Landelijke staking TNT

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 20:08

Juangi schreef:
Okee dankjewel! :) Ik hoorde wel dat als er dinsdag niks uitkomt, dat ze dan een week lang het werk neerleggen...

Ik weet niet of ik dan wel ga staken. Opzich heb ik geen problemen met de TNT. Alleen vind ik het wel heel sneu voor de mensen die er al zo lang werken, en dan de zak krijgen..

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:10

Hmm.. jeetje nog 3100 banen! :oo Erg raar, want hier worden nog gewoon mensen aangenomen! Heb ook nog niks over ontslagen hier gehoord. Heb zelf geen problemen met TNT, vind het zelf een fijne organisatie. Ik ga niet staken, alhoewel ik het wel te doen heb met mensen die ontslagen zullen worden.

Ik ben benieuwd wat er uitkomt.

Enne, hartstikke bedankt he! :)

Jeudi

Re: Landelijke staking TNT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 21:32

Ja, ze gooien (bijna) alle fulltimers eruit, en nemen nieuwe parttimers aan. Bij ons zijn er wel ontslagen gevallen, ook van mensen die er al heel lang werken. Erg jammer is dat..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:12

Ik heb zelf bij TNT gewerkt, als postbezorger. Kwam toevallig gisteren nog een oud-collega van mij tegen, een postbode. Die vertelde me ook van de stakingen. Ik geef de postbodes groot gelijk. Er wordt zoveel bezuinigd, het is gewoon niet leuk meer voor die mensen.
De postbode-plus waar ik onder werkte, is vorige maand zelf weggegaan, die heeft wat anders gevonden. Maar dat dus wel na ruim 25 jaar trouwe dienst.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:53

ik kan het me helemaal voorstellen, niet uit eigen ervaring, maar door wat ik allemaal al heb gelezen over hoe ze tegenwoordig met het personeel omgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:48

Denk dat ze hier niets mee bereiken, het gaat gewoon slecht met die branche,
zullen wel ooit betere tijden komen maar dan zullen er wel eerst klappen moeten vallen.

heb dit ook meegemaakt in het kleinmetaal, alles wat te duur was, ziek zwak is misselijk werd er uitgestuurd, was even niet leuk maar het is pompen of verzuipen, of je moet goed verzekerd zijn.

Daarom denk ik dat ze er niets mee uithalen :n

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:38

Ik ben bang dat de TNT op den duur een overbodige organisatie wordt. Dit soort stakingen versnelt gewoon het proces, steeds minder mensen hebben vertrouwen in "tante post".

Hoe dat mensen behandeld worden bij TNT, niet netjes, maar wat moeten ze anders doen? Bedrijf opheffen en iedereen op straat zetten?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 11:28

PS: ik moet morgen wat op de post doen naar Finland. Ik neem dus aan dat ik die in Duitsland moet aanbieden, aangezien TNT niet werkt?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 11:36

TNT werkt dinsdag niet.
Als je morgen wat op de post doet, gaat dat gewoon in de avondlichting mee. Alleen als het dinsdag nog binnen Nederland is (wat ik eerlijk gezegd niet verwacht), ligt het dan stil.
Maar maandag wordt er normaal gewerkt.

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 10:00

ook ik werk bij tnt als postbezorgster en moet vandaag eigenlijk gewoon werken , we moeten straks dus diegene die wel willen werken om 10.00 op de vesting zijn dan krijgen we een werkoverleg dus dan zijn we al anderhalf uur verder en dan maar kijken wat er uperhaupt aan post binnenkomt , de rouwkaarten , medisch en pakketjes worden wel bezorgd , maar ik heb nooit echt veel rouw en medisch in mijn wijk dus ben benieuwd wat we moeten gaan doen. Als er niets te doen is dan g aik wel naar huis. Weet het anders ook niet .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:15

Vreemd... ik krijg net een rekening van de Eneco in de bus....

Ik herken de verhalen die gister in de metro stonden. Ben ook slachtoffer van de strenge regels geweest, nu niet meer in dienst. Ik kreeg ook veel te weinig tijd voor mijn wijk en liep ik langer door dan was dat niet doorbetaald. Als je geen HAH had dan redde je het makkelijk maar met de HAH redde ik het never nooit. En de teamleiders maar zeggen dat ik het wel moest halen omdat dat vastgesteld was... (door een keniaantje misschien) ik kon niet zo hard lopen...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:24

Nou ik dacht, dat zal wat worden. Maar hier waren ze gewoon bezig met post bezorgen :D

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:32

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:33

Jongen uit me klas heeft iets besteld waar hij een game bij zou krijgen, iedereen uit mijn klas heeft de game al maar hij kan het dus nu niet ontvangen door de staking, haha. :+

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 18:01

Hebben jullie verder wat gemerkt van de stakingen?
Ik helemaal niet, we hebben gewoon de post gekregen en verder ook weinig erover gehoord.

