure merkkleding, dit alles hebben mijn ouders gedaan om mij een goede start van mijn toekomst te geven.
In het begin was er een rente van meer dan 5%, nu mag ik blij zijn met 2%.
Ik irriteer mij eraan dat de bank zijn klanten niet bedankt voor vertrouwen in de bank, zelf toen ze het lastig hadden, door de rente iets te verhogen. Maar juist de hoge mannen, die naar mijn idee een mooi salaris hebben om te kunnen leven.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:42

Ze krijden die bonus omdat ze anders in het buitenland meer aangeboden krijgen.
Het gaat hier helaas om mensen die we niet kunnen missen in ons bankenstelsel omdat ze onze banken sterk houden internationaal gezien. (dus ook weer inkomsten).
Soms leggen ze dat mooi uit op rtlZ

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:43

En toch had ING staatssteun nodig...

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:17

In de zorg wordt ook hard gewerkt, daar zal ik niets tegenin brengen. Maar dan werk je 36 uur fulltime toch? Ik maak als bijbaantje schoon bij verschillende (kleine) bedrijven en je wilt niet weten hoe de werkdag van de directeuren en hun partners eruit zien: die komen rustig om zeven uur 's ochtends binnen en werken dan soms tot een uurtje of acht door, vijf dagen in de week. Op een ander pand zitten ze er in het weekend regelmatig nog. Dit zijn kleine bedrijven, dan kan ik me wel een voorstelling maken van de werkweken die een hooggeplaatst persoon bij bijvoorbeeld de ING heeft.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 01:01

Die bonus is van te voren afgesproken, waarschijnlijk een jaar geleden. Dit natuurlijk gerelateerd aan de resultaten die behaald moesten worden. Nu over de bonus zeuren is mosterd na de maaltijd. Bij vaststelling van de doelstellingen en de daaraan gerelateerde bonus moet er gezeurd worden. Nu moet ING zich alleen maar aan de afspraken houden.

Voorbeeld: als je iemand belooft 1 miljoen Euro betaalt als die van Frankrijk naar Engeland zwemt en dat daarna ook daadwerkelijk doet, moet je niet gaan zeuren dat dat een veel te hoge beloning is voor die prestatie, dan had je dat geld gewoonweg maar niet moeten beloven.

Het probleem is dus heel wat ouder.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:00

ik vind het momenteel niet handig dat ze het zo spelen. Betaal eerst je schulden af

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:04

Wat die mensen ook gestudeerd hebben.. Ik vind dit echt way to much. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat die mensen zoveel geld krijgen. Gebruik dat geld liever voor de zorg of het onderwijs. Die krenten krijgen hun geld toch wel hoor.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:39

De bedragen zijn absoluut extreem, maar nou om te roepen dat deze mensen alleen maar een beetje lopen te vergaderen? Ik ken dus wel mensen van het hogere management die toevallig werkzaam zijn bij een bank, en het werk houdt niet op als ze het gebouw verlaten... Nee, want ze werken thuis ook gewoon door. Om heel eerlijk te zijn, ik ben ook niet vies van een beetje geld. Ik heb lang gestudeerd, en ben nu ook weer bezig met een moeilijke studie. Wat ik in mijzelf heb geinvesteerd, wil ik ook graag weer terugverdienen. Ook ben ik niet vies van hard en lang werken, zolang ik maar beloond word. Vorig jaar werkte ik vaak 12 uur op een dag, en ik heb niet eens een management-functie. Zit er nu een beetje doorheen door de vermoeidheid en stress, en doe het nu even rustig aan. Maar ik kan mij voorstellen wat het hogere management moet doormaken (en geldt heus niet voor iedereen hoor, maar er is echt wel verschil). Ik roep niet dat de hoge bonussen terecht zijn, maar ik vind dat sommigen nogal licht denken over de verantwoordelijkheid die deze mensen moeten dragen :(:)