Hoe voelen de PVV-stemmers zich op dit moment?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Re: Hoe voelen de PVV-stemmers zich op dit moment?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:32

We kunnen nu gaan mierenneuken maar ik neem aan dat je me begrijpt toch :)) ?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:34

Ik snap wel wat je bedoelt, maar je kunt niet zeggen dat het selectieproces hetzelfde is. Het is inderdaad een jonge partij, met alle problemen van dien. Maar dat neemt niet weg dat het toch een beetje een rommeltje is geworden.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:35

Natuurlijk, daar heb je een punt.
Maar ik begrijpt ook wel dat niet alles 100% wordt uitgeplozen. Als iemand zegt dat hij niks op zijn kerfstok heeft bij een sollicitatie gaat de werkgever toch ook niet net zo lang zitten graven totdat hij erachter komt dat er zich iets heeft voor gedaan.... 20 jaar geleden?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:38

Wat belangrijker is en on topic in dit topic, is dat er nogal wat PVV sympathisanten en stemmers het niet alleen goedpraten, maar ook de schuld elders leggen. Dat is toch wel heel bizar

Focussed, een werkgever misschien niet, maar de media wel hoor. De rechtse media zouden met liefde onrechtmatigheden bij de linkse partijen boven water brengen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:41

Maar is het dan wel eerlijk dat de media net zo lang graaft tot zij iets vinden? Iemand mag in Nederland niet 2x voor hetzelfde feit veroordeeld worden, maar zo wordt hij keihard (buiten het rechtssysteem) nog een keer gepakt op iets wat hij (in Sharpes zijn geval bijv.) 20 jaar geleden heeft gedaan.
Niet dat ik wat Sharpe gedaan heeft goed praat hoor. Blijft een rare vent. Mijn moeder zat vroeger bij hem in de klas en hij scheen altijd al een driftkikker te zijn, heeft m'n moeder toen ze 15 was ook een keer letterlijk knock out geslagen tegen de grond.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:42

Bij sommige werkgevers wordt er serieus gescreend. Maar ik kan me echt niet voorstellen dat je bij zo'n publieke functie denkt dat dingen niet uitkomen. We hebben het hier wel over mensen die pretenderen genoeg kennis, kunde en fatsoen te hebben om te helpen ons land te besturen. En als dan blijkt dat er bijvoorbeeld iemand tussen zit die het nodig vindt in mensen hun brievenbussen te piesen en mensen uit te schelden/te intimideren, dan zet ik daar hele grote vraagtekens bij.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:42

Ik zie het als mediahype. De pers blaast altijd alles zoveel op.
Ik denk als je gaat graven in GL, PVDA, D66 enz enz dat daar ook heel er veel dirt naar boven komt. Ze kunnen wel fijn in de enquete zeggen dat ze niks gedaan hebben, maar is dat ook echt zo?
Geen haan die er naar kraait.
Ik vind het een pot grote media geilheid die er alles aan doet op de PVV in een zwart dag licht zet.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:43

chevax schreef:
Ik snap wel wat je bedoelt, maar je kunt niet zeggen dat het selectieproces hetzelfde is. Het is inderdaad een jonge partij, met alle problemen van dien. Maar dat neemt niet weg dat het toch een beetje een rommeltje is geworden.

Dat het een rommeltje is geworden zie ik als een leerproces. De meeste gevestigde partijen bestaan al 100 jaar en dat is ook nooit van een leien dakje gegaan.
Als Wilders een kundig partijleider is dan lost zich dit op, anders is het einde PVV :wave:

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:44

Maar wat is het voordeel voor de media dat dit nu bij de PVV gebeurt? Ik denk dat ze pas echt uit hun panty gaan als blijkt dat Cohen een dubbelleven leidt en bij niet zo frisse internetpraktijken betrokken is. Of iemand eens een boete heeft gekregen voor een slok teveel op, oké, dat kan. Maar je kunt toch moeilijk zeggen dat een Sharpe slachtoffer is van de media.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:46

chevax schreef:
Maar wat is het voordeel voor de media dat dit nu bij de PVV gebeurt? Ik denk dat ze pas echt uit hun panty gaan als blijkt dat Cohen een dubbelleven leidt en bij niet zo frisse internetpraktijken betrokken is. Of iemand eens een boete heeft gekregen voor een slok teveel op, oké, dat kan. Maar je kunt toch moeilijk zeggen dat een Sharpe slachtoffer is van de media.

