Uitspraak Rabbae over homo's.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Re: Uitspraak Rabbae over homo's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:11

Homosexualiteit is zowiezo niet bepaald algemeen geaccepteerd, hoe graag velen (sommigen?) het ook anders zouden willen zien. Het zijn niet alleen moslims die homofoob zijn, ook heel wat Hollanders zijn rabiaat homofoob om het over Oostblokkers maar niet te hebben.

Ik krijg steeds meer het idee dat "homo-knuffelen" een thema is om de "wij-zij" tegenstelling te vergroten en dat veel van diegenen die heel hard roepen dat homo's beschermd moeten worden in de praktijk net zo hard meedoen aan homo-bashen of op z'n minst niets van homo's moeten hebben. Dat is in elk geval wat me op veel plaatsen in de praktijk is opgevallen. Of dat iemand wel homo mag zijn maar het vooral niet mag uiten.

Homo-acceptatie is in Nederland nooit groot geweest, het was altijd al meer een "nou ja, ze zijn er dus we moeten het er maar mee doen" dan een warm welkom en nu word dat alleen maar duidelijker.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:16

prima dat hij dat denkt en vindt....maar niet in nederland.
Ik raad hem aan terug te keren naar de zandbak,en de homo's ,marokkaan of niet lekker homo te laten zijn in nederland!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:25

kanniet schreef:
Een beroemde uitspraak van Mo Rabbae:
‘ Nederlanders moeten er maar aan wennen dat ‘wij islamieten’ homoseksualiteit nu eenmaal niet accepteren‘.

In nederland hebben homo's op dit moment behoorijk te lijden onder islamitishe homo-bashers en zo te lezen vindt rabbae dit een uitstekend idee waar we maar aan moeten wennen.
Vinden jullie dat een man die dit standpunt heeft uit de politiek moet?
sja, ik denk eerder dat "Zij, islamieten " er maar aan moeten wennen dat je in nl gewoon volwaardig mens bent, ongeacht sexuele geaardheid
kun je dat niet, verhuis naar een land waar ze wel je verknipte levensvisie ondersteunen....

ik ga toch ook niet in afghanistan wonen en mekkeren om allerlei dingen die daar heel normaal zijn vanwege wetgeving , levensovertuiging etc etc ?
als je kiest voor een land, pas je je aan aan dat land...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:56

Sonja_vR schreef:
kanniet schreef:
‘ Nederlanders moeten er maar aan wennen dat ‘wij islamieten’ homoseksualiteit nu eenmaal niet accepteren‘.

In nederland hebben homo's op dit moment behoorijk te lijden onder islamitishe homo-bashers en zo te lezen vindt rabbae dit een uitstekend idee waar we maar aan moeten wennen.
sja, ik denk eerder dat "Zij, islamieten " er maar aan moeten wennen dat je in nl gewoon volwaardig mens bent, ongeacht sexuele geaardheid
kun je dat niet, verhuis naar een land waar ze wel je verknipte levensvisie ondersteunen....

ik ga toch ook niet in afghanistan wonen en mekkeren om allerlei dingen die daar heel normaal zijn vanwege wetgeving , levensovertuiging etc etc ?
als je kiest voor een land, pas je je aan aan dat land...

En waar moeten heren als Pastoor Mennen (katholiek) en Ds. de Wit (Ger.Gem) dan heen?
Autochtone Nederlanders.....kiezen voor Nederland, zijn geboren Nederlanders, leven keurig aangepast aan de Nederlandse cultuur....
Maar hebben dezelfde 'verknipte levensvisie', die wij blijkbaar gewoon ondersteunen ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:28

mick75 schreef:
Homosexualiteit is zowiezo niet bepaald algemeen geaccepteerd, hoe graag velen (sommigen?) het ook anders zouden willen zien. Het zijn niet alleen moslims die homofoob zijn, ook heel wat Hollanders zijn rabiaat homofoob om het over Oostblokkers maar niet te hebben.

