Op vakantie naar Egypte ondanks revolutie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 03:55

Kanelly schreef:
maXcomX schreef:
Het loopt allemaal wel los... Nou, nooit een burgeroorlog meegemaakt zeker?

Nee, gelukkig niet. Ik denk niemand hier....
Maar in Egypte is ook nog lang geen sprake van een burgeroorlog.

Tot nu toe verlopen de protesten vreedzaam, Al Jazeera heeft een mooie livestream ;)

En ja Quincy, er is geen eenzijdig beleid mbt. negatieve reisadviezen. Dat kunnen landen zelf bepalen en de een vind het blijkbaar onveilig, andere landen niet...

Nou, ik heb lang genoeg in het Midden-Oosten gewerkt, om te snappen dat de vlam zomaar in de pan kan slaan.
Ook al begint het vreedzaam. Die mensen hebben een totaal andere mentaliteit en cultuur dan wij. En aangezien er veel arme mensen wonen die ook nog eens ongeletterd zijn... Ik zou me 3x bedenken om daar te gaan liggen bakken, in de naïeve gedachte dat iemand je wel komt redden.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 00:14

Mijn moeder heeft er gewoont, weet hoe het daar aan toe gaat, en toch zouden we er gewoon heen gaan als we bijv. een vakantie hadden geboekt in (bijvoorbeeld) sharm el sheikh. :)

Ik maak me echt niet druk dat mensen die in Egypte op vakantie zijn, daar blijven. Dat is hun keuze, en als ze lekker van hun zonnetje aan het strand genieten, zonder enig probleem, nou dan ben ik blij voor ze.

Klaasje

Re: Op vakantie naar Egypte ondanks revolutie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 01:35

Wij wouden ook afgelopen week net gaan boeken naar Sharm el Sheikh of Hurghada.
In principe kan het me niet zo heel veel schelen gezien de afstand, maar aan de andere kant.....Ze weten ook dat daar toeristen zitten, en gezien het feit dat de zwaar criminelen uit de gevangenis zijn.....Dat houdt mij het meeste tegen.

Vind het erg lastig, wij willen in september gaan, maar zouden we kunnen boeken???

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 07:01

Als het dan nog te onveilig is beland je er niet eens ;)

De bevolking daar zowieso heeft wat andere omgangsnormen, als men denkt dat je een dikke portemonnaie bij je hebt als toerist word je ook nog weleens beroofd. Dit soort dingen zullen nu nog heftiger worden verwacht ik. Dus ik zou liever een jaartje overslaan als je de keuze hebt ;)
Klaasje schreef:
Wij wouden ook afgelopen week net gaan boeken naar Sharm el Sheikh of Hurghada.
In principe kan het me niet zo heel veel schelen gezien de afstand, maar aan de andere kant.....Ze weten ook dat daar toeristen zitten, en gezien het feit dat de zwaar criminelen uit de gevangenis zijn.....Dat houdt mij het meeste tegen.

Vind het erg lastig, wij willen in september gaan, maar zouden we kunnen boeken???

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:31

Ik hoop dat ze snel ophouden. Moet er over 2 maanden heen :o

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:52

Nou ik vind het toch een beetje onverstandig dat ze er toch heen zijn gegaan, tuurlijk blijft het altijd eigen keus! maar mijn keus was het niet geweest.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:03

Barroco schreef:
Ik heb ook een beetje de kriebels, we hebben voor april een vakantie geboekt naar Egypte, ik wil er wel heel graag heen en hoop dat het dan al over is, zal vast wel toch?

Ach in Iraq hebben de VS na 10 jaar en miljarden herstelkosten nog steeds de basis nutsvoorzieningen niet in orde.

Na een paar maanden is de sociale oorzaak vast weg :+

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:29

Ik baal! Onze vakantie zou gewoon door gaan naar Hurghada, we vliegen dan ook vanaf Dusseldorf.. We zouden heen vliegen met Airberlin en nu staakt Airberlin de vluchten naar Egypte vanaf 12 februari tot 28 februari! We zouden op 17 februari gaan..
Straks maar even contact opnemen met de reisorganisatie en kijken of we een andere vlucht kunnen krijgen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:38

Huertecilla schreef:
Barroco schreef:
Ik heb ook een beetje de kriebels, we hebben voor april een vakantie geboekt naar Egypte, ik wil er wel heel graag heen en hoop dat het dan al over is, zal vast wel toch?

Ach in Iraq hebben de VS na 10 jaar en miljarden herstelkosten nog steeds de basis nutsvoorzieningen niet in orde.

Na een paar maanden is de sociale oorzaak vast weg :+

ik hoorde net van een kennis van mij dat zijn vakantie voor in mei al vanuit het reisbureau geannuleerd is...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:41

Wij zouden begin Maart gaan, wij gaan ergens anders heen. Hoorde van een collega van mn vriend dat het ter plaatse veel heftiger is geweest dan op TV te zien was, ik geloof er eerlijk gezegd ook niet in dat het straks opeens klaar is, denk dat het nog lang onrustig gaat blijven. Liever het zekere voor het onzekere, dan maar geen Eypte

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:05

Ik heb een nieuwe vakantie geboekt naar Egypte via Niletravel :) Nu vlieg ik de 18e..
Blij dat ik toch nog op vakantie kan

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:54

toerisme is wel een belangrijke inkomstenbron en zorgt ook voor veel werkgelegenheid. dus ik vind dat de toerisme wel weer op gang moet komen. het hele land moet weer op gang komen en daar is de toerisme een groot onderdeel van. wij gaan waarschijnlijk wel deze zomer.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 08:32

Een vriend van mij (Egyptenaar en is zanger/musicus) heeft een maand niet gewerkt in Hurghada vanwege de rellen. Hij werkt weer sinds 2 weken en alles komt nu weer een beetje op gang.