ICE in GSM!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ik heb een ICE-nummer in mijn gsm staan

ja
74 (63%)
nee
30 (25%)
nog niet, maar ik ga het meteen doen
13 (11%)

Totaal aantal stemmen: 117

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:13

RoosIris schreef:
sporter schreef:
Ik heb liever dat ze gewoon 112 bellen als ik ergens knock out lig, in plaats van mijn vriendin of mijn ouders :P

ICE is voor de mensen in het ziekenhuis!!
lijkt mij vrij logisch dat je eerst 112 belt....

heb ook al jaren 2 ice nummers erin staan!

Dan is het helemaal nutteloos.

Fenrir

Re: ICE in GSM!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:15

Waarom is het nutteloos dan? Het is voor hen toch makkelijk als ze weten wie ze moeten bellen ipv jouw hele lijst door zitten zoeken... ik zou het fijn vinden als ze mijn vriend bellen maar ja, weten zij veel hoe die heet tussen al die namen.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:15

sporter schreef:
RoosIris schreef:

ICE is voor de mensen in het ziekenhuis!!
lijkt mij vrij logisch dat je eerst 112 belt....

euhm nou nee....neem toch aan dat je graag wil dat familie word ingelicht als je in het ziekenhuis ligt...

Mijn familie zou het uiterst plezierig vinden als ze gebeld worden

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:17

RoosIris schreef:
sporter schreef:

euhm nou nee....neem toch aan dat je graag wil dat familie word ingelicht als je in het ziekenhuis ligt...

Hahahaha als dat ziekenhuis niet bekwaam is om mijn familie te achterhalen, zonder een speciale code die in mijn telefoon staat dan wil ik daar helemaal niet behandelt worden.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:18

Ik herinner me anders berichten dat je diegene als SOS en andere afkortingen in je telefoon moest zetten. Daarnaast ging laatst m'n moeders gsm, zij was bezig dus zei dat ik maar even op moest nemen, stond er ice in 't schermpje. Realiseer me nu pas dat dat dus hiervan is. Vind dus wel dat ze er dan meer campagne voor mogen maken. Ik legde de link pas veel later :P

Sporter, daar heb je ook wel weer een punt :P

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:19

hier geen ICE maar 'mama' ''papa'' en ''thuis''
en mijn mama, broer en vriendje staan als snelkoppeling op het startscherm van mijn telefoon :)

Ik heb wel speciaal voor zulke gebeurtenissen de beveiliging van mijn telefoonblokkade afgehaald, daar stond eerst een pincode op, die heb ik er maar af gehaald :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:20

Ik zou inderdaad ook gaan zoeken naar namen als mama, papa en thuis :j Of bij gekozen nummers kijken welke het meest gekozen word bijvoorbeeld.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:21

sporter schreef:
RoosIris schreef:

Hahahaha als dat ziekenhuis niet bekwaam is om mijn familie te achterhalen, zonder een speciale code die in mijn telefoon staat dan wil ik daar helemaal niet behandelt worden.

En zo'n ICE nummer scheelt ze dat werk, lekker makkelijk toch en ik heb er echt geen last van hoor als ze tussen mijn telefoonlijst staan :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:23

Ik kan me toch zo voorstellen dat een ziekenhuis sneller zo het telefoonnummer van familie heeft gevonden dan dat ze eerst je gsm moeten gaan zoeken en dan ook nog uitvogelen of diegene wel/geen ice heeft of thuis/pap/mam.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:27

sporter schreef:
RoosIris schreef:

Waar slaat dat nou weer op?? echt een idioote opmerking, sorry hoor.

wat is het nou voor moeite om 3 letters in je telefoon te zetten zodat zij SNEL op zoek kunnen naar familie, en niet eerst hele familie moeten achterhalen....

Ze kunnen hun tijd wel beter besteden......en zeker als je in het buitenland bent kan het erg lang duren voor ze familie hebben achterhaald

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:28

_Tara_ schreef:
Ik kan me toch zo voorstellen dat een ziekenhuis sneller zo het telefoonnummer van familie heeft gevonden dan dat ze eerst je gsm moeten gaan zoeken en dan ook nog uitvogelen of diegene wel/geen ice heeft of thuis/pap/mam.

In het ziekenhuis kijken ze ALTIJD eerst in de telefoon....dan pas gaan ze verder zoeken.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:31

En ICE wordt wereldwijd gebruikt. Mama, papa thuis niet.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:33

Ik heb ook een ICE nummer in mijn telefoon staan, maar mijn telefoon is wel geblokkeerd (pincode nodig) dus ze zullen er vrij weinig aan hebben..
Mijn telefoon geeft wel de naam van vriendlief aan als hij smst maar als hij me belt staat er Léon of Ice :')

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:34

Heb het er al jaren in staan :j

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:38

Sporter, beetje kortzichtig. Natuurlijk kunnen ze het vinden maar als jij bv in het buitenland een aanrijding krijgt is ICE een algemeen bekend iets waardoor ze sneller en makkelijker degene die jij wilt kunnen inlichten.