Ik krijg steeds meer het idee dat "homo-knuffelen" een thema is om de "wij-zij" tegenstelling te vergroten en dat veel van diegenen die heel hard roepen dat homo's beschermd moeten worden in de praktijk net zo hard meedoen aan homo-bashen of op z'n minst niets van homo's moeten hebben. Dat is in elk geval wat me op veel plaatsen in de praktijk is opgevallen. Of dat iemand wel homo mag zijn maar het vooral niet mag uiten.

Homo-acceptatie is in Nederland nooit groot geweest, het was altijd al meer een "nou ja, ze zijn er dus we moeten het er maar mee doen" dan een warm welkom en nu word dat alleen maar duidelijker.

Precies, iedereen vindt homo's prima, maar liever niet in de gezamenlijke douche na de voetbal.
Ik zie homo-bashen een beetje hetzelfde als hooligans. Als ze maar iemand in elkaar kunnen slaan of treiteren en het liefst in groepsverband.
En dat wordt niet alleen gedaan door moslim-jongeren.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:40

En hoevelen van de verontwaardigde reageerders in dit topic hebben er geen probleem mee dat een homo-stel zoenend naast een zoenend hetero-paar zit? Hoevelen stappen na het sporten zonder erbij na te denken bij een homo onder de collectieve douche? Hoevelen zijn er niet verontwaardigd of vinden het overdreven gedrag als homo's zich uiten?

Gezien de reacties op de Gay-pride (zomercarnaval vergeten? Da's ook een grote vleeswarenkeuring) is de tolerantie voor homo's feitelijk maar een heel erg dun laagje zogenaamde beschaving. Pas als homo's gewoon hun feestje kunnen vieren ZONDER eindeloze discussies over zogenaamd fatsoen en er niet meer eerst "homo/ lesbo" voor een naam gezet word kan je spreken van homo-emancipatie en mag je een ander de maat nemen. Eerder lijkt me dat redelijk hypocriet.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:41

'wij Islamieten' zijn niet allen homo-haters, heb ik uit eigen ervaring meegemaakt.

Ik vind het eerder kortzichtig van een politicus dat hij het zo zegt. :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:42

En Mick75: ik ben het volledig met je eens! :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:51

Ach, ik denk wel dat het in het paardenwereldje wel meevalt.
Immers vooral in de dressuur heb je toch erg veel homo's.
Ik werk in een zorginstelling en ook daar werken veel homo's.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:53

Ik denk ook dat er genoeg andere groepen zijn die net zo hard al dan niet harder aan homo bashen doen :) Maar ook die werken niet bepaald mee aan homo-acceptatie.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:28

Homo seksualiteit is inderdaad niet geaccepteerd in de islam, dat betekend niet dat homo's niet getolereerd worden. Homo's zijn deel van de maatschappij en als moslim moet je daar respect voor hebben. Vanuit een religieus perspectief is de homoseksuele daad een zonde, homo zijn op zichzelf niet. Een zonde is overigens niet heel bijzonder, geen mens in zonde loos. Zie het dus in perspectief, sigaretten roken is ook in de islam niet geaccepteerd.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:26

Mo Rabbae schreef:

Niet accepteren en toch tolereren kan tegelijkertijd in mijn optiek. Daar doen we al bijna 50 jaar aan. Een groot deel van de Nederlandse bevolking heeft kennelijk de immigranten nooit geaccepteerd, maar wel getolereerd.

En om het maar eens op de wijze van de PVV uit te leggen: Wie weet er nu eigenlijk wat het woord "accepteren" betekent? Betekent accepteren een verklaring tot bereidheid van ontvangen van liefde van een homoseksueel persoon? Mijns inziens staat hier niks kwetsends.

We controleren de gedachten van elkaar niet (pff, gelukkig dat 1984 van Orwell nooit werkelijkheid is geworden). Je kan ook simpelweg niemand dwingen tot accepteren. Je kan iemand wel dwingen om die afwijzing om te zetten in gewelddadige of discrimerende acties. Je kan ook iemand straffen om het feit dat hij/zij iemand anders aanzet tot geweld jegens homoseksuelen, of dat juist beloont (en daarmee feitelijk nieuwe homobashers uitnodigt).

