Verkeerde beelden bij reclame (Kruidvat)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:01

Die van de kruidvat interpreteer ik inderdaad echt als een 'voor' filmpje :j
En die vrouw van Kellogs vind ik ook hoogst irritant :Y) alsof zij niet meer in dat jurkje zou passen met een ontbijt 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:16

Inderdaad.. _O-

Net als met shampoo;"Nu verbeterd!!"
Heb ik dan voor die tijd altijd een slechte versie gebruikt? :+

KimE

Re: Verkeerde beelden bij reclame (Kruidvat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:38

Hahah precies!
'Unox soep ik zak verbeterd' Jeetje, dat is al de 4e keer in een jaar, heb ik een jaar geleden dan zulke slechte soep gegeten :oo ik proef geen verschil trouwens _O-

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:43

Is er een linkje naar de reclame? :)

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:49

Kan 'm niet vinden..

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:54

K weet precies welke reclame het is!! Het viel mij ook al gelijk op idd, maakte er nog n opmerking over naar mn pa..

Maar voor degenen die denken dat het een filmpje is hoe je kan worden na die pillen, hebben het mis..

Het is echt een VOOR filmpje, van een slanke trien die haar mini-vetrolletje vastpakt, het is trouwens meer vel dat ze vastpakt dan vet.. dat is het normale beetje vet wat iedereen eigenlijk op zn buik hoort te hebben..

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 20:04

Tsjaah, de reclame kan wel voor een laag zelfbeeld zorgen. Of een groter en onzekerder gevoel over eigen lichaam.

En die met kellogs, ja, dat is ook enorm triest hoor. Met die lelijke jurkjes :=

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:07

Nou dat viel me ook al op!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:16

en dan Dove, voor échte schoonheid, idd zijn die modellen niet supermager maar wel práchtige vrouwen zonder cellulitis of lelijke bobbels op plekken waar ze niet horen, met prachtige benen en een geweldige huid. En wat moet je dan kopen? Juist, hun afslankcreme :P Geloof ook niet dat die dames representatief zijn voor de gewone gemiddelde vrouw, een verkoper van beautyproducten die het schoonheidsideaal wil veranderen, tuurlijk..

maar die special-k is idd ook errrug irritant..

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:18

En dan inderdaad in heeeeeele kleine lettertjes "Alleen vanaf BMI 25 en binnen een gezond voedingspatroon."

Nou, níemand in die reclames heeft een BMI van 25, de 'na-poppetjes' hebben -schat ik- vaak ook geen gemiddeld BMI maar redelijk laag, en als alle mensen met overgewicht inderdaad een gezond voedingspatroon aanhielden, was er waarschijnlijk ook meteen een stuk minder overgewicht, ook zónder special-K en kruidvat-troep.. (bedoel ik niet vervelend naar mensen met overgewicht hoor, maar feit is toch dat verkeerd eetpatroon meestal een veroorzaker is)

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:00

Ik kan me er niet zo druk om maken, vrouwen vergelijken zich al eeuwen met elkaar en zullen dat altijd blijven doen.. het is alleen zo dat mensen moeten leren omgaan met de media en er veel meer indrukken op ze af komen dan vroeger. natuurlijk moet je kwetsbare partijen willen beschermen, maar de vraag is hoever je daar in wilt gaan..

Ik vind het ook altijd grappig als mensen de reclames van Dove zo goed vinden :Y) hun "de-gewone-vrouw-strategie" is pure marketing en iedereen trapt er in :+

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:01

Oh, ik weet echt wel dat het marketing is hoor. Maar is het daarom slecht? Elk stapje dichter bij een normaler beeld is er eentje, en dus zie ik liever de Dove-vrouwen met maatje 40 dan zo'n Kruidvat-muts met maatje 36.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:18

DaniBanani schreef:
Oh, ik weet echt wel dat het marketing is hoor. Maar is het daarom slecht? Elk stapje dichter bij een normaler beeld is er eentje, en dus zie ik liever de Dove-vrouwen met maatje 40 dan zo'n Kruidvat-muts met maatje 36.

Het is niet verkeerd, maar het zou fijn zijn als iedereen zich er bewust van is dat het hier om marketing gaat. En dat stukje mediawijsheid ontbreekt bij sommige mensen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:37

kjoetie schreef:
en dan Dove, voor échte schoonheid, idd zijn die modellen niet supermager maar wel práchtige vrouwen zonder cellulitis of lelijke bobbels op plekken waar ze niet horen, met prachtige benen en een geweldige huid. En wat moet je dan kopen? Juist, hun afslankcreme :P Geloof ook niet dat die dames representatief zijn voor de gewone gemiddelde vrouw, een verkoper van beautyproducten die het schoonheidsideaal wil veranderen, tuurlijk..

maar die special-k is idd ook errrug irritant..

dove doet tenminste nog z'n best om aan bewustzijn te werken

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:50

dwaallicht schreef:
Het is niet verkeerd, maar het zou fijn zijn als iedereen zich er bewust van is dat het hier om marketing gaat. En dat stukje mediawijsheid ontbreekt bij sommige mensen.

