Noord-Korea dreigt met atoomoorlog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x__Danielle

Re: Noord-Korea dreigt met atoomoorlog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:33

Jeetje eillien, ik vind je vrij hard in je uitspraken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:36

x__Danielle schreef:
Jeetje eillien, ik vind je vrij hard in je uitspraken..

Waarom denk je dat sinds 1945 geen atoomwapens meer gebruikt zijn in oorlogen? Omdat de gevolgen daarvan keihard zijn. Het gebruik van atoomwapens betekend automatisch verlies voor beide partijen en triljarden euros aan schade, om nog maar niet te spreken van de miljoenen levens.

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:37

waarvoor quote je daarbij mij als ik vragen mag?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:38

Een kat in het nauw maakt rare sprongen. :D

Nu door Wikileaks de hele wereld weet dat China niet meer achter Noord-Korea staat, zijn ze zwakker dan ooit.

Ik hoorde laatst met dat gedoe met Zuid-Korea dat een die tot nu toe steeds een oorlog hebben vermeden, juist om slachtoffers te voorkomen, maar dat daar steeds minder steun voor is. Van mij mag die oorlog er ook best komen, zodat het eens afgelopen is met dat regime daar.

Maar een atoomoorlog heb ik toch liever niet. :)
Eigenlijk denk ik dat het een loos dreigement van Noord-Korea is, maar ik zou het er niet op durven wagen.

Het zou wel wat zijn: De eerste Wikileaks-oorlog. :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:38

Bedoel je mij?

Maar wat moet ik dan zeggen dan? Dat ik elke avond huilend naar bed ga omdat ik het zo sneu vind voor die mensen? Dan zou ik nl liegen...

Het is niet zo dat het me niet interesseerd, maar wat zou ik moeten doen dan? Brief naar de Koreaanse regering sturen dat ik het gooien van atoombommen een slecht idee vind? Dit is een ontzettend ver van mijn bed show, en zo lang er nog niets gebeurd is, kan ik niets doen. Ik wil best doneren voor de wederopbouw oid, maar wat kan ik er nu aan doen dan?

Maar dat zei ik net ook al, maar het is op bokt blijkbaar nogal lastig om posts goed te lezen, (en om te voorkomen dat daar nu weer een hele discussie over komt, wil ik mensen aanraden om gewoon verder te gaan over het onderwerp van dit topic)

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:40

Elin_ schreef:
omg.. maar upendo ik wil nog niet dood...en ik wil dat niemand door die domme presidenten blabla sterft..
Bij die atoombom in China ging de wereld toch ook niet dood??

waren zijn mensen zo egoiistisch..

*maak daar maar Japan van overigens ;)* en er zijn ondertussen tijdens de koude oorlog al atoombommen ontwikkeld die veel meer verwoesting aan zullen richten dan de bommen die op Nagasaki en Hiroshima zijn gevallen. Reken maar dat er flink wat verwoest kan worden als er een atoomoorlog begint. De hele wereld niet, maar er kan veel gebeuren. Vraag blijft natuurlijk of Noord-Korea ook de kennis van atoombommen heeft die Amerika en Rusland hebben, want die hebben écht flinke vernietigingswapens, daar zijn die van Nagasaki en Hiroshima niets bij :=.

Anoniem

x__Danielle schreef:

Omdat Eillien het vrij bot zei, wat jij ook vond, maar dat is wel de waarheid :) Bij atoomoorlogen praat je niet meer over mensenlevens, daar praat je over statistieken. Maar om terug te komen op wat ik eerder zei, het is nog maar de vraag of pyongyong ook wel atoomwapens heeft. Ze bluffen heel wat af daar.

eilleen333

Dat hele wikileaks gedoen loopt SowieSo eenb eetje uit de hand. Prima als je eerlijk wil zijn, maar nu breng je onschuldige mensen in gevaar, dat lijkt me ook niet de bedoeling...
Ik snap ook niet waarom er ooit atoomwapens zijn gemaakt. Als je met die dingen gaat overgoojen, blijft er toch gewoon helemaal niets meer over, en de wederopbouw kost een fortuin... Wat is er dan precies het nut van?

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:41

eilleen333 schreef:
Bedoel je mij?