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:08

Joost +:)+

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:12

en we vinden het nog steeds gek dat wilders zoveel stemmen krijgt ???

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:16

RM94 schreef:

Ik vraag me ten zeerste af of Wilders opnieuw zoveel stemmen zou krijgen.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:18

Daphna schreef:
RM94 schreef:

Ik vraag me ten zeerste af of Wilders opnieuw zoveel stemmen zou krijgen.

ja ik ook

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:16

mick75 schreef:
En hoevelen van de verontwaardigde reageerders in dit topic hebben er geen probleem mee dat een homo-stel zoenend naast een zoenend hetero-paar zit? Hoevelen stappen na het sporten zonder erbij na te denken bij een homo onder de collectieve douche? Hoevelen zijn er niet verontwaardigd of vinden het overdreven gedrag als homo's zich uiten?

Gezien de reacties op de Gay-pride (zomercarnaval vergeten? Da's ook een grote vleeswarenkeuring) is de tolerantie voor homo's feitelijk maar een heel erg dun laagje zogenaamde beschaving. Pas als homo's gewoon hun feestje kunnen vieren ZONDER eindeloze discussies over zogenaamd fatsoen en er niet meer eerst "homo/ lesbo" voor een naam gezet word kan je spreken van homo-emancipatie en mag je een ander de maat nemen. Eerder lijkt me dat redelijk hypocriet.

Ik kan oprecht zeggen dat ik daar allemaal geen moeite mee heb. Maar ik kan het wel begrijpen dat iemand anders daar een andere mening over heeft. Ik kan zelfs accepteren dat bepaalde moslims (of welke groep dan ook) homo's niet kunnen accepteren. Je mag er van mij van vinden wat je vindt. Maar... in NL hebben we bepaalde dingen afgesproken voor de openbare ruimte. Er wordt niet gediscrimineerd, en van geweld tegen homo's mag natuurlijk helemaal geen sprake zijn, dat lijkt me duidelijk.

Iedereen mag z'n eigen mening hebben, of je nou tegen homo's, moslims, rood harigen of vrouwen bent. Thuis mag je ervan vinden wat je vind. Maar in onze maatschappij zijn er bepaalde regels over hoe we met elkaar omgaan. En daar heeft iedereen zich aan te houden. En dat geldt natuurlijk 2 kanten op, de moslims tov de homo's. Maar ook de Wilders stemmers die graag andere regels zouden zien voor moslims.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:11

Islamieten moeten er maar aan wennen dat wij hier in Nederland ons zelf mogen zijn, zonder dat we gestenigd worden, beledigd of verstoten. Homoseksuelen en vrouwen (!!!) zijn hier evengoed in hun waarde als Islamieten, Christenen, mannen en hetero's.

En als je het mij vraagt hoepelt iedere Islamiet die dat niet los kan laten van z'n geloof maar op. Als je hier in Nederland wil wonen waar veel aspecten de Islam niet overeenkomen met onze normen en waarden, dan moet je je aanpassen of lekker ergens anders gaan wonen. Een Nederlander moet zich niet gediscrimineerd voelen door een ''buitenstaander'' die hier alles maar mag doen en zeggen (want anders voelt die zich weer gediscrimineerd ;) ).

Als je hier iets zegt over Islamieten valt iedereen erover en ben je een racist, maar als zij iets zeggen over homo's dan zijn wij het er alleen maar ''niet mee eens, maar ja het is hun geloof hè''? :Z

*Als het lijkt alsof ik het hier over ''iedereen'' of een specifieke groep heb, dan bedoel ik dat uiteraard niet zo. Het gaat over een groep individuën (bvb homohatende moslims) die binnen een bepaalde categorie (moslims) vallen. Voordat iemand me weer een racist noemt......

