NS is niet winterklaar, reiziger pik jij het nog langer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura_
Berichten: 5543
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:40

op nu.nl stond wel iets dat ze met dit weer niet meer via aangepaste dienstregeling mochten rijden, alleen met een echte sneeuwval.

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Re: NS is niet winterklaar, reiziger pik jij het nog langer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 20:41

ja klopt dat werd op het nieuws gezegd. Met name de SP was fel omdat ze volgende week naast een vakantieregeling ook nog van plan waren om met een aangepaste dienstregeling te gaan rijden.

moonsparkle
Berichten: 22877
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:42

Mijn auto ging kapot dus moest ik van houten naar amersfoort met het openbaar vervoer. Ik vertok om kwart voor 7 en was nog bijna altijd te laat omdat ik niet in treinen paste(simpelweg vol), de aansluiting miste of de trein viel gewoon uit. Ik moet 9 uur beginnen en met de auto kan ik om kwart over 8 vertrekken en ben ik met files nog steeds op tijd. No way voor mij geen treinen meer het was zelfs een keer zo erg dat ik een uur op het station heb gestaan met vriesweer omdat ik steeds niet in de trein paste.

Winx
Berichten: 970
Geregistreerd: 14-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:42

Ik vind ze persoonlijk niet heel erg winterklaar, ze hebben zelfs een hele dienstregeling getest en bedacht. Waar waarschijnlijk wel weer genoeg geld in gestoken is, maar dat is een ander verhaal. Dan heeft het gesneeuwd en komt er een stroomstoring bij waar ze niets aan kunnen doen. Maar eerst moet alles mislopen voordat ze die uitgetestte en klaar liggende winterdienstregeling ongeveer gaan gebruiken. vind ik toch persoonlijk een beetje dom hoe vaak moet deze ezel zich nog stoten aan die spreekwoordelijke steen?
Ik ben ook heel blij dat ik uitgerekend nu twee weken vakantie heb en dus niet weer tijden op elk koud station hoef te wachten.

Laura_
Berichten: 5543
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:43

zondag naar amsterdam geweest met de trein, maar ook drama was het.

Anna
Berichten: 3549
Geregistreerd: 29-05-08
Woonplaats: Nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:44

Ze zijn absoluut niet winterklaar.
Een hele dienstregeling voor de winter, die bij een beetje sneeuw meteen ontregeld is.
Erg fijn als je elke dag met de trein naar school moet, of nog leuker als je die dag tentamen hebt :=

Maar aan de andere kant, ze doen wel wat ze kunnen en wat heeft het voor zin om de NS er zo op aan te kijken denk ik dan? :)
Die gratis thee en koffie zijn in elk geval erg welkom :)

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:45

Anna schreef:
Maar aan de andere kant, ze doen wel wat ze kunnen en wat heeft het voor zin om de NS er zo op aan te kijken denk ik dan? :)
Die gratis thee en koffie zijn in elk geval erg welkom :)

yep, dat roepen ze dan om he...
gratis thee en koffie bij de kiosk

sta je dan op je neus te kijken omdat je op een station zonder kiosk staat... ^)

Dressuurenzo

Berichten: 776
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:46

Ik vind het erg jammer dat de NS het meest negatief in het nieuws komt.

De meeste problemen door bevroren wissels, kapotte bovenleidingen zijn niet de schuld van de NS maar van PROrail. Zij zijn verantwoordelijk dat de treinen van de NS goed kunnen rijden. Ik snap dat het heel vervelend is dat de NS niet op tijd rijd. De echte klacht moet eigenlijk naar PROrail toe en die mag wel eens wat meer in het nieuws komen!

Dus klachten? Klop aan bij PROrail! Laat die maar eens opdraaien voor de kosten!

Mistralleke

Berichten: 758
Geregistreerd: 14-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:47

Ik vraag me inderdaad ook wel af wat er met die 10 miljoen is gebeurd? Ik dacht dat ze de treinen ermee winterklaar zouden maken, maar er zijn nu al 100 treinen kapot. Ze hadden het bij mij al verpest toen bleek dat ze de herfst waren vergeten, dus ach die sneeuw kan er ook nog eens bovenop...

