Baby uit raam van woning gevallen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 17:50

Anthea schreef:
Is depressief zijn überhaupt een reden om je kind uit het raam te gooien? :=

Als je gezond bent niet, als je depressief bent zijn er wel meer dingen die gezonde mensen niet snappen.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 17:53

Arm kindje. Heb ook medelijden met de moeder en natuurlijk vader.
Ze zal niet zomaar zoiets doen.
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 29-10-10 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 17:55

Jeetje zeg, heel bokt meteen "oh depressief die moeder dit en dat" maarre er zijn zoveel andere redenen te bedenken waarom iemand zoiets zou doen! In plaats dat jullie gewoon meeleven gaan jullie meteen allemaal vooroordelen maken :r

Echt vreselijk dat het is gebeurt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 17:56

tanya89 schreef:
Jeetje zeg, heel bokt meteen "oh depressief die moeder dit en dat" maarre er zijn zoveel andere redenen te bedenken waarom iemand zoiets zou doen! In plaats dat jullie gewoon meeleven gaan jullie meteen allemaal vooroordelen maken :r

Echt vreselijk dat het is gebeurt.

Zoals? Als je geestelijk helemaal gezond bent, wat voor redenen zijn er dan om je kind uit het raam te gooien?

En ik leef mee, met kind, vader EN moeder...

Anoniem

Re: Baby uit raam van woning gevallen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 17:58

Je zou kunnen denken aan een psychische stoornis, buiten depressies om, verkeerde medicijnen, drugs gebruik, etc.
Maar het heeft zo weinig zin om te speculeren. ;)
We weten het (nog) niet, dus laten we hier mee ophouden.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:00

Misschien richtte papa een wapen op mama bijvoorbeeld? Er is ergens bij iemand iets mis maar om nou meteen bij iemand de schuld te leggen zondar dat je uberhaupt de mensen/de situatie kent..... :n

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:02

Vjestagirl schreef:
Anthea schreef:
Nu ben ik vast heel erg scheel, maar waar staat dan dat moeders depressief is? :=

Zijn er andere reden om je kinderen uit het raam te gooien?

Natuurlijk zijn die er.... Er zijn nog tig andere psychische stoornissen buiten depressie om hoor. :=

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:05

Ik hoorde het net op het nieuws.
Kan er met m'n hoofd niet bij dat dit hier in de buurt gebeurd.

Een aanname kan inderdaad een depressie zijn.
Moeilijk voor te stellen.
Maar als je het in je nabijheid al eens hebt meegemaakt dan kun je je er iets beter in verplaatsen.

Hopelijk wordt er professionele hulp geboden waarin niet alleen maar verliezers zijn.

En heel veel sterkte voor het kleine meisje.

(ben blij te lezen dat het om een iets ouder baby'tje gaat. Collega van mij is uitgerekend en woont in dezelfde plaats)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:10

Voor zover ik weet gaat het om een baby'tje van 2 weken..
Ik kan het ook fout hebben.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:37

wat erg :S ongelovelijk dat mensen dit kunnen doen..

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:46

Jeetje wat verschrikkelijk! Ik kan me ook echt niet voorstellen dat mensen dit kunnen doen. Maar dat is maar goed ook.

Inderdaad weten we geen aanleiding tot deze daad en ik vind het dan ook niet terecht dat er mensen hier zijn de de moeder er dan ook op veroordelen. Tuurlijk, het is verschrikkelijk wat zij gedaan heeft, maar laten we eerst afwachten wat er verder nog aan de hand was/is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 19:37

Vjestagirl schreef:
My god... Wat een postnatale depressie al wel niet met je kan doen...

Dat is een postnatale psychose, geen postnatale depressie.
Ik heb zelf een PND en wil hier niet mee vergeleken worden.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 19:41

Nouja zeg, hoe kan zo iets nou weer gebeuren? Zou er dan niemand door hebben gehad dat er daar iets niet in de haak was?

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 19:44

Ik woon er vlakbij......
De opa van het kindje ken ik wel...... (heb voor hem gewerkt bij de bloemerij etc)
Toen ik het hoorde kreeg ik kippevel en me haren stonden recht overeind....
Afschuwlijk dat je zoiets kan doen...... ;(
Het baby'tje is 6 week trouwens....

Toevoeging: Voor zover ik weet heeft moeders idd een depressie en heeft ze haar kind het raam uit gegooit.
(gehoord van iemand die de familie redelijk kent)
Laatst bijgewerkt door MirandaNH op 29-10-10 19:51, in het totaal 3 keer bewerkt

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 19:46

Als de moeder daadwerkelijk een psychose had kon ze er ècht niets aan doen.
Alleen de omstanders die hadden mss kunnen zien dat de moeder 'doordraaide' en niet in staat was voor het meisje te zorgen.
Ik heb iemand in een psychose meegemaakt en toen deed ze ook dingen die onbegrijpelijk waren!
Maar wie weet was ze drugsgebruikster en viel het verkeerd?
Hoop dat er goede hulp komt voor àlle partijen... :(:)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 19:47

Hoe kan je zo een klein, hulpeloos wezentje dat aandoen. Ziek of niet, hier walg ik echt van! _-:(

Yaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 19:47

wat rottig :\
en vreselijk!

