Geef PayPal koekje van eigen deeg!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:40

Ik zit toch al niet bij Paypal, maar dat had ook de reden dat er zoveel fishing-mailtjes waren die logen over Paypal accounts die ik zou hebben... :D
Maar nu ben ik nog blijer dat ik niet bij Paypal zit.

Tot de fundamentele mensenrechten behoort vrijheid van informatie, ontneemt een regering zijn onderdanen dat recht, (onder de noemer "censuur") dan kan die regering mensen van alles wijsmaken... vgl Noord-Korea (de overtreffende trap qua censuur).

Uiteraard kan het niet de bedoeling zijn dat zeer recente akties en lokaties van soldaten openbaar worden gemaakt, want dan komen er idd mensen in gevaar. Hopelijk hebben de publicisten op Wikileaks dat ook door.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 16:53

Zoolgangster schreef:
Ik zit toch al niet bij Paypal, maar dat had ook de reden dat er zoveel fishing-mailtjes waren die logen over Paypal accounts die ik zou hebben... :D

Tot de fundamentele mensenrechten behoort vrijheid van informatie, ontneemt een regering zijn onderdanen dat recht, (onder de noemer "censuur") dan kan die regering mensen van alles wijsmaken... vgl Noord-Korea (de overtreffende trap qua censuur).

Uiteraard kan het niet de bedoeling zijn dat zeer recente akties en lokaties van soldaten openbaar worden gemaakt, want dan komen er idd mensen in gevaar. Hopelijk hebben de publicisten op Wikileaks dat ook door.

De gepuliceerde documenten zijn van alle strategische info en namen ontdaan. Er is NUL argument tegen openbaring behalve dat het aantoont dat de soldaten daar voor de balangen van een paar amerikaanse Moguls zitten. Zowel in Afghanistanals in Iraq.
Degenen die de soldaten op basis van leugens een door hen begonnen gewapend conflict in sturen en daar vermogens aan verdienen waarchuwen nu voor het gevaar van WikiLeaks???
Trap er niet in! Laat je niet WEER misleiden. Hoe was dat ook al weer met die ezel?
Je weet nu dat de overheden je beliegen mbt Iraq en Afghanistan. Je weet dat ze je fundamentele rechten willen onderdrukken.
Hoe kan je van hen nog íets geloven?

Inmiddels heeft ook een zwiterse bank de rekening van Wikileaks afgesloten. Zij storten wel het geld terug.
WikiLeaks kan nu nog slechts via twee kanalen gesteund worden.
De macht van de rijken echter is heel groot bij banken; zij hebben er het meeste geld staan :)*

WikiLeaks is echter niet politiek, maar gaat over een fundamenteel recht, en wordt inmiddels heel rap steeds breder gedragen door tech-savvy geeks die van de week heel rap voor meer dan 500 schaduwsites zorgden.

Er is nu een héél belangrijke machtsstrijd aan de gang over de vrijheid van informatie met de VS als de grote onderdrukker van dit fundamentele mesnerecht.

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:21

Geen idee meer waar, maar zojuist las ik dus ook al dat Visa en MasterCard geen bedragen meer overboeken richting WikiLeaks. Blijven er zo nog alternatieven over?

Gezien de hetze tegen deze man vermoed ik dat hij nog wel veel meer weet of knap dichtbij andere informatie is.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:27

Ik hoorde net dat de baas van wikileaks is opgepakt voor verkrachting...
Waar of niet waar?

Paypal weigert trouwens wel vaker vage donatie-akties,ook als er niets politieks achter steekt.
In Franrijk wilde iemand zijn huis verloten:is geweigerd!

