Pedofielen die na straf terug komen in maatschappij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pedofiel als buurman??

Poll eindigt op

Nee dat vind ik echt not done ik zou een handtekeningen actie starten en de duren langs gaan!
16 (8%)
Geen kids maar die mensen verdienen ook een plek!
61 (32%)
Nee want de veiligheid vd kids betekent alles voor mij als ouder!
43 (22%)
Nee dat soort mensen wil ik niet naast me en sta niet in voor mezelf.
53 (28%)
Ik heb kids maar vind dat ze ook een plek verdienen
15 (7%)

Totaal aantal stemmen: 188

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:58

Vjestagirl schreef:
Die persoon heeft net zo veel recht op een plekje in de maatschapij als jij en ik. Iemand die zijn straf uitgezeten heeft is 'weer blanco' en moet volgens mij net zo benaderd worden als ieder ander.

Jammer dat de kinderen waar hij of zij zich aan vergrepen heeft niet meer zo "blanco" zijn en dat ook nooit meer zullen worden....

Nee, sorry, maar zo iemand verdiend naar mijn mening geen tweede kans, niet als het om zoiets gaat :n die mensen moeten ze lekker ergens in een hutje op de hei zetten met een enkelband.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:00

melaniepk schreef:
Vjestagirl schreef:
Die persoon heeft net zo veel recht op een plekje in de maatschapij als jij en ik. Iemand die zijn straf uitgezeten heeft is 'weer blanco' en moet volgens mij net zo benaderd worden als ieder ander.

Jammer dat de kinderen waar hij of zij zich aan vergrepen heeft niet meer zo "blanco" zijn en dat ook nooit meer zullen worden....

Nee, sorry, maar zo iemand verdiend naar mijn mening geen tweede kans, niet als het om zoiets gaat :n die mensen moeten ze lekker ergens in een hutje op de hei zetten met een enkelband.

Maar dat houdt in dat JIJ rechter wordt. Dat JIJ beslist wie er wel en niet genoeg tijd heeft gedaan. En dat jij beslist wie er wel en niet in jouw buurt mogen wonen. En dat kan niet. Je zit nou eenmaal in een systeem wat ervan uitgaat dat je na je gevangenis straf (en eventuele TBS) je straf gehad hebt en weer deel mag nemen aan de maatschapij.

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:02

Aideen schreef:
upendo schreef:
Vind ik ook nog zoiets..

Wordt iemand die een keer een roofoverval heeft gepleegd ook weggepest en in de gaten gehouden dan?

Ee@Vjestagirl: Als ik kinderen heb, vind ik dat ik het recht heb om mijn kinderen te beschermen tegen gevaar. Een pedofiel, ook al heeft ie zoveel jaar TBS gehad, vind ik een gevaar.

En bankovervallers, moordenaars, verkrachters, roofovervallers, veelplegers zijn geen gevaar ?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:04

Aideen schreef:
upendo schreef:
Vind ik ook nog zoiets..

Wordt iemand die een keer een roofoverval heeft gepleegd ook weggepest en in de gaten gehouden dan?

Een roofoveral is in mijn ogen minder erg dan een kind verkrachten.
@Vjestagirl: Als ik kinderen heb, vind ik dat ik het recht heb om mijn kinderen te beschermen tegen gevaar. Een pedofiel, ook al heeft ie zoveel jaar TBS gehad, vind ik een gevaar. Ik heb het recht om te wonen in een veilige omgeving. Een pedofiel draagt niet bij aan een veilige omgeving. Daarnaast kun je de seksuele geaardheid van mensen niet veranderen. Wel onderdrukken, maar een pedofiel zal altijd een pedofiel blijven.

Moorden en "gewoon verkrachten" niet dan?

Na die TBS worden ze geloof ik nog beoordeeld of ze dan wel capabel zijn om weer in de maatschappij terug te komen.

En inderdaad, een pedofiel zal altijd pedofiel blijven, maar met bijvoorbeeld medicijnen die de hormonen afzwakken kan dat ook prima voorkomen worden.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 00:04

Aideen schreef:
upendo schreef:
Vind ik ook nog zoiets..

