Rechter verbiedt man met laag IQ seks te hebben

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 19:51

Roxx schreef:
kiwi1990 schreef:
Ja het is een correct gebruikte term voor mensen met een iq tussen de 20 en 55. :)

Dit gaat Bonnie St.Clair niet leuk vinden........ :+

:')

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:11

kiwi1990 schreef:
omdat dit:
But his local council decided his “vigorous sex drive” was inappropriate and that with an IQ of 48 and a “moderate” learning disability, he did not understand what he was doing.

Samen met dit:
Alan was also accused of making lewd gestures at children in a dentists’ surgery and on a bus, although no police action was taken.

Nou niet echt een fijne combinatie zijn. Als hij al niet kan begrijpen dat het verkeerd is om seksuele gebaren te maken naar kinderen, hoe kan je hem dan ooit leren over SOA's, dat kinderen krijgen van vrouwen komt etc.

Uit die zinnen kan ik niet opmaken dat ze hem al eens geprobeerd hebben om op een aangepaste manier seksuele voorlichting te geven. Wel dat ie niet bepaald weet wat sociaal gedrag is.

Deri

Re: Rechter verbiedt imbeciel seks te hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 20:45

Nee maar als je in de laatste paar alinea's kijkt zie je ook staan dat ze gaan kijken of ze hem dat kunnen geven zodat hij uiteindelijk misschien wel sex mag hebben :) (was ff eten vandaar het late antwoord ;) )

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:50

ik weet wel dat vroeger mensen met een handicap werden gesteriliseerd.. zelfs met syndroom van down..

maar tegenwoordig weet ik het niet..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:04

Ibbel schreef:
Maar als de man z'n partner er geen probleem mee heeft, wat is dan het probleem?

Mijn eerste vraag is dan of die partner geen misbruik maakt van het gebrek aan IQ van deze man.

Of de aannames kloppen zal de poging tot voorlichting moeten uitwijzen, maar dat de rechter uitgaande van deze aannames de man tegen zichzelf in bescherming neemt is te begrijpen.
Al is dit een heel lastige beslissing, wanneer heb je het recht om over zulke privezaken voor iemand anders te beslissen. Kloppen je randvoorwaardes en zijn je aannames correct. Je leunt altijd tegen een glijdende schaal aan.

Anoniem

Re: Rechter verbiedt man met laag IQ seks te hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:18

Bizar....

En hij staat nu onder zwaar toezicht...en ik verwacht eigenlijk niet dat ze in preuts Amerika SAR-dames/heren kennen, dus hij zal nergens zijn 'ei' kwijt kunnen.

Als beiden er mee instemmen, waarom mag hij dan geen relatie hebben? Het is ook nog eens een homosexuele relatie, dus het risico op kindertjes is er niet.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:02

Vraag me ook af hoe twee mannen kindertjes kunnen maken... Volgens mij is Alan niet de enige in dit verhaal die bij dat verhaal over bloemetjes en bijtjes niet heeft opgelet.

Maar gezien de sentimenten in de USA zou het feit dat dit om een homosexuele relatie gaat, wel eens een grote rol kunnen spelen in de beslissing.

Ik bedoel, twee mannen, allebei in een inrichting, het lijkt mij dat hun handel en wandel goed gecontroleerd kan worden, zodat alle bezwaren over ziektes enz. ook niet opgaan.

Volgens mij komen er nog altijd meer problemen voort uit het onthouden van dit soort basale behoeftes aan mensen.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:43

Roxx schreef:
kiwi1990 schreef:
Ja het is een correct gebruikte term voor mensen met een iq tussen de 20 en 55. :)

Dit gaat Bonnie St.Clair niet leuk vinden........ :+

:')[/quote]

Geniaal!!! :D

Maar waar zijn ze nou precies bang voor, dat hij zich gaat voortplanten neem ik aan? Sterilisatie en een blad van een sexshop en is die man ook weer gelukkig!