Geen slachtoffer van de media?
Hij heeft zijn functie opgezegd hierdoor.

Natuurlijk is het, als we de hele trui uittrekken tot de eerste steek, zijn eigen fout geweest. Maar om nu weer opnieuw dat op te rakelen... Heeft hij daar zelf om gevraagd?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:50

Hij is geen slachtoffer van de media, hij is slachtoffer van zijn eigen daden en dat vind ik toch een wereld van verschil. Dat hij door de media flink is aangepakt, is toch omdat hij daar zelf een flinke aanleiding voor heeft gegeven?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:50

Het voordeel van de media?? Hoe sensationeler de kop hoe beter? En hoe meer lezers/ kijkers?

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:52

@lucifertje: reken maar dat er bij andere partijen ook gegraven wordt. Enkele jaren geleden heeft iemand van GL de kamer nog moeten verlaten door een veroordeling. Het is niet dat het bij andere partijen niet voorkomt, maar als je een goede partij structuur hebt kun je een hoop voorkomen. De oudere partijen heb je vaak een jongere partij, daar worden mensen van jongs af aan klaar gestoomd voor het politieke leven. Ook moeten er verschillende stappen belopen worden voordat je uiteindelijk in de kamer terrecht kan komen, tijdens deze stappen wordt je al beoordeeld door je partij genoten op je functioneren. Bij de PVV kan dit niet, Wilders moet maar uitkiezen welke hij de meest geschikte kandidaat vind, en hopen dat hij ook daadwerkelijk goed functioneerd.

@chevax: idd, bij Pechtold hebben ze bij de verkiezingen zelfs zijn vuilnis doorzocht, om tot de conclusie te komen dat zijn vrouw niet zwanger was, big news :7 Maar andere politici worden ook echt wel in de gaten gehouden, part off the job.

@Focussed: ja vind ik wel, op het moment dat hij besloot in de kamer te gaan zitten, wist hij dat zijn verleden binneste buiten zou worden gekeerd.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:52

Maar is toch allang veroordeeld voor zijn daden? Lijkt mij dat hij bestraft is aangezien hij ook letterlijk is veroordeeld (weet het niet zeker hoor, dus correct me if i'm wrong). Waarom moet dat weer opnieuw? Als dit niet naar boven was gekomen, was de man ansich dan anders geweest? Had hij beter of slechter geregeerd (of regeren... beslissingen kunnen maken in de kamer)?
Een fout die je maakt in je leven wil nog niet zeggen dat je daardoor direct totaal incapabel bent voor functies die voor je in het verschiet liggen.

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:53

het feit dat je daar over liegt, zegt wel iets over je betrouwbaarheid als persoon

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:54

Dus dan zou het de media toch beter uitkomen als "schone" partijen toch minder frisse figuren in de gelederen hebben? De andere partijen zijn ook echt wel gechecked, maar daar kwamen blijkbaar niet zulke dingen uit als bij de PVV-ers.

esmee_stip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:56

Niets nieuws, ik had niet anders verwacht dan dat de PVV weer zwartgemaakt zou worden. Jammer, naar mijn mening de enige partij die wél luistert naar zijn stemmers, écht iets kan veranderen, en met fantastische standpunten. Ik kan niet anders zeggen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat er allemaal speelt, dus daar ga ik verder niet op in. Ik had wel verwacht dat Wilders hem eruit zou zetten, niet gebeurd, zijn keuze. Waarschijnlijk heeft ie er een goede reden voor.

iedereen maakt fouten, ook mensen in publieke, belangrijke functies. Ik blijf PVV stemmen!!

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:57

waar wordt de PVV zwartgemaakt? Volgens mij worden alleen maar feiten geconstateerd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:58

Focussed schreef:
Maar is toch allang veroordeeld voor zijn daden? Lijkt mij dat hij bestraft is aangezien hij ook letterlijk is veroordeeld (weet het niet zeker hoor, dus correct me if i'm wrong). Waarom moet dat weer opnieuw? Als dit niet naar boven was gekomen, was de man ansich dan anders geweest? Had hij beter of slechter geregeerd (of regeren... beslissingen kunnen maken in de kamer)?
Een fout die je maakt in je leven wil nog niet zeggen dat je daardoor direct totaal incapabel bent voor functies die voor je in het verschiet liggen.

