Voor iedereen die durft te "doemdenken"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:00

Maar aardbevingen komen niet door onze vervuiling/verwaarlozing. Dit komt door een natuurlijk proces, het verschuiven van de aardplaten. Daar kunnen wij niets aan doen. Natuurlijk is er altijd vervuiling en zijn we zo onze eigen wereld wel naar de klote aan het werken. Maar ik geloof niet zo in 2012..
Laatst bijgewerkt door Dominique_96 op 11-03-11 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Ja, zo werkt het idd...

En eigenlijk is een max van 2 kids best een goed idee...zoiets hebben ze in Japan of China toch ook?

__denise

Ik denk niet dat de wereld er op enorm vooruit gaat als iedereen eens hun kauwgommetje in de vuilnisbak gaat gooien. Ik denk dat dat milieubewust leven gewoon nog wel een paar jaar gaat duren, vooral als je kijkt naar zuinige auto's etc.

Desty

en geen vlees meer!
voor de bereiding met water 1 kilo runder vlees, kun je 2 jaar douchen.
ik dacht 100.000 liter ;)
er is nou zo'n commercial over van partij van de dieren geweldig!

deedee19

Toevallig zat ik me vanmiddag te bedenken dat er wel al erg veel gebeurd is in 2011. Ik geloof niet zo zeer dat de aarde vergaat in 2012, maar denk wel dat de mens (en dan over de hele wereld!) een stuk bewuster moet gaan leven.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:01

Staat er ook niet zoiets in de bijbel? Dat de hele wereld naar de verdoemenis gaat (economie, politieke rellen, natuurrampen) en dat dan de antichrist eraan komt?
Niet dat ik erin geloof, maar daar moest ik aan denken..

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:02

Anoli, ik bedoel wetenschappelijk gezien. ;)
Dan zou het zoiets als aardbeving > tsunami > water op land > water op land verdampt sneller(?) > Zorgt voor sneeuw? Maar zo logisch lijkt me dat helemaal niet.

Deur vegen, straat schoonhouden.. En dan? Het veegsel van de deur ligt dan nietmeer voor de deur maar bij de buren.. :')

Misschien ben ik wel een doem-doemdenker :P

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 20:03

__denise schreef:
Ik denk niet dat de wereld er op enorm vooruit gaat als iedereen eens hun kauwgommetje in de vuilnisbak gaat gooien. Ik denk dat dat milieubewust leven gewoon nog wel een paar jaar gaat duren, vooral als je kijkt naar zuinige auto's etc.

Natuurlijk duurt het nog wel even, maar dat is normaal.
Waarom denk jij dat het niet echt helpt die gommetjes in de vuilnisbak gooien, moet je voor de grap eens kijken hoeveel er van die vieze plakdingen in de hoofdstraat van een winkelstad liggen...

Als je dat over de hele wereld zou stoppen... zou dat dan echt niet helpen?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 20:05

Anne. schreef:
Anoli, ik bedoel wetenschappelijk gezien. ;)
Dan zou het zoiets als aardbeving > tsunami > water op land > water op land verdampt sneller(?) > Zorgt voor sneeuw? Maar zo logisch lijkt me dat helemaal niet.

Deur vegen, straat schoonhouden.. En dan? Het veegsel van de deur ligt dan nietmeer voor de deur maar bij de buren.. :')

Misschien ben ik wel een doem-doemdenker :P

Hahah snap je punt wel, maar ik bedoel meer oorzaak --> gevolg
even snel zoals ik het had bedacht: grondstoffen worden in grote aantallen gebruikt, mensheid stoot dit vervolgens weer uit in schadleijke stoffen, milieu vervuild dit heeft weer invloed op natuurlijk verloop van seizoenen, en hoppa enorme hoeveelheid sneeuw...

Maar misschien kan mijn idee wel helemaal niet hoor... :D

Anoli

Re: Voor iedereen die durft te "doemdenken"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 20:07

Ik ben even de dieren hier verzorgen.

Dames/Heren discussieer lekker verder, houdt het netjes!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:07

Ik heb me verdiept in die theorie van 2012 omdat ik altijd best wel bang word van dat soort dingen. Maar toen kwam ik iets tegen waar wel een kern van waarheid in zou kunnen zitten; namelijk dat we in 2012 een (psychische) verandering doormaken, en dat hoeft niet 100% slecht te zijn, maar lijdt wel tot soms pijnlijke situaties omdat voor ons essentiële dingen zullen moeten veranderen. Ook hadden ze het op die site over dingen als relatiebreuken enzo qua veranderen, dat snapte ik niet zo goed. Nu ik dit topic lees denk ik: misschien bedoelen ze daar wel mee dat we de wereld nu al jaren aan het slopen zijn, en dat we ons vanaf 2012 héél sterk gaan realiseren dat dat echt niet meer kan.