Wat purny zegt herken ik wel, dat er veel te weinig tijd staat voor de wijken als je wel HAH hebt. Gelukkig hebben ze de tijd van mijn wijk bijgesteld, en nu is het prima te halen.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:03

fijn.. kan ik dus nog langer wachten op mijn parelli pakket :')

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 18:05

Is niet per se gezegt, bij ons is de post ook netjes in de brievenbus gevallen :)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:08

Ik heb er weinig van gemerkt gisteren, want ik had vrij gevraagd. ;) Achteraf gezien was dat niet nodig geweest, want een collega vertelde me dat er toch nog gesorteerd was (misschien door anderen?) en haar wijkje gewoon klaar stond. Het was alleen zo weinig dat ze binnen een uur klaar was. Dus bij de volgende staking ga ik wel gewoon werken.

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:11

Wij kregen tijdens de staking ook gewoon post. :=

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:13

Hier was gisteren geen post van de TNT. Vandaag weer wel.

Illusion schreef:
fijn.. kan ik dus nog langer wachten op mijn parelli pakket :')

Is het briefpost of een pakket? Pakketten worden gewoon bezorgd.

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 00:05

ik had gisteren echt heel weinig alleen rouwkaarten en medische was binnen een half uurtje klaar . En ja ze gaan volgende week donderdag en vrijdag weer staken en dan net zolang tot ze akkoord hebben bereikt . Dus als ze volgende week weer niets bereiken heb ik begrepen van mijn postbode plus dan gaan ze de week daarop drie dagen staken .

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 00:19

Nou, ik baal er stevig van. Op het moment versturen wij behoorlijk veel post (ca. 100.000 stuks) en verwachten daar dagelijks een bepaalde respons op. Daar is onze planning op aangepast. Op het moment dat de post een achterstand oploopt door een staking loopt bij ons de zaak ook in het honderd en zit ik met -tig mensen met een wachtrij aan de telefoon die vol hangt met mensen die opheldering vragen over een bepaalde brief die ze ontvangen hebben. Als al die mensen tegelijk bellen loopt bij ons het telefoonverkeer op en wordt het lontje van de mensen korter. Ook belangrijke documenten voor visumaanvraag etc. blijven liggen en moeten we voor de zekerheid gaan faxen omdat TNT met z'n allen op het malieveld een biertje staat te zuipen.

Jullie zijn hard bezig om jezelf nog sneller uit de markt te helpen door te gaan staken. Komt nog bij dat ik iedere zaterdag door de halve buurt kan om de post bij de juiste persoon te krijgen want mijn brievenbus wordt vaak voor de halve buurt in gegooid. Leuke sociale bezigheid, maar ik word er niet voor betaald.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:20

Anne_GTI schreef:
Nou, ik baal er stevig van. Op het moment versturen wij behoorlijk veel post (ca. 100.000 stuks) en verwachten daar dagelijks een bepaalde respons op. Daar is onze planning op aangepast. Op het moment dat de post een achterstand oploopt door een staking loopt bij ons de zaak ook in het honderd en zit ik met -tig mensen met een wachtrij aan de telefoon die vol hangt met mensen die opheldering vragen over een bepaalde brief die ze ontvangen hebben. Als al die mensen tegelijk bellen loopt bij ons het telefoonverkeer op en wordt het lontje van de mensen korter. Ook belangrijke documenten voor visumaanvraag etc. blijven liggen en moeten we voor de zekerheid gaan faxen omdat TNT met z'n allen op het malieveld een biertje staat te zuipen.

Jullie zijn hard bezig om jezelf nog sneller uit de markt te helpen door te gaan staken. Komt nog bij dat ik iedere zaterdag door de halve buurt kan om de post bij de juiste persoon te krijgen want mijn brievenbus wordt vaak voor de halve buurt in gegooid. Leuke sociale bezigheid, maar ik word er niet voor betaald.

we zullen zien wat jij doet als je baantje komt tevervallen
Jij heb 2 dagen ellende terwijl er misschien straks mensen en hele gezinnen veel langer in de ellende zitten
;( heel triest als je er zo over denkt en als je foute post hebt moet je een klacht indienen bij klantenservice(he dat is een goeie) ;)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:24

Anne_GTI schreef:

Ja dat komt dus omdat ze de postbode ontslaan en er een postbezorger voor in de plaats neerzetten ;)

Enne biertje zuipen? Deze mensen staan straks op straat. Wat ben jij een lompe boer zeg.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:32

Kelly_Taco schreef:
Anne_GTI schreef:

Ja dat komt dus omdat ze de postbode ontslaan en er een postbezorger voor in de plaats neerzetten ;)

Enne biertje zuipen? Deze mensen staan straks op straat. Wat ben jij een lompe boer zeg.

helemaal mee eens