Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:'Andy was verliefd op Nicole' EINDHOVEN - Volgens de vader van moordverdachte Andy van der Hurk was zijn zoon verliefd op zijn stiefdochter, de in 1995 vermoorde mavo-scholiere Nicole. "Hij heeft overal gezegd en geschreven hoe verliefd hij op zijn zusje was, terwijl zij vreselijk bang voor hem was”, herinnert Ad van der Hurk zich.
Nicole van der Hurk Van der Hurk, die onder zijn artiestennaam Andy de Witt in Spanje zijn brood verdient als zanger, liet maandag weten ervan overtuigd te zijn dat zijn zoon degene is die op 6 oktober 1995 zijn stiefdochter van het leven heeft beroofd.
Behalve zijn vader is ook een naaste vriend van Andy er zeker van dat hij de dader is. "Over de zaak Nicole heeft hij nooit iets bekend”, zegt de man, die anoniem wil blijven. "Wel zijn we samen alle plekken afgegaan. Hij toonde er opvallend weinig emotie over. De manier waarop hij erover praatte, vond ik heel merkwaardig. Ik had jaren geleden al vermoedens dat Andy betrokken was bij de moord op Nicole. Ik heb hem uiteindelijk ook opgebiecht dat ik hem verdacht. Hij was furieus. Op een rare manier. Daarna is er nooit meer over gesproken. Als mijn zusje zou zijn vermoord, zou ik elke steen persoonlijk met de microscoop bekijken op sporen. Maar nee, Andy leek het weinig te doen. Ik heb het wel met mensen over mijn vermoedens gehad, maar ik had natuurlijk geen enkel bewijs, alleen gevoel. Het is triest om te zien dat ik tien jaar geleden het mogelijk al bij het rechte eind had.”„Andy is een fantast. Hij is naar Spanje en later naar Engeland gegaan zogenaamd om de media in Nederland te ontvluchten die in zijn ogen hem en zijn vader zwartmaakten.”
Nell_ schreef:Wat erg zeg!
Maar TS; kwam jij met de dingen die je wist naar buiten voor of na de moord?
Wat moet dat meisje het vreselijk hebben gehad
suuzepuus schreef:Zonnetje81 schreef:Is 18 jaar dan het moment dat het verjaart?
ja!