Weer even focussen op Lucassen. Die heeft een pakket fouten gemaakt en is totaal incapabel om op de stoel te zitten waar hij op zit. De anderen wil ik nog wel het voordeel van de twijfel geven, alhoewel het wel kamerleden zijn. Daar wordt hier wat licht over gedacht.

En de misdaden die iemand gedaan heeft op anderen schuiven is wel een heel groot zwaktebod zeg, zo werkt het niet. Juist een kamerlid moet zich kunnen verantwoorden voor zijn/haar daden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:59

esmee_stip schreef:
Niets nieuws, ik had niet anders verwacht dan dat de PVV weer zwartgemaakt zou worden. Jammer, naar mijn mening de enige partij die wél luistert naar zijn stemmers, écht iets kan veranderen, en met fantastische standpunten. Ik kan niet anders zeggen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat er allemaal speelt, dus daar ga ik verder niet op in. Ik had wel verwacht dat Wilders hem eruit zou zetten, niet gebeurd, zijn keuze. Waarschijnlijk heeft ie er een goede reden voor.

iedereen maakt fouten, ook mensen in publieke, belangrijke functies. Ik blijf PVV stemmen!!

De PVV maakt zichzelf zwart daar hebben ze geen anderen voor nodig. En het lijkt me beter je eerst te verdiepen in de materie voor je het oordeel geeft dat anderen het gedaan hebben

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:01

joopie7 schreef:
waar wordt de PVV zwartgemaakt? Volgens mij worden alleen maar feiten geconstateerd.

Zwart maken:
Iemand in een ongunstig licht plaatsen, kwaad spreken van iemand, iemand van laakbare daden beschuldigen

De "leden" van de PVV worden dus weldegelijk zwart gemaakt.

Hoe bedoel je precies je misdaden op iemand anders afschuiven sarabande, dat is mij denk ik ontgaan (volg alles niet op de voet).

esmee_stip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:03

O maar ik zeg helemaal niet dat anderen het hebben gedaan, ik snap ook wel dat Lucassen zelf die fout heeft gemaakt.. En ik zeg ook dat Lucassen van mij uit de partij gezet mag worden, maar ik zeg niet dat hij niet in staat is om zoals focussed zegt, beslissingen te nemen.

Het lijkt alsof PVV stemmers de fout minder erg vinden dan niet PVV stemmers..

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:09

Focussed schreef:

Dit ben ik helemaal met je eens. En bijvoorbeeld een partij als D66 zegt dat ook altijd. Maar Wilders heeft zoiets nooit gezegd. Toen er een tijdje terug iets was met twee rechters die met een slok op hadden gereden vond Wilders het schandalig en zei dat hun salaris teruggevorderd moest worden en dat het ondenkbaar was dat ze hun beroep nog konden uitoefenen.

Vinden mensen die op de PVV gestemd hebben het dan niet raar dat Wilders opeens iets heel anders zegt nu het over zijn eigen kamerleden gaat? Wat is jullie gevoel daarover?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:10

Ik (zelf absoluut geen PVV-stemmer, en ik aanschouw het hele gebeuren dan ook met wat fronzen, ongeloof, en een ook wel wat amusement, hoe serieus de zaken ook zijn) vraag me wel af wat PVV-stemmers vinden van de zogenaamde 'straffen'/maatregelen die Wilders treft, t.o.v. deze kamerleden.
Nu heb ik weinig verstand van politiek, maar ik vraag me eigenlijk af wat voor taken de kamerleden van de PVV overhouden wanneer Wilders ze elke keer dingen 'afneemt'. Zitten ze daar voor spek en bonen mooi wat centjes binnen te harken? (vast niet, maar die indruk wordt wel gewekt in mijn optiek)

esmee_stip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:13

Met een slok op breng je andere weggebruikers in gevaar.. Dit vind ik zeer onverantwoordelijk.

Een fout van Lucassen, hij heeft grote schulden(dat hebben geloof ik wel meer mensen..) brengt anderen niet in gevaar.

Ik denk niet dat je deze 2 situaties kunt vergelijken:)

Edit: trouwens ook wel vreemd dat hij een uitkering ontvangt terwijl hij in de 2e kamer zit, niet alleen fout van hem, nog een veel grotere fout van het uwv. Als een 'bekend' kamerlid een uitkering kan ontvangen, hoeveel andere werkenden zullen dit dan ook niet ontvangen?... Maargoed dat is niet on-topic..