De zaak van PVVer Lucassen, moet hij weg of blijven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moet Wilders Lucassen uit de PVV fractie zetten?

Ja
179 (84%)
Nee
34 (15%)

Totaal aantal stemmen: 213

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:55

CtjeLief schreef:
Mwa.. hij mag er van mij best in blijven hoor, past wel in het plaatje van de PVV :')

Van mij mag de hele PVV Lucassen begeleiden naar een land 'ver weg van hier'. ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:55

Die Fleurtje vind ik ook helemaal niets.
Dat lijkt wel de secretaresse of loopmeid van Geert.
Tijdens debatten zie je ze altijd smoezen en dan loopt ze naar andere PVV-leden om wat door te geven.
Maar wel goed betaald hoor.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:56

Myca schreef:
CtjeLief schreef:
Mwa.. hij mag er van mij best in blijven hoor, past wel in het plaatje van de PVV :')

Van mij mag de hele PVV Lucassen begeleiden naar een land 'ver weg van hier'. ;)

Je wilt ze uitzetten :? :') _O- _O-

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:58

volgens hetgeen gisteren werd verteld was de ontuchtzaak een relatie tussen hem (25), als sergeant, en een ondergeschikte(17/18 jaar oud) in opleiding.
Zij vertelde in dat interview dat hij heel aardig zou zijn, en er niets tegen haar wil zou zijn gebeurd.

en dan lees ik hier bedreiging en openbare geweldpleging, dan praat je niet meer over een keer je boekje te buiten gaan.

Maar hoe geloofwaardig kom je dan nog over als politici als je zelf regels aan je laars lapt en zo ernstig overtreed?
En hoe goed kun je vertouwen op het oordelingsvermogen van een partijleider met zo'n achterban, als hij daar zijn huiswerk al niet goed doet, wat zegt dat dan over de rest, als in programma wat hij na wil streven?
Ik bedoel daar is ook al van bekend dat hij al conclusie trekt voordat een rapport klaar is.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:59

@sarabande, ik wil ze niet uitzetten (nou ja, eigenlijk wel...) Maar ik zou ze van harte uitzwaaien als ze vertrekken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 17:03

Alane, die meid haar toekomst was afhankelijk van oa Lucassen. Hoe kan je dan controleren dat ze écht uit vrije wil seks hadden? Niet, denk ik :)
Laatst bijgewerkt door RoodZonnetje op 14-11-10 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 17:03

Myca schreef:
@sarabande, ik wil ze niet uitzetten (nou ja, eigenlijk wel...) Maar ik zou ze van harte uitzwaaien als ze vertrekken.

Ik trok even een lijntje :+

Mila87

Re: De zaak van PVVer Lucassen, moet hij weg of blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 17:10

Hmm..

Het is toch zo dat hij dit van te voren had moeten melden, maar doordat hij dit niet gedaan heeft is nu het vertrouwen geschonden. Er zijn blijkbaar veel PV'ers met leuke activiteiten maar deze zullen het van te voren vast aangegeven hebben.
Als hij bij de PVV stopt maar wel in de tweede kamer wil blijven is er een minderheid. Als hij helemaal stopt, komt er toch een ander voor in de plaats? Geen minderheid meer..

(Van mij mag hij en die hele partij weg...maar dat is niet de discussie :') )

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 17:15

Door die nipte meerderheid zitten ze nu eigenlijk in een chantabele positie. Dat zouden we niet moeten willen, ook Wilders niet.

Als er nieuwe verkiezingen zouden komen ligt het wellicht net iets anders.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 17:15

Ach, hij zal misschien nog wat langer willen blijven zitten in de kamer, dan krijgt hij nl. langer wachtgeld.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 17:24

Heino schreef:
Alane, die meid haar toekomst was afhankelijk van oa Lucassen. Hoe kan je dan controleren dat ze écht uit vrije wil seks hadden? Niet, denk ik :)

volgens het interview dus niet, uit ervaring weet ik van wel :D
Ik meende, maar pin me er even niet op vast, dat ze niet beide in het hetzelfde bataljon of peloton zaten.

vond het ook meer weg hebben van een gevalletje Stockholm of iemand die zich voordeed als, kon me nl niet voorstellen waarom ze wel een interview wilde geven maar niet met haar snoet op tv wilde.
en het anderzijds zo geheim gehouden is, geen openbaarheid van zaken is gegeven.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 17:58

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:07

Myca schreef:
@Alane, wat je je herinnert klopt inderdaad.
Hier een artikel uit Elsevier hierover: http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshi ... redden.htm

Zo grappig, wat de PVVers ook doen, het is altijd de schuld van links :(:)

Het zijn net een stel kleine kinderen die als ze straf krijgen naar een ander wijzen en roepen, hunnie hebben het ook gedaan.

