Mishandelde/misbruikte vrouwen doen het zelf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:37

Sabinee__ schreef:
Gedeeltelijk mee eens, als je bijvoorbeeld als vrouw zijnde verkeerde signalen geeft aan een man oid.

Ook al zou ik naakt rondrennen, een slakkenspoor achterlatend roepen "Pak me dan" , op het moment dat ik nee zeg, heeft een vent zich daar aan te houden.
Welke signalen je ook afgeeft, nee = nee en degene die op het vlak mannetje vrouwtje bezigheden nee zegt, heeft altijd gelijk!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:38

Sabinee__ schreef:
HorseTopShop schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in.
Begrijp me niet verkeerd, want ik ben absoluut geen rokken-mens :+ Maar ik stoor me er absoluut niet aan als ik meiden/vrouwen rond zie lopen in "korte" rokjes. En nee, ik vind het ook niet uitdagend.
Ze horen gewoon van je af te blijven.

Natuurlijk, maar ik vind dat je als vrouw zijnde daar ook wel aan mee kan werken, aangezien we met zijn allen samen leven.

Dus een vrouw moet er aan mee werken dat mannen haar niet gaan verkrachten? Echt enorm scheef.. We leven inderdaad met zijn allen samen en die mannen horen respect voor vrouwen te hebben en dus met hun poten van ze af te blijven, de vrouw heeft helemaal geen schuld in zo'n situatie en hoeft zich al helemaal niet aan te passen of ergens aan mee te werken zodat ze niet meer verkracht wordt. :? Vind het best erg dat er mensen zijn die zo denken.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:39

Ik vind het ook geen uitlokken als jij je goed voelt bij een topje met rokje moet dat gewoon kunnen, maar ik zou zelf zo s'avonds laat niet over straat lopen je weet nooit welke gek je tegen komt.
Verder ben ik het oneens met de stelling als je in die situatie zit is het vaak moeilijk om actie te ondernemen vanwege bedreigingen, ik zeg vaak de eerste man die mij slaat zet ik meteen buiten de deur maar hoe vaak hoor je dat wel niet van vrouwen die mishandeld zijn die dat ook altijd zeiden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 18:39

jantergouw schreef:
Die stelling ging over het gedwongen dragen van een boerka. Had met misbruik helemaal niets te maken, dat heb je er zelf van gemaakt.

Nee Jan, dat is niet wat je gezegd hebt:

jantergouw schreef:
We hebben in Nederland allerlei instanties waar je terecht kunt indien je onrecht wordt aangedaan. Politie, blijf van mijn lijf huis en noem verder maar op. Als je daar niet heen gaat, dan was het blijkbaar niet ernstig genoeg.
Als iemand mij slaat of aanrandt, dan stap ik naar de politie en doe aangifte. Zo simpel is het in mijn belevingswereld.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:43

MarcoBorsato schreef:
Sabinee__ schreef:
Gedeeltelijk mee eens, als je bijvoorbeeld als vrouw zijnde verkeerde signalen geeft aan een man oid.

Jij hebt het over kleding, en uitdagend gedrag. Maar het leeuwendeel van de verkrachtingen en aanrandingen worden gedaan door bekenden. Dat heeft niets met uitdagen te maken.

En al wil ik in een broekje en BH dansen, en al klim ik een paal in, dan nóg vraag ik niet of een vreemde man mij asjeblieft wilt penetreren/vernederen/pijnigen.

Helemaal mee eens!

Kan me niet voorstellen dat iemand het eens is met deze stelling.

Vernedering/pijniging etc is alleen toegestaan als een vrouw (of man :+) dit ook echt wil (tja sommigen houden ervan), en hier dus mee instemt.
Doet ze dat niet, dan is het een absolute no go voor een man (of wie dan ook).

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:44

Heino schreef:
jantergouw schreef:
Die stelling ging over het gedwongen dragen van een boerka. Had met misbruik helemaal niets te maken, dat heb je er zelf van gemaakt.

