Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kabwan schreef:Moslims en ook joden mogen geen bebloed vlees eten, en daarom worden ze door de keel gesneden zodat het bloed er goed uit stroomt. Als je een dier schiet zeggen ze dat het bloed gelijk stolt voordat je de keel pas kan open snijden.
Illusion schreef:is 't vlees(shoarma e.d.) bij bijv. de Amon ook halal?
neem aan van niet, maar daar heb ik eigenlijk nooit bij nagedacht..
kabwan schreef:Moslims en ook joden mogen geen bebloed vlees eten, en daarom worden ze door de keel gesneden zodat het bloed er goed uit stroomt. Als je een dier schiet zeggen ze dat het bloed gelijk stolt voordat je de keel pas kan open snijden.
Kanelly schreef:Wat ik me trouwens nog afvraag, een ieder die hier zo tegen is.... wees eens eerlijk, nog nooit op vakantie geweest in Turkije/Tunesië/Egypte? Je weet wat je daar eet in de hotels hè, bij die heerlijke overdadige buffeten
Citaat:Waar ik me vooral aan stoor, dat het weer op een hetze begint te lijken.
Prima dat je voor dierenrechten bent, maar om dit nu de gruwelijkste vorm van dierenmishandeling te noemen?
Wees dan niet hypocriet als PVV'er of PVDD'er en begin dan dezelfde hetze tegen de bio industrie, staartjes afbranden bij biggen, klauwproblemen bij koeien doordat ze niet meer buiten komen, oormerken (zonder verdoving hè), koeien die niet zonder klossen of krik kunnen bevallen omdat ze al jaren veel en veel te nauw zijn door het fokken op uier., het importeren van vlees uit landen waar dierenrechten stukken minder hoog in het vaandel staan en de transporten nog steeds triest zijn etc. etc. etc.
Citaat:Waar ik me vooral aan stoor, dat het weer op een hetze begint te lijken.
Prima dat je voor dierenrechten bent, maar om dit nu de gruwelijkste vorm van dierenmishandeling te noemen?
Wees dan niet hypocriet als PVV'er of PVDD'er en begin dan dezelfde hetze tegen de bio industrie, staartjes afbranden bij biggen, klauwproblemen bij koeien doordat ze niet meer buiten komen, oormerken (zonder verdoving hè), koeien die niet zonder klossen of krik kunnen bevallen omdat ze al jaren veel en veel te nauw zijn door het fokken op uier., het importeren van vlees uit landen waar dierenrechten stukken minder hoog in het vaandel staan en de transporten nog steeds triest zijn etc. etc. etc.
_Nicky schreef:Bah, 't was maandag ook bij Uitgesproken EO! Ging over dat er in de Nederlandse kazen stremsel van halal geslachte kalveren zit. Ik let er meestal wel op wat voor stremsel erin zit (vegetariër), maar nu helemaal! Ook daar lieten ze het slachtritueel zien... De koe/stier werd in een box gezet, de kop van de koe werd naar boven gedaan met een soort rekje, zodat de hals strak stond... De man begon een gebed uit te kramen en hoppa, het bloed spoot er nog geen seconde later uit.![]()
Onbegrijpelijk, maar dan ook echt onbegrijpelijk dat deze gruwelpraktijken nog in Nederland plaats mogen vinden en Nederland nog een grote exporteur is van halalproducten naar het buitenland ook.
Citaat:Wat bloed, spartelende diertjes, iets met moslims en hoppeta.