Politiek in 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 08:42

Electra63 schreef:
Het probleem Yamcha is, dat er juist de laatste jaren steeds meer administratief personeel moet worden aangenomen om alles te kunnen administrateren. Ook moet vaak deskundig personeel tijdelijk ingehuurd worden bij detacheringsbureaus. Dit komt niet ten goede van de patient/client.

Ik ken het probleem, en dat is een gevolg van (imo) wanbeleid, en dat is heel, heel triest. Maar of het dan effectief is om er meer geld naar toe te doen, vraag ik me af, denk dat er op een andere manier gewerkt moet gaan worden.
Electra63 schreef:
En dat de hogere inkomens meer belasting betalen, prima. Maar bonussen van een paar miljoen zou wel iets aan gedaan mogen worden IMO. Zeker als er niet goed gepresteerd is.

Wie bepaalt dat, hoe er gepresteerd is? De banken zijn ook afhankelijk van de markt, en banken die echt iets niet goed doen, gaan toch wel op de schop, zie DSB. Miljoenen hoeft van mij ook niet, maar het is imo ook niet reëel om iemand die weken van 80, 90 uur maakt een modaal salaris te geven, wel?
Electra63 schreef:
Maar het zijn moeilijke tijden (vooral economisch) en er zullen harde maatregelen genomen moeten worden.
Alleen er werd een half jaar zo hard afgegeven op de "linkse" hobby's en alle "linkse" kabinetten enz., dat ik me afvraag, wat er nu veranderd is en vooral wat er verbeterd is of wordt?

Dat vraag ik me ook af, ik ben niet overtuigd van de daadkracht van dit kabinet, zeker niet van de gedoogsteun van iemand die vooral heel hard roept wat iedereen denkt, maar geen oplossingen aandraagt waar nog niemand aan had gedacht.
Abiola schreef:
Dan wil ik je nog wel even meegeven dat film (ook XXX films) wel tegen zes procent gaat. Dus Shakespeare door Nationaal Toneel is straks 19%, Harry Potter of Debby does Dallas blijft 6% BTW....

Dat is ook krom, of alles 19% doen, of alles 6%.
Abiola schreef:
Ik vind dat uitermate krom. Persoonlijk vind ik cultuur ook geen primaire levensbehoefte, maar het (intellectuele stimulatie) is wel degelijk een levensbehoefte. Boeken bijvoorbeeld, gaan ook tegen zes procent, bloemen ook (ook niet bepaald een primaire levensbehoefte). Maar als we dat als maatstaf nemen, kunnen we alles behalve aardappels, sucadelappen, melk en bonen wel tegen 19% gaan belasten

Toch is er wel een regel dat levensmiddelen niet hoger mogen worden belast dan 6%. Ik vind het ook waanzin dat boeken worden verkocht met 6%, gelijke monniken, gelijke kappen, lijkt me.
Citaat:
Maar in mijn ogen wordt die sector toch echt onevenredig zwaar gepakt

Niet onevenredig zwaar, althans vind ik toch niet. Maar je moet niet het een wel belasten met 19% en het ander niet. Ik vind het geen consequent beleid en daar val ik over. Niet over het hoger belasten an sich, en ook niet over minder subsidies.

Electra63

Re: Politiek in 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 09:49

Yamcha,
Ik zeg nergens dat iermand nomaal moet verdienen, het gaat mij meer om bonussen (in het verleden) van ong. 25 miljoen euro voor dhr. Groenink, dat vind ik belachelijke bedragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:23

Dat ben ik met je eens, ik vind dat ook exorbitant hoog.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 11:16