Een roofoveral is in mijn ogen minder erg dan een kind verkrachten.
@Vjestagirl: Als ik kinderen heb, vind ik dat ik het recht heb om mijn kinderen te beschermen tegen gevaar. Een pedofiel, ook al heeft ie zoveel jaar TBS gehad, vind ik een gevaar. Ik heb het recht om te wonen in een veilige omgeving. Een pedofiel draagt niet bij aan een veilige omgeving. Daarnaast kun je de seksuele geaardheid van mensen niet veranderen. Wel onderdrukken, maar een pedofiel zal altijd een pedofiel blijven.

Hier ben ik het ook echt mee eens!
als ik geen kids heb denk ik mmm . maar als ik wel kinderen heb dat wil ik ze net als aideen zoveel mogelijk beschermen en naast een pedo wonen als je zelf kids hebt vind ik een risico
Vind dat hier een paar mensen reageren die zich niet zo goed kunnen inleven in hun slachtoffers ;(

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:05

Ik zou best een goeie rechter zijn *D

Maar nee, betekend niet dat ik rechter wordt, er wordt een mening gevraagd en dat is de mijne :j

Denk dat een hoop mensen niet begrijpen en kunnen begrijpen wat zo'n kind doormaakt, heel zijn verdere leven wel te verstaan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:06

Je wordt geen rechter. Je neemt je kinderen in bescherming en dat is je goed recht. Seksuele voorkeur kan nou eenmaal niet genezen worden. En ja bankovervallers, moordenaars, verkrachters, roofovervallers en veelplegers zijn ook een gevaar. Maar pedo's zijn gevaarlijker in mijn ogen. Ik kan mezelf nog enigzins verdedigen tegen een verkrachter. Een kind niet.

Daarom zal ik eerst overwegen om te verhuizen. Lukt dit niet door bijvoorbeeld een ingestorte economie, dan zal ik zeker er alles aan doen om die persoon uit mijn buurt te houden.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:07

Op de man spelen is ook een beetje overdreven hé?

Tuurlijk houd ik rekening met de slachtoffers, maar als iemand TBS heeft gehad en capabel wordt beoordeeld om een gewoon leven te leiden vind ik het persoonlijk idioot dat men dan nog over diegene oordeelt.

Kinderloos of niet.

En Aideen: ik vind dat er niks mis is met je kinderen extra in de gaten houden dan, maar zoals iemand opperde: wegpesten en eisen dat hij verhuist? nee, dat is niet meer geen eigen rechter spelen.

Anoniem

Re: Pedofielen die na straf terug komen in maatschappij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:10

Wegpesten zal ik niet doen, eisen dat hij verhuist ook niet. Ik zal het wel via de gemeente spelen. En als die er niks aan doen, hoop ik dat in aanmerking kom voor een 'spoedverhuizing'. Ik weiger om met een pedofiel in één straat te wonen wanneer ik kinderen heb.

Daarnaast vind ik dat je je kinderen niet extra in de gaten kunt houden als er een pedofiel in de buurt woont. Het is onmogelijk om je kinderen 24/7 in de gaten te houden. Dan maar via de gemeente regelen dat de pedo uit mijn straat verdwijnt. Zo niet, dan zal ik zelf vertrekken.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:12

Hoe weet iedereen altijd zo zeker dat zo iemand in de herhaling zal vallen?

TBS gaat je zeker niet in je kouwe kleren zitten dacht ik zo.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 00:16

hoe weet je zeker dat hij niet meer zal doen?

Ik vertrouw het gewoon niet als ik een kind zou hebben en zou net als aideen dan zelf maar verhuizen als ik er lucht van krijg..

Als ik geen kind heb is het een ander verhaal maar heb ik dat wel wil ik toch wel een beetje het zekere voor het onzekeren nemen

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:16

Daar kan ik tegenover zetten: hoezo veroordeel je die man en weet je zeker dat hij het wél zal gaan doen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:17

Je hebt idd het recht om je kinderen te verdedigen. Wat inhoudt dat je met je kinderen mee gaat, dat je ze verteld dat ze niet met die meneer/mevrouw mogen praten (vergeet niet dat pedofilie de liefde voor een kind is en dat ze in principe dus geen dwang zullen gebruiken behalve om de daad achteraf te verbergen) en dat je op die manier je kinderen mag beschermen. Maar die persoon heeft zijn straf gehad voor die daad, en iemand weg-pesten is eigen rechtertje spelen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 00:17

upendo schreef:
Daar kan ik tegenover zetten: hoezo veroordeel je die man en weet je zeker dat hij het wél zal gaan doen?