Cassidy

Re: Geef PayPal koekje van eigen deeg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:29

Op Ebay heeft iemand ook een keer haar maagdelijkheid verloot...wat ook niet mocht.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:33

Geluk dat die geeks er zijn :j
Internet zou het volk een ongekende hoeveelheid informatie en vrijheid kunnen geven, ik zou het heeeel erg jammer (eigenlijk te zwak uitgedrukt) vinden als ze dat van ons af zouden nemen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:37

Internetcriminaliteit is sinds het begin van het internet ook in opkomst. En iedereen liep er in het verleden erover te klagen dat er qua wetgeving (ben niet helemaal op de hoogte van de laatste ontwikkelingen) zo weinig handvaten waren om die internetcriminaliteit een halt toe te roepen.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:01

Wil je nu serieus zeggen dat je zgn internetcriminaliteit tegen wil gaan door dit soort acties? En door het verder beperken van informatie?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:21

Dat wil ik daarmee pertinent NIET zeggen.
Jij hemelt het internet op als HET medium voor vrijheid van meningsuiting en informatie.
En ik roep dat de informatie op het internet wel degelijk met een flinke korrel zout genomen dient te worden, en met ieder nieuw medium aan communicatie je criminaliteit in de hand werkt, waar op dat moment nog geen wetgeving voor is.
Ook is er via het internet de nodige informatie te krijgen, waar op de officiele manier moeilijk aan te komen is, en waar soms heel spastisch over wordt gedaan.

Voorbeeld:

In het verleden is het boek "Mein Kampf" van Adolf Hitler in de ban gedaan. Studenten geschiedenis die dit boek in een bibliotheek wilden inzien vanwege hun studie, moesten daar serieus moeite voor doen om er ook maar een blik op te mogen werpen.
Online is dit boek, via Neo-Nazi organisaties heel makkelijk te krijgen, in electronisch formaat.
Schiet dan de belemmering van de overheid zijn doel niet voorbij?
En moeten we blij zijn met het feit dat die informatie via het internet wel door iedereen verkrijgbaar is, terwijl de overheid moeite doet om dit zo moeilijk mogelijk te maken?
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 07-12-10 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:28

Huertecilla schreef:
Zoolgangster schreef:

De gepuliceerde documenten zijn van alle strategische info en namen ontdaan. Er is NUL argument tegen openbaring behalve dat het aantoont dat de soldaten daar voor de balangen van een paar amerikaanse Moguls zitten. Zowel in Afghanistanals in Iraq.
Degenen die de soldaten op basis van leugens een door hen begonnen gewapend conflict in sturen en daar vermogens aan verdienen waarchuwen nu voor het gevaar van WikiLeaks???
Trap er niet in! Laat je niet WEER misleiden. Hoe was dat ook al weer met die ezel?
Je weet nu dat de overheden je beliegen mbt Iraq en Afghanistan. Je weet dat ze je fundamentele rechten willen onderdrukken.
Hoe kan je van hen nog íets geloven?

Inmiddels heeft ook een zwiterse bank de rekening van Wikileaks afgesloten. Zij storten wel het geld terug.
WikiLeaks kan nu nog slechts via twee kanalen gesteund worden.
De macht van de rijken echter is heel groot bij banken; zij hebben er het meeste geld staan :)*

WikiLeaks is echter niet politiek, maar gaat over een fundamenteel recht, en wordt inmiddels heel rap steeds breder gedragen door tech-savvy geeks die van de week heel rap voor meer dan 500 schaduwsites zorgden.

Er is nu een héél belangrijke machtsstrijd aan de gang over de vrijheid van informatie met de VS als de grote onderdrukker van dit fundamentele mesnerecht.

Ik ben het echt honderd procent met jouw posts in dit topic eens HC. De VS tonen weer hun ware gezicht.En de rest van de westerse wereld hobbelt er, net als altijd, braaf achteraan :n ... En dan boos zijn over het lekken van stukken waarin hoge diplomaten belachelijk worden gemaakt, roepen dat daarmee diplomatieke relaties in gevaar komen. Joh, don't shoot the messenger... En hoeveel verkrachtingsverdachten ken jij verder die de internationale opsporingsdiensten op hun nek krijgen? Het is gewoon een stok om de hond mee te slaan. het is gewoon exemplarisch voor de arrogantie van de happy few die de hele wereld bij hun kloten heeft..
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 07-12-10 20:34, in het totaal 2 keer bewerkt

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:31

Je eigen gezonde verstand gebruiken en informatie soms met een flinke korrel zout nemen vind ik natuurlijk helemaal ok :j

Waar ik tegen ben is het beperken van informatie.

