Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Canis schreef:Dit lijkt mij duidelijk. Een diploma staat voor bepaalde kennis en vaardigheden. Je moet aan die competenties kunnen voldoen. Lukt dat niet, ongeacht de oorzaak, dan kun je niet zo'n diploma behalen.
Als je niet van jezelf aan kunt, dan kun je bijv ook niet; omgaan met gevaarlijke machines, actief deelnemen aan het verkeer bijv autorijden, chirurg zijn, jonge paarden trainen etc.
Wel zouden ze bijv. een getuigschrift kunnen opstellen, waarin beschreven wordt wat ze wel kan.
Dat zou netter zijn. Ook tijdens haar stage zou ze aanmoeten geven wat haar medische-situatie is (dat deed ze al) en aan de hand daarvan zou er een passende taak moeten worden gezocht.
Ze zou bijv. wel een adviesbureau kunnen beginnen voor ouders die problemen ondervinden tijdens de opvoeding. Het is dan niet 100% wat ze eigenlijk wil, maar het zit toch in de buurt en het is wel voor iedere partij veilig.
jameyskatje schreef:iedereen heeft recht op een opleiding! in geen 1 beroep is het verantwoord om flauw te vallen, maar moet zo iemand dan maar ongeschoold blijven? let wel, het is een opleiding, nog geen werk!
als werkgever heb je het recht om te ontslaan. maar het is een studie. ik vind dat zij ook recht heeft op een studie. wat ze later met dat papiertje gaat doen is aan haar en aan haar toekomstige werkgever
jameyskatje schreef:op een stage kan je nooit de volledige verantwoording krijgen. je komt om te leren, het is niet de bedoeling ingezet te worden als werknemer. ik vind niet dat wij vanaf hier kunnen en mogen oordelen over een ander. het is een opleiding en geen werk. het onderwijs kan vast mogelijkheden bieden om haar toch aan de competenties te helpen. ik heb genoeg ervaring in die sector en ik blijf het een belachelijk verhaal vinden.
zap schreef:Dat is toch niet mogelijk met het flauwvallen? En het gebeurt al een jaar niet meer, maar is het weg? Hoe kan ze het onderdrukken? Wat moet ze dan doen? Moet ze dan de groep alleen laten? Is ze dan nog in staat wel de verantwoordelijkheid op zich te houden voor de hele groep?
Kanelly schreef:zap schreef:Dat is toch niet mogelijk met het flauwvallen? En het gebeurt al een jaar niet meer, maar is het weg? Hoe kan ze het onderdrukken? Wat moet ze dan doen? Moet ze dan de groep alleen laten? Is ze dan nog in staat wel de verantwoordelijkheid op zich te houden voor de hele groep?
Zoals ik al eerder vroeg, hoe moet dat met mensen met epilepsie? Diabetes? Lage bloeddruk? Niet tegen bloed kunnen en dan flauwvallen? Chronisch hyperventileren?
Die kunnen het ook onder controle hebben, maar niet altijd kunnen onderdrukken, weten ook niet of het weg is....
Al deze mensen maar schrappen van alle sociale/verzorgende beroepen en opleidingen?
zap schreef:Kanelly schreef:
Zoals ik al eerder vroeg, hoe moet dat met mensen met epilepsie? Diabetes? Lage bloeddruk? Niet tegen bloed kunnen en dan flauwvallen? Chronisch hyperventileren?
Die kunnen het ook onder controle hebben, maar niet altijd kunnen onderdrukken, weten ook niet of het weg is....
Al deze mensen maar schrappen van alle sociale/verzorgende beroepen en opleidingen?
Het gaat nu toch om (regelmatig) flauwvallen, niet om de rest. Maar om toch even antwoord te geven, als je diabetes heb, kan je nog prima met kinderen omgaan toch? Hetzelfde geldt met epilepsie, mits je niet 11x in het jaar een aanval hebt bv.
En natuurlijk is er altijd wat, maar als je stagebedrijven al aangeven haar niet te willen hebben op stage, zegt toch al genoeg? Zij willen haar niet hebben, omdat ze zo niet kan functioneren in het beroepenveld.
Kanelly schreef:Tja een diabeet kan ook een hypo krijgen tijdens het werk...
Je kan een toeval krijgen tijdens je werk...
Met een lage bloeddruk kan je ook flauwvallen tijdens je werk.
Als je flauwvalt omdat je niet tegen bloed kan...kindjes vallen vaak, tandje door de lip, kapotte knietjes...allemaal aanleidingen tot flauwvallen.
Iemand met epilepsie, die een jaar toevalsvrij is, mag gewoon autorijden... dus waarom zou het meisje dat nu het flauwvallen al een jaar onder controle heeft, geen stage lopen?
Heb verschillende collega's met diabetes gehad/heb ze nog...1 heeft wel eens een hypo in de auto gehad, gelukkig geen gewonden, auto wel total loss. Het CBR heeft zijn rijbevoegdheid niet eens ingetrokken...
Wat ik dus bedoel, als je dit meisje stage weigert...en mag weigeren, wat gaat er dan volgen?
Sizzle schreef:Er zijn ontzettend veel meiden op die leeftijd die om de haveklap van hun stokkie gaan. Daar groeit ze naar alle waarschijnlijkheid gewoon overheen. 11x in een jaar is 1x in de maand, dat is echt niet bepaald een drama vind ik.
renske_13 schreef:Ik wil even een reactie geven op mensen die reageren over dat ze geen stage zou kunnen lopen door gevaar voor de kinderen. Mijn moeder werkt ook op een kinderdagverblijf en heeft ook regelmatig stagaires, zij zegt altijd dat die stagaires eigenlijk bijna niks mogen, en al helemaal geen kinderen optillen of met kinderen lopen. Ze mogen in principe alleen zitten met een kind op schoot om bijv. een fles te geven. Dan zou dit meisje toch wel stage kunnen/mogen lopen?
Of heb ik dit helemaal mis?
Amalarab schreef:Sizzle schreef:Er zijn ontzettend veel meiden op die leeftijd die om de haveklap van hun stokkie gaan. Daar groeit ze naar alle waarschijnlijkheid gewoon overheen. 11x in een jaar is 1x in de maand, dat is echt niet bepaald een drama vind ik.
Tenzij ze net jouw baby(of een andere) vast heeft, een flauwte krijgt en je baby op de grond valt...