Killyenn schreef:Ik vind dit eigenlijk helemaal geen slechte regel. Je kunt niet verwachten dat je eeuwig gefinancierd wordt, en er wordt zo te zien redelijk naar individuele zaken gekeken. Daarnaast is 3000,- euro ook geen belachelijk hoog bedrag: ik wil zelf in Engeland studeren en daar kost het nu al meer dan 3000,- euro per jaar (om maar niet te spreken van de belachelijke nieuwe prijzen).
Het wordt ook niet gefinancierd, je betaald sowieso je college geld a €1700 al wat 4 jaar geleden nog €1500 was, en je stufi is automatisch een lening ipv een gift...
Maar zoals ik het zie, willen ze alleen maar méér inkomsten krijgen en is dit de gemakkelijke manier om het te doen onder het mom van 'langstudeerders afstraffen'. Imo worden die toch wel gestrafd, want die zitten dadelijk met een flinke studieschuld aan het eind van de rit. Voor mij motivatie genoeg om het gewoon binnen het gestelde termijn te doen..
Een student kost geld, anders zou er helemaal geen probleem zijn: en dat extra geld mag je na een bepaalde tijd zelf gaan betalen.
Ik schrok al
). Daarom ben ik alsnog een studie rechten gaan doen. Echter als alle regels komend jaar doorgevoerd gaan worden moet ik helaas stoppen met studeren. Nu heb ik toch al geen stufi meer en is de lening al omgezet in een gift, maar studeren is voor mij dan niet langer haalbaar. En ik weet 1 ding zeker, ik lever de staat op de lange termijn meer geld op met eenafgeronde studie rechten vanwege een hogere belasting, dan wanneer ik nu als kunsthistoricus tracht een baantje te vinden.