Na 16 jaar de moordenaar gepakt van Nicole van den Hurk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caye

Re: Na 16 jaar de moordenaar gepakt van Nicole van den Hurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 17:03

ik zie dat er een heel stuk in het eindhovens dagblad staat. En warempel staat er vermeld "dat een vriendin al de tip had gegeven dat ze misbruikt werd en mishandeld werd door haar stiefbroer"

Die vriendin ben ik..

Toch wel fijn dat het serieus werd genomen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:05

Oh Caye, ik ga straks als ik thuis ben meteen kijken!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:08

En dat na 16 jaar... hoop dat hij eindelijk een passende straf krijgt, en ik hoop ook dat dit rust geeft voor de nabestaanden. Sterkte. :(:)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:15

Wat moet je zeggen, fijn dat het hopelijk opgelost is, het is allemaal zo triest.

Voor jou is het ook een stukje rust, dat gevoel zal je nooit losgelaten hebben al die jaren, en zeker als je eigenlijk zo beetje weet wie de dader is.

Helaas duurde het lang maar wie weet toch gerechtigheid voor zo'n zinloze moord.

Sterkte, de komende tijd, nu alles weer opgerakeld gaat worden.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:21

Brr rillingen over mijn lijf.

Sterkte voor alle nabestaanden.

Caye sterkte, ik weet niet goed wat ik nog meer moet zeggen behalve hoe vreselijk ik het vind.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:24

Eigenlijk wonderlijk dat een dader vrij rond kan lopen aan gebrek aan bewijzen...heeft hij het toch wel zodanig gedaan dat hij uit handen vd politie kon blijven. En daarentegen worden onschuldige mensen ooit opgesloten.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:18

Caye,wat zul je al die jaren met een knoop in je maag hebben rondgelopen,lijkt me vreselijk...
Alleen de gedachte al dat de dader gewoon verder ging met zijn leven,walgelijk!
Ik hoop dat hij zich al die jaren goed k*t heeft gevoeld.
Veel sterkte.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:25

Oh Gadsie die stiefvader is die Andy de Witt, zogenaamde zanger, die toen steeds op tv kwam over Nicole.
Hij moet toch ook gezien hebben dat zijn eigen zoon geoserdeerd was van Nicole????

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 22:17

Ja dat is haar stiefvader. Soms wil je dingen niet zien tussen broer en zus ;) ik heb 4 kinderen en ze vliegen elkaar ook wel eens in de haren. En soms doe je net of jet het niet ziet. Om de situatie te sparen. Of omdat je het zat bent altijd gezeik.
KAN zeg ik he! Hij woonde niet bij hun thuis, Dus zovaak was hij niet alleen met haar. Dus viel het ook niet echt op.
Pa wil zijn carriere sparen vandaar dat hij met alle winden mee praat.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 22:18

wat denk je van al die topcriminelen ? Holleder etc? Die stonden bekend om hun daden en liepen vrij rond. Beetje je kop gebruiken en je heb de macht in handen ( in nederland)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:26

Citaat:
'Andy was verliefd op Nicole' EINDHOVEN - Volgens de vader van moordverdachte Andy van der Hurk was zijn zoon verliefd op zijn stiefdochter, de in 1995 vermoorde mavo-scholiere Nicole. "Hij heeft overal gezegd en geschreven hoe verliefd hij op zijn zusje was, terwijl zij vreselijk bang voor hem was”, herinnert Ad van der Hurk zich.

Nicole van der Hurk Van der Hurk, die onder zijn artiestennaam Andy de Witt in Spanje zijn brood verdient als zanger, liet maandag weten ervan overtuigd te zijn dat zijn zoon degene is die op 6 oktober 1995 zijn stiefdochter van het leven heeft beroofd.

Behalve zijn vader is ook een naaste vriend van Andy er zeker van dat hij de dader is. "Over de zaak Nicole heeft hij nooit iets bekend”, zegt de man, die anoniem wil blijven. "Wel zijn we samen alle plekken afgegaan. Hij toonde er opvallend weinig emotie over. De manier waarop hij erover praatte, vond ik heel merkwaardig. Ik had jaren geleden al vermoedens dat Andy betrokken was bij de moord op Nicole. Ik heb hem uiteindelijk ook opgebiecht dat ik hem verdacht. Hij was furieus. Op een rare manier. Daarna is er nooit meer over gesproken. Als mijn zusje zou zijn vermoord, zou ik elke steen persoonlijk met de microscoop bekijken op sporen. Maar nee, Andy leek het weinig te doen. Ik heb het wel met mensen over mijn vermoedens gehad, maar ik had natuurlijk geen enkel bewijs, alleen gevoel. Het is triest om te zien dat ik tien jaar geleden het mogelijk al bij het rechte eind had.”„Andy is een fantast. Hij is naar Spanje en later naar Engeland gegaan zogenaamd om de media in Nederland te ontvluchten die in zijn ogen hem en zijn vader zwartmaakten.”

