Tsunami treft Japan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:05

Nee!! Wat een hel zeg

tijgerr91

Re: Tsunami treft Japan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:08

Ik ben zooo blij dat ik in dit koude kikkerlandje woon waar weinig tot geen natuurrampen gebeuren.. zeker niet op die schaal!! Wat verschrikkelijk voor al die mensen.. Op de beelden bij het journaal zie je een vrachtwagen rijden die langzaam wordt ingehaald door die tsunami, daar zit gewoon iemand in die het waarschijnlijk niet overleefd heeft.. :\

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:09

Ja en al die auto's die vluchten maar langzamer gaan dan het water.....

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:12

eenitraM schreef:
Nee!! Wat een hel zeg

Inderdaad eenitraM ik zie hier op tv beelden van water wat voortgolft over land van bovenaf gezien en je ziet hoe die golf langzaam beweegt in de richting van een snelweg waar verkeer rijdt. Het is net een griezelfilm waar de slachtoffers zich nog van niets bewust zijn maar de kijkers - wij aan de andere kant van de wereld - zien al voor zich wat er binnen enkele minuten gebeuren gaat.
Onvoorstelbaar! Om misselijk van te worden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:12

Vreselijke beelden.
En erge naschokken waardoor de gebouwen die nog stonden maar erg beschadigd zijn alsnog om gaan.
Dubbel gevaar daar dus. Bah bah bah.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:13

Bron: www. telegraaf.nl
Bastiaan van Schaik ooggetuige aardbeving Japan van onze redactie
AMSTERDAM - Als een ware verslaggever houdt Bastiaan van Schaik zijnTwitter-volgers op de hoogte van de situatie in Tokio na de zware aardbeving."Toen Japanners om me heen begonnen te gillen van paniek en allemaal naar het midden van de straat rende...het werd ijzig stil daarna."

Foto: BLAUW, AB De stylist verblijft op dit moment in de Japanse hoofdstad en zag alles voor zijn ogen gebeuren. "We stonden op een groot verkeersplein in de wijk Haraju-Ku toen de aardbeving gebeurde...alle gebouwen schudde stevig heen en weer", schrijft hij. "Een hele rare gewaarwording zo'n #aardbeving...net alsof je op een schip middenin een heftige zee staat."

Bastiaan kan alleen nog met de buitenwereld communiceren via het internet omdat het mobiele netwerk is uitgevallen. Ook zijn er nog steeds heftige naschokken te voelen: "De hele hotellobby staat te schudden." Maar gelukkig zijn er tussen alle hectiek ook mooie momenten: " Huilende moeder wordt herenigd in de lobby met haar dochter...ik pink een traantje mee."

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:19

Jeetje ik erger me echt aan het 'lacherige' commentaar van die vrouw (Joan Veldkamp) op Nederland 1.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:24

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:24

Afschuwelijk dit. Ik hoorde het op de radio toen ik in de auto zat op weg naar kantoor. Terwijl ik net daarvoor bij mijn ontbijt het nieuws op TV aan had staan en toen was er nog niets bekend. Ik zit nu berichten op verschillende sites te lezen, dit gaat enorme gevolgen hebben. :\

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:25

dit is gewoon bizar, je kan er totaal niks aan doen. Niet tegen houden of wat dan ook. Het gebeurt, het gaat snel, geen woorden voor.

Me buurman kwam daarstraks ff zijn verhaal doen, die is daar 2 jaar geleden geweest en wilde dit jaar weer gaan. Hij moest ff van zich af praten...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:26

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:30

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:33

Wat een ellende allemaal weer, volg het al de hele ochtend op NED1. Maar wat verschrikkelijk. Ik kan alleen maar hopen dat de tsunami voldoende in kracht afneemt zodat de andere kustlanden gespaard blijven.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 11:35

Ik heb de beelden nu een paar keer gezien en ik sta er elke keer van te kijken hoe sterk die golf is... Hele gebouwen worden meegesleurd alsof het allemaal niks is.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:40

Mas schreef:
Ik heb de beelden nu een paar keer gezien en ik sta er elke keer van te kijken hoe sterk die golf is... Hele gebouwen worden meegesleurd alsof het allemaal niks is.

ja zo bizar, je ziet complete gebouwen meedrijven alsof het papiertjes zijn

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:41

mijn ex/beste vriend zou vanavond vertrekken. hij heeft zo veel meegemaakt en hij heeft zich al die tijd gefocust op zijn droom: een rondreis door japan.
en dan moet dit gebeuren.. ik betwijfel of het vliegveld van tokio nog open gaat vandaag..