Ik ben de link echter kwijt, met een beetje googelen is die vast wel te vinden..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 20:09

Juul schreef:
Ik heb me verdiept in die theorie van 2012 omdat ik altijd best wel bang word van dat soort dingen. Maar toen kwam ik iets tegen waar wel een kern van waarheid in zou kunnen zitten; namelijk dat we in 2012 een (psychische) verandering doormaken, en dat hoeft niet 100% slecht te zijn, maar lijdt wel tot soms pijnlijke situaties omdat voor ons essentiële dingen zullen moeten veranderen. Ook hadden ze het op die site over dingen als relatiebreuken enzo qua veranderen, dat snapte ik niet zo goed. Nu ik dit topic lees denk ik: misschien bedoelen ze daar wel mee dat we de wereld nu al jaren aan het slopen zijn, en dat we ons vanaf 2012 héél sterk gaan realiseren dat dat echt niet meer kan.

Ik ben de link echter kwijt, met een beetje googelen is die vast wel te vinden..

Jij verwoord inderdaad wat ik voel en denk :)

Gaat straks eens even zoeken naar het artikel.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:11

Als het zo doorgaat zijn er straks geen hoofdstraten en geen winkelsteden meer ;)

De aarde reageert gewoon op wat er gebeurt, ik geloof niet dat de mens de aarde overleeft. Daarvoor is de mens of uitgestorven of is de populatie weer zo binnen de perken dat ze de aarde niet kunnen verwoesten.

Prima oplossing opzich van de natuur...

Er zijn gewoon zo idioot veel mensen die ook nog eens als een idioot met de aarde omgaan. Vroeg of laat gaat dat ´mis´. Het is meer de vraag wanneer en hoe. Niet dat dat heel veel uitmaakt eigenlijk.

Ja.. ik ben erg kort door de bocht misschien, maar zo zie ik het dus.

Vionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:12

Natuurlijk zullen als je over de hele wereld met iets kleins begint zoals kauwgummetjes in de prullebak gooien ipv op de grond een goed begin zijn.
Maar ik denk dat er altijd mensen zijn die daar anders over denken, ik denk dat kauwgummetjes op de grond gooien ook een kwestie is van fatsoen.
Natuurlijk zijn er vele dingen die met fatsoen te maken hebben.
Maar, ik denk niet dat je de gewoontes van de 'mensheid' zomaar in eens kan omgooien..
Over het broeikaseffect ben ik het deels mee eens, we pompen nu heel wat Co2 de lucht in dat is ook een van de vele redenen, maar wij zitten nu ook in een interglaciaal ( tijd tussen 2 ijstijden in)
Ik denk dat die ijstijd ooit wel weer zal komen, maar of we de fossiele voorraden kunnen redden? Ik denk dat de mens gewoon doorgaat met pompen totdat elke bron is leeggemolken en wij met de gebakken peren zitten.

Ik geloof niet dat in 2012 de wereld vergaat, al vind ik het wel grappig om te lezen dat de maja's dat zo nauwkeurig kunnen voorspellen.
Het is natuurlijk wel ongelofelijk dat in het begin van 2011 al zo veel gebeurd, maar aan aardbevingen kunnen wij echt niks doen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:15

Dominique_96 schreef:
Maar aardbevingen komen niet door onze vervuiling/verwaarlozing. Dit komt door een natuurlijk proces, het verschuiven van de aardplaten. Daar kunnen wij niets aan doen. Natuurlijk is er altijd vervuiling en zijn we zo onze eigen wereld wel naar de klote aan het werken. Maar ik geloof niet zo in 2012..

Dit is precies wat ik dacht, de aarde 'vecht' tegen vervuiling, polen smelten, temperatuur steigt.. Maar aardbevingen horen gewoon bij het verschuiven van de platen, wat ookal gebeurde toen er nog geen mensen waren.
Ik geloof niet in 2012, en anders merken we het vanzelf wel. ;)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:21

Natuurrampen zijn er natuurlijk altijd al geweest. Zoek maar eens terug op natuurrampen per jaar, daar word je ook niet vrolijk van.

Ik geloof niet in het vergaan van de wereld in 2012, ik denk wel dat er veranderingen gaan plaatsvinden. Of dat drastisch wordt of langzaam gaat weet ik niet. Mensen maken de natuur zelf kapot en door het verloren gaan van flora en fauna kan het niet anders dan dat het aardseleven zwakker en kwetsbaarder wordt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:22

Ik geloof niet zo in een 'vechtende aarde'. De aarde is niet meer dan een brok steen met een gesmolten kern die toevallig een dusdanige samenstelling heeft, een atmosfeer en de mogelijkheden bood jaaaaaaaaaren geleden dat organismes zich gingen ontwikkelen. Zit niks geen denken, vechten of terugpakken bij.

