Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
__denise schreef:Ik denk niet dat de wereld er op enorm vooruit gaat als iedereen eens hun kauwgommetje in de vuilnisbak gaat gooien. Ik denk dat dat milieubewust leven gewoon nog wel een paar jaar gaat duren, vooral als je kijkt naar zuinige auto's etc.
Anne. schreef:Anoli, ik bedoel wetenschappelijk gezien.![]()
Dan zou het zoiets als aardbeving > tsunami > water op land > water op land verdampt sneller(?) > Zorgt voor sneeuw? Maar zo logisch lijkt me dat helemaal niet.
Deur vegen, straat schoonhouden.. En dan? Het veegsel van de deur ligt dan nietmeer voor de deur maar bij de buren..![]()
Misschien ben ik wel een doem-doemdenker
Juul schreef:Ik heb me verdiept in die theorie van 2012 omdat ik altijd best wel bang word van dat soort dingen. Maar toen kwam ik iets tegen waar wel een kern van waarheid in zou kunnen zitten; namelijk dat we in 2012 een (psychische) verandering doormaken, en dat hoeft niet 100% slecht te zijn, maar lijdt wel tot soms pijnlijke situaties omdat voor ons essentiële dingen zullen moeten veranderen. Ook hadden ze het op die site over dingen als relatiebreuken enzo qua veranderen, dat snapte ik niet zo goed. Nu ik dit topic lees denk ik: misschien bedoelen ze daar wel mee dat we de wereld nu al jaren aan het slopen zijn, en dat we ons vanaf 2012 héél sterk gaan realiseren dat dat echt niet meer kan.
Ik ben de link echter kwijt, met een beetje googelen is die vast wel te vinden..
Dominique_96 schreef:Maar aardbevingen komen niet door onze vervuiling/verwaarlozing. Dit komt door een natuurlijk proces, het verschuiven van de aardplaten. Daar kunnen wij niets aan doen. Natuurlijk is er altijd vervuiling en zijn we zo onze eigen wereld wel naar de klote aan het werken. Maar ik geloof niet zo in 2012..
Berdien schreef:Ik geloof niet zo in een 'vechtende aarde'. De aarde is niet meer dan een brok steen met een gesmolten kern die toevallig een dusdanige samenstelling heeft, een atmosfeer en de mogelijkheden bood jaaaaaaaaaren geleden dat organismes zich gingen ontwikkelen. Zit niks geen denken, vechten of terugpakken bij.
Aardbevingen, opwarmingen en afkoelingen zijn een natuurlijk proces. Kijk maar eens naar de ontwikkelingen van de temperatuur over de jaren heen. We hebben in de 20ste eeuw zelfs nog een kleine ijstijd gehad. En dat was ná de industriële revolutie waarbij ene hoop rotzooi de atmosfeer in is gestookt.
En wat te denken van een vulkaanuitbarsting? Daar sta je dan met je CO2-emissies en dergelijke. Is allemaal gebakken lucht en daar worden sommige mensen vooral heel rijk van.
Nee hoor, ik kan me er niet druk over maken. Dat hele gejank over de opwarming van de aarde is vooral omdat bepaalde mensen daar HEEL erg rijk van worden. Een opwarming is een natuurlijk proces en zo spannend nog niet. Het wordt pas vervelend als de aarde af gaat koelen. En dat is een realistischer scenario momenteel. Doordat de aarde opwarmt komt er meer zoet water in de oceanen (70% aardoppervlak). Door de toestroom van zoetheid veranderd de zoutbalans. En door die veranderde zoutbalans komen de stromen in het nauw. En als de stromen in de oceanen stilvallen.. Dan heb je reden tot piepen.
Berdien schreef:Ik geloof niet zo in een 'vechtende aarde'. De aarde is niet meer dan een brok steen met een gesmolten kern die toevallig een dusdanige samenstelling heeft, een atmosfeer en de mogelijkheden bood jaaaaaaaaaren geleden dat organismes zich gingen ontwikkelen. Zit niks geen denken, vechten of terugpakken bij.
Aardbevingen, opwarmingen en afkoelingen zijn een natuurlijk proces. Kijk maar eens naar de ontwikkelingen van de temperatuur over de jaren heen. We hebben in de 20ste eeuw zelfs nog een kleine ijstijd gehad. En dat was ná de industriële revolutie waarbij ene hoop rotzooi de atmosfeer in is gestookt.
En wat te denken van een vulkaanuitbarsting? Daar sta je dan met je CO2-emissies en dergelijke. Is allemaal gebakken lucht en daar worden sommige mensen vooral heel rijk van.
Nee hoor, ik kan me er niet druk over maken. Dat hele gejank over de opwarming van de aarde is vooral omdat bepaalde mensen daar HEEL erg rijk van worden. Een opwarming is een natuurlijk proces en zo spannend nog niet. Het wordt pas vervelend als de aarde af gaat koelen. En dat is een realistischer scenario momenteel. Doordat de aarde opwarmt komt er meer zoet water in de oceanen (70% aardoppervlak). Door de toestroom van zoetheid veranderd de zoutbalans. En door die veranderde zoutbalans komen de stromen in het nauw. En als de stromen in de oceanen stilvallen.. Dan heb je reden tot piepen.