jonge kinderen mishandelen 90 jarige vrouw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JuliaMaria

Re: jonge kinderen mishandelen 90 jarige vrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:17

Wordt tijd dat een hoop ouders eens fatsoenlijk leren opvoeden, fout zit namelijk bij de wortels. Een kind van 10 doet dit niet als die normen en waarden aangeleerd heeft gekregen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:20

Lekkere ouders ook als je kind zulk soort dingen doet.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 00:16

Wat een afschuwelijk bericht. Dat arme mensje. Waarschijnlijk durft ze nooit meer alleen uit haar huis te komen. |(

Wat ik me nu altijd afvraag bij het lezen van zulke berichten is hoe ik gehandeld zou hebben als ik dit gezien zou hebben.
In dit geval, jongen van 10 en twee meiden van 9 en 10 zou ik waarschijnlijk (je weet pas wat je doet als je écht voor zo'n situatie staat) ingegrepen hebben door ze alle drie een ongelofelijke rotschop onder hun hol gegeven te hebben.
Maar stel dat het nu eens een jongen van 20 en twee meiden van 19 en 20 zouden zijn geweest. Wat zou ik dan gedaan hebben?
Natuurlijk bel je 112. Maar wat doe je om dat mensje te beschermen? Spring je ertussen? Sta je op een afstand te schreeuwen? Pak je één van de daders?
Of laat je het door 112 te bellen en te denken: 'ik heb mijn plicht gedaan'.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 00:19

Nies_ schreef:

Ik ken hele nette ouders die de politie op de stoep kregen.
Hun zoon van 12 (of 13?) had samen met zijn vriendje een auto gejat om daar mee rond te gaan crossen... Helaas? kwamen ze snel tot stilstand tegen een geparkeerde auto.
Die ouders (en ook de omgeving) hadden dat nooit van die jongen verwacht!!

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 00:53

Ongeloof...
9 en 10...hoe verzinnen ze het..waar halen ze die ongein vandaan? ik kan me niet voorstellen dat ze vanuitzichzelf denken:"kom laten we die 90jarige eens te grazen nemen" , maar dat zal aan mij liggen...
En wbt de ouders...tja ik mag hopen dat ze hun kroost aanpakken en heel duidelijk maken dat dat niet kan...God zeg je zou de ouder zijn...vreselijk..
En die hoeven hier niet van te voren van te weten...ik heb een buurjongetje wat vrolijk auto's liep te bekrassen, en ik kan je vertellen moeders wist echt van niets..niet vermoed,aanzienkomen..echt helemaal niets..Stond bijna te huilen toen ze op dat feit geattendeerd werd..( is geen verglijk in deze, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen)
Ik weet wel, dat ik het als kind niet had hoeven proberen...: denk dat het even had geduurd eer ik weer kon zitten, paardjes had ik gedag kunnen zeggen, vriendjes en vriendinnetje had ik alleen onder schooltijd gezien..want voor de rest had ik heeeeeel lang straf gehad..

Ik hoop dat het dametje er bovenop komt

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 01:12

Op die leeftijd al zulke streken, ik hield me bezig met barbie`s niet met scootmobiels stelen en oude vrouwtjes belagen..

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 01:14

Stiekem moet ik lachen, dit kán toch niet waar zijn?!
En deze generatie moet de nieuwe toekomst worden? :n

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:16

Brainless schreef:
Nies_ schreef:

Ik ken hele nette ouders die de politie op de stoep kregen.
Hun zoon van 12 (of 13?) had samen met zijn vriendje een auto gejat om daar mee rond te gaan crossen... Helaas? kwamen ze snel tot stilstand tegen een geparkeerde auto.
Die ouders (en ook de omgeving) hadden dat nooit van die jongen verwacht!!

Nette ouders staan absoluut niet garant voor een goede opvoeding, die dingen staan compleet los van elkaar. :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:49

Daar ben ik het mee eens :j

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:50

Het moet toch niet gekker worden. Wat erg zeg :oo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:23

IggyPop schreef:
Op die leeftijd al zulke streken, ik hield me bezig met barbie`s niet met scootmobiels stelen en oude vrouwtjes belagen..

