Oproep tot bankrun

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:00

lejo schreef:
Met als gevolg dat ze straks allemaal helemaal zonder geld zitten.

Net als bij DSB, de eerste paar honderd mensen die hun geld weghalen die krijgen het nog, daarna sodemieterd de bank om en krijgen alle andere mensen alleen nog maar het gedeelte waar de staat garant voor staat.

Kortom DOM DOM DOM en ik zou a. geen gehoor geven en b. het iedereen afraden.

(nog afgezien van het feit dat iedereen schrikt, zorgt dat zij ver vóór 7 december hun geld al weg hebben, omdat zo denken slim te zijn, en het dus veel erder al mis gaat.)

Daar was ik ook aan aan't denken... Zelfs als niemand echt wil meedoen kan je met deze vorm van "selffulfilling prophecy" al aardig wat klaar krijgen... En ik kan me voorstellen dat de mensen die veel geld verloren zijn met de vorige problemen rond een bepaalde bank, nu zo iets hebben van "deze keer nie meer jonges.."

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:03

domme actie hoor
als iedereen gewoon blijft werken en zijn rekeningen betaald is er niks aan de hand
al ben ik wel van mening dat die verhogingen niet langer kunnen.
om even een voorbeeld te noemen:
bij de Smitsh gaan (als de plannen door gaan) de werknemers er 15% op achteruit met hun loon.
maar vanaf januari word wel weer de zorgtoeverzekering hoger.
voor veel mensen ruim 10 euro per maand dus 120 per jaar (exc.aanvullendpakket)
het stopt wel een keer want dan zijn je vaste lasten net zo hoog als je inkomsten en hou je niks over om te vreten

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:13

Wat mij opvalt in de reacties: laten we maar mee blijven draaien in het systeem. Want het is al bewezen dat het systeem grote fouten heeft maar laten we maar braaf ons geld in een systeem blijven pompen anders wordt alles alleen maar erger...

Nou vind ik deze oproep gevaarlijk. Maar alleen al het feit dat zon oproep een enorme crisis/chaos kan veroorzaken, geeft toch wel wat te denken over een systeem waarvan we ons allemaal afhankelijk hebben laten maken, toch?
(Even afgezien van het feit dat banken een stop mogen instellen op het uitgeven van grote geldstromen om te voorkomen dat ze failliet gaan.)

Misschien dat (praten over) deze actie mensen wel meer bewust kan maken van het feit dat het systeem de macht heeft om economieen te maken en te breken, en dat de regelgeving rondom 'geld' kennelijk hopeloos tekortschiet om kwaadwillenden te beletten het systeem volkomen op hol te brengen.

En die kwaadwillenden zijn niet alleen maar een paar hersenloze garnalen zonder cent op de bank hoor, er worden miljarden in het bankwezen verdiend met speculeren -ook vaak op het randje. Door de toenemende mondialisering en liberalisering van het bankwezen, kunnen geruchten over een land/economie ervoor zorgen dat buitenlandse investeerders massaal hun geld terugtrekken.
Dát maakt het systeem ook wankel en ik hoor of zie maar weinig geluid om óns spaargeld in het vervolg veiliger te maken voor dat soort cowboys.

Geld zou een functie moeten hebben als betaalmiddel, niet als speculatiemiddel. Of in ieder geval zouden dat gescheiden circuits moeten zijn.

Ik zie wel wat in een servicebank: een bank die jouw geld beheerd, maar er verder niets mee doet. Natuurlijk betaal je dan voor de services die je afneemt.

Overigens is het ook al zo dat ik voor allerlei geautomatiseerde diensten bij mijn bank betaal. In de tijd dat service nog bestond uit betaald personeel betaalde ik niets, maar kreeg nog rente van enige betekenis.

Ayasha
Blogger

Re: Oproep tot bankrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:27

Als je de banken plat legt, ligt het systeem inderdaad plat. Dat heeft nog niks te maken met de goede/slechte werking. Maar je legt gewoon een deel van de basis plat...

Wanneer een bank niets met je geld doet, krijg je ook geen rente meer. :+

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:38

Wauw, als ze deze actie daadwerkelijk zouden doorvoeren, dán gaan we pas crisis meemaken.. Het bankensysteem zou compleet omver vallen. Duidelijk een ideetje van boze mensen die geen idee hebben wat dit teweeg zou brengen. Er moet inderdaad iets veranderen, maar dit gaat iets veranderen in de negatieve zin.