*kippenvel na het zien van de beelden, wat een nachtmerrie..
Laatst bijgewerkt door Galeobdolon op 11-03-11 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:43

Heftig dit, je zie die mensen ook uit alle macht weg rijden voor het water! Op zulke moment ben ik echt super blij dat ik in dit koude kikkerlandje woon, waar nooit een tornado, een overstroming of iets anders heftigs gebeurt

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:43

Mirrrriii schreef:
Jee, wat raar.
Ik heb vannacht gedroomd over een tsunami en dat er allemaal mensen met chinees/japans uiterlijk om me heen stonden.

Vreselijk die beelden.
Ik hoop op het beste voor alle mensen daar.

Ik heb getemt, ik vind dit een hoogst ongepast bericht!!
Ga elders aandacht lopen vragen!

On topic.

Wat er in Japan gebeurd is verschikkelijk. Die beelden... Je ziet mensen lopen en rijden en dan die golf die eraan komt. Je weet diep van binnen wat er met die mensen gebeurd. Echt vreselijk.
En dan de andere omliggende landen.

Ik moet zeggen dat ik de Nederlandse berichtgeving zeer beneden peil vind. Ik heb momenteel CNN aanstaan.

Het is nog lang niet over. Over 24 uur kunnen er nog landen getroffen worden door een tsunami.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:45

bedouin schreef:
eenitraM schreef:
Nee!! Wat een hel zeg

Inderdaad eenitraM ik zie hier op tv beelden van water wat voortgolft over land van bovenaf gezien en je ziet hoe die golf langzaam beweegt in de richting van een snelweg waar verkeer rijdt. Het is net een griezelfilm waar de slachtoffers zich nog van niets bewust zijn maar de kijkers - wij aan de andere kant van de wereld - zien al voor zich wat er binnen enkele minuten gebeuren gaat.
Onvoorstelbaar! Om misselijk van te worden.

Beter kan ik t niet zeggen, krijg er kippevel van!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:45

Amarach :x :x

bedouin schreef:
Hier in Tunesie zit ik dat nieuws ook te kijken! Het is ongeloofelijk hoe aan alle kanten de wereld in beweging is.
In NoordAfrika gaat er een revolutiegolf door de landen Tunesie Egypte en nu Libie en aan de andere kant van de wereld zijn er aardbevingen en dan nu een tsunami ramp erbij.
O de westkust van Amerika nu ook?
Daar wordt ik toch echt heel stil van en voel ik me heel nietig door.

Fiffill Ik hoop dat je nieuws krijgt over dat meisje waar je over schrijft.

Ja, wss hoor ik er maandag pas over, hoop dat alles goed met haar gaat - ik weet ook niet aan welke kant van het land ze momenteel zit omdat ze ging rondtrekken.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:48

Ik ben er helemaal stil en ontdaan van... wat een hel op aarde..

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:51

Ik zapte net even door op tv en zag het op Euronews, echt heftig zeg. Die auto's die proberen te vluchten en dan gewoon gegrepen worden door die golf. Verschrikkelijk zeg... Die golf lijkt ook steeds sneller te gaan :=

Volgens mij zeiden ze net tussen neus en lippen dat er al 10 slachtoffers zijn..

En die Joan Veldkamp moeten ze inderdaad heel snel weer terugstoppen onder een steen. BAH, wat een walgelijk lacherige opmerkingen maakt die zeg :r

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:52

Ik heb ned1 aan, daar hebben ze heel veel beelden en homevideos. :=

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:54

Bij mij staat ook Ned1 aan, zitten nu al te speculeren over 22 doden :=

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:56

Mikkk schreef:
Beter kan ik t niet zeggen, krijg er kippevel van!

Ik ook.
Van die beelden gaan echt mijn haren recht van overeind staan, gepaard met een ijskoud kippenvel.
Natuurgeweld: daar kun je werkelijk niets tegenin brengen, geen discussie, geen onderhandelingspositie, geen hoop.