Ik weet het niet zeker maar ik zal wel het zekeren voor het onzekere nemen ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:19

shilady schreef:
upendo schreef:

Ik weet het niet zeker maar ik zal wel het zekeren voor het onzekere nemen ;)

Dan kun je je kinderen maar beter tot hun 40ste binnen houden. Ze kunnen ook iemand tegen komen die nog nooit iets gedaan heeft en die ze wel wat aandoet. En daarna, gewone verkrachters, overvallers, zinloos-geweldplegers...

Iemand die veroordeeld is weet dat hij door alles en iedereen in de gaten gehouden zal worden, de kans dat die wat doet is een stuk kleiner dan de buurjongen die nog nooit veroordeeld is maar wel altijd staat te springen om op te passen...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:20

Vjestagirl schreef:
Dan kun je je kinderen maar beter tot hun 40ste binnen houden. Ze kunnen ook iemand tegen komen die nog nooit iets gedaan heeft en die ze wel wat aandoet. En daarna, gewone verkrachters, overvallers, zinloos-geweldplegers...

Inderdaad. :)

En zoals Vjestagirl zei: een pedofiel zal niet snel een random voorbijgangertje pakken. eigenlijk komt dat nooit voor, enkel kinderen die een band met ze hebben lopen risico..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 00:20

Tuurlijk kunne ze iemand tegen komen maar er ook naast wonen vind ik een risico erbij

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:22

shilady schreef:
Tuurlijk kunne ze iemand tegen komen maar er ook naast wonen vind ik een risico erbij

Hoezo? Wie weet is de buurjongen die je nú hebt wel hardstikke pedofiel. Of je oppas... Of wie dan ook. Waarom is iemand die al onder het wakend oog van de hele gemeente zit gevaarlijker dan iemand waarvan niemand het weet?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:26

Ik heb (nog) geen kinderen maar zo'n persoon mag best naast mij en mijn kinderen komen wonen. Omdat ik vind dat iedereen een tweede kans verdient (zeker na behandeling) en je je kinderen (tot op zekere hoogte) weerbaar kunt maken tegen pedofielen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:27

Wat mij tegen de borst stuit tegen de herplaatsing van een pedofiel?
De reacties van de omstanders.

Als er geen pedowekalarm.nl of weet ik het was was geweest had zo iemand enigzins rustig kunnen leven, je kan mij namelijk niet wijsmaken dat er hulpverleners zijn geweest die ergens aan zijn verstand hebben gepeuterd.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 00:28

Om eerlijk te zijn als ik een kind heb mag alleen mn moeder erop passen of mn oma tante
dat zijn mensen die ik 100% vertrouw met kids!
Heb idd ook dingen gezien over oppas bij oprah en dat de ouders er later achterkwamen dat de oppas pedo was ..

Ik ben gewoon erg op mn hoede de maatschappij is gewoon niet al te veilig .. Ben zelf genoeg keren lastig gevallen op straat en heb genoeg gezien gehoord en meegemaakt..

Als jullie kids hadden en fijn naast de pedo zouden blijven wonen is dat jullie keuze maar het is mijn goedrecht niet met mn kids er te blijven wonen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:30

shilady schreef:
Als jullie kids hadden en fijn naast de pedo zouden blijven wonen is dat jullie keuze maar het is mijn goedrecht niet met mn kids er te blijven wonen

Idd. Maar het is níet je goed recht om iemand weg te pesten zoals anderen hier zeggen...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:30

shilady schreef:
Om eerlijk te zijn als ik een kind heb mag alleen mn moeder erop passen of mn oma tante

En juist het merendeel van het seksueel misbruik wordt gepleegd door familie/gezinsleden van het kind, oftewel mensen die anderen blindelings vertrouwen :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:31

Ik denk dat als je de hele maatschappij wantrouwt en je kinderen zo wil opvoeden, ze daar meer nadeel aan hebben later dan wanneer ze naast een pedofiel wonen en leren hoe ze zich weerbaar op moeten stellen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 00:35

Heino schreef:
shilady schreef:

En juist het merendeel van het seksueel misbruik wordt gepleegd door familie/gezinsleden van het kind, oftewel mensen die anderen blindelings vertrouwen :)

Das idd bekend
Maarja heb gelukkig al besloten ze nooit te nemen ,Maar heb wel super veel respect voor de ouders die hun kind heel erg in bescherming nemen :)

Ik ga lekker mn bed opzoeken