Ik zou een verbod op seks niet overleven :')

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 11:18

er bestaan veel meer mogelijkheden dan alleen maar de sex verbieden en dat vind ik jammer dat het niet verder wordt onderzocht bij deze man.
Sex lijkt nog steeds een taboe voor de buitenstaanders van deze doelgroep, maar toch zijn het wel de natuurlijke gevoelens van iemand ongeacht het IQ.
Het verbieden is compleet nutteloos, maar andere alternatieven aanbieden lijkt mij dan belangrijker.
En het uitvinden in hoeverre hij sexueel actief is en daarop in te spelen. Ik denk dat je dan een stuk verder komt dan alleen maar een verbod erop te gooien. Het is het makkelijkste wat er gezegt wordt, evenals castratie etc.
Kijk naar de persoon en wat hij wil en waar hij behoefte aan heeft.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 23:14

Als mensen met een laag iq geen seks mogen hebben, moet ik me toch echt zorgen gaan maken.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:59

Helemaal eens met piewie, iedereen heeft recht op seks, ook iemand met een laag iq. Hier moet op ingespeeld worden, kijken wat deze man precies wil. Als je er een verbod op gooit, wordt deze man alleen maar sexueel gefrustreerd, en dan ben je veel verder van huis.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:31

Rinske schreef:
Helemaal eens met piewie, iedereen heeft recht op seks, ook iemand met een laag iq. Hier moet op ingespeeld worden, kijken wat deze man precies wil. Als je er een verbod op gooit, wordt deze man alleen maar sexueel gefrustreerd, en dan ben je veel verder van huis.

En als ie gefrustreerd raakt, krijg je andere gedragingen die voor de buitenwereld ook niet kunnen.
Denk aan gedrag etc.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:11

Precies, en dan kun je veel verder van huis geraken...

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:15

Even voor de duidelijkheid: volgens het artikel gaat het om een Britse man, niet om een Amerikaan. De preutse USA hebben er dit keer dus even niets mee te maken ;)

Ik vind het absurd. Die man is veel meer gebaat bij fatsoenlijke begeleiding dan bij een seksverbod. En helemaal als hij een relatie heeft waarbij hij met wederzijdse instemming seks kan hebben zie ik het probleem niet. Wie denken de mensen die hierover beslissen wel dat ze zijn? Nu mag die man dus niet meer vrijen met zijn vriend omdat 'de autoriteiten' denken dat hij het niet snapt :?

Overigens was er gisteren op de Belgische TV een docu over een stelletje waarvan zowel hij als zij het syndroom van Down had (wel uitzonderlijk hoog niveau). Ze zijn getrouwd en wonen samen op het terrein van haar moeder (geloof ik). Ouders hebben ook nagedacht over anticonceptie en met ze gepraat over het hebben van kinderen. (en dat dat niet handig is in hun situatie). Zo kan het dus ook. De moeders van beiden maken zich wel ernstig zorgen over hoe het met hen verder moet, en gezien de ontwikkeling waar dit topic over gaat lijkt me dat zeer terecht :x

Linkje naar de (ontroerende) uitzending: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/m ... mas/koppen
Duurt een half uurtje.

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:22

paardenfreak schreef:
ik weet wel dat vroeger mensen met een handicap werden gesteriliseerd.. zelfs met syndroom van down..

maar tegenwoordig weet ik het niet..

Naar mijn weten wordt dit minder gedaan, geven ze de kinderen de prikpil bijvoorbeeld.
Sommige ouders kiezen er wel voor om hun kind te laten steriliseren.

Heb een tijdje op speciaal onderwijs gewerkt, daar werden dit soort dingen besproken met het hoger niveau.
Ook werden er gewoon voorlichtingen gegeven maar dan op een heel kinderlijke manier (als dat nodig was)
Alleen het zeer lage niveau (<35) kreeg dat niet.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:27

Toen ik de titel las dacht ik even aan mijn ex _O- sommige mogen ze ook wel verbieden.