Wat als je niet wilt dat je ouders worden verwittigd maar bv je vriend/vriendin, juist ICE, dan ben je van alle gezeur af en het scheelt tijd voor het ziekenhuis.

Ik heb het ook al jaren er in staan. ICE en dan de naam van de persoon.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:40

maar als je je telefoon niet bij je hebt/ding is leeg/stukgegaan bij datgene wat ervoor zorgt dat je zelf niet meer bij de tijd bent noem maar op
dan komt het ook goed.
Het is dus niet van levensbelang :)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:43

Naaltje schreef:
maar als je je telefoon niet bij je hebt/ding is leeg/stukgegaan bij datgene wat ervoor zorgt dat je zelf niet meer bij de tijd bent noem maar op
dan komt het ook goed.
Het is dus niet van levensbelang :)

Dat bedoel ik, leuk dat sommige mensen het erin hebben staan heel goed. Maar het lijkt me de moeite niet waard om daar een campange of zo voor op te zetten. En ik denk dat er vrij veel mensen zijn die er nog nooit van gehoort hebben.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:44

Ik heb het ook al jaren erin staan.
En het KAN van levensbelang zijn, dus waarom niet gewoon die 3 seconde moeite nemen?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:45

ze kunnen altijd nog je simkaart eruit halen als je hem bij je hebt en ja er zijn andere manieren maar dit is in veel gevallen de snelste.
zelfs een beetje BHV-er kent de term

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:47

Tuurlijk komt het ook goed als je het nummer er niet in hebt staan.... maar het is wel een stuk makkelijker. Hulpdiensten hebben al zat werk, en waarom dan niet 3 letters in je telefoonboek zetten om het wat makkelijker te maken!

Maar wat als je geen ID of wat dan ook bij je hebt(wat heel veel gebeurd) en je bent dood of ligt in coma.........word het een heel lastig klusje zeker als je in het buitenland bent.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:49

Suuszels schreef:
ze kunnen altijd nog je simkaart eruit halen als je hem bij je hebt en ja er zijn andere manieren maar dit is in veel gevallen de snelste.

heb hier het boek Basisopleiding Bedrijfshulpverlener 16e druk februari 2011 liggen, maar kreeg de term ICE niet gevonden (nou heb ik het nog niet gelezen, enkel gescand en de inhoudsopgave bekeken.

maar als het van levensbelang is, gaan mensen zonder GSM dan... ?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:50

@Sporter: Wat voor manier stel jij dan voor dat ambulancebroeders of het ziekenhuis snel een familielid oid kunnen inlichten, als jij op sterven ligt of buiten westen bent? Dan heb je ook niet echt de keuze om niet door hun behandelt te willen worden, omdat ze geen goede detectives zijn ;) En ja, uiteindelijk zullen ze het wel vinden, maar dan is het misschien al te laat...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:36

RoosIris schreef:
_Tara_ schreef:

In het ziekenhuis kijken ze ALTIJD eerst in de telefoon....dan pas gaan ze verder zoeken.
En ICE wordt wereldwijd gebruikt. Mama, papa thuis niet.

Goed dat wist ik dan niet, dat in 't ziekenhuis altijd eerst in je telefoon kijken. Ik vraag me alleen af, als dat ICE zo wereldwijd gebruikt wordt, waarom is er dan niet meer campagne over? Ik weet zeker dat een heleboel mensen geen idee hebben wat 't is.

@ Laura82: Een ziekenhuis heeft toch receptionistes? Die kunnen toch via internet/databank vast wel een telefoonnummer vinden of niet? Ik dacht namelijk dat dat standaard zo ging.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:39

Er is vorig jaar ofzo wél een campagne over geweest...
In wat voor databank denk jij dat die mensen kunnen kijken dan? Op internet staat niet wie mijn ouders zijn, en ook niet hun telefoonnummer. Bij de gemeente staat wel wie mijn ouders zijn, maar ze kunnen/mogen echt niet zomaar in die database kijken. In het buitenland wordt het al helemáál lastig.

edit: na lang zoeken en toestemming vragen enzo kunnen ze uiteindelijk wel iemand achterhalen. Tot voor kort ging dat ook zo. Dat duurt alleen wel uren of in lastige gevallen zelfs dagen. Zou toch véél makkelijker zijn als er in een telefoon gekeken kan worden, waar het dan binnen 30 seconden gevonden wordt. Snap niet waarom mensen daar nou zo ontzettend moeilijk over doen. Je wilt toch juist snel geholpen worden? Op deze manier kan je daar een steentje aan bijdragen.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 16:04

Suuszels schreef:

Eh...nou nee, ik volg trouw ieder jaar de cursus, maar er is echt nog nóóit gesproken over ICE...toch eens over gaan hebben :n