PERENBOOMPIE

Re: Oproep tot bankrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:36

Nou ja de Fransen ondernemen tenminste nog iets,wij Nederlanders mekkeren,mekkeren en mekkeren zoveel dat we niet meer weten wat er gezegd is en waar we nou over aan het mekkeren waren,en gaan daarna gewoon weer mee met de flow als een stel makke schapen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:38

PERENBOOMPIE schreef:
Nou ja de Fransen ondernemen tenminste nog iets,wij Nederlanders mekkeren,mekkeren en mekkeren zoveel dat we niet meer weten wat er gezegd is en waar we nou over aan het mekkeren waren,en gaan daarna gewoon weer mee met de flow als een stel makke schapen.

Ja, genieën zijn het... En weldra mag heel Europa weer opdraaien voor een gevallen Frankrijk. Ga je ze nog leuk vinden als je weer een beetje meer mag betalen voor die idioten? :)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:43

ranna schreef:
Of het al dan niet een goed plan is laat ik even in het midden.
Het geeft bij mij wel aan dat deze mensen het spuugzat zijn hoe alles nu verloopt. Ik weet niet of ze het gaan doen maar het zou me niet verbazen.
Dat het systeem dan valt lijkt me onvermijdelijk. Of dat slecht is? Voorlopig wel heel ongemakkelijk, dat is zeker.

als je werkelijk zo achterlijk bent om je geld op te nemen... De mensen die dit doen hebben werkelijk geen idee hoe het hele financiële stelsel in elkaar zit.

Alle economieën hebben met elkaar te maken. Wanneer ze dit in frankrijk doen merken wij het in NL zeker. Maar ook in Amerika.

Je kan alleen geld verdienen als het geld in beweging is. Wanneer dit dus niet gebeurd heb je echt een groot probleem.

Dan krijgen we hetzelfde als in Amerika...

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:49

Ayasha schreef:
PERENBOOMPIE schreef:

Ja, genieën zijn het... En weldra mag heel Europa weer opdraaien voor een gevallen Frankrijk. Ga je ze nog leuk vinden als je weer een beetje meer mag betalen voor die idioten? :)

Wie is hier nou de idioot?:Degene die voor de idioten moet betalen omdat die idioten in de top dat beslissen voor de idioten,of de idioot die zich door andere landen idioten laten betalen?! ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:50

Oei... Dat is geen slim plan. Al is er wel wat te zeggen voor de reden wáárom ze het willen doen.

Maar de uitvoering is dom dom dom...

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:53

robert45 schreef:
ranna schreef:
Of het al dan niet een goed plan is laat ik even in het midden.
Het geeft bij mij wel aan dat deze mensen het spuugzat zijn hoe alles nu verloopt. Ik weet niet of ze het gaan doen maar het zou me niet verbazen.
Dat het systeem dan valt lijkt me onvermijdelijk. Of dat slecht is? Voorlopig wel heel ongemakkelijk, dat is zeker.

als je werkelijk zo achterlijk bent om je geld op te nemen... De mensen die dit doen hebben werkelijk geen idee hoe het hele financiële stelsel in elkaar zit.

Alle economieën hebben met elkaar te maken. Wanneer ze dit in frankrijk doen merken wij het in NL zeker. Maar ook in Amerika.

Je kan alleen geld verdienen als het geld in beweging is. Wanneer dit dus niet gebeurd heb je echt een groot probleem.

Beetje kop in het zand steken en meegaan met de praatjes van degene die zich toch al verrijkt hebben.
Wij merken in Nederland zowiezo vanalles uit andere landen en betalen we zowiezo veel te veel in vergelijk met andere landen,dus ook al blijft het geld rollen,daar worden alleen de rijken maar rijker van en Jan Modaal blijft gewoon lekker betalen hoor,de salarissen worden gekort of bevroren maar het betalen gaat gewoon door,wel of geen beweging van de geldstroom heeft hier niks mee te maken en wordt alleen maar door de politiek voorgehouden en door ons geslikt als hapklare brokjes!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:56

PERENBOOMPIE schreef:
Wie is hier nou de idioot?:Degene die voor de idioten moet betalen omdat die idioten in de top dat beslissen voor de idioten,of de idioot die zich door andere landen idioten laten betalen?! ;)

Als heel europa op zijn gat ligt door die sukkels die een ander willen laten betalen, benk benieuwd of je nog zo praat. Ik vraag me af of jij ook maar enig idee hebt wat voor effect dit zal hebben. ;)

Hoe wil jij je loon krijgen als de banken plat liggen?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:57

PERENBOOMPIE doet nu alsof we alleen maar last hebben van de economie van andere landen. Maar NL draait ongeveer op de export. Dus wel hebben meer profijt dan last van het buitenland.