Nee Jan, dat is niet wat je gezegd hebt:

jantergouw schreef:
We hebben in Nederland allerlei instanties waar je terecht kunt indien je onrecht wordt aangedaan. Politie, blijf van mijn lijf huis en noem verder maar op. Als je daar niet heen gaat, dan was het blijkbaar niet ernstig genoeg.
Als iemand mij slaat of aanrandt, dan stap ik naar de politie en doe aangifte. Zo simpel is het in mijn belevingswereld.

Dat ging over vrouwen die gedwongen boerka's moesten dragen en als er een verbod zou komen dat ze dan door hun man gedwongen thuis zouden moeten blijven omdat ze niks durven te zeggen.
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 19-10-10 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:44

jantergouw schreef:
[naam] schreef:
Waar sláát die vraag/stelling in godsnaam op.. :+

Edit; Om maar even ontopic te gaan dan..
Ja, wij vragen er om vernederd te worden en pijn te lijden.
We vinden het leuk om zo gekleineerd te worden dat we het huis niet meer uitdurven en zo jarenlang in de macht van een ander te leven.

Aangifte doen is niet zo makkelijk als je man zegt;"Als je dat doet, zul je eerst moeten toekijken hoe ik eerst je ene dochter en daarna je andere dochter dood maak, en daarna ben jij aan de beurt."

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:52

Ookal dans je in je blote kont voor een man zijn neus hij heeft van je af te blijven als je dat wilt... Om te zeggen mishandelde/misbruikte vrouwen doen t zelf vind ik een beetje idioot... Misschien als ze een keer gaan praten met iemand die dit is overkomen ze begrijpen wat het nou met jou en je lichaam doet. Meisjes die zich een 0 voelen en gaan langzaam kapot van binnen. Zo erg is het. Meisjes die zelfmoord plegen omdat ze toch niets waard zijn, of hun lichaam gaan verpesten door met een mes sneetjes in hun huid te maken. Het is gewoon iets vreselijks en het moet stoppen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:54

_Barbara_ schreef:
Eerst zelf meemaken voordat je over zoiets oordeelt..

been there, done that....

Ja, als je na de eerste keer niet ingrijpt ben je in mijn ogen zelf schuldig aan vervolg.
Heel hard, maar wel waar.
Ook ik heb doodsbedreigingen zowel aan mijn eigen adres, dat van mijn ouders, vriendinnen en huisdieren moeten doorstaan.
Doodeng, maar de clou is te zorgen dat je niet gaat leven naar je eigen angst, dan ben je verloren denk ik....

edit: ik intrepreteerde de stelling verkeerd, wat ik bedoel is dat je ''schuldig'' bent aan molestatie van je eigen lichaam en geest als je NIET optreed bij vaker misbruik/geweld.
Natuurlijk, als het je 1x overkomt, heeft geen enkel slachtoffer daar schuld aan.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:58

Ze slaan en misbruiken zichzelf niet.

Als iemand in weinig kleding wil gaan stappen, dan mag niemand daar aanzitten, drank is geen excuus voor iemand zijn wangedrag, ze goten het zelf naar binnen en er stond vast niemand naast van zuip je zelf klem of ik schiet.
Daarnaast vinden we het "normaal" dat we in ieniemienie bikini's dragen of topless zonnen, dan mag de eerste beste dronkaard toch ook niet aan iemand zitten?

En op het mishandelen ook, ik vind het voorbeeld van Koudbloedkim al een hele goede, daarnaast als je partner je met grote regelmaat alle hoeken van de kamer laat zien, maar jij houdt zoveel van hem en hij doet het alleen omdat......................... vul een reden in, dan doen ze dat zelf niet.
Deze maatschappij heeft ze misschien wel zo onzeker gemaakt en ze zo'n slecht zelf beeld gegeven, daar kiezen ze niet voor.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:00

_Hedwig_ schreef:
Ze slaan en misbruiken zichzelf niet.

Als iemand in weinig kleding wil gaan stappen, dan mag niemand daar aanzitten, drank is geen excuus voor iemand zijn wangedrag, ze goten het zelf naar binnen en er stond vast niemand naast van zuip je zelf klem of ik schiet.
Daarnaast vinden we het "normaal" dat we in ieniemienie bikini's dragen of topless zonnen, dan mag de eerste beste dronkaard toch ook niet aan iemand zitten?

