Mogelijk dertig jaar voor Joran

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 01:04

Chiqa schreef:
Die straf is natuurlijk veel te laag voor zo'n psychopaat, onbegrijpelijk dat ze hierop uitkomen :j die gaat straks vrolijk weer verder natuurlijk waar hij gebleven was.

of ze verlengen het continue, zodat het wel degelijk levenslang is, want die gast hoort niet vrijuit te gaan :(

Jennasilver

Re: Mogelijk dertig jaar voor Joran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 01:38

Laat hem maar lekker in Peru blijven. De gevangenissen van Aruba en Peru zijn veelste goed voor hem. Te goed eten en zorg.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:51

Jennasilver schreef:
Laat hem maar lekker in Peru blijven. De gevangenissen van Aruba en Peru zijn veelste goed voor hem. Te goed eten en zorg.

dat dacht jij ...
Daar krijg je alleen eten en zorg als je geld hebt anders niet dan is het red uw reet.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:54

die psychopaat nooit weer los laten,laat maar lekker ergens in een hoekje wegrotten.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:26

Of loslaten en hem laten linchen door de mensen buiten...
:D

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:27

Als Joran werkelijk zo'n psychopaat is als menig persoon hier in dit topic vindt, is hij dan niet beter af met een gevangenisstraf in combinatie met een maatregel zoals bijvoorbeeld TBS (wat in Peru overigens helaas niet bestaat). Gevangenisstraf heeft nog nooit iemand beter gemaakt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:29

wemkelover schreef:
Jennasilver schreef:

dat dacht jij ...
Daar krijg je alleen eten en zorg als je geld hebt anders niet dan is het red uw reet.

Scheelt dat hij blijkbaar zat geld heeft overgekregen van zijn pappie....

Weg met die kerel....

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:38

Jolliegirl schreef:
wemkelover schreef:

dat dacht jij ...

Scheelt dat hij blijkbaar zat geld heeft overgekregen van zijn pappie....

Weg met die kerel....

dat raakt wel een keer op, pappie leeft nie meer. en mams wil er niks mee te maken hebben.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:20

Zeer terechte straf,

maar toch kan ik het niet laten hier een kant tekening bij te plaatsen.

Iedereen die een ander vermoord mag wat mij betreft minimaal 30 jaar de bak in, maar omdat dit Joran is - een geen enkel mens ter wereld onbevooroordeelt is wat hem betreft - en omdat papa Flores centen heeft wordt de straf hoger. Als in Peru iemand maximaal 20 jaar cel kan krijgen, hoort Joran ook max. 20 jaar cel te krijgen. Als iemand in Peru levenslang voor moord kan krijgen, had Joran ook levenslang moeten krijgen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:54

En het houdt maar niet op over Joran.. :')
Hij moet gewoon weg, achter slot en grendel en iedereen moet m vergeten :=
Niet dat dat gaat gebeuren, maar dat zou ik graag zien..

Als hij vrij komt, zal hij het denk ik toch niet overleven..

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:15

Ik bedoelde dat de gevangenissen van Aruba en Nederland te goed voor hem zijn. Op Aruba krijgen de gevangenen voedsel van de staat. En in Peru raakt zijn geld ook eens op.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:49

Dat is een veel te lage straf voor dat misselijke stuk ellende,maar in elk geval goed dat hij lekker daar zit en niet hier in dit softe land met zijn straffen van niks!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:55

30 jaar? Levenslang! Zo'n freak verdient geen tweede kans...! :n

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:58

Nou prima, laat hem daar maar lekker zijn straf uitzitten. Waarschijnlijk komt hij er wel volledig verknipt uit (oke, hij ging er ook al verknipt in...), en aangezien ze daar niet aan TBS doen denk ik niet dat hij er beter van gaat worden. Dertig jaar in een Peruaanse cel is niet niks, maar ik kan geen medelijden met hem hebben. Hoop dat ze ooit nog bewijs vinden voor de Holloway zaak, die arme ouders van dat meisje.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:28

30 jaar maar??????