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:14

kanniet schreef:

Ik moet hier altijd stiekem een beetje om lachen omdat veel islamieten homo zijn :+

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:57

Electra63 schreef:
Ingmar, ik denk dat islamitische moslims het nog veel moeilijker hebben.

Bestaan er ook christelijke moslims?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:03

Dit heeft imo niks met het moslim geloof te maken, maar met geloof anzich. Ik vraag me dan af of mensen de paus wel eens bezig hebben gehoort of die priester laatst in de sint jan kerk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:32

sporter schreef:
Dit heeft imo niks met het moslim geloof te maken, maar met geloof anzich. Ik vraag me dan af of mensen de paus wel eens bezig hebben gehoort of die priester laatst in de sint jan kerk?

maarja, de islam is geen dominante cultuur/religie in Nederland en in de dominante cultuur hiero wordt homofilie volgens mij toch redelijk geaccepteerd. Er zullen vast bepaalde kringen zijn waarin men nog wat terughoudender is wbt homosexualiteit maar ik ken toch echt niemand meer uit mijn generatie die iets tegen homosexualiteit heeft.

Naar mijn mening mag iemand best zeggen, dat die iets tegen homo's heeft... In de zin dat 't natuurlijk veels te ver gaat om er consequenties oid aan te verbinden (uiteraard, dat neigt eveneens naar facisme) Maar het goedkeuren dat iemand het zegt? Nee... En ik hoop toch niet dat die dominante cultuur waarin homosexualiteit (naar mijn ervaring) geaccepteerd wordt het toelaat dat er hele bevolkingsgroepen zijn die een hekel hebben aan homo's en vinden dat wij ons als cultuur daar aan aan moeten passen. Nogmaals, dat ze 't vinden is weinig aan te veranderen, maar dat betekent niet dat we ons ogen daar voor moeten sluiten voor iets dat zo tegen de normen en waarden van
onze eigen cultuur indruist.

Ik denk ook dat het niet accepteren van homosexualiteit in theorie mss niet gelijk staat aan discrimineren, maar dat het in de praktijk daar toch wel op neer komt. Hoe zie je het voor je als een islamiet een of andere hoge bestuursfunctie heeft en een homosexuele sollicitant heeft.... Denk niet dat de homosexueel in zo'n geval een zelfde kans krijgt, en ik vind dat we daar als Nederlanders voor moeten waken...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:35

Iemand hoeft niet te vinden wat ik vind, dezelfde mening erop na te houden. Maar we hebben ons wel allemaal aan dezelfde regels en wetten te houden. Iemand mag van mij dus best zeggen dat hij homo's niet accepteerd (al vind ik dat weer een vreselijke uitspraak), dat mag. Maar in NL mogen we volgens de wetten en regels geen onderscheid maken, en daar heeft ook iemand die homo's niet accepteerd zich aan te houden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:36

Ach er zullen ook gereformeerden in hoge functies zijn met een homosexuele sollicitant. Uitkomst waarschijnlijk hetzelfde.
Er is nu eenmaal een aantal geloofsgemeenschappen die homosexualteit niet accepteert. En er zijn ook zat Nederlanders zonder geloof die liever ook geen homo's in de vriendenkring/familie zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:01

Electra63 schreef:
Ach er zullen ook gereformeerden in hoge functies zijn met een homosexuele sollicitant. Uitkomst waarschijnlijk hetzelfde.
Er is nu eenmaal een aantal geloofsgemeenschappen die homosexualteit niet accepteert. En er zijn ook zat Nederlanders zonder geloof die liever ook geen homo's in de vriendenkring/familie zien.

als een gereformeerde hetzelfde had gezegd was mijn mening exact hetzelfde geweest !

Homo's niet accepteren is tor daar aan toe, maar zeggen dat wij daar maar aan moeten wennen gaat echt te ver... Wij moeten niets, en als jij homo's haat oid. zijn de gevolgen toch echt je eigen verantwoordelijkheid, en daar hoeven wij ons niet op aan te passen lijkt me :Y)