Geert is gewoon verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes
Hij wordt heel boos als iemand hem op zijn uitspraken aanspreekt, dat is vrijheid van meningsuiting, maar als er iets fout gaat kronkelt zijn achterban zich in allerlei bochten om het goed te praten.
Het ging trouwens om meer meisjes bij de heer Lucassen en om vroegere buren en om een oude man die hij moleseerde en de auto van zijn ex zwager die hij total loss ramde en en en......

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:08

sarabande schreef:
Myca schreef:
Spontaan zou ik zeggen doop hem in de pek met veren en schop hem in een roze bikini het land uit.
Maar dat is natuurlijk wat ongenuanceerd.

Ik vind het wel vreemd dat zo iemand zo ver kan komen. Iedereen die een politieke en publieke functie ambieert zou goed gescreend moeten worden voordat ze zo'n positie kunnen krijgen. Geen screening door de eigen partij, maar een onafhankelijke.

Ja daar raak je de kern.
Ten eerste kunnen de andere partijen putten uit hu achterban en daar valt zelfs wel eens iets verkeerd tussen de mazen door.

Ja, daar zeg je zoiets. Ik heb nulkommanul verstand van politiek, maar kijk wat mij even googlen opleverd:
http://www.liberalemedia.nl/2010/11/is- ... siefs.html
Raadsleden die in verband gebracht worden met terreurdaden, een oud premier die beschuldigd wordt van het plegen van ongewenste intimiteiten, een raadslid die zonder rijbewijs en onverzekerd auto rijdt en een valse naam en adres opgeeft als ze aangehouden wordt door de politie, het plegen van fraude enz. enz. De politiek door de jaren heen lijkt wel een grote beerput; het in opspraak komen van politici lijkt eerder regel dan uitzondering.

Van mij mag hij ook ophoepelen. De regering behoudt dan (met steun van de SGP) nog steeds hun meerderheidspositie.
Als ik goed begrepen heb wat ik net gelezen heb, mag iemand die ooit veroordeeld is in de tweede kamer blijven? Als Wilders hem uit z'n partij schopt, zou Lucassen dus een eenmansfractie kunnen oprichten. En dat zou dan pas echt een probleem opleveren, want dan is er geen meerderheidspositie meer.
Misschien dat Wilders daarom zo behoedzaam reageert op deze kwestie? Hij wil Lucassen niet tegen de haren in strijken, zodat deze idd. besluit om een éénmansfractie te vormen, al was het maar om uit wrok alles en iedereen te dwarsbomen? :?

Of Lucassen afziet van z'n recht op wachtgeld als hij besluit op te stappen? Dat denk ik niet. :n Ik denk dat de staat wéér gedoemd zal zijn wachtgeld te betalen voor zo'n malloot, net zoals de staat wachtgeld betaald heeft of nog steeds betaald aan al die andere malloten die besloten hebben op te stappen nadat ze in opspraak zijn geraakt.
Het zou me trouwens ook niet verwonderen als Wilders dit incident in z'n voordeel kan laten uitpakken. Hij is tenslotte degene die wil dat wachtgeld afgeschaft wordt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:14

Er zijn toch wel wat verschillen tussen de zaken van andere politieke partijen en de PVV. Geen partij heeft in zon korte tijd zoveel kamerleden gehad die zoveel affaires hadden en opvallend: allemaal met geweld en of oplichting.

En wat betreft Van Bommel, het is mijn vriend niet, maar nadat je je eigen kind begraven hebt willen wel meer mensen niet helemaal meer in de pas lopen. In dat licht kan ik hem wel vergeven, hij heeft ook nooit daadwerkelijk zijn macht gebruikt om iemand te dwingen, dus enige vergelijking met Lucassen is ver te zoeken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:30

De schandalen en/of misstanden van leden van andere politieke partijen zijn ook allemaal in de media terecht gekomen, dus IMO is het logisch dat de misstanden van de PVV-leden ook in de media worden besproken.
In het geval van Lucassen is het wel strijdig als hij woordvoerder is van oa Wonen en Wijken, en dan zelf zijn eigen straat terroriseerde.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:32

Electra63 schreef:
In het geval van Lucassen is het wel strijdig als hij woordvoerder is van oa Wonen en Wijken, en dan zelf zijn eigen straat terroriseerde.