Helaas moet ik toch echt nog een paar dagen naar school, ik hoop dat de NS/ProRail mij niet weer 6,5 uur bezig gaat houden.

Anna
Berichten: 3549
Geregistreerd: 29-05-08
Woonplaats: Nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:47

Naaltje schreef:
Anna schreef:
Maar aan de andere kant, ze doen wel wat ze kunnen en wat heeft het voor zin om de NS er zo op aan te kijken denk ik dan? :)
Die gratis thee en koffie zijn in elk geval erg welkom :)

yep, dat roepen ze dan om he...
gratis thee en koffie bij de kiosk

sta je dan op je neus te kijken omdat je op een station zonder kiosk staat... ^)

Oei, dat is heel zuur dan ja :+

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Re: NS is niet winterklaar, reiziger pik jij het nog langer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 20:48

Naaltje, kom de volgende keer dan maar een kopje koffie bij mij halen :P.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 40836
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:51

Cassidy nee geen management nivo gelukkig. Ik werkte bij het deel dat de materiaalonderzoeken deed, deels de nieuw ingekochte dingen deels de onderzoeken waarom dingen waren gesneuveld of storing gaven waardoor ik veel in de werkplaatsen kwam en in stations, met machinsten praatten en met de onderhoudsploegen die de storingen op het spoor zelf moesten opknappen. En dus ook heel veel oorzaken van storingen heb gezien en onderzocht.

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 20:53

Karuna in je profiel staat dat je al 14 jaar niet meer werkt. Je werkte er dus voor de privatisering, ik heb het idee dat daarna alles mis is gegaan.

edit: typo
edit2: verkeerde naam, sorry
Laatst bijgewerkt door InekeH87 op 21-12-10 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:54

InekeH87 schreef:
Naaltje, kom de volgende keer dan maar een kopje koffie bij mij halen :P.

voorlopig moet ik naar stage dagelijks, en mijn stagebieder vindt gelukkig dat ik bij gevaarlijk weer thuis mag werken ;) én anders hoef ik niet met de ns..
Ik sta liever met de auto in de file..

vandaag 600 mensen in een trein gestrand :brr: , brandweer komt koffie en broodjes brengen, maar die mensen kunnen ze dan niet ff naar 'n centraal punt brengen met 'n bus?...
:=

higgins

Berichten: 1289
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:55

InekeH87 schreef:
Niet betalen voor een kaartje is idd ook wel extreem, liet me een beetje meeslepen in mijn verhaal :P.
Maar het gaat er mij dus inderdaad om dat ze roepen winterklaar te zijn en dat zelfs bij een klein beetje sneeuw alles al plat lag. Afgelopen donderdag viel rond utrecht alles al uit voordat de sneeuwbui zelfs maar begonnen was.


Prorail is verantwoordelijk voor de rails, voor de wissels, voor de bovenleidingen seinen etc
NS betaald voor het gebruik van de rails.

Prorail en NS zijn niet hetzelfde, waarom dringt dat vaak niet door bij de reizigers???

NS is de laatste tijd in het nieuws vanwege de nieuwe SLT treinen ( zonder een wc ). Ook een schandalig iets vind ik, maar dat is weer een ander verhaal ;)
Laatst bijgewerkt door higgins op 21-12-10 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna
Berichten: 3549
Geregistreerd: 29-05-08
Woonplaats: Nergens

Re: NS is niet winterklaar, reiziger pik jij het nog langer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:56

Tja, dat lijkt mij dan ook een betere oplossing, maar ik weet natuurlijk ook niet allemaal niet wat mogelijk is.
Sprak maandag een vriendin om 11 uur op het station die daar al vanaf 8 uur stond te wachten. Die koffie is erg leuk, maar ze had liever gewoon een rijdende trein gehad, waar dan ook heen (er reed helemaal niks meer).
Begrijpelijk :=

reina

Berichten: 638
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:57

Het valt inderdaad niet mee, ik vind het vooral verschrikkelijk gemakzuchtig om geen tegemoetkoming in de reiskosten te geven. Het is wel erg makkelijk om dat niet te doen wanneer de vertraging vooraf is aangekondigd. Daarom drink ik me helemaal ongans aan de gratis koffie en thee (vandaag al drie consumpties genuttigd :D) en ik zou iedereen adviseren (en oproepen) hetzelfde te doen!