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 19:15

Marchador schreef:
30 jaar maar??????

tja, denk dat levenslang het beste resultaat voor hem is.

als hij ooit vrijkomt, doet ie weer hetzelfde als wat hij eerst deed.

meisjes van rond de 20 jaar vermoorden

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 15:55

Wanted2003 schreef:
Als Joran werkelijk zo'n psychopaat is als menig persoon hier in dit topic vindt, is hij dan niet beter af met een gevangenisstraf in combinatie met een maatregel zoals bijvoorbeeld TBS (wat in Peru overigens helaas niet bestaat). Gevangenisstraf heeft nog nooit iemand beter gemaakt.

joran en tbs??? denk je nou echt dat die maatregel helpt bij deze jongen??? laat me niet lachen, hij is gewoon gestoord en mag nooit meer vrij rondlopen. met tbs komt ie mij te goed weg.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 16:05

Joran is volgens mij gehaaider dan de meeste mensen denken.... ik denk dan ook dat hij het hele TBS-systeem voor de gek zou houden... laat m maar lekker in Peru zitten en pak zijn geld maar af.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:55

lonneke schreef:
Wanted2003 schreef:

joran en tbs??? denk je nou echt dat die maatregel helpt bij deze jongen??? laat me niet lachen, hij is gewoon gestoord en mag nooit meer vrij rondlopen. met tbs komt ie mij te goed weg.

Heb je enig idee hoe TBS daadwerkelijk in zijn werk gaat? En daarbij praat je jezelf behoorlijk tegen, je vindt hem gestoord maar een TBS maatregel helpt niet? TBS is er juist voor mensen met een kronkel. Als Joran daadwerkelijk zo gestoord is als menig persoon hier roept, dan komt die zeker niet beter de gevangenis uit.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:41

ik weet een betere straf :)
Levenslang
Castreren
In een celletje van 2 bij 2 met regenwater en oud brood.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:50

Elin_ schreef:
Levenslang
Castreren

Met een grote neger erbij, genaamd Bubba 8-)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 17:10

Suelza schreef:
Elin_ schreef:
Levenslang
Castreren

:') _O- _O- _O-

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 23:31

Allereerst even dit...

de manier waarop hier over joran wordt gesproken is nou ook niet bepaald 'menswaardig' hoor..

wat in de media hier in nl komt is echt niet alles, papa flores was ten tijde van de moord in t hotel (en paps had ruzie met dochterlief,) de norm en standaarden zijn daar anders dan hier dus kan pa flores er zelf ook wel mee te maken hebben, ik geloof best dat joran haar geslagen etc heeft maar de genade klap? ik weet t niet hoor teveel ogen en haken... het contact tussen ma holoway en pa flores een week voor de moord de gehuurde kamer die NIET alleen op jorans naam stond de ruzie met papa flores.. de in eerste instantie beschuldiging van sieraden die op de fotos van de dode stephanie GEWOON om zitten de erg snelle begrafenis/crematie?zonder handschoenen het bewijs (de laptop van joran) nakjiken

joran is ziek ja heel ziek maar de media heeft die jongen toen 17 en nu volwassen man ook wel helemaal 'gek 'gemaakt en mensen met een gedachtegang als joran willen voldoen aan t beeld wat de ander verwacht,bewust en onbewust en overzien dan de realiteit niet. Peter R normaal vindt ik m n topper in case joran ging ie te ver, daarnaast is joran heeeeel slim(2 stappen voor steeds hij past zn theorie aan op de verwachtingen) denk je nou echt als hij de intentie had te doden hij op zijn naam die kamer had?

en haar daar had laten liggen?, Als hij echt die intentie had had ie haar wel in mootjes gehakt en meegenomen in tassen en alles uitgewist oid

wat betreft bekers koffie theorie die jongen word al 5 jaar beschuldigd door media etc hij heeft zelf erkend dat ie veel liegt dus tja als hij binnenkomt en haar opeens dood ziet en je weet dat als je t meld je niet geloofd word dan verzin je iets dus deed hij alsof in de hoop dat de medewerker bij t open doen naar binnen zou gaan en haar zou zien dat gebeurde niet man deed enkel open, Dus gezien de voorgeschiedenis in case joran kan ik snappen dat als hij het niet gedaan heeft toch op de vlucht slaat..
*t is maar een theorie he* maar t kan zeker als je de gegevens leest die hier in nl niet benoemd worden puur uit sensatie..

dan t geld van fbi/ma holoway...

dan die gene die hem uitnodigde achteraf zeggen ik heb mensen gewaarschuwd, waarom stefanie zelf niet? waarom pas 2/3 dagen later?

waarom hingen er camera's die er eerder niet hingen?

