Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pascal schreef:Een vrouw van in de 60 die nog een kind krijgt vind ik van de zotte, ik heb 1,5 jaar geleden mijn moeder van 44 moeten begraven.. dus wie zegt dat die vrouw nog zolang leeft...
Chubby schreef:Pascal schreef:Een vrouw van in de 60 die nog een kind krijgt vind ik van de zotte, ik heb 1,5 jaar geleden mijn moeder van 44 moeten begraven.. dus wie zegt dat die vrouw nog zolang leeft...
Deze dame is al 62, dus die heeft inmiddels langer geleefd. Je kunt als jonge moeder ook morgen wat mankeren of overkomen en je kind niet oud zien worden, dat toont jouw ervaring wel. Wat dat aangaat zijn er nooit garanties natuurlijk.
Rebel_Jits schreef:Mijn vader krijgt op 52-jarige leeftijd nog een kindje. Zijn vriendin is ongeveer 46. Het is allemaal op de natuurlijke manier gegaan en volgensmij was het ook een behoorlijke verrassing![]()
Ik vind het wel een beetje apart. Ik had namelijk ook zo de moeder kunnen zijn van dat kindje. Als ik over een paar jaar kinderen hoop te krijgen, is het kind al oom of tante voordat hij/zij snapt wat het is
DDDMakkink schreef:Rebel_Jits schreef:Mijn vader krijgt op 52-jarige leeftijd nog een kindje. Zijn vriendin is ongeveer 46. Het is allemaal op de natuurlijke manier gegaan en volgensmij was het ook een behoorlijke verrassing![]()
Ik vind het wel een beetje apart. Ik had namelijk ook zo de moeder kunnen zijn van dat kindje. Als ik over een paar jaar kinderen hoop te krijgen, is het kind al oom of tante voordat hij/zij snapt wat het is
uhm ja dat lijkt mij ook wel heel raar
je word eigenlijk grote zus terwijl je zelf misschien wel moeder zou kunnen zijn al
erg apart
sporten schreef:vind 62 jaar voor 1e kindje veel te oud
straks als de moeder 75 jaar is is haar kind 13 jaar
vind leeftijd verschil veel te groot
DDDMakkink schreef:Dat geldt dan ook voor onze oudste, die was 16, toen haar broertje geboren werd. Ze heeft voor ik weet niets in de planning, maar ik had haar al, op haar leeftijd.
Je kunt er bevreemd of misschien zelfs negatief naar kijken, maar er zijn ook heel mooie dingen. Zo kwamen er weer veel herinneringen uit de baby tijd terug, die ik heel bewust met haar heb kunnen delen. Zij en haar zusjes zijn ook bij zijn geboorte geweest, mochten dat zelf weten, liepen gewoon in en uit. Ze wisten nog eerder dat het een jongetje was, dan ik, en riepen dat ook: Kijk, hij plast, tis een jongetje![]()
De tijd erna is echt een feestje geweest van ons allemaal, en nog, mijn dochters zeggen weleens dat het een bijzondere band is, hem zo meemaken, en geboren hebben zien worden
ja dat kan ook en je heb natuurlijk hulp te over dat is ook erg handig
zeker omdat de oudste zich dan zelf kan redden je ,je handen wat meer vrij heb voor de kleine
zo heb ik wel eens een verhaal gehoord van een moeder die zwanger was en haar dochter was ook zwanger dus ze werd moeder en oma tegelijk
kinderen scheelden ook nog maar eens een weekje met elkaar
Suzanne F. schreef:Ach misschien krijg ik later ook wel zo'n situatie, ik heb zitten rekenen dat mijn dochter 20 is als ik 45 ben. Wie weet zijn we dan wel samen zwanger.![]()
Ach ik zie wel. Op zich lijkt het me wel leuk als mijn dochtertje ouder is en dan nog een broertje of zusje krijgt. Kan ze ook mooi een beetje helpen.
luve_rozes schreef:Suzanne F. schreef:Ach misschien krijg ik later ook wel zo'n situatie, ik heb zitten rekenen dat mijn dochter 20 is als ik 45 ben. Wie weet zijn we dan wel samen zwanger.![]()
Ach ik zie wel. Op zich lijkt het me wel leuk als mijn dochtertje ouder is en dan nog een broertje of zusje krijgt. Kan ze ook mooi een beetje helpen.
Nou, dat bedoel ik. Een ieder die nu een standpunt inneemt, kan later tegen dingen in het leven aanlopen, waardoor je mening totaal verandert. Wie kent het leven van die vrouw van 62? Wat heeft ze meegemaakt, waarom wil ze dit?
blokje schreef:En je moet nadenken over de toekomst een vrouw van 62 kan niet meer optimaal voor ene kind zorgen!
Dat arme kind mist echt een deel van zijn jeugd vind ik.
Want je mama is niet zo fit meer om met alles mee te doen wat een kind leuk vind!