Zoolgangster schreef:Ik zit toch al niet bij Paypal, maar dat had ook de reden dat er zoveel fishing-mailtjes waren die logen over Paypal accounts die ik zou hebben...
Maar nu ben ik nog blijer dat ik niet bij Paypal zit.
Tot de fundamentele mensenrechten behoort
vrijheid van informatie, ontneemt een regering zijn onderdanen dat recht, (onder de noemer "censuur") dan kan die regering mensen van alles wijsmaken... vgl Noord-Korea (de overtreffende trap qua censuur).
Uiteraard kan het niet de bedoeling zijn dat zeer recente akties en lokaties van soldaten openbaar worden gemaakt, want dan komen er idd mensen in gevaar. Hopelijk hebben de publicisten op Wikileaks dat ook door.
De gepuliceerde documenten zijn van alle strategische info en namen ontdaan. Er is NUL argument tegen openbaring behalve dat het aantoont dat de soldaten daar voor de balangen van een paar amerikaanse Moguls zitten. Zowel in Afghanistanals in Iraq.
Degenen die de soldaten op basis van leugens een door hen begonnen gewapend conflict in sturen en daar vermogens aan verdienen waarchuwen nu voor het gevaar van WikiLeaks???
Trap er niet in! Laat je niet WEER misleiden. Hoe was dat ook al weer met die ezel?
Je weet nu dat de overheden je beliegen mbt Iraq en Afghanistan. Je weet dat ze je fundamentele rechten willen onderdrukken.
Hoe kan je van hen nog íets geloven?
Inmiddels heeft ook een zwiterse bank de rekening van Wikileaks afgesloten. Zij storten wel het geld terug.
WikiLeaks kan nu nog slechts via twee kanalen gesteund worden.
De macht van de rijken echter is heel groot bij banken; zij hebben er het meeste geld staan
WikiLeaks is echter niet politiek, maar gaat over een fundamenteel recht, en wordt inmiddels heel rap steeds breder gedragen door tech-savvy geeks die van de week heel rap voor meer dan 500 schaduwsites zorgden.
Er is nu een héél belangrijke machtsstrijd aan de gang over de vrijheid van informatie met de VS als de grote onderdrukker van dit fundamentele mesnerecht.