Sander V huurt nu Moszkowicz in

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:13

Hij wil gewoon de beste advocaat. Geef hem eens ongelijk, hij heeft hem nodig.

En het is gewoon Bram zijn baan, hij leeft van strafzaken. Hij verdedigt criminelen. Waarom zou hij deze zaak niet aannemen?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:14

listiglistje schreef:
wat een emo gemiep zeg...je moet het gewoon zakelijk zien, want dat is die man zijn werk en iedereen heeft recht op verdediging!

Persoonlijk zal Moszkowicz het ook walgelijk vinden wat deze vent geflikt heeft...

Emo gemiep :? Liever emo-miepen ( :roll: ) dan dit zakelijk bekijken!
Het zal je kind maar wezen!

Ik ben ervan overtuigd dat Moszkowicz deze zaak helemaal niet nodig heeft en ik vraag mij dan ook af wat zijn beweegredenen zijn!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:15

Kaja schreef:
:n Vond de eis helemaal niet pittig, laat staan wat hij gekregen heeft!
Wat mij betreft komt die gozer nooit meer vrij... nooit!

Slappe rechtssysteem hier in Nederland, blegh :r

Wat hadden ze hem dan moeten geven?

Er zijn gewoon richtlijnen die ze aanhouden en18 jaar met TBS wilt gewoon zeggen dat die jongen waarschijnlijk nooit meer vrij komt.

Hadden ze hem 25 jaar gegeven, dan gaat daar nog een derde aan strafvermindering af als hij zich goed gedraagt en bij mijn weten zijn er 'slechts' 3 mensen geweest in NL die ooit levenslang hebben gekregen? Ik meen dat dit oorlogsmisdadigers waren uit de Tweede Wereldoorlog, correct me if i'm wrong. Maar je kunt niet een kindermoordenaar zwaarder straffen als een oorlogsmisdadiger die talloze mensen en kinderen heeft vermoord, dan wel laten vermoorden of executeren.

En dat is wat toch ook meespeelt, alhoewel het maatschappelijk belang in deze kwestie al behoorlijk meegewogen heeft in de beslissing van de rechter...

En het Nederlandse REchtsysteem is zo, dat men er vanuit gaat dat iedereen kan veranderen, berouw kan tonen of wat dan ook en dus tzt recht heeft om weer in vrijheid te leven.

Twijfelen ze daaraan? Dan krijg je TBS ;) en kunnen ze je tot in de lengte van dagen 'ophokken' onder het mom van: "Deze is zo gevaarlijk, dit komt nooit meer goed zonder dat het maatschappelijk belang of veiligheid in geding komt".

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:17

Suelza schreef:
Twijfelen ze daaraan? Dan krijg je TBS ;) en kunnen ze je tot in de lengte van dagen 'ophokken' onder het mom van: "Deze is zo gevaarlijk, dit komt nooit meer goed zonder dat het maatschappelijk belang of veiligheid in geding komt".

Dat mag ik dan maar hopen.... met heel mijn hart overigens!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:18

Kaja schreef:
Suelza schreef:

Dat mag ik dan maar hopen.... met heel mijn hart overigens!

Tja, ik kan niet in de toekomst kijken, maar ik vermoed wel dat dit het geval zal zijn en dat het hoger beroep wellicht om het TBS verhaal zal gaan draaien. Maar we zullen het gaan zien...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:19

Kaja schreef:
:n Vond de eis helemaal niet pittig, laat staan wat hij gekregen heeft!
Wat mij betreft komt die gozer nooit meer vrij... nooit!

Slappe rechtssysteem hier in Nederland, blegh :r

Ben maar blij dat er rechtssystemen zijn ;) er zijn landen waar dat niet aan de orde is.... nou daar gaat het wel anders aan toe. (ook voor de onschuldigen)

Dat het niet in jouw straatje past en je laat leiden door emotie......ik zou zeggen wordt maar poetstrien of tiepmiep,
maar absoluut geen advocaat of rechter....je zou zo iedereen de bak inlu*llen schuldig of niet :+

Bram doet gewoon zijn werk waar hij goed in is PUNT!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:19

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:21

Moszkowicz schijnt gezegd te hebben dat hij de TBS eraf wil hebben...

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:21

Kaja schreef:
listiglistje schreef:
wat een emo gemiep zeg...je moet het gewoon zakelijk zien, want dat is die man zijn werk en iedereen heeft recht op verdediging!

Persoonlijk zal Moszkowicz het ook walgelijk vinden wat deze vent geflikt heeft...

Emo gemiep :? Liever emo-miepen ( :roll: ) dan dit zakelijk bekijken!
Het zal je kind maar wezen!

Ik ben ervan overtuigd dat Moszkowicz deze zaak helemaal niet nodig heeft en ik vraag mij dan ook af wat zijn beweegredenen zijn!

Zijn beweeg redenen zijn vast dat hij vind dat iedereen recht heeft op een goede advocaat. Dat is wel een beetje het idee van onze rechtsstaat namelijk :)*

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:22

Dhr.Moszkowicz staat gewoon ingeschreven bij de Raad voor Rechtsbijstand en doet dus zaken op basis van toevoeging. Als client (met een beetje lef :+ ) zijnde kun je gewoon Dhr. Moszkowicz benaderen. Die stelt zich als advocaat en je doet een aanvraag tot last toevoeging.
Je moet dan als verdachte een eigen bijdrage betalen afhankelijk van je inkomen en de rest wordt betaald door de staat.
Uiteindelijk zal een dergelijke advocaat zich natuurlijk enkel beschikbaar stellen bij een juridisch-of mediatechnisch interessante zaak

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:23

Oh ik zie dat ik het net wat krom had opgeschreven...