En op het mishandelen ook, ik vind het voorbeeld van Koudbloedkim al een hele goede, daarnaast als je partner je met grote regelmaat alle hoeken van de kamer laat zien, maar jij houdt zoveel van hem en hij doet het alleen omdat......................... vul een reden in, dan doen ze dat zelf niet.
Deze maatschappij heeft ze misschien wel zo onzeker gemaakt en ze zo'n slecht zelf beeld gegeven, daar kiezen ze niet voor.

Dan beweer jij dus dat deze slachtoffers zich laten leiden door angst,de maatschappij,de groentenboer op de hoek?
Dat is een, hoe verdomd moeilijke ook, eigen keuze lijkt me...

Pauline

Re: Mishandelde/misbruikte vrouwen doen het zelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:06

Wildgirl ik denk dat iedereen in basis een gelukkig en onbezorgd leven leidt. Juist angst, huiselijk geweld, een toenemende dreiging, incidenten die steeds vaker voorkomen, escalaties die steeds erger worden...Dat gebeurd niet van de ene op de andere dag, en gaat gecombineerd (over het algemeen) met paaigedrag wat de ander afhankelijk kan maken.
Het is nooit, nooit, nooit je "eigen schuld" dat je dat overkomt en ik vind dat een heel vreemde stelling, maar ieder zijn mening.
In mijn ogen heeft iedereen recht op hulp, op een veilig bestaan. Sachtofferhulp kan bv je heel goed begeleiden bij het doen van aangifte maar voor een groot gedeelte ben je on your own, en is het een zwaar en slopend proces om je uit een huiselijk geweldsituatie los te maken.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:08

Sabinee__ schreef:

En wat zijn volgens jou verkeerde signalen..?
Sorry hoor, maar ik vind dat je van iemand af moet blijven (zowel sexueel als bij mishandeling), als diegene dat niet wilt.
Dat heeft niets met signalen te maken.

Al loopt er een meisje naakt over straat, horen mannen er nog van af te blijven.
Waarom moet je zo zeer rekening houden met idioten die niet van anderen af kunnen blijven?

Tuurlijk zijn er ook genoeg meisjes die er eh.. Als een slettebak bijlopen. Maar dan nog, blijf lekker met je handen van iemand af :)

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:08

Dat beweer ik ja, ik vind dat geen eigen keuze, mensen zijn van zichzelf niet ontzettend zelf verzekerd of gezegend met een enorme ego...
Dat is niet iets wat je van te voren kiest in mijn ogen, dat groeit, dat komt door je omgeving, je opvoeding, je vrienden of het gebrek daaraan.

Als iemand maar lang genoeg verteld wordt dat hij of zij lelijk, dom of een dikke reus is, dan gaan mensen dat geloven.
Ik bedoel, mensen met anorexia noemen we ziek en iemand met een slecht zelfbeeld wat zich op een andere manier uit, die kiest ervoor?
Laatst bijgewerkt door Inwonderland op 19-10-10 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Abra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:10

Wildgirl schreef:
Ja, als je na de eerste keer niet ingrijpt ben je in mijn ogen zelf schuldig aan vervolg.
Heel hard, maar wel waar.
<snap>
edit: ik intrepreteerde de stelling verkeerd, wat ik bedoel is dat je ''schuldig'' bent aan molestatie van je eigen lichaam en geest als je NIET optreed bij vaker misbruik/geweld.
Natuurlijk, als het je 1x overkomt, heeft geen enkel slachtoffer daar schuld aan.

Dan beweer jij dus dat slachtoffers, die na de eerste keer geen aangifte doen/ geen stappen ondernemen,
geheel vogelvrij verklaard mogen worden voor een volgende mishandeling? 8)7

Ik zie zo'n strafproces al voor me: "kunt u -als dader- aantonen uw slachtoffer al eerder mishandeld te hebben?
Want dan volgt nu vrijspraak..."

Over jouw "eigen keuzes" gesproken: een dader kan ook kiezen zijn handen thuis te houden.
Als we dan toch simpel doen, lijkt me dát de simpelste oplossing :D +:)+
Laatst bijgewerkt door Abra op 19-10-10 19:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:11

Sabinee__ schreef:
Laura82 schreef:
Wat voor signalen moet je in hemelsnaam aan een man afgeven, dat het gerechtvaardigd is dat hij haar mishandeld of misbruikt??