Hij had vast al een goed idee hoe hij misstanden op zou gaan lossen ~~}> :Y)

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:35

Sarabande, zeg je nu dat sommige dingen wel mogen als er verzachtende omstandigheden zijn? :?
Die Lucassen zegt 'getreiterd'te zijn. Dan zou je dat ook als verzachtende omstandigheid kunnen aandragen.

Maar goed, dat (en de heer Bommel) laat ik even in het midden.
Maar wat te denken over Sam Pormes, Wijnand Duyvendak en Farah Karimi?

Electra, natuurlijk is dat logisch. Niet alleen logisch, maar zelfs wenselijk vind ik persoonlijk.
Natuurlijk is zoiets strijdig. Als politicus heb je een voorbeeldfunctie. Maar een oud-premier die beticht wordt van ongewenste intimiteiten is ook niet bepaald een voorbeeld, toch?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:39

Kijk, de Wilders aanhang, begrijpt een onderbouwde argumentatie gewoon niet.
Ik denk dat we Lucassen op een Wilders manier moeten oplossen. Dat Lucassen een probleem is weten we allemaal.

Nu nog een duidelijk heldere (niet werkbare oplossing), die iedereen aanspreekt:

Als de pek met veren niet werkt dan misschien maar een wintertje naar de Oostvaardersplassen met Lucassen zonder hem bij te voeren.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:44

Nee insun ik keur niets goed omdat.. maar vind het wel een verzachtende omstandigheid. Zoals gezegd komt overal wat voor, maar niet in deze vorm en dit tijdsbestek.

Het uitpluizen van het verleden van alle andere partijen is een beetje een zwakte bod.
Beter zou zijn om de woorden van Wilders eens een op een naast deze gevallen te leggen.

Hij accepteert van anderen met een andere afkomst helemaal niets, maar heeft een fractie vol met mensen die als ze 2 paspoorten zouden hebben binnen zijn filosofie uitgezet zouden zijn. Hij meet niet alleen met 2 maten, hij verheft zulke mensen ook nog tot kamerleden die deel uit maken van onze regering.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:49

Wat mij betreft is het een verkrachter. Hij heeft via chantage sex afgedwongen en in mijn woordenboek is dat verkrachting, ook al denkt het meisje dat ze dat volledig vrijwillig deed. Zodra er sprake is van machtsverhouding kan je niet meer spreken over vrijwilligheid. En verkrachters horen niet het "volk" te vertegenwoordigen, evenals buurtterroristren.

*maar het zou best grappig zijn hem te laten zitten, met een bord achter zich waarop staat "verkrachter en buurtterrorist" zodat dat elke keer goed zichtbaar is zodra er ingezoomd word op de PVV-fractie.*

Serieus: Opzouten ermee

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 18:51

Ik ken verscheidene vrouwen die door hun werk met Lubbers in aanraking zijn gekomen en die zeggen allemaal dat het een beetje een type vieze oude man is :')

Maar goed, er lopen wel meer vreemde types rond zoals gezegd, wat alleen maar bewijst dat onze politici wel degelijk een afspiegeling van de maatschappij zijn. Das dan wel weer mooi :+

Je mot er alleen niet over liegen en en het moeten geen dingen zijn die je geloofwaardigheid in je functie en het vertrouwen van het volk enorm aantasten. En dat is hier wel het geval.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:54

Ik zie ineens een toepasselijke alliteratie:
Lubbers en Lucassen die liepen hun l@# achterna.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:56

insun schreef:
Sarabande, zeg je nu dat sommige dingen wel mogen als er verzachtende omstandigheden zijn? :?
Die Lucassen zegt 'getreiterd'te zijn. Dan zou je dat ook als verzachtende omstandigheid kunnen aandragen.

Dat zie ik dan eerder als een teken aan de wand om hem gelijk te dumpen, als je meent iets met geweld te moeten oplossen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:57

Verkrachter vind ik wel een groot woord.
Dat hij misbruik van zijn functie heeft gemaakt, dat wel.
En buren bang maken, vind ik laf.
Dus kan hij kamerlid zijn? IMO niet.

Omdat Geert altijd zo'n grote mond heeft, verwacht ik nu wel daden.
Immers achterkamertjespolitiek, meten met 2 maten (zie dubbele paspoorten voor kamerleden) en veiligheid (zijn grote issue) wordt nu wel erg opvallend.
Waarschijnlijk logisch, Geert is immers al jaren in de politiek actief.
Hij stelt wel vaker zijn standpunten bij.
Ik wacht rustig af wat hij doet met Lucassen.