Maar wat moet ik dan zeggen dan? Dat ik elke avond huilend naar bed ga omdat ik het zo sneu vind voor die mensen? Dan zou ik nl liegen...

Het is niet zo dat het me niet interesseerd, maar wat zou ik moeten doen dan? Brief naar de Koreaanse regering sturen dat ik het gooien van atoombommen een slecht idee vind? Dit is een ontzettend ver van mijn bed show, en zo lang er nog niets gebeurd is, kan ik niets doen. Ik wil best doneren voor de wederopbouw oid, maar wat kan ik er nu aan doen dan?

Maar dat zei ik net ook al, maar het is op bokt blijkbaar nogal lastig om posts goed te lezen, (en om te voorkomen dat daar nu weer een hele discussie over komt, wil ik mensen aanraden om gewoon verder te gaan over het onderwerp van dit topic)

Ik bedoelde het niet rot, en ik kan je ook wel begrijpen, maar het klonk gewoon zo hard, van, ja niet mijn probleen boeiend....

Maar ik snap je wel, sorry, het was niet rot bedoeld of bedoeld om een discussie uit te lokken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:41

Net alsof er voor wikileaks geen sprake van dit was, is al een tijdje aan de hand...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:44

Asyaa schreef:
x__Danielle schreef:

Omdat Eillien het vrij bot zei, wat jij ook vond, maar dat is wel de waarheid :) Bij atoomoorlogen praat je niet meer over mensenlevens, daar praat je over statistieken. Maar om terug te komen op wat ik eerder zei, het is nog maar de vraag of pyongyong ook wel atoomwapens heeft. Ze bluffen heel wat af daar.

Het komt wat botter over via internet, maar feit blijft toch dat wij hier niets aan kunnen veranderen? Dat was meer mijn punt...
En nee, het is niet mijn probleem, wat niet wil zeggen dat ik het wel erg vind als het gebeurd, maar ik kan er nu gewoon niets aan doen... Vergelijkbaar met Haïti, heel vreselijk allemaal, maar dat kon ik ook niet voorkomen (niemand kon dat). Dus ik kan niet wakker liggen van het feit dat dit soort dingen kunnen gebeuren. Dat heeft immers gewoon geen zin... Om dan maar even bot te blijven ;) .

Maar als ik er ook maar iets aan kon doen, dan zou ik dat zeker doen. Wie niet?

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:48

Dit is toch ook voorspeld.
De wereld vergaat niet in 2012 maar er komt een atoom oorlog oftwel de 3e wereld oorlog.

ik weet niet of ik het moet geloven, maar wordt er wel een beetje naar van, van al die berichten.
Kunnen we niet gewoon lekker massaal normaal doen met zn alle?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:49

anniek_uc schreef:
De wereld vergaat niet in 2012 maar er komt een atoom oorlog oftwel de 3e wereld oorlog.

Dat kan je ook met een zak strooizout nemen ;)
Eerst was het de terreur dreiging die ons de kop zou kosten, toen was het de financiële crisis, nu weer korea.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:51

Naja, zorg gewoon dat je alles gedaan hebt wat je wil doen, voor 2012... Mocht de wereld vergaan, dan ben je iig gelukkig, en anders, heb je je to-do list alvast afgewerkt ;) .

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:51

gekke mensen leven er op aarde.
Men voelt zich zo snel aangevallen... ;)
Ik hoop dat het niet zover komt en idd we kunnen er vanuit hier niet veel aan doen.
We kunnen alleen lief zijn voor elkaar maar vooral voor onszelf. Dan hoeft men zich ook niet zo druk te maken om andere en andere landen/culturen.
Vrede op aarde begin bij jezelf.
Merry christmas

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:53

lesilla schreef:
Net alsof er voor wikileaks geen sprake van dit was, is al een tijdje aan de hand...

Iedereen dacht nog dat China achter Noord-Korea stond.
Niemand wil het leger van China op zijn dak krijgen, dus Zuid-Korea keek wel uit. Ook de westerse wereld wil geen ruzie met China.