Aardbevingen, opwarmingen en afkoelingen zijn een natuurlijk proces. Kijk maar eens naar de ontwikkelingen van de temperatuur over de jaren heen. We hebben in de 20ste eeuw zelfs nog een kleine ijstijd gehad. En dat was ná de industriële revolutie waarbij ene hoop rotzooi de atmosfeer in is gestookt.
En wat te denken van een vulkaanuitbarsting? Daar sta je dan met je CO2-emissies en dergelijke. Is allemaal gebakken lucht en daar worden sommige mensen vooral heel rijk van.

Nee hoor, ik kan me er niet druk over maken. Dat hele gejank over de opwarming van de aarde is vooral omdat bepaalde mensen daar HEEL erg rijk van worden. Een opwarming is een natuurlijk proces en zo spannend nog niet. Het wordt pas vervelend als de aarde af gaat koelen. En dat is een realistischer scenario momenteel. Doordat de aarde opwarmt komt er meer zoet water in de oceanen (70% aardoppervlak). Door de toestroom van zoetheid veranderd de zoutbalans. En door die veranderde zoutbalans komen de stromen in het nauw. En als de stromen in de oceanen stilvallen.. Dan heb je reden tot piepen.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:23

Ik denk dat de mensheid de natuurrampen niet kan beperken.
Die aardkorsten verschuiven toch wel als daar de tijd voor is.
Die continenten zijn ook verschoven zonder toedoen van de mens :))
Ik denk dat het misschien tijd is voor de aardbol om weer eens te veranderen?

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:24

Ik geloof ook niet in een direct vechtende of denkende aarde. Maar een reactie komt er. Heel simpel..

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:28

Natuurlijk zal de aardbol op zich niet vechten, maar het uitsterven van dieren en plantensoorten, door toedoen van mensen, maakt natuurlijk wel dat alles uiteindelijk kwetsbaar zal worden. Waar zijn wij zonder deze natuurprodukten? Al denk ik dat het nog tig jaar zal duren voordat de aarde onwoonbaar zal zijn, tenzij we weer geteisterd worden door meteorieten (het echte doemdenk senario) Maar ik denk dat het uiteindelijk wel is waar het op uitloopt.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:28

Berdien schreef:
Ik geloof niet zo in een 'vechtende aarde'. De aarde is niet meer dan een brok steen met een gesmolten kern die toevallig een dusdanige samenstelling heeft, een atmosfeer en de mogelijkheden bood jaaaaaaaaaren geleden dat organismes zich gingen ontwikkelen. Zit niks geen denken, vechten of terugpakken bij.

Aardbevingen, opwarmingen en afkoelingen zijn een natuurlijk proces. Kijk maar eens naar de ontwikkelingen van de temperatuur over de jaren heen. We hebben in de 20ste eeuw zelfs nog een kleine ijstijd gehad. En dat was ná de industriële revolutie waarbij ene hoop rotzooi de atmosfeer in is gestookt.
En wat te denken van een vulkaanuitbarsting? Daar sta je dan met je CO2-emissies en dergelijke. Is allemaal gebakken lucht en daar worden sommige mensen vooral heel rijk van.

Nee hoor, ik kan me er niet druk over maken. Dat hele gejank over de opwarming van de aarde is vooral omdat bepaalde mensen daar HEEL erg rijk van worden. Een opwarming is een natuurlijk proces en zo spannend nog niet. Het wordt pas vervelend als de aarde af gaat koelen. En dat is een realistischer scenario momenteel. Doordat de aarde opwarmt komt er meer zoet water in de oceanen (70% aardoppervlak). Door de toestroom van zoetheid veranderd de zoutbalans. En door die veranderde zoutbalans komen de stromen in het nauw. En als de stromen in de oceanen stilvallen.. Dan heb je reden tot piepen.

+:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:23

Berdien schreef:

:j Dan wordt het hier zo koud dat wij hier niet meer kunnen overleven... Dat komt toch ook doordat er, als de ijskappen in groenland(?) helemaal wegsmelten, een verstoring in de stromen komt, en het hier -40 wordt?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:25

Klopt :j dat heeft te maken met het verstoorde zoutgehalte in oceanen waardoor de stromen veranderen dan wel stil vallen. En die golfstromen bepalen voor een groot gedeelte ons klimaat. Geen golfstroom = een klimaatverandering waarvan het inderdaad de vraag is in hoeverre we daar door heen gaan komen.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:26

Juul, het heeft volgens mij ook iets te maken met stervende zeedieren & gebrek aan zuurstof.. door plankton oid.
& Wanneer water lang stilstaan gaat het rotten ofzo.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:28

Ik zeg maar ik wil de komen de paar jaar nog zeker niet dood .
Maar als we gaan in 2012 tja dan is het wel onze eigenschuld
Ze doen gewoon te weinig aan om het mileu beter te laten worden .