van gelder heeft gelogen over cocaine gebruik!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:43

Hebben we nu ook nog gedragscodes dan voor topsporters? Gaan we binnenkort dan ook eisen dat iemand bepaalde karaktertrekken met hebben?

Wat maakt het in feite uit hoe een topsporter in elkaar steekt... als hij maar doet wat ie moet doen. En dat is presteren en op een eerlijke manier. Dus geen doping.
Verder hoef ik zo iemand echt niet aardig te vinden. Maar goed, dat ben ik :D

Iris82

Re: van gelder heeft gelogen over cocaine gebruik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:21

Maar moet je het zien als doping? Hij heeft het niet gebruikt op het moment dat het van invloed kon zijn op zijn prestaties maar als partydrug.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:34

Daarnaast zal cocaïne voor hem in plaats van een positief effect een negatief effect op z'n prestatievermogen hebben omdat het o.a. je evenwichtsvermogen verminderd.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:42

Spreekwoord wat ik eerder voorbij zag komen 'een kat in het nauw maakt vreemde sprongen'.

Ik denk dat die jongen er gewoon gigantisch doorheen zat. Ontzettende druk van het hele circus en alle mensen rondom het WK. Hij zou moeilijk met de mededeling kunnen komen 'Jongens, bedankt voor alle moeite. Maar ik trek het gewoon écht niet meer. Ajuus.'
Hij heeft volgens mij in een enorme beklemmende, verstikkende positie gezeten. Misschien dat hij het eerder had moeten inzien. Maar ergens kan ik zijn reactie wel begrijpen. Het zijn wel mensen, en die hebben hun gebreken nou eenmaal.
Sport is zoveel meer geworden dan even je kunstje laten zien en goed trainen. Er word enorm veel druk op de sporters gelegd. Meer dan ik ooit op mijn schoudertjes zou kunnen dragen denk ik...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:48

Iris82 schreef:
Maar moet je het zien als doping? Hij heeft het niet gebruikt op het moment dat het van invloed kon zijn op zijn prestaties maar als partydrug.

cocaïne is geloof ik eerder slecht dan goed voor je tijdens het sporten :+

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:12

Wendy schreef:
Hebben we nu ook nog gedragscodes dan voor topsporters?

Ja, natuurlijk! Je bent toch een rolmodel. En daarnaast ben je gewoon een volwassen persoon. Met een eigen mening. En eigen verstand. Daar komt ook nog eens bij dat hij niet alleen zijn eigen belang behartigt, maar ook verbonden is met sponsoren e.d. en naar hen toe een verantwoordelijkheid heeft. En volgens mij heeft ie niet één of andere afwijking waardoor hij gevolgen niet kan overzien geloof ik, dus ik vind het persoonlijk een beetje een slappe verklaring.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 09:46

Polivy schreef:
En volgens mij heeft ie niet één of andere afwijking waardoor hij gevolgen niet kan overzien geloof ik, dus ik vind het persoonlijk een beetje een slappe verklaring.

Weet je niet... Voor veel sporters is het zo dat ze er 'ineens' midden in zitten. Voor hun gevoel staan ze 'ineens' op een WK. Misschien werd de druk hem ook ineens te veel. Een soort van burn-out. En zat hij zo in het nauw dat hij rare sprongen moest maken.
Ik geloof iig niet dat hij het voor de 'lol' doet :\

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:07

De druk zal best heel hoog zijn, en nee ik zeg niet dat het voor de lol heeft gedaan..
Maar we hebben het hier over een volwassen man. Mag ik verwachten dat ie blijft nadenken? en over dit onderwerp wat ZO gevoelig ligt liegen??
Belachelijk..met het team om zich waar hij naar toe had kunnen gaan, had ie naartoe MOETEN gaan. Zoveel had ie moeten nadenken.
Sommige zaken doe je nou eenmaal niet af met: - sorry-
Te veel belangen- te veel geld - te veel mensen, die die in zijn onbenul gewoon meeneemt.
Dit mag best consequenties hebben. (En nee niet alleen straf..maar misschien ook leermoment(en) voor andere takken van sport)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:53

Marian01 schreef:
De druk zal best heel hoog zijn, en nee ik zeg niet dat het voor de lol heeft gedaan..
Maar we hebben het hier over een volwassen man. Mag ik verwachten dat ie blijft nadenken? en over dit onderwerp wat ZO gevoelig ligt liegen??
Belachelijk..met het team om zich waar hij naar toe had kunnen gaan, had ie naartoe MOETEN gaan. Zoveel had ie moeten nadenken.
Sommige zaken doe je nou eenmaal niet af met: - sorry-
Te veel belangen- te veel geld - te veel mensen, die die in zijn onbenul gewoon meeneemt.
Dit mag best consequenties hebben. (En nee niet alleen straf..maar misschien ook leermoment(en) voor andere takken van sport)

Ik heb zon idee dat je niet helemaal begrijpt hoe onzeker iemand die afgekickt is zich voelt.
Hij is er gewoon helemaal er door heen gegaan en het siert de bond niet dat ze hem mentaal niet beter begeleid hebben, zoals met veel andere sporters wel gebeurt.
Hopelijk hebben die daar van geleerd

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:58

Wie zegt dat hij niet goed begeleid is? Vind dat ook we een snel getrokken conclusie zonder twee kanten van het verhaal te horen. (of überhaupt één kant, want volgens mij gaat het om een aanname)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:11

Polivy schreef:
Wie zegt dat hij niet goed begeleid is? Vind dat ook we een snel getrokken conclusie zonder twee kanten van het verhaal te horen. (of überhaupt één kant, want volgens mij gaat het om een aanname)

Weet je zoek zijn interview even op dat hij in DWDD gaf, wellicht maakt dat wat duidelijk.