Ik weet toevallig wel iemand die Mein Kampf gewoon heeft staan thuis.. Heb m niet gelezen (degene die het boek heeft zei wel dat het lezen van dat boek ervoor gezorgd had dat hij Hitler anders was gaan zien, meer als mens ipv als oorlogskrimineel etc). Maargoed dat is inhoudelijk gezien verder off-topic. Wat ik wil zeggen is dat info anders wellicht ook wel te verkrijgen is, maar lastiger en soms niet. Zonder internet geen wiki leaks lijkt mij. En dat zou ik een kwalijke zaak vinden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:35

Het beperken van informatie is van alle tijden.
Het "plebs" hoeft niet overal van te weten. En voor degenen die vallen over het woord "plebs", daar schaar ik mezelf ook onder.

En voor degenen die het hele topic niet hebben doorgelezen, wat zouden jullie kiezen als het eind van de wereld dichtbij was: willen jullie het weten, eisen jullie dat de overheid dit bekend maakt, of willen jullie overvallen worden?

Quote van pagina 1 van dit topic:

Cassidy schreef:
Even een hypothetische vraag om over na te denken, ik hoef geen antwoord te hebben.

Stel dat er een Asteroide koers heeft op de aarde, en NASA (of als je geen Amerikaanse Ruimtevaartorganisatie wilt, ESA) ziet hem aankomen, maar er is geen tijd om te proberen om wat te doen.
Of met probeert het wel, maar er is een discussie gaande of men de bevolking in moet lichten van het naderend gevaar, en het potentiele einde van de aarde.
Ben jij van mening dat regeringen, overheden de bevolking van de aarde in moet lichten van het naderende gevaar en het mogelijke einde van hun leven, of men jij van mening dat overheden maar beter hun mond kunnen houden?

Aera 51 in de USA, top secret facility...wat voor informatie ligt daar verborgen wat men voor ons geheim wil houden? Ben je van mening dat deze informatie publiek gemaakt dient te worden, met alle eventueel mogelijke paniek van dien?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:37

laura1986 schreef:
Ik weet toevallig wel iemand die Mein Kampf gewoon heeft staan thuis.. Heb m niet gelezen (degene die het boek heeft zei wel dat het lezen van dat boek ervoor gezorgd had dat hij Hitler anders was gaan zien, meer als mens ipv als oorlogskrimineel etc). Maargoed dat is inhoudelijk gezien verder off-topic. Wat ik wil zeggen is dat info anders wellicht ook wel te verkrijgen is, maar lastiger en soms niet. Zonder internet geen wiki leaks lijkt mij. En dat zou ik een kwalijke zaak vinden.

Is het inhoudelijk echt zo offtopic?
Ik ken ook iemand die "Mein Kampf" thuis heeft staan, met persoonlijke handtekening van "De Führer" zelf, en daar nog trots op is ook....

Boekenverbranding vind ik ronduit verwerpelijk. Zoals dat is gebeurt in de aanloop van WO II.
Ban van boeken eigenlijk ook.
Maar er zijn boeken, daar hoort een heleboel uitleg bij. Zo ook "Mein Kampf".
En dergelijke boeken zonder uitleg zomaar het internet op kwakken, vind ik dan ook niet nodig.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 07-12-10 21:01, in het totaal 2 keer bewerkt

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:40

Ja ik zou het willen weten, dan heb je iig nog tijd om tegen de mensen waarvan je houd te zeggen dat je van ze houd, en maak je geen ruzie of weet ik wat of de afwas ofzo :+ (al is dat nooit een echt goed idee) kun je je paard nog een knuffel geven en zorgen dat het hooi vrij toegangkelijk is of iets (als de aarde dan toch niet geheel wordt vernietigd verhongert je paard iig niet, zou ook banketstaaf zijn).

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:43

Het is Mein Kampf..