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 20:57

@Higgins Misschien omdat de mensen denken dat prorail en NS één en dezelfde zijn. Ik weet dat de problemen vooral bij prorail liggen, maar omdat iedereen dat ook de NS noemt heb ik dat hier aangehouden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:58

NS is afgestapt van het bestellen van nieuwe treinstellen zonder toilet. Was laatst op het nieuws.
Gelukkig dat bij de afdeling inkoop wel genoeg mensen met inzicht rondlopen dat je dergelijke dingen gewoon niet moet flilkken....

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 20:58

Reina ik zal morgen bij treinuitval speciaal naar het station gaan voor een kop thee :P

luxx

Berichten: 3556
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:01

Afbeelding

Jasmijn159

Berichten: 4570
Geregistreerd: 04-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:02

Er is wel meer dan een paar miljoen nodig om alle honderden treinen winterklaar te maken, en om alle honderden kilometers spoor, bovenleiding en wissels winterklaar te maken. Zo veel geld is er niet en zo veel geld komt er ook niet.
Het is inderdaad zo nu en dan een drama, maar daar kun je onderhand ook gewoon rekening mee houden.
Wollen sokken aan, extra trui en dan hou ik t wel ff uit op t station.
En alle mensen met een grote mond over de NS, leg je klacht eens bij prorail want alle kapotte bovenleidingen, bevroren wissels en storingen komen daar vandaan. Het is altijd alleen de NS die alles op zn dak krijgt! En dan nu ook nog een oproep om met zn allen de conducteurs te gaan pesten?!?! Nee sorry dat gaat me echt te ver. Die mensen die kunnen er helemaaal niks aan doen.
Volgensmij heeft de TS hier echt niet genoeg over nagedacht..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 40836
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:02

Ineke klopt helaas maar daarna heb ik nog wel contact met oude collega's. Kwa storingen en aanpak is het nog steeds hetzelfde als toen. het enige wat er eigenlijk is verandert dat eerst de hele zaak is gespltitst en daarna op zo'n beetje pro rail en de diverse treinaanbieders (NS, Connection, Syntus, Arriva enz) na alles weer bij elkaar is gezet. Het grootste euvel is dat het nederlandse net zwaar is overbelast met treinbewegingen. Een klein foutje en de hele boel ligt plat omdat de logistiek van de dienstregeling eigenlijk geen ruimte meer heeft voor vertragingen. Zou de dienstregeling wer terug gaan naar wat langer geleden met minder treinen is het probleem meteen een heel stuk kleiner maar het aantal treinen dat er rijdt dus ook.

edit tikfouten
Laatst bijgewerkt door karuna op 21-12-10 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 21:05

@Lotte Ho wacht even, ik heb nooit gezegd dat we de conducteurs moeten gaan pesten. Ik weet heel goed hoe zwaar die mensen het hebben. Als je het hele topic las had je kunnen zien dat ik had gezegd dat het niet kaartjes kopen idee niet zo slim was van me.

Winx
Berichten: 970
Geregistreerd: 14-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:07

Zou het niet helpen als al die trein aanbieders NS, connexion, arriva en weet ik het allemaal en prorail samen een zouden worden of in elk geval prorail bij de trein aanbieders in. Want het idee dat ik nu krijg is dat prorail de schuld geeft aan de ns dat het mis gaat, terwijl de NS zegt dat prorail schuld heeft. Oftewel een leuk cirkeltje waar we niets mee op schuiven, want wie gaat nu echt fout? Waar ligt de oorzaak?