Ik vind het trouwens een nare manier van reageren.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:13

Arme Yuri... ;(
Dan moet je er wel heel erg doorheen zitten *geeft vriendschappelijke knuffel*

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:36

sarabande schreef:
Polivy schreef:
Wie zegt dat hij niet goed begeleid is? Vind dat ook wel een snel getrokken conclusie zonder twee kanten van het verhaal te horen. (of überhaupt één kant, want volgens mij gaat het om een aanname)

Weet je zoek zijn interview even op dat hij in DWDD gaf, wellicht maakt dat wat duidelijk.

Dat tussen haakjes stond ook 'volgens mij' in. Heb het net gekeken, maar dan blijf ik nog steeds bij het eerste: snel een conclusie trekken zonder twee kanten van het verhaal te horen.

Daarnaast weet je ook niet in hoeverre hij open stond voor (strakke) begeleiding en/of wat hij naar buiten toe laat merken, zegt en uitstraalt. Als hij niets aangeeft dan kan men er niets mee doen natuurlijk. En op het moment dat er gevraagd wordt hoe het gaat zegt hij zoiets. Tja, wat moet een turnbond dan? Vind het wel heel gemakkelijk van hem om te zeggen dat ze de test moeten afwachten. Want hij heeft toch zelf ook gemerkt wat voor een storm er losbarst als hij opeens niet mee doet? Hij zegt zelf dat hij drugs heeft gebruikt en legt vervolgens de schuld bij de bond dat ze dat na een tijdje naar buiten brengen. Dat roept hij toch echt zelf over zich af. Evenals het verliezen van sponsoren. Er wordt erg gemakkelijk de schuld bij de KNGU.

En nogmaals: ik vind ook dat je niet kan verwachten van anderen dat ze hem helemaal kunnen aflezen. Een sporter (en gewoon een volwassen persoon) heeft ook de verantwoordelijkheid om (op tijd!) zelf aan de bel te trekken. En dan straight tegen de begeleiders te zijn, ipv de gemakkelijkste uitweg kiezen.

sarabande schreef:
Ik vind het trouwens een nare manier van reageren.

Dan interpreteer je het anders dan het geschreven is.

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:43

Ik heb zon idee dat je niet helemaal begrijpt hoe onzeker iemand die afgekickt is zich voelt.
Hij is er gewoon helemaal er door heen gegaan en het siert de bond niet dat ze hem mentaal niet beter begeleid hebben, zoals met veel andere sporters wel gebeurt.
Hopelijk hebben die daar van geleerd[/quote]

Sarabande, Ik heb helaas van heeeel dichtbij een verslaving mee mogen maken..Inderdaad zal ik wellicht nog altijd niet kunnen begrijpen hoe onzeker een persoon zich voelt. iedereen is verschillend, en nog altijd maak je het van een afstandje mee, en niet persoonlijk. Tot zover helemaal met je eens.
Het is ook maar mijn mening, ik lees hier en daar wat, heb hier en daar ook wat intervieuws gezien, en op wat ik heb gezien een mening gevormd, dat hoeft zeker geen waarheid te zijn. (Zal het ook wel niet zijn)
Maar dan nog is mijn gevoel, liegen over het gebruik van cocaine, met het verleden wat ie heeft, niet slim. En niet doordacht.
Ik blijf er ook voornu bij, dat dat consequenties mag hebben. (en niet alleen voor Yuri, ook voor de bond..hopenlijk heeft het ook zijn leermomenten.)

Maar nogmaals dit is maar mijn mening..en geen waarheid.

(Is eigenlijk de eerste keer dat ik probeer te quoten..ben benieuwd of het goed gaat)

TrippleT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 10:23

Alsof je op het moment dat je er zo door heen zit, slim en doordacht kunt handelen...:) No way natuurlijk.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 11:08

Ieder mens maakt fouten en daar kun je van leren. Echter je moet wel de kans krijgen.
Het ligt er ook aan om wat voor fout het gaat maar in dit geval zou ik hem toch een kans geven en een betere begeleiding geven.
We kunnen op een bepaald moment allemaal breken en dan maar hopen dat je wordt opgevangen.
Ben er niet bij geweest maar alle uitlatingen in deze zaak zijn in mijn ogen nou niet echt geloofwaardig overgekomen dus kies de kant van de sporter.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 11:20

Volgens mij snap ik het niet.
Heeft hij nu nooit cocaine gebruikt, of heeft hij wel cocaine gebruikt en gebruikte hij dit dit keer als een smoes?

Wat ik ervan moet denken weet ik niet. Ik kan me voorstellen dat de druk voor hem enorm groot is en dat er op een bepaald moment een druppel kwam die de emmer deed overlopen.

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 11:21

Ik wist het wel. Ga niet over hem oordelen verder dat ie het heeft gezegd. Ik had al zo'n vermoeden dat hij de druk niet aankon, gezien wat er zich hiervoor allemaal heeft afgespeeld. Ik kon het me al niet voorstellen dat hij echt gebruikt zou hebben.

Ik hoop dat hij weer terugkomt in de sport en weer tournooien kan doen. En dat ie de volgende keer dat ie de druk niet aankan, gewoon eerlijk is.....

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:01

Marchador schreef:
Volgens mij snap ik het niet.
Heeft hij nu nooit cocaine gebruikt, of heeft hij wel cocaine gebruikt en gebruikte hij dit dit keer als een smoes?

Wat ik ervan moet denken weet ik niet. Ik kan me voorstellen dat de druk voor hem enorm groot is en dat er op een bepaald moment een druppel kwam die de emmer deed overlopen.

Hij herder een keer cocaïne gebruikt en toen moest ie afkicken. En laatst heeft hij dus gelogen dat hij weer had gebruikt omdat hij de druk niet aan kon en weg wou.