Zwarte of groene balen ipv witte?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:46

Groen dan maar. Ondanks dat er mensen creperen in ontwikkelingslanden vindt ik het wel prettig om een aardig uitzicht te hebben :j

Kwanyin

Re: Zwarte of groene balen ipv witte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:19

Als jullie daar in Nederland toch niets beter vinden om over te discussiëren kunnen jullie ons misschien even komen meehelpen een nieuwe regering te vormen? :D

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:54

Nou, ik weet niet of wij daar in Nederland nou zo goed in zijn :')

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:55

Kwanyin schreef:
Als jullie daar in Nederland toch niets beter vinden om over te discussiëren kunnen jullie ons misschien even komen meehelpen een nieuwe regering te vormen? :D

Pfff, als je zo'n zooitje ongeregeld wilt als dat hier de regering vormt. Misschien kun je dan beter gewoon geen regering hebben.... :P

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:48

Kwanyin schreef:

Ik wou net zeggen. Wij hebben misschien geen regering, maar wij mogen wel schuilhokken bouwen, opvallende omheiningen plaatsen en witte plastic rond onze hooibalen wikkelen. :D
In Nederland zijn ze wel fel op natuurverstorend of niet zeg.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:05

Komt omdat we er zo weinig van hebben denk ik.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:07

Kwanyin schreef:

:+ Baard en snor laten staan hè, wees solidair aan de mannen. :+

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:14

Straks mogen we uitsluitend groene paarden fokken omdat het anders niet in de omgeving past.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:15

waar je je druk om kan maken zeg...Ga toch echte problemen aanpakken. :roll:

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:09

ik heb me ook wel eens afgevraagd waarom er van dat lelijk lichtgroen wordt gebruikt en niet gewoon donkergroen.
vind het eigenlijk wel een goed idee.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:13

Ik heb wel eens groen blauw gestreepte gehad. Die zie je niet vaak meer en alleen bij ronde balen.
Ik heb zelf toevallig groene nu, maar heb ook zwart gehad. Wit nog nooit eigenlijk.
Ik vind groen en zwart wel in het landschappassen, beter dan wit.
Maar goed, waar maken we ons druk over?

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:27

Wat een gezeik om niks meer. Dadelijk willen ze ook alle bonte koeien egaal zwart of rood verven, omdat dat beter staat in het landschap. En alle bonte paarden natuurlijk ook.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:58

juniper schreef:
Wat een gezeik om niks meer. Dadelijk willen ze ook alle bonte koeien egaal zwart of rood verven, omdat dat beter staat in het landschap. En alle bonte paarden natuurlijk ook.

Wat is dat nu weer voor onzinnige opmerking? Een paard of koe hóórt in het landschap, een baal plastic is heel wat anders.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:03

julius_juut schreef:
juniper schreef:

Wat is dat nu weer voor onzinnige opmerking? Een paard of koe hóórt in het landschap, een baal plastic is heel wat anders.

Goed, het verstoort het landschap. Maar daar gaat de kleur van het plastic nu eens helemaal niks aan veranderen.

Wit:
Afbeelding

Zwart:
Afbeelding

Groen:
Afbeelding

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:12

Vanuit ruiterstandpunt kan ik zeggen dat de meeste paarden toch meer opkijken van witte objecten dan groen of zwart in het landschap.

Zwart gaat niet meer broeien dan wit om de kleur. Broeikomt van het vochtgehalte binnen de verpakking, ook als het in de kou staat, en niet of het laagje plastic al of niet meer zonnewarmte opneemt.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:55

Dan kunnen ze hun tijd en geld beter besteden aan het ontwikkelen van een beter recyclingproject.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:23

juniper schreef:
Dan kunnen ze hun tijd en geld beter besteden aan het ontwikkelen van een beter recyclingproject.

Arch nee! Je tijd besteden aan iets duurzaams?! Dan kan in Nederland niet hoor, vooral flink doorgaan op de oude voet. ;)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:45

Het gaat om een idee dat komt van een vereniging. Het gaat niet om uitgegeven regeringsgeld ofzo. Het is een kleine moeite om een andere kleur plastic in te voeren bij de baalmachine.
Jullie doen net of het meer geld kost of geld heeft gekost om een besluit te vormen.
Geld speelt hier helemaal geen rol. Ze denken alleen om het grotere plaatje op natuurgebied en natuurschoon mag best behouden en beheerd, al lijkt sommigen het overbodig.
De foto's die getoond zijn in de weides zelf genomen. Als je het van de verte bekijkt geeft het een ander beeld, en de meeste mensen zullen het van de verte zien en niet in de wei zelf staan.
Overigens geeft het een meest storend beeld waar ze gestapeld zijn of tegen elkaar liggen en dus een enorm object vormen.

Verder wordt er al tijd en geld besteed aan recycleprojecten en biogas projecten etc.

Daarbij is Nederland een van de grootste donateurs aan ontwikkelingslanden, tot het belachelijke aan toe, dus het is niet zo dat ze die in de kou laten staan. Dat geld komt ook weer uit een speciaal potje. Ontwikkelingshulp heeft dus weer niks te maken met ellende die bv in het binnenland plaatsvind, want ook daar is honger en ellende, maar daar zit dus gewoon weer een andere groep met een ander potje op.
Ik vind dus reacties in die richting niet echt zinnig in dit geval.

We hebben het over een simpel uitvoerbaar plan wat in overleg uitgevoerd kan worden. Als het effect toch niet je van het is, kunnen ze toch volgend jaar gewoon weer wit doen bv? Niks verloren.

Het gaat niet om een wet, het is een oproep tot medewerking.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:16

ik zou ze het liefst donkergroen zien :j
dat vind ik een stuk minder storend dan die lichte wit/groenige kleur die ik nu heb. en als er gewoon andere kleuren geproduceerd worden hoeft het inderdaad niet meer te kosten lijkt mij.

zo in de wei kijkt het altijd raar natuurlijk, maar opgestapeld naast je stal is het toch een heel ander gezicht.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:25

wij hebben nu ook van die lichte maar met een donker groen dekzeil er over en niemand heeft er last van.
En dit is snel opgelost als alle loon werkers voor de volgende jaren een minder opvallend kleurtje gaan kopen, gewoon de oude voorraad opmaken en dan donker groen (of zo iets).
Moet daar nu echt een groep voor opgericht worden?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:34

iemand zal loonwerkers toch moeten overtuigen dat te gaan doen ;)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:37

Pfff nou dat weer... Heb ook al eens een keer gezeur meegemaakt over de kleur van het schrikdraad...moest ook groen zijn ipv wit anders viel het te veel op.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:28

Lusitana schreef:
De foto's die getoond zijn in de weides zelf genomen. Als je het van de verte bekijkt geeft het een ander beeld, en de meeste mensen zullen het van de verte zien en niet in de wei zelf staan.

Dit vind ik 'een reden zoeken om een reden te zoeken'. Wat maakt het nu uit dat die foto's in de weide op 2 meter of op 50 meter van de weide gemaakt zijn? Feit is dat grote hopen plastic, grote hopen plastic blijven. Onnatuurlijk en niet passend in het landschap, welke kleur ook.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:30

Kaula schreef:
Doe gewoon roze met glitters :D dat is pas mooi!

Nee, pimpelpaars met donderwolken!

Idd, waar mensen zich druk om maken...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:31

:D Als je er een afdekzeil over hebt liggen maakt de kleur idd niet uit. Donkergroen gaat mijn voorkeur ook naar uit.