Nee zonder flauw te doen. Ik vind het in dit geval terrecht. Geloof niet dat therapie nog helpt. Sterillisatie lijkt me heel goed. Moeten ze ook bij verkrachters doen! :j

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:33

Hoe kun je nu weten of 'therapie' wel of niet zou helpen? Hij heeft niet eens seksuele voorlichting gekregen omdat ze van mening waren dat dat hem in de war zou brengen. Maar ondertussen mag hij geen seks hebben omdat hij niet weet wat hij doet. Er is zo te lezen niet eens geprobeerd de seksualiteit van deze man te begeleiden, het wordt hem gewoon verboden.

Overigens neemt sterilisatie niet de seks-drive weg, alleen de vruchtbaarheid. Daarvoor zijn iets ingrijperende methoden nodig.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 17:29

Boefje, heb je uberhaupt kennis van verstandelijke beperkingen? Want ook deze mensen hebben behoefte aan liefde en seks. Niet allemaal willen ze seks of hebben ze seksuele driften, maar velen zijn qua seksuele gevoelens niet anders dan wij hoor. En idd, sterilisatie neemt de seksdrift niet weg... Rare gedachtes hebben mensen tegenwoordig helaas toch nog...

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 17:38

Rinske schreef:
Helemaal eens met piewie, iedereen heeft recht op seks, ook iemand met een laag iq.

Seks verbieden als er sprake is van wederzijdse (volledig bewuste) instemming vind ik raar, maar om nu te stellen dat iedereen 'recht op seks' heeft is weer het andere uiterste :). Het zou wat zijn als mensen seks gingen eisen omdat ze daar recht op hebben :P.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:07

1Boefje schreef:
Toen ik de titel las dacht ik even aan mijn ex _O- sommige mogen ze ook wel verbieden.

Nee zonder flauw te doen. Ik vind het in dit geval terrecht. Geloof niet dat therapie nog helpt. Sterillisatie lijkt me heel goed. Moeten ze ook bij verkrachters doen! :j

Het zit je wel hoog hè, die ex van je? Ik zie je vaker opmerkingen in die richting maken. :(:)

Anyway, ik vind het nogal wat om iemand met een laag IQ in één adem te noemen met verkrachters. >;)

En verder is de man om wie het hier gaat gay. Denk niet dat sterilisatie in zijn geval iets zou toevoegen of voorkomen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:50

veerledec schreef:
Rinske schreef:
Helemaal eens met piewie, iedereen heeft recht op seks, ook iemand met een laag iq.

Seks verbieden als er sprake is van wederzijdse (volledig bewuste) instemming vind ik raar,

Ik denk dat de motivatie meer ligt in de vraag of deze man genoeg intelligentie bezit om die toestemming te kunnen geven. En helemaal als die geen achtergrondkennis heeft (gekregen van de begeleiding) om te weten waarmee hij dan instemt.

Cherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:44

Jeetje,een IQ van 48,hoe krijg je dat voor mekaar? :')

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:43

En hoe willen ze controleren of hij zich aan het verbod houdt :+ Nee, verbieden gaat echt niet :n

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:51

Cherry schreef:
Jeetje,een IQ van 48,hoe krijg je dat voor mekaar? :')

???
Ooit van verstandelijke beperkingen gehoord???

Ik bedoel niet in de zin dat deze man seks zou eisen, maar dat dit zijn ontwikkelingsfase is. Bij verschillende ontwikkelingsfases horen verschillende ontwikkelingen qua sexuele gevoelens/wil. Daar moet dan als begeleiding op ingespeeld worden, je moet dit niet verbieden...

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 00:07

Ik vraag me eigenlijk ook af waarom ze niet gewoon eerst proberen om voorlichting te geven!
en dan hoef je niet het hele verhaal te vertellen van hoe kindjes gemaakt worden enzo maar hem bijv alleen al duidelijk maken dat hij tijdens alle seksuele handelingen een condoom moet omdoen!
als je dit op zijn niveau gaat uitleggen denk ik dat er wel een grote kans is dat hij het begrijpt!