Ja, da's waar. :)

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 01:47

Ik had het ook gezien. Dacht echt van zie ik het nou goed :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 01:56

Ja zo kan je iedereen wel de schuld geven.
Wat dacht je van films en muziek video's en en en.... Het is maar een reclame, stel dat je er zo beïnvloedbaar voor bent dat je denkt van 'omfg wat ben ik dik laat ik eens naar de kruidvat rennen!' dan moet je gewoon thuis blijven zitten met je tv en computer uit. :+ :=

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 02:32

Het probleem is dat het niet maar 1 reclame is, maar dat het soms (vaak) gewoon een blok vol is en dat in zo'n beetje elk programma op TV perfecte vrouwen voorkomen, met een perfect figuurtje. En dan kan NOG 1 zo'n reclame net even de druppel zijn die de emmer laat overlopen, die een meisje over de rand duwt.

Niet dat alleen de TV daarvoor schuldig is, maar als je overal te horen krijgt in het dagelijks leven dat je een vet mormel bent, en op TV ook nog eens zo goed als constant perfecte vrouwen voorgeschoteld krijgt kan een klein zetje genoeg zijn om je over die rand te duwen het ravijn in. En alleen al daarom zou men op TV best iets voorzichtiger mogen zijn.

Heb vandaag een TV-avondje gehouden en werkelijk geen 1 vrouw voorbij zien komen die er "normaal" uitzag, ook niet in de reclames. Allemaal modelllenfiguurtjes en bloedmooie, puntgave gezichtjes. Wel een flinke lading aan onaantrekkelijke mannen. Dikke mannen, zwaar behaarde mannen (ik hou niet van lichaamsbeharing) waar ik ronduit misselijk van word, mannen met vreemde postuurlijnen... Heb na een heel avondje voor de TV hooguit een handjevol in mijn ogen aantrekkelijke mannen voorbij zien komen. De rest was gewoon onaantrekkelijk, lelijk, dik of ronduit ranzig. Vriendlief heeft geen enkele echt onaantrekkelijke vrouw voorbij zien komen... Zelfs al hou je rekening met smaken en voorkeuren lijkt me dit wel een vrij tekenend beeld.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:08

luxx schreef:
Ga ervan uit dat ze juist bedoelen dat je zo'n mooi modellenbuikje kunt krijgen als je hun product gebruikt...

Precies, want als er juist een 'flinker persoon' staat, met wat vet op de buik (klinkt even hard, maar weet niet hoe ik het anders even moet noemen) dan komt het over alsof het product niet werkt...

Kijk eens naar de reclame met creme voor de rijpe/oudere huid, creme tegen rimpels, daarin spelen altijd modelen van in de 20. Kun je ook zeggen je die zijn er al goed uit? Maar je kunt voor zo een reclame niet iemand nemen van al 50 met echt flink rimpels.

Verder, dit spreekt al jaren van onderwerp, dat hele gedoe van modelen, dat ze te mager zijn en een slechte voorbeeld voor de jeugd. Dat is ook zeker zo en die mening deel ik. Maar ze zijn al jaren bezig om die magere modelen weg te krijgen en ik weet niet of dat ooit gaat lukken...

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:24

KoudbloedKim schreef:
Luxx: Ze doen dat ook bijna altijd als 'voor'.. :)

Heb je daar een voorbeeld van? Ik zie altijd alleen maar reclames met 'na', en laten we eerlijk zijn, dit;
Afbeelding
geeft meer zin om een afslankprodukt te kopen dan dit;
Afbeelding
Als ik op google 'afvallen' intoets en dan images krijg ik vooral plaatjes te zien van mooie slanke dames en de foto met een centimeter om het middel is verreweg het populairst. Zoals bijvoorbeeld deze:
AfbeeldingAfbeelding
En zoals Bruintje ook zegt, bij anti-rimpel crèmes zie je ook nooit een foto van een vrouw die de werkelijke doelgroep is, maar een jonge strakke dame die nog jaren van haar eerste rimpel verwijderd is.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:30

mick75 schreef:
Het probleem is dat het niet maar 1 reclame is, maar dat het soms (vaak) gewoon een blok vol is en dat in zo'n beetje elk programma op TV perfecte vrouwen voorkomen, met een perfect figuurtje. En dan kan NOG 1 zo'n reclame net even de druppel zijn die de emmer laat overlopen, die een meisje over de rand duwt.
Ben ik het helemaal mee eens. :j
En deze reclames worden dan weer afgewisseld door reclames over steenoven pizza's van dokter Oetker en de mcDonalds..

Luxx: Ik heb gister al gezocht op Youtube, maar die reclames staan er niet op helaas.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:32

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 19:20

Ik vind het een beetje overdreven allemaal,
ik ben ook een puber,
ik zit hier nu toch ook met een zak chips kleren te zoeken op modesites?

het is maar wat je er zelf van maakt,en in hoeverre je gezond verstand hebt denk ik dan..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 19:24

Hahahaha.

Ik zie vaak in reclames van dame in ondergoed met een gewone platte buik, dat is een Voor foto.

en een Na foto erbij van zelfde dame in ondergoed, maar dan met een holle buik (overduidelijk ingetrokken :') ).

Dan ben je afgeslankt, pffff lach me er niet van hoor. stomme reclame.

Ja ze verdienen er geld mee dus dan doen ze van die stomme fotos enzo.