Honderden dode varkens gevonden op boerderij in M-Limburg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:35

NoaSky schreef:
Haha dat is heel wat anders dan hier. Ben enigst personeel en doe dus ook het bedrijf samen met de baas (al is die vaak op brijvoercheck).

Maar 40 man personeel! Howly sh*t dat is wel een MEGA bedrijf! Ik red het als enigst personeel op een gesloten bedrijf van 500 zeugen..!

Okey sorry dit was zeeeeer offtopic haha.

Ik kan me overigens herinneren dat dit een tijdje geleden ook is gebeurd. Een man die het niet meer zag zitten (maatschap met vader), een gedeelte op slot heeft gedaan en met smoesjes de dierenarts en vader daar weg heeft kunnen houden, tot er mensen argwaan begonnen te krijgen.. (is ergens van de zomer geweest, weet het fijne er niet meer van) dus het kan.. Maar toch blijft het raar..

Dat kan ik mij ook nog wel herinneren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:41

kiepejanie schreef:
De varkens hebben het zeker niet slecht nee, maar de meeste mensen zien alleen de verkeerde dingen op de tv

het is maar wat je onder niet slecht verstaat....ze krijgen inderdaad te eten ja(normaal gesproken)
Verder zien ze het daglicht niet en wonen op roosters,geen stro....wat een feest.

Vreemd bericht...arme beesten,gewoon doodgehongert...laat ze dan ophalen om te slachten,ik snap dat niet.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:48

geerke schreef:
kiepejanie schreef:
De varkens hebben het zeker niet slecht nee, maar de meeste mensen zien alleen de verkeerde dingen op de tv

het is maar wat je onder niet slecht verstaat....ze krijgen inderdaad te eten ja(normaal gesproken)
Verder zien ze het daglicht niet en wonen op roosters,geen stro....wat een feest.

Vreemd bericht...arme beesten,gewoon doodgehongert...laat ze dan ophalen om te slachten,ik snap dat niet.

Wij hebben een varkensbedrijf. En wij hebben een schuur waar alle zeugen heerlijk in het stro liggen. Zie hieronder de foto. Deze is in de zomer gemaakt, dan gaan ze allemaal in de "gang" liggen, omdat de deuren aan beide kanten open staat, waardoor er een fris windje doorwaait. Nu in de winter liggen ze heerlijk met zn allen in het stro.
http://94.100.116.73/907450001-90750000 ... _OiHL.jpeg

De biggetjes liggen lekker bij moeders in een verwarmde schuur. Alles is schoon en het zijn kunsstof rooster dus niet koud. Verder zit er een plek in waaronder de vloer verwarmd is waar de biggetjes op kunnen liggen als ze willen.
De wat oudere biggen zitten lekker bij elkaar in hokken met speeltjes zoals ballen en stro. Varkens hebben het dus echt niet slecht.

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:56

haha lekker gezellig daar, bij ons ligt er niets op stro maar we zijn nu alle stallen aan het renoveren i v m welzijn omdat het moet van de regering, we zijn ook nog een dubbeldeksstal aan het bouwen komen 1700 zeugen te liggen, bovenverdieping draagendestal en onderste verdieping opfok en kraamstal, eerste biggen worden in februari verwacht rond de 1000 elke week

GaitMonster

Re: Honderden dode varkens gevonden op boerderij in M-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:58

Oeii, drukdrukdruk dan :D Maar het zal zeker mooi worden. Ik word wel eeuwig zat van al dat gezeur dat die beesten zielig zijn. Want dat valt echt mee. Maar tegenwoordig willen ze geen euro teveel betalen aan een stukje vlees, dat bekend dat er ergens op moet worden bezuinigd. En dat wil de boer heus niet doen ten koste van het dier, maar toch komt het daar soms wel op neer. Dat is erg, maar deels ook door de rest van het land veroorzaakt.

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:05

zeker druk ja, maar dat hoort er nu eenmaal bij, en die beesten zijn zeker niet zielig, ze hebben tegenwoordig allemaal speeltjes in hun hokken dus vervelen hoeven ze zich echt niet en de kraamhokken worden ook steeds moderner met vloerverwarming en alles erop en eraan.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:11

Op de wagen moeten varkens voldoende ruimte hebben, ze moeten kunnen liggen en dan bedoel ik niet over elkaar heen.
JE ziet ze wel vaak dicht bij elkaar staan op de wagen omdat dat dan lekker warm is.
De veevervoerders worden streng gecontroleerd op de lengte en hoogte van de wagen en het aantal varkens dat ze geladen hebben.
Je hebt er natuurlijk wel de notoire boeven bij maar die kent de AID ook wel hoor.

Varkens op stal moeten afleidingsmateriaal hebben en een goede voorgeschreven hoeveelheid licht en de meeste varkens hier in Nederland hebben het best goed in de stal.
Laatst bijgewerkt door chanicha op 29-11-10 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:16

chanicha schreef:
Op de wagen moeten varkens voldoende ruimte hebben, ze moeten kunnen liggen en dan bedoel ik niet over elkaar heen.
JE ziet ze wel vaak dicht bij elkaar staan op de wagen omdat dat dan lekker warm is.
De veevervoerders worden streng gecontroleerd op de lengte en hoogte van de wagen en het aantal varkens dat ze geladen hebben.
Je hebt er natuurlijk wel de notoire boeven bij maar die kent de AID ook wel hoor.

Varkens op stal moeten afleidingsmateriaal hebben en een goede voorgeschreven hoeveelheid licht en de meeste varlens hier in Nederland hebben het best goed in de stal.

Helemaal mee eens chanicha

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:36