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 13:53

ach en nu komt vader met deze uitspraken :roll: Hij wist van niks :x want ze mocht geen kwaad woord over hem zeggen thuis :x
naja tis allemaal verleden tijd. Ik hoop alleen dat hij als hij de moord gepleegd heeft. Gestraft wordt.. :(

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 13:54

Ik vond het ook verbazingwekkend na te horen van je dat alles niet serieus werd genomen thuis. Maar dit is toch wel de waarheid of niet? Dat hij verliefd was en dat ze bang was etc...

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 13:58

Ik hoorde het vanmorgen op de radio ja.
Lijkt mij wel de waarheid, alleen jammer dat hij dat nu pas zegt. Had heel veel jaren van onzekerheid kunnen schelen...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:05

Ik ken Ad van der Hurk uit de tijd dat hij nog het café had op de Kruisstraat in Woensel.
Ik vond het maar een enge man,hij was dol op meisjes en vrouwen.Hij zat toendertijd ook achter een vriendinnetje van me aan [toen 16 jaar].We zijn toen nog bij hem thuis geweest.Ook had hij toen een vriendin [halfbloed]waar hij een kind bij had,kind heette Boy[ke].Mannetje was toen een jaar of 2.
Ik heb al die tijd Ad als verdachte gezien,maar het blijkt dus zijn zoon te zijn?Is het ook zo of verdedigd Andy zijn vader?

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:07

bah wat verschrikkelijk... en dat door je stiefbroer... ik kan me al niet eens voorstellen dat ik een vreemde iets aandoe laat staan een bekende...
sommige mensen zijn echt ziek in 't koppie....

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:09

Raar om te weten dat als hij het nog 2 jaar vol had kunnen houden hij het gewoon over de straten had kunnen schreeuwen zonder dat iemand er iets aan kon doen.
Hopelijk is hij de ware dader en krijgt hij de straf die hij verdient. al zou 16 jaar met zo'n geheim rondlopen al een behoorlijke straf geweest zijn..... (niet genoeg hoor)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:10

Is 18 jaar dan het moment dat het verjaart?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:13

Wat erg zeg!
Maar TS; kwam jij met de dingen die je wist naar buiten voor of na de moord?
Wat moet dat meisje het vreselijk hebben gehad ;(

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:17

Zonnetje81 schreef:

ja!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 15:46

Nell_ schreef:
Wat erg zeg!
Maar TS; kwam jij met de dingen die je wist naar buiten voor of na de moord?
Wat moet dat meisje het vreselijk hebben gehad ;(

TOen ze vermist was. Toen heb ik het verhaal naar de politie gebracht. Aangezien ik nooit op tv heb willen komen is er een meisje van onze klas geweest ( sandra) die dat wel wilde. Die is ook bij vermist geweest. Ik wil niet met me kop op tv.

Deze verhalen zijn wel waar dat ze bang was. maar wat wil je... wat voor stempel krijg je gedrukt als stiefvader zijnde als je weet dat je dochter door je zoon gebruikt wordt? en je doet niks?

Tuurlijk gaat hij nu de verdediging in

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:06

Het zou mij nix verbazen als Ad [zijn vader] hier ook vanaf weet,dat zijn zoon Nicole heeft vermoord.Of dat ze samen dit gedaan hebben?
Waarom is hij eigenlijk naar Spanje vertrokken?
Ik vertrouw die man voor geen meter!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 19:26

om daar een nieuwe cariere op te bouwen. ze hadden daar een huisje waar ze in de zomer heen gingen.
Daar kon hij aan de bak als volkszanger in de kroegen.
Hij wilde dat al toen nicole nog leefde. Dus hij heeft zn droom na geleefd die hij wilde doen :) dus dat is geen vlucht oid

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:05

Maar hij was toen ook al volkszanger in Nederland,dat liep niet echt storm.Maar kan me niet voorstellen dat het in Spanje wel storm loopt? Hij had een zeer goed draaiende kroeg in Eindhoven en hij had regelmatig optredens.Ik blijf zeggen dat AD meer weet dan hij verteld heeft aan de politie.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:24

suuzepuus schreef:
Zonnetje81 schreef:

ja!

Artikel 70
1.Het recht tot strafvordering vervalt door verjaring:
1°. in drie jaren voor alle overtredingen;
2°. in zes jaren voor de misdrijven waarop geldboete, hechtenis of gevangenisstraf van niet meer dan drie jaren is gesteld;
3°. in twaalf jaren voor de misdrijven waarop tijdelijke gevangenisstraf van meer dan drie jaren is gesteld;
4°. in twintig jaren voor de misdrijven waarop gevangenisstraf van meer dan tien jaren is gesteld.

Doodslag en moord, respectievelijk max. 15 en 30 jaar, verjaard dus na 20 jaar.

Het is en blijft een vreselijk verhaal en wat een geweldig nieuws dat de verdachte eindelijk opgepakt is.