Origineel gestraft na slechte schoolresultaten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linea

Re: Origineel gestraft na slechte schoolresultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 01:58

Naja, creatief? Volgens mij gebeurd dit vaker in Amerika. Althans met mensen die veroordeeld zijn op bijvoorbeeld winkeldiefstal. In plaats van een geldboete of een taakstraf moeten ze dan met zo'n bord om hun nek lopen.

Vind het wel een beetje sneu voor die jongen, zeker op die leeftijd.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 18:22

Tja.. sneu.. wat is sneu.
Ik vind dat het een hele creatieve straf is die deze moeder heeft bedacht. Of het werkelijk goed is voor de jongen dat weet ik niet.
We kennen de jongen natuurlijk niet persoonlijk. Al kan ik mij wel voorstellen dat dit een stimulans zou kunnen zijn voor de jongen om iets te gaan doen, omdat hij anders weer met het bord om moet lopen.

Ik denk dat we er niet echt over kunnen oordelen, aangezien we niet weten hoe de jongen in elkaar steekt.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:12

geweldig zo zouden er meer ouders moeten zijn ....
de toekomstige werkgever van kindlief zegt ook niet na een uurtje werk; ga maar naar huis als je geen zin hebt;
hij kan het beter nu leren dan te laat

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:37

Hmmm ik vraag me af in hoeverre dit goed is voor het zelfbeeld van deze jongen... Hij wordt toch wel aardig voor schut gezet zo.... :=

Maar ja, anderzijds.... Hij kan beter nu op de hoek van de straat staan met een bord om zijn nek, in plaats van over 20 jaar.... :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 16:35

Beter nu een bord om zijn nek dan over 20 jaar een bord om zijn nek met "Please, 1 dollar"

Ik denk niet dat het helemaal de manier is en dat het neit erg goed is voor het zelfbeeld van de jongen en ik ga er vanuit dat hij misschien wel gepest gaat worden door deze actie en dat is denk ik ook niet wat de moeder wil.

Ik denk dat je niet mag oordelen over de leeftijd waarop de moeder, moeder is geworden. Het kan wel zijn dat het een hele lieve en goede moeder is. Daar tegenover zijn er genoeg volwassenen die kinderen krijgen waarvan je je achteraf afvraagt of dat wel had gemoeten ;)

Annemaarel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 16:37

Ik vind het wel een goeie straf eigenlijkx)