Op die leeftijd wist ik niet eens wat een scootmobiel was!!! :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:25

Maar het waren juist de "voorbeeld ouders" , ze waren super consequent, maar wel ontzettend gezellig. Kinderen ook beleefd enz enz. Zoonlief heeft wel mee kunnen aan de schade en heeft een tijdje voor die mensen van de auto moeten werken (huis en tuin klusjes).

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:31

Sjezus!

Niet normaal meer!

Mijn broertje is nu 11,m'n zusje 9!

En als zij zoiets doen he!

Dan weet ik zeker dat ze uit huis moeten!

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:31

Bizar zeg!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:34

Het was niet moeilijk om erachter te komen... even rondgevraagd op school en voila, ik ben erachter. Volgens een vrouw die daar in de straat woont en die haar dochter bij de mijne in de klas heeft, ging het om halfbloed kinderen met een Nederlandse vader en een Zuid-Amerikaanse moeder, althans, een ervan, de rest kende ze niet. Goh, niet de etnische groep waar men hier graag de zwartepiet naartoe wil spelen...

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:38

Ongelooflijk.... |o |o Walgelijke daden, en dan op die leeftijd al??? Echt schandalig, ik zou me dood schamen als vader/moeder.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 14:11

Van wie hebben die kinderen dat nu weer geleerd :o?

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 14:14

Als de politie hier op de stoep zou komen met zo'n melding over mijn zoon ( 9) zou compleet gaan flippen.
Waar gaat dat heen :n op die leeftijd echt verschrikkelijk!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 14:15

Marchador schreef:
Van wie hebben die kinderen dat nu weer geleerd :o?

Tja zet de tv maar eens aan, 1 en al geweld op tv.. youtube... videogames..

Ik denk dat dat ZEKER invloed heeft..
vreselijk

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 14:34

Ben ik met je eens Mambo, maar dat geeft ook zijn weerspiegeling in wat we op tv zien etc..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 14:36

Dat is ook zo inderdaad! :j Alles staat met elkaar in 'contact'. :)

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 14:47

Mijn broer en ik hadden het er gister nog over.. We kwamen twee meisjes van een jaar of 8/9 tegen op skeelers met keiharde muziek.. En ook echt van die rap muziek.

Nu worden kinderen van 9/10 al 'jongeren' genoemd en halen ze dit soort dingen uit. Wat vreselijk zeg... Waar gaat het heen met de wereld?
Maar worden de kinderen dan gewoon steeds brutaler (door een of andere onbekende reden?) of voeden ouders hun kinderen steeds slechter op?
Vreselijk..

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 14:55

Ik vind het heel erg voor de 90 jarige vrouw. Dan heb je zo'n mooie leeftijd bereikt en krijg je dit nog te verwerken. Ouderen vinden het soms al eng om naar buiten te gaan (alles gaat zo snel) en ik kan me voorstellen dat als je dit overkomen je helemaal niet meer naar buiten durft. Ik hoop dat ze wat begeleiding heeft en veel vrienden en familie om haar te steunen.

En de daders die mogen wat mij betreft gepast gestraft worden.

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:16

Zoals dus al wordt gezegd is het een buurt met laagopgeleide mensen. Mensen denken dan meteen dat het aan het IQ ligt. Dit kan een risicofactor zijn. Maar vaker nog ligt het dan aan de financiele omstandigheden. Die zorgen voor stress in het gezin, wie weet hebben de ouders of 1 van de ouders daardoor wel last van depressie oid. Dit alles heeft zeker invloed op hoe de ouders met de kinderen omgaan en dus ook hoe zij hun kind opvoeden. Inconsequent en hard straffen is een dooddoener!
Daarnaast weet niet je niet hoe de gezinssituatie is. En het is ook goed mogelijk dat er tussen de kinderen iemand zit die veel invloed weet uit te oefenen op de anderen. Media is hier genoemd, kan een factor zijn maar slechts heel klein. Het gezin en de situatie daarin kan het grootste risico vormen.

@ Nezzie
Helaas is dat ook nog maar af te wachten. Vaak worden ouders slechts boos om het feit dat zij met politie in aanraking zijn gekomen maar wordt voor het kind de feitelijke daad niet eens duidelijk afgekeurd.
Zo leert het niet dat zijn daden slecht zijn en alleen maar dat het uit handen van de politie moet blijven.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:06

Zo als mijn kinderen dat waren geweest......