Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
renatevb schreef:Wat een onzin.. Waarom zou een koe buiten meer broeikas gassen uitstoten buiten? En waarom die beesten binnen opsluiten en meer auto's produceren? Want die auto's stoten geen broeikasgassen uit ofzo?
Dieren die buiten komen zijn toch ook vaa sterker en minder vatbaar voor ziekten lijkt mij, of zie ik dat nu verkeerd?
Ik vraag mij af welke diploma's deze 'wetenschappers' hebben, want volgens mij slaan ze onzin uit.
daanielle schreef:voor een koe is het vaak zelfs fijn om binnen te zijn want boven de vijftien graden vinden ze het veel ste warm en met regen willen ze binnen zijn.
Johanna59 schreef:Mensen zouden de dieren niet met zich zelf moeten vergelijken. We weten namelijk niet wat een dier denkt, waar hij het liefste is, wat hij het lekkerste eten vindt etc. Mensen kijken met mensen ogen. Dieren zijn geen "wilde"dieren meer. Alle dieren die wij houden, zijn gefokt. Wij mensen zelf trouwens ook. De koe van veel eerder, die altijd buiten liep, gaf bijna alleen maar melk voor haar eigen kalf. Dat wij nu melk kunnen drinken, komt door het fokbeleid. Dus al dat gezeur over dieren die zielig zijn. Goed verzorgde dieren, zijn niet zielig. Mensen die dit wel vinden, moeten zelf ook heel erg gauw verhuizen naar een hutje op de steppe. Dan kunnen ze jagen op wilde dieren.
Sammiej schreef:Want dieren die buiten lopen, stoten meer broeikasgas uit, verbruiken meer voer en zijn veel vatbaarder voor ziektes. Dieren zijn dus beter af op stal.
Urielle schreef:liedje89 schreef:Broekkas gas komt omdat ze dan minder efficient produceren.
Waarom dan?