Olympische spelen afgelopen = Honder Husky's afgeslacht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rens_ke

Re: Olympische spelen afgelopen = Honder Husky's afgeslacht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:47

En omdat je niet op straat los kunt gooien moeten ze maar dood? Dat doen wij toch met al onze daklozen ook niet?

Woningbouw: Meneer X, vanaf heden wordt u uit uw woning gezet
Meneer X: Maar ik heb geen andere vaste woon- of verblijfplaats
Woningbouw: Wilt u dan hier de kogel of liever buiten?

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:55

Lowara schreef:
mjah.. hoe crus het ook is.. in nederland en belgie is het net zo hoor
daar worden ( in ieder geval in belgie) op de faculteit van diergeneeskunde standaard allemaal rashonden open gesneden om voor studenten de oefenen tijdens de praktijk lessen.
waar die honden vandaan komen?
allemaal supermooie rashonden die fokkers niet aan de straat stenen kwijtkonden, dus die worden met vele tegelijkheid doodgemaakt voor deze lessen.
het is en blijft de waarheid dat men bij geldzaken vaak dit soort praktijken hanteert.
Nu is het voor zoiets als een school noodzakelijk om zulke dieren te hebben, en is het "for the greater cause"om later honderden andere dieren te redden,maar mensen zullen altijd dieren afslachten/kwijt proberen te raken als dit commercieel beter uitkomt voor ze

Eum.. De laatste hond die ik heb "opengesneden" was een uitgemergeld, oud hondje dat zelfs geen tanden meer in zijn bek had. Die honden worden echt niet "zomaar" ingeslapen hoor. Ze komen meestal van asielen, en als die ze na een bepaalde tijd niet kwijt geraken, worden ze ingeslapen. Dan is het toch mooi dat ze kunnen dienen om dierenartsen op te leiden? Ze kunnen ons moeilijk niet laten oefenen op dode dieren en ons dan maar ineens op levende loslaten, om het even cru te zeggen. Vele van deze dieren (zowel honden als katten) waren vaak ook ziek, het is geen uitzondering dat er een geopend wordt met een knalgele buik ofzo... Is helemaal iets anders als die toestanden in Canada.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 15:06

Lowara schreef:
mjah.. hoe crus het ook is.. in nederland en belgie is het net zo hoor
daar worden ( in ieder geval in belgie) op de faculteit van diergeneeskunde standaard allemaal rashonden open gesneden om voor studenten de oefenen tijdens de praktijk lessen.
waar die honden vandaan komen?
allemaal supermooie rashonden die fokkers niet aan de straat stenen kwijtkonden, dus die worden met vele tegelijkheid doodgemaakt voor deze lessen.
het is en blijft de waarheid dat men bij geldzaken vaak dit soort praktijken hanteert.

Hier wil ik toch even op ingaan, dit is pertinent níet waar.
Een vriendin van mij had een pup van 9 maanden, die zware HD had, in laten slapen, omdat er geen dierwaardig leven voor het hondje mogelijk was. Deze hond is naar de faculteit in Utrecht gegaan, want weet je...... het zou zomaar eens kunnen zijn, dat ze door zo'n hondje een betere operatie ontdekken om die honden te genezen.
Het zijn zieke honden en oude honden, die daarheen gaan. De supermooie rashonden worden wel verkocht, namelijk. Dit heeft echt niets met geld te maken, en het siert je niet, dat je zo over de studenten daar praat, en over de mensen die daar honden brengen. Veel mensen die daar aankomen, zijn kapot van verdriet omdat ze hun hond net hebben laten inslapen, en willen iets goeds doen voor de honden in de toekomst, zodat die met dezelfde ziekten/problemen wél de kans hebben op een dierwaardig leven, wat voor hun hond niet mogelijk was.
In de asielen worden dieren gedumpt, maar daar niet......... iets meer respect voor die mensen zou je niet misstaan. Ik denk dat je niet beter weet, anders zou je dit zo niet stellen, maar ik wil het wel even rechtzetten. Továh de pup verdient dat. Haar baasje verdient dat. En al die mensen die hun honden daar brengen, in de hoop iets te kunnen bijdragen aan de diergeneeskunde verdienen dat.