Mensen moeten zelf hun gezonde verstand gebruiken, en de overheid doet er nu niks aan om dit aan te sporen.. Sterker nog, het wordt steeds lastiger gemaakt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:43

Ik ben van mening dat je ieder dag behoort te leven alsof het je laatste is.
Dan is dat afscheid nemen ook niet nodig.
Did you hug your horse today?

Dus nee, ik wil het niet weten.
En met informeren werk je de nodige paniek en criminaliteit in de hand.
Verkrachtingen, diefstal, mensen die perse hun droom nog willen vervullen.
Wat is de rem voor crimineel gedrag als je weet dat je er toch niet voor bestraft gaat worden?
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 07-12-10 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:45

Waarom zou iemand ineens crimineel gaan doen als ie nog een paar uur heeft?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:45

Excuses idd "Mein Kampf".
Aangepast...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:46

laura1986 schreef:

Weet jij het? Weet ik het? Ben geen psycholoog. Maar als de hele wereld weet dat ze nog maar een paar uur te leven hebben, zou dan geen anarchie losbreken?

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:52

Ik ben voor absolute openheid, in de vorm van de wikileaksdocumenten (zonder namen van betrokkenen!!) en ook de publicatie van een boek als Mein Kampf. Maar ik ben ook absoluut voor de opvoeding van mensen in het leren op waarde schatten van diverse bronnen, en om altijd meerdere publicaties vanuit verschillende standpunten over een onderwerp te lezen. Mensen moeten leren om zelf bewuste keuzes te kunnen maken om zodoende een gefundeerde mening te kunnen vormen. En wanneer het gaat over een komeet, dan zou ik het ook erg graag willen weten om de redenen die laura1986 al aanhaalt. Maar in zo'n extreem buitengewoon geval zou ik censuur nog wel begrijpen, niet voor wat betreft de zaken en documenten die via wikileaks naar buiten komen. Zoals HC al zei, er zijn zóveel mensen gestorven in oorlogen die niet te verantwoorden zijn, het wordt tijd dat mensen eens wakker worden.. wikileaks helpt daarbij.
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 07-12-10 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:57

Cassidy schreef:
laura1986 schreef:

Weet jij het? Weet ik het? Ben geen psycholoog. Maar als de hele wereld weet dat ze nog maar een paar uur te leven hebben, zou dan geen anarchie losbreken?

Ook psychologen weten niet alles.. ook die zijn afhankelijk van informatie van anderen ;)
Ik geloof van anarchien in een paar uur niks.. gewoon omdat het toch bijna allemaal weg is. Dan heb je wel wat beters te doen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:57

Op het moment dat er agenten in het buitenland jarenlang bezig zijn met het opbouwen van een netwerk, en dat door de ondoordachte acties van een paar imbecielen die de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel hebben staan teniet wordt gedaan, als er zelfs levens op het spel komen te staan omdat er een select groepje mensen vindt dat openheid hoog in het vaandel hoort te staan, gaat mij dat serieus te ver. Er zijn genoeg mensen die hun leven hebben gelaten vanwege het recht op vrije meningsuiting, maar dat was hun eigen keuze.
Op het moment dat jij de oorzaak bent voor de dood van een ander, omdat jij het nodig vindt dat er openheid nodig is, en vrije meningsuiting moet kunnen, kun jij dan 's nachts met een gerust geweten slapen?

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:58

Heb je het tegen mij Cassindy? Of bedoel je in het algemeen? Want ik volg je niet.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:02

Cassidy: zie de post van hc: De gepuliceerde documenten zijn van alle strategische info en namen ontdaan. Er is NUL argument tegen openbaring behalve dat het aantoont dat de soldaten daar voor de belangen van een paar amerikaanse Moguls zitten. Zowel in Afghanistanals in Iraq.

paschja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:06

Yessy schreef:
Sja als ik alles van ieder bedrijf waar ik het op een bepaald vlak niet mee eens ben moet gaan opzeggen, blijft er weinig over.... maar goed dat je het aankaart :)

Haha, mee eens! (en bovendien, ik wil toch wel bij Ebay blijven kopen }:0 )