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 19:54

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 19:55

Hm dan ga ik denk ik toch iets anders zeggen :o Ik snap namelijk wel hoe een moeder in staat is om dat te doen. Niet dat het goed is of dat het logisch is wat ze doet.. Mijn baby heeft destijds (mijn oudste dochter wel te verstaan en niet mijn baby nu) 18 uur per dag gehuild, aan 1 stuk door. Niemand die me hielp (mijn ex bleef gewoon liggen en liet mij me tde baby staan terwijl ik een zwaar ontstoken keizersnedewond had en niet eens mocht tillen) en ik stond dus 18 uur lang voor een spiegel te wiegen.

Ik kan je zeggen dat je dan heeeeel veel nare dingen in je hoofd haalt en ik kan je ook zeggen dat ik regelmatig tegen haar uit ben gevallen (met woorden dus he).

Als niemand in je buurt iets ziet of doet, kan ik me dus wel voorstellen dat het je teveel wordt en dan tot zoiets overgaat. Je weet namelijk niet meer wat je doet, je bent al zover in je gevoel dat je dus je moedergevoel opzij zet en alleen maar rot denkt over je kind.

Nogmaals ik praat het dus niet goed, want ik heb hulp gezocht, maar ook daar moet je sterk genoeg voor zijn of het inzien. Sommige zien dit niet in en dan gebeurd dit. Jammer dat haar omgeving er dus niet op in is gesprongen.

Als het depressie/psychose was, dan is het jammer dat het zo makkelijk opzij wordt geschoven dat het allemaal wel goed komt, bij sommige dus niet en helaas was dit baby'tje er waarschijnlijk de dupe van ;(

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 19:56

Had het nog gelezen inderdaad. Zal nog te denk goh sappermeer. Daar woont namelijk familie van mij. Maar nu lees ik dat het in dezelfde straat gebeurd is. Dit doet me echt huiveren.....

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:01

Biancaa schreef:
Als niemand in je buurt iets ziet of doet, kan ik me dus wel voorstellen dat het je teveel wordt en dan tot zoiets overgaat. Je weet namelijk niet meer wat je doet, je bent al zover in je gevoel dat je dus je moedergevoel opzij zet en alleen maar rot denkt over je kind.(
Zelfs dan kan ik me niet voorstellen dat je daar toe in staat bent. Huilen is de enige optie voor de baby om zich te uiten, wie ben jij dan om dit hulpeloze wezentje daarvoor te straffen?? En ja, ik spreek uit ervaring.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:03

Eng idee dat je in een toestand kunt raken dat je je eigen kind zoiets aandoet.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:07

noviceh schreef:
Biancaa schreef:
Als niemand in je buurt iets ziet of doet, kan ik me dus wel voorstellen dat het je teveel wordt en dan tot zoiets overgaat. Je weet namelijk niet meer wat je doet, je bent al zover in je gevoel dat je dus je moedergevoel opzij zet en alleen maar rot denkt over je kind.(
Zelfs dan kan ik me niet voorstellen dat je daar toe in staat bent. Huilen is de enige optie voor de baby om zich te uiten, wie ben jij dan om dit hulpeloze wezentje daarvoor te straffen?? En ja, ik spreek uit ervaring.

Je wilt niet weten in wat voor toestand ik ben geraakt toen ;) En ja ik wilde haar dus oo kwat aandoen, uiteraard besef je dat een baby alleen maar kan huilen. Maar als jij wekenlang niet slaapt, alleen maar gekrijs hoort, dan kan je op een gegeven moment doordraaien.

Je straft de baby ook niet want dat wil je niet, je wilt alleen van die situatie af. Dat constante gehuil en gegil en helaas doet de baby dat alleen maar...

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:08

enig idee hoelang hormonen in het lichaam van een vrouw blijven.
mijn tante heeft dit ook gehad toen ze net haar zoontje had gekregen,
hij lag in bad en mn tante was met haar rug ernaartoe aan het kleertjes opvouwen.
mn moeder kwam toen net bij mn tante om haar te helpen en als eerste haalde mn neef boven water, en vraagt waarom let je niet op hem. zegt mn tante ja hij moet leren zwemmen.
pas na 11 weken kon mijn tante normaal weer leven....

heel veel sterkte voor de familie en betrokkenen.