Ik ben het niet met de stelling eens, ik denk dat angst sterker kan zijn dan de kracht om jezelf te redden. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik vind het veel te ver gaan om te stellen dat het dan maar je eigen schuld is... Niet moedig of sterk genoeg zijn geeft iemand niet het recht om je dan maar wat aan te doen.

Ik doelde meer op de schaarse kleding die gedragen word tijdens bijvoorbeeld uitgaan, om vervolgens tegen een zwaar dronken idioot op te gaan rijden oid.
Dat vind ik uitlokken, het is natuurlijk geen vrijbrief voor die jongen.

Verder hoort een man gewoon met zn poten van een vrouw af te blijven - ongeacht de situatie.
Maar er zijn wel dingen als vrouw zijnde die je beter 'niet of minder' kan doen.

Maar 'NEE' is en blijft 'NEE' ongeacht wat eraan vooraf is gegaan.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:15

Maar lang niet iedereen is in staat of durft nee te zeggen in zo'n geval. Is het dan wel de schuld van de persoon zelf? Hij/zij heeft immers geen 'nee' uitgesproken. Waarschijnlijk wel gedacht, maar het wordt lang niet altijd uitgesproken. Want ik lees hier eigenlijk overal dat je nee moet zeggen, wat als je dat niet kan?

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:16

moeilijk topic, vooral door de reakties van mensen.
zoals iemand al eerder zei, iedereen reageert op zijn eigen manier op bepaalde situaties.
ik weet wel dat een titel zoals dit topic heeft, ook bepaalde gevoelens bij mensen (zoals mij) naar boven kunnen halen die ik had gehoopt niet meer te hoeven voelen.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:16

Aangifte doen heeft geen enkel effect, ik spreek uit ervaring ;)

Wat ik er aan heb gehad om aangifte te doen? 3 keer 300 km kunnen rijden, daarmee 3 dagen verprutst om er vervolgens geen ruk mee op te schieten dus ik zie het nut van aangifte doen niet echt in.
Laatst bijgewerkt door Squawk op 19-10-10 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaryllis

Re: Mishandelde/misbruikte vrouwen doen het zelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:17

Aanradertje: De Zembla-docu 'de jungle van de tienerseks'

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:17

_Veronique_ schreef:

En dit voegt wat toe? Ik begrijp je punt en je smiley niet.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:19

_Veronique_ schreef:

Wat ik er aan heb gehad om aangifte te doen? 3 keer 300 km kunnen rijden, daarmee 3 dagen verprutst om er vervolgens geen ruk mee op te schieten dus ik zie het nut van aangifte doen niet echt in.

Lijkt me nou niet echt een verstandige oproep, ondanks wellicht je ervaring. Ik heb heel veel gevallen gezien waarbij het wel degelijk effect had..

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:19

leentje1975 schreef:
moeilijk topic, vooral door de reakties van mensen.
zoals iemand al eerder zei, iedereen reageert op zijn eigen manier op bepaalde situaties.
ik weet wel dat een titel zoals dit topic heeft, ook bepaalde gevoelens bij mensen (zoals mij) naar boven kunnen halen die ik had gehoopt niet meer te hoeven voelen.

Helemaal mee eens...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:20

Misschien haar frustratie omdat ze wel door de aangifte ging maar er niks mee opgeschoten is? Hoeft toch niet alleen maar sociaal wenselijk altijd? Aangifte is geen garantie.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:21

x_Rebecca schreef:
Maar lang niet iedereen is in staat of durft nee te zeggen in zo'n geval. Is het dan wel de schuld van de persoon zelf? Hij/zij heeft immers geen 'nee' uitgesproken. Waarschijnlijk wel gedacht, maar het wordt lang niet altijd uitgesproken. Want ik lees hier eigenlijk overal dat je nee moet zeggen, wat als je dat niet kan?

Dan zeg je het met je lichaam. Als je het niet wilt is dat aan je lichaamstaal te zien. Dus voor die daders ook op te merken.