Maar nu blijkt dus door Wikileaks dat China helemaal niet meer achter Noord-Korea staat. Daardoor is imo een oorlog dichterbij dan ooit.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:54

nou ik neem t niet met een zak strooizout want t rommelt daar al even hoor en ik hoop niet dat t zover gaat komen dat er een derde wereldoorlog gaat komen want nederland is natuurlijk wel weer zo 'sociaal" om een van de twee te helpen en huppa straks krijgen wij zon bom op onze kop.

Ik las hierboven ergens dat het een straal van 100 km vernietigd nou dan is mooi half nederland dood, nou ik zit er niet op te wachten hoor

hoop dat t weer opklaart daar en dat t uiteindelijk loos alarm is

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 16:55

@Eilleen333 levensmoe?
dat jij het nou zo ziet... Ik wil nog niet dood , nog niet in 2 jaar maar ook nog niet in 25 jaar!

Ik vind je uitspraken ook (best) bot. Je doet alsof het niets is ,maar ze hebben nu de technologie al om zulke dingen te maken , Nu moet 1 of ander gek hem nog gooien en daar gaat de wereld.
Maar om nu zo enorm simpel te zeggen dat je maar vanalles nog moet doen etc.

zitten wij btw 100 km van Noord korea af? Nee toch ? verder ??

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:56

nee zo bedoel ik t niet elin je moet even mn hele post lezen

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:57

Stephanie_86 schreef:
Ik las hierboven ergens dat het een straal van 100 km vernietigd nou dan is mooi half nederland dood, nou ik zit er niet op te wachten hoor

hoop dat t weer opklaart daar en dat t uiteindelijk loos alarm is

Ik denk dat het allemaal wel mee valt, maar ik ga er maar niet van uit, dan kan het alleen maar meevallen...

Maar ik vraag me af.. Stel, Noord-Korea gooit die bom... Dat zou wel een beetje dom zijn, want je weet dat je veel landen tegen je gaat krijgen als je dat soort dingen gaat doen. De beelden gaan de hele wereld over, en je wordt vanzelf dubbel teruggepakt door andere landen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:57

Elin_ schreef:

Bij goed weer kan je de grens zien.

Atoomwapens bestaan al 65 jaar, er zijn er ook genoeg op de wereld om alles meerdere malen de pleuris in te blazen. Gekken genoeg die er een wilt gooien, maar tot nu toe zijn de mensen met de codes altijd slim genoeg geweest om te realiseren dat zij dan ook zelf de volgende wereld worden in geknald.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 16:59

Asyaa schreef:
Elin_ schreef:

Atoomwapens bestaan al 65 jaar, er zijn er ook genoeg op de wereld om alles meerdere malen de pleuris in te blazen. Gekken genoeg die er een wilt gooien, maar tot nu toe zijn de mensen met de codes altijd slim genoeg geweest om te realiseren dat zij dan ook zelf de volgende wereld worden in geknald.

Tsja .. .Er zijn ook van die zelfmoord terroristen toch ? Of bedoel je dat niet met realiseren ?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:00

Met 100 km rij je ongeveer van Amsterdam naar Den Bosch :')

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:02

Asyaa schreef:
anniek_uc schreef:

Dat kan je ook met een zak strooizout nemen ;)
Eerst was het de terreur dreiging die ons de kop zou kosten, toen was het de financiële crisis, nu weer korea.

Ik zei ook, ik weet niet of ik het moet geloven.
Maar ik kan me er wel druk om maken.
Nederland gaat inderdaad zo sociaal dat we hier zijn weer helpen en zo worden we er ook bij getrokken.
Nee bedankt. En als ze wel atoomwapens gebruiken blijft wegens de afstand indd niet heel veel over van Europa.
Ook voorspeld.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:03

Asyaa schreef:
Elin_ schreef:

Als je ver kan gooien is het op een steenworp afstand ;) .

Maar we hebben het nu wel over 100 km, maar misschien hebben zij wel een bom die de hele wereld plat legt... Weten wij veel. Tenminste, ik heb geen idee, heb hier weinig verstand van... Weet alleen wel hoe het eruit zag toen die bommen bij Nagasaki ofzo werden gegooit... Verbrande kindjes die naakt en huilend over straat renden omdat hun kleren letterlijk van hun lijf waren gebrand... Vreselijk, dat wens je niemand toe (behalve de persoon die besloten heeft dat die bom gegooit moest worden dan...)