Yamcha schreef:Imo moet je als gelovige eerst maar eens proberen om zelf een voorbeeld te zijn, en dan geen voorbeeld in het oordelen, maar wel in de kinderen van je buurvrouw opvangen, als ze weer in haar manische periode zit. Of de stofzuiger pakken voor een paar oudere mensen, die dat eigenlijk niet meer zo goed kunnen. Iemand helpen op straat die gevallen is.
Biologisch vlees kopen, omdat je als christen er niet achter kunt en wilt staan, hoe er met de dieren in de bio-industrie omgegaan wordt. Je eigen dieren zien als medeschepsels van God, en zorgen dat ze het goed hebben bij je. Je kinderen leren hoe je goed voor een ander moet zijn, en dat je altijd zóveel moet koken, dat als er iemand aan de deur komt rond etenstijd, die persoon altijd een hapje mee kan eten.
Je kinderen leren dat je onvoorwaardelijk van ze houdt, en dat jij altijd hun vader/moeder blijft, wat ze ook doen, omdat God jou ook zoveel kansen geeft. Er zijn als iemand je nodig heeft. Een belletje naar iemand die het moeilijk heeft. Dát is in mijn ogen christen zijn, en al die andere dingen zijn bijzaken. En als je zo het gebod om van je naasten te houden als jezelf, en God boven alles lief te hebben, handen en voeten geeft, denk ik zomaar dat er heel wat minder negatief over het geloof gedacht wordt.
Dit zijn hele goede normen en waarden die in mijn ogen iedereen zou moeten aanhangen, daar zou men tegenwoordig geen religie meer voor nodig moeten hebben om dat de mensen te leren. Overigens zijn ze het er tegenwoordig niet mee eens dat je voor een persoon extra kookt, zie de reclames over het weggooien van eten
.