Daarnaast is het natuurlijk zo dat er dingen mis zijn gegaan bij de banken. Maar het gaat er bij mij niet meer in dat dit alleen maar de schuld van alle banken alleen is geweest. De klanten van de banken (wij allemaal dus) gingen er net zo makkelijk in mee. En de overheden hebben de situatie ook gelaten zoals het was. We hebben jarenlang met de banken mee geprofiteerd van een stijgende economie, en nu de heleboel in elkaar is gedonderd is het ineens allemaal de schuld van een ander.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:02

Citaat:

Je kan alleen geld verdienen als het geld in beweging is. Wanneer dit dus niet gebeurd heb je echt een groot probleem

Beetje kop in het zand steken en meegaan met de praatjes van degene die zich toch al verrijkt hebben.
Wij merken in Nederland zowiezo vanalles uit andere landen en betalen we zowiezo veel te veel in vergelijk met andere landen,dus ook al blijft het geld rollen,daar worden alleen de rijken maar rijker van en Jan Modaal blijft gewoon lekker betalen hoor,de salarissen worden gekort of bevroren maar het betalen gaat gewoon door,wel of geen beweging van de geldstroom heeft hier niks mee te maken en wordt alleen maar door de politiek voorgehouden en door ons geslikt als hapklare brokjes!

nu neemt iedereen zijn geld op. Dit wil niet omdat een hoop geld in goederen,projecten,gebouwen etc zit.

Dus ze kunnen jou je geld niet geven. Einde van het liedje is dat de stekker eruit gaat. In dit geval niet alleen bij de DSB bank maar ook ING,ABN en alle andere banken.

Je geld is dus gewoon weg. Maar je kan dus ook niet meer betalen voor de huur,gas en licht,je paard,je eten,gezondheidszorg. Dus alles word afgesloten en je hebt geen eten.

Hoelang hou je dat vol?

ik ben het met je eens om te zeggen dat het systeem zo niet goed in elkaar zit. Alleen oproepen tot een bankrun en die ook daadwerkelijk uitvoeren... nee dan snap je het duidelijk niet.

Kijk maar voor de gein naar de DSB bank. Wie heeft daar zijn geld uit gekregen? Het merendeel van de mensen heeft er alleen grote last mee gehad. Geen geld, niets op te nemen etc. Te weinig geld, maanden wachten op iets. Dan denk je dat dat goed is voor de economie?

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:17

Ayasha schreef:
PERENBOOMPIE schreef:

Als heel europa op zijn gat ligt door die sukkels die een ander willen laten betalen, benk benieuwd of je nog zo praat. Ik vraag me af of jij ook maar enig idee hebt wat voor effect dit zal hebben. ;)

Hoe wil jij je loon krijgen als de banken plat liggen?

Ik weet niet onder welke steen jij geleefd hebt maar als je eens zou weten hoeveel van onze keurige burgerbelastingcentjes nog dagelijks binnenkomt en binnen blijft komen en er echt wel een dikke vetpot zit waar onze witte boordencriminelen zich aan verrijken zou je wel anders praten.

Van mij mag het eens goed flink gaan knallen overal.

Zolang er nog steeds subsidies voor bijna faillieten voetbalclubs en andere gemeentelijke nonsens vrij kunnen komen en dan gaat het dus echt over miljarden,wat men waarschijnlijk belangrijker vind dan het ondersteunen van mensen die geen woning kunnen betalen of niet meer te vreten hebben,vind ik het schandalig dat ze maar aan de zakken van de brave hardwerkende burger blijven plukken,die straks 60uur per week tot hun 67ste als we dat dan al halen moeten werken en dan nog leven van een net geen minimum loon,want dan zorgen ze dat je er net boven zit zodat je geen recht hebt op b.v.huursubsidie of hypotheekaftrek.

Die DSB "klanten"waren voornamelijk mensen met een spaarrekening boven de 150.000euro,of mensen die een te hoge hypotheek afgesloten hadden met nog een tweede hypotheek of persoonlijke lening er bovenop.
Die zijn daar heen gegaan omdat ze ver boven hun stand wilde leven,wat bij een gewone Bank als ABN of Rabo niet geaccepteerd werd en ze dat niet voor elkaar kregen.

De DSB bank was van een meneer die eigenlijk de intentie had mensen op te lichten en doen voorkomen dat hun geld of lening veilig was en kon daar mooi van investeren,wat naderhand niet zo'n goed idee bleek te zijn.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:18

[quote="Anoeska"]PERENBOOMPIE doet nu alsof we alleen maar last hebben van de economie van andere landen. Maar NL draait ongeveer op de export. Dus wel hebben meer profijt dan last van het buitenland.