Levenslang is ook echt levenslang, 25 jaar is een standaard eis, maar dus niet levenslang. Levenslang is, zoals ik al eerder zei, volgens mij maar 3 keer opgelegd. Levenslang wordt zowiezo voor eenvoudige moord niet opgelegd (en ook niet geeist).

manzano

Suelza schreef:
En het Nederlandse REchtsysteem is zo, dat men er vanuit gaat dat iedereen kan veranderen, berouw kan tonen of wat dan ook en dus tzt recht heeft om weer in vrijheid te leven.

Nou zo werkt het niet. Ze twijfelen niet of je kan veranderen of niet....... maar of je volledig toerekeningsvatbaar was of niet. Was je volledig toerekeningsvatbaar dan krijg je nooit tbs. Hoe gevaarlijk ook ;) Dan ga je alleen de gevangenis in.

Kaja

listiglistje schreef:
Dat het niet in jouw straatje past en je laat leiden door emotie......ik zou zeggen wordt maar poetstrien of tiepmiep,

Nou, nou... gaan we neerbuigend doen?

"Wordt maar" kun je achterwege laten overigens... Ik BEN AL.... beter opgeleid, in elk geval!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:24

Suelza schreef:
Oh ik zie dat ik het net wat krom had opgeschreven...

Levenslang is ook echt levenslang, 25 jaar is een standaard eis, maar dus niet levenslang. Levenslang is, zoals ik al eerder zei, volgens mij maar 3 keer opgelegd. Levenslang wordt zowiezo voor eenvoudige moord niet opgelegd (en ook niet geeist).

Zie mijn lijst....... heeeeel veel vaker dan 3x.

Ook kan het weldegelijk voor enkelvoudige moord. Denk aan Mohammed B. Die heeft voor de moord op Theo van Gogh levenslang gekregen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:28

Kriel schreef:
Uiteindelijk zal een dergelijke advocaat zich natuurlijk enkel beschikbaar stellen bij een juridisch-of mediatechnisch interessante zaak

:)*

Goh weet je dat wel zeker :+
Als ik sommige moet geloven is het toch echt alleen maar omdat hij voor dit beroep heeft gekozen... :=

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:28

Kaja schreef:

Daar was ik al bang voor -O-

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:29

Suelza schreef:
Kaja schreef:

Daar was ik al bang voor -O-

Dat staat ook op nu.nl :')
Maar dat is toch logisch. In de straf valt weinig te behalen vanuit oogpunt van een verdachte/advocaat.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:31

Kaja schreef:
Kriel schreef:

Als ik sommige moet geloven is het toch echt alleen maar omdat hij voor dit beroep heeft gekozen... :=

Daar zit wel een kern van waarheid in. Voor hem een juridisch interessante zaak immers....

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:32

Suelza schreef:
Maar nogmaals, daarom ben ik ook geen rechten gaan studeren ;)

De studie houdt meer in dan alleen strafrecht. ;) Dus dat hoeft geen argument te zijn!

Ik denk overigens ook dat Bram dit soort zaken graag aanneemt. Goede publiciteit!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:33

En dus (vermoed ik en wie eigenlijk niet?) dat het hem daarom te doen is, te kijken of dat hem lukt!
Is hij zo goed dat het hem gaat lukken?

Maar goed, ik ben ook maar een simpele blonde die maar voor tiepmiep of poetstrien door mag gaan!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:34

Kaja schreef:
Kriel schreef:

Nee hij doet het alleen voor de media aandacht. Dat heeft hij ook echt nodig er heeft verder nog niemand van Bram gehoort namelijk }:0 :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:35

Maar wat je ook van het feit moge vinden.... het is toch logisch dat je als je advocaat bent en je hebt het voor het kiezen dat je dan dit soort zaken doet. Een tasjesdief in de PC is toch wat minder boeiend.
Heeft niks te maken met bewijzen dat je het kan, als wel uitdaging zoeken in je werk.

Voor wie het interessant vindt is er momenteel een interessante serie van de NTR. "Kijken in de ziel; strafpleiters.". Elke woensdagavond. Ook te zien via uitzendinggemist. Belicht op interessante, toegankelijke manier de morele dilemma's van strafrechtadvocaten.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:36

Kriel schreef:
Daar zit wel een kern van waarheid in. Voor hem een juridisch interessante zaak immers....

Laten we elkaar geen mietje noemen, hij doet het echt niet omdat hij voor dit beroep heeft gekozen en vind dat iedereen recht heeft op een goede verdediging!
sporter schreef:
Nee hij doet het alleen voor de media aandacht. Dat heeft hij ook echt nodig er heeft verder nog niemand van Bram gehoort namelijk }:0 :+

Je loopt een beetje achter de feiten aan :+

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:44

Kaja schreef:
Kriel schreef:

Laten we elkaar geen mietje noemen, hij doet het echt niet omdat hij voor dit beroep heeft gekozen en vind dat iedereen recht heeft op een goede verdediging!
sporter schreef:

Je loopt een beetje achter de feiten aan :+

Ik bemerk dat je hem persoonlijk kent Kaja dus wellicht zou jij het gewoon even aan hem kunnen vragen?

Lins_Vetra

Re: Sander V huurt nu Moszkowicz in

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:46

Staat gewoon op z'n site Kriel :D Er staat dat dat hij de misdaad niet verdedigt, maar de verdachte.