nee joran is geen lieverdje die jongen is heeeeeeeeeeeeeel ziek en ik geloof ook wel dat ie daardoor gevaarlijk is en ja zoals de nl-media t brengt lijkt t ook eitje.. maar nl laat de helft weg sensatie he ..

ik ben niet pro joran wel pro rechtvaardigheid/gelijke rechten, joran is al veroordeeld door bijna de halve wereld wat doet dat met zo'n instabiele geest?

als hij daar werkelijk 20/30 jaar moet zitten wat ik niet verwacht.. dan zal hij er gestoorder uitkomen dan hij is omdat hij (on)bewust gedrag overneemt

dus dan pleit ik idd voor een zware intensieve behandeling psychisch met gevangenis straf in nl want zou hij daar moeten blijven dan is denk ik de doodstraf beter voor hem zelf dan want helpen zullen ze hem daar niet en is hij nadien er veel slechter af dan hij nu al is.

wat betreft verkapte bekentenis daar blijven ontkennen levert hogere straf op dan schuld bekennen tegen strafvermindering...

nogmaals nee ik ben niet pro joran, Maar vindt het niet fair dat nl. de helft van info weg laat zo ontstaat er een heel verkeerd/ander beeld, Ja joran verdiend een straf maar ook hulp!

en als al die psychiaters die in de media zo'n grote bek hadden van hij is dit en dat, als ze hem dan een ibs hadden gegeven had ie toentertijd al begonnen aan therapie ik bedoel er zijn mensen in psychiatrische ziekenhuizen die voor een stuk minder n ibs/rm krijgen

Maar nee ze lieten hem allemaal gaan en peter r de vries die ik echt top vind met andere zaken hij bijt vast en dat heeft al veel opgeleverd, maar dit ging te ver die bleef die jongen maar achtervolgen. dat heeft ook niet veel goeds gebracht voor joran

al met al is de hele zaak joran... een opeenstapeling van vergissingen fouten en raadsels.... met nog meer vragen dan dat er antwoorden zijn

en zijn moeder ik zou niet graag in haar schoenen staan wat moet die vrouw gebroken zijn vindt ik heel erg! ;(

en eigenlijk vindt ik opmerkingen over bubba etc. echt te triest voor woorden, je gunt toch niemand op zo'n wijze behandeld te worden,? ik vindt dat soort uitspraken echt beneden alle peil!

ik hoop dat alle feiten nog eens echt boven water komen, al betwijfel ik dat maar dat ergens addertjes zitten daar ben ik van overtuigd en of t nou om joran gaat of om ene klaas pieter wie dan ook, niemand verdiend het al zo veroordeeld te worden voor er een proces is zoals dat bij joran is gegaan bij zn arrestatie/overplaatsing van chili naar Peru, zijn lot was bij wijze al verzegeld ,In deze heeft hij dus 'geluk' dat er wat geld is want had hij geen familie oid meer had het w.s heel anders gelopen.. en nee dat verdiend imo niemand

eigenlijk zou zijn zaak gewoon niet in media moeten komen had eerlijker geweest minder (voor)oordelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:44

Suelza schreef:
Elin_ schreef:
Levenslang
Castreren

@Crypto; Dit kan wel ''beneden pijl'' zijn, maar ik ben het met bovenstaande volkomen eens!

En geef hem dan maar direct 5 bubba's :j

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:00

@Megansk
Nou ja je hebt iig mn bericht gelezen ;)
Dat jij het daar mee eens bent prima dat is jouw eigen mening en ‘gelukkig’mag en kan dat in Nl..

Neemt niet weg dat ik het ondoordachte en belachelijke uitspraken vindt

En nog maar een keer met vrijgegeven ‘details’ in de media hier kan ik mij heel goed voorstellen dat er mensen zijn die roepen die mag van mij daar blijven etc…, Alleen is de nlmedia nou niet bepaald het geheel.. en w,s de info die ik hierboven al typte ook niet helemaal maar wel al iets completer dan wat nl/sbs6 brengt..

Er zijn gewoon teveel ogen en haken in deze zaak (en toevallig gaat t nu om joran, had t zelfde getypt als t om n piet oid ging hoor, t gaat mij namelijk om de (voor)oordelen en dat zo’n beetje nl achter elkaar aan loopt

wat betreft je 5 bubba's dat zal ik dan maar onder onwetendheid scharen ;)