Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kanniet schreef:sja, ik denk eerder dat "Zij, islamieten " er maar aan moeten wennen dat je in nl gewoon volwaardig mens bent, ongeacht sexuele geaardheidEen beroemde uitspraak van Mo Rabbae:
‘ Nederlanders moeten er maar aan wennen dat ‘wij islamieten’ homoseksualiteit nu eenmaal niet accepteren‘.
In nederland hebben homo's op dit moment behoorijk te lijden onder islamitishe homo-bashers en zo te lezen vindt rabbae dit een uitstekend idee waar we maar aan moeten wennen.
Vinden jullie dat een man die dit standpunt heeft uit de politiek moet?
Sonja_vR schreef:kanniet schreef:sja, ik denk eerder dat "Zij, islamieten " er maar aan moeten wennen dat je in nl gewoon volwaardig mens bent, ongeacht sexuele geaardheidEen beroemde uitspraak van Mo Rabbae:
‘ Nederlanders moeten er maar aan wennen dat ‘wij islamieten’ homoseksualiteit nu eenmaal niet accepteren‘.
In nederland hebben homo's op dit moment behoorijk te lijden onder islamitishe homo-bashers en zo te lezen vindt rabbae dit een uitstekend idee waar we maar aan moeten wennen.
kun je dat niet, verhuis naar een land waar ze wel je verknipte levensvisie ondersteunen....
ik ga toch ook niet in afghanistan wonen en mekkeren om allerlei dingen die daar heel normaal zijn vanwege wetgeving , levensovertuiging etc etc ?
als je kiest voor een land, pas je je aan aan dat land...
mick75 schreef:Homosexualiteit is zowiezo niet bepaald algemeen geaccepteerd, hoe graag velen (sommigen?) het ook anders zouden willen zien. Het zijn niet alleen moslims die homofoob zijn, ook heel wat Hollanders zijn rabiaat homofoob om het over Oostblokkers maar niet te hebben.
Ik krijg steeds meer het idee dat "homo-knuffelen" een thema is om de "wij-zij" tegenstelling te vergroten en dat veel van diegenen die heel hard roepen dat homo's beschermd moeten worden in de praktijk net zo hard meedoen aan homo-bashen of op z'n minst niets van homo's moeten hebben. Dat is in elk geval wat me op veel plaatsen in de praktijk is opgevallen. Of dat iemand wel homo mag zijn maar het vooral niet mag uiten.
Homo-acceptatie is in Nederland nooit groot geweest, het was altijd al meer een "nou ja, ze zijn er dus we moeten het er maar mee doen" dan een warm welkom en nu word dat alleen maar duidelijker.
Mo Rabbae schreef:‘ Nederlanders moeten er maar aan wennen dat ‘wij islamieten’ homoseksualiteit nu eenmaal niet accepteren‘.
mick75 schreef:En hoevelen van de verontwaardigde reageerders in dit topic hebben er geen probleem mee dat een homo-stel zoenend naast een zoenend hetero-paar zit? Hoevelen stappen na het sporten zonder erbij na te denken bij een homo onder de collectieve douche? Hoevelen zijn er niet verontwaardigd of vinden het overdreven gedrag als homo's zich uiten?
Gezien de reacties op de Gay-pride (zomercarnaval vergeten? Da's ook een grote vleeswarenkeuring) is de tolerantie voor homo's feitelijk maar een heel erg dun laagje zogenaamde beschaving. Pas als homo's gewoon hun feestje kunnen vieren ZONDER eindeloze discussies over zogenaamd fatsoen en er niet meer eerst "homo/ lesbo" voor een naam gezet word kan je spreken van homo-emancipatie en mag je een ander de maat nemen. Eerder lijkt me dat redelijk hypocriet.
kanniet schreef:Een beroemde uitspraak van Mo Rabbae:
sporter schreef:Dit heeft imo niks met het moslim geloof te maken, maar met geloof anzich. Ik vraag me dan af of mensen de paus wel eens bezig hebben gehoort of die priester laatst in de sint jan kerk?
Electra63 schreef:Ach er zullen ook gereformeerden in hoge functies zijn met een homosexuele sollicitant. Uitkomst waarschijnlijk hetzelfde.
Er is nu eenmaal een aantal geloofsgemeenschappen die homosexualteit niet accepteert. En er zijn ook zat Nederlanders zonder geloof die liever ook geen homo's in de vriendenkring/familie zien.