Daarnaast is het natuurlijk zo dat er dingen mis zijn gegaan bij de banken. Maar het gaat er bij mij niet meer in dat dit alleen maar de schuld van alle banken alleen is geweest. De klanten van de banken (wij allemaal dus) gingen er net zo makkelijk in mee. En de overheden hebben de situatie ook gelaten zoals het was. We hebben jarenlang met de banken mee geprofiteerd van een stijgende economie, en nu de heleboel in elkaar is gedonderd is het ineens allemaal de schuld van een ander.[/quote]

Nee hoor PERENBOOMPIE doet dat helemaal niet,ANOESKA heeft niet goed gelezen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:19

Nogmaals de banken liggen plat. Hoe kom jij aan je loon?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:19

Perenboompie, deze oproep is niet de manier. Tenzij het je uiteindelijke doel is de wereld opnieuw in een diepe crisis te storten :)

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:23

Ayasha schreef:

Als ik niet meer aan mijn loon kom dan komt niemand meer aan zijn loon,dus dat wil ik wel eens meemaken dan,dan ligt alles plat en ben ik zeer benieuwd wat ze dan in Den Haag en in de Top gaan doen om dit op te lossen :7

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:24

PERENBOOMPIE schreef:
Ayasha schreef:

Als ik niet meer aan mijn loon kom dan komt niemand meer aan zijn loon,dus dat wil ik wel eens meemaken dan,dan ligt alles plat en ben ik zeer benieuwd wat ze dan in Den Haag en in de Top gaan doen om dit op te lossen :7

Wil je het echt zo ver laten komen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:25

Niets, want dan kunnen ze niets meer doen, jij geen loon = geen geld om eender wat te betalen = zeg maar dag tegen je internet, je elektriciteit (water mogen ze geloof ik niet afsluiten dus koud water hebbie wel nog), zeg maar vaarwel tegen je paardenbeest en je enige optie is nog slachten want er isn iemand anders die 'm kan kopen en ook niemand die er meer aan kan geven dan gras (altijd leuk in de winter).
Of denk jij dat mensen voor niks gaan werken? :) Dan ligt gewoon de hele wereld plat, incl al de voorzieningen waar je nu zo enthousiast gebruik van maakt. Veel plezier met je opstandje... En de hoge meneren in Den Haag zijn waarschijnlijk de laatste die er last van gaan hebben. ;)

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:29

_San87_ schreef:
Perenboompie, deze oproep is niet de manier. Tenzij het je uiteindelijke doel is de wereld opnieuw in een diepe crisis te storten :)

Jullie vinden dit niet de manier om onze huidige crisis op te lossen,dat is het enige wat ik zie en hoor.
Het is makkelijk tegen andere te zeggen dit is niet de manier,dat doen ze in de politiek ook heel de dag tegen elkaar zeggen "dit is niet de manier",maar uitzoeken wat wel de manier is en ook daadkrachtig optreden de "juiste"manier uit te voeren DOET OOK NIEMAND,dussss.....wordt er steeds NIKS opgelost!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:29

PERENBOOMPIE schreef:
Ayasha schreef:

Niets. Dit heeft dan niks meer met politiek te maken meid. Survival of the fittest word het dan. Geld is meteen niks meer waard, ruilhandel is het heersende betaal systeem. Daarbij overal plunderingen, want mensen willen nog wat inslaan voordat er niks meer is, want ook de distributie valt stil. Ook de producenten zullen stoppen, want wat voor zin heeft het nou om te blijven olieboren als niemand het toch koopt. Alles valt gewoon helemaal stil en we vergaan in een wereld van wetteloosheid.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:30

terug naar de ruilhandel!
goed voor de mensen die bijvoorbeeld boer zijn, slecht voor alle andere mensen.
(wat als je terug gaat naar de basis houden alle niet producerende beroepen deze bestaansvorm in stand. daag :wave: secretaresses, telefonistes, verzekeringsagenten enz.)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:30

Dat doen ze wel. Maar het is nu eenmaal niet zo simpel als mensen denken. :? Khoor zoveel mensen "joh we stoppen der gewoon mee dan gaan ze wel aan de gang". Maar met iets nuttigs komen? Ho maar!
Op deze manier ga ik denken dat de Maya's toch bedoelde dat 2012 het einde is. _O- Alweer een droom aan diggelen. _O-