Tijgertje Sanny overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Re: Tijgertje Sanny overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:32

erg sneu voor de mensen die met het dier hebben gewerkt/goed kenden.

het is beter voor sanny, geen pijn meer ed

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:17

Oh ik zag laatst op de tv dat ze geopereerd was en ik was zo blij voor dit tijgertje.
En nu dit nare bericht... :(:)
Wat ontzettend sneu.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:19

Jolliegirl schreef:
supertammy schreef:
Wat jammer zeg na al die moeite. Toen het circus hier op de manege stond waren de tijgertjes net 4 dagen oud.
Ik zal niet zeggen dat een tijger in een circus thuis hoort, maar bij Bellie Wien hebben ze het helemaal nog niet zo slecht hoor. Ze hebben een redelijk grote kooi waar ze elke dag in kunnen spelen met elkaar. Ook het feit dat ze in gevangenschap gewoon zoveel kleintjes krijgen (volgens mij had de moeder 4 jongen) zegt wel wat volgens mij.

Een tijger hoor in een woud te rennen... Niet in een kooi.
prooien te jagen... En niet een homp vlees van het slachthuis te krijgej
op de savanne te stoeien met zn broertjes en zusjes... En niet te spelen in een kooi
jachtopvoeding te krijgen... inplaats van kunstjes te leren zodat wij, mensen, ons vermaken.
Laat zo'n bedreigde diersoort nou toch lekker in het wild... en niet in een circus of dierentuin...

Ik schaam mij er haast voor dat wij als mensen zo met dieren omgaan. Bah.
En nu geen appels met peren vergelijken dat het met paarden net zo is.

nu ga ik dat wel doen,want dit is geen appels met peren vergelijken, beide zijn beesten, en beide zijn ooit door de mens gevangen genomen en aangepast aan onze eigen grillen
waarom paarden wel opsluiten en kunstjes laten doen, en tijgers niet?

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:44

Nou ik moet zeggen dat ik mezelf af en toe ook nog weleens achter de oren krab waar we met onze paarden eigenlijk mee bezig zijn.

Maar daar zijn natuurlijk jaren van evolutie over heen gegaan waardoor een paard, hond of kat zijn aard al minder 'wild' is dan dat van een tijger. Misschien als je nu met tijgers begon zoals we ooit met onze andere 'huistuin en keukendieren' begonnen zijn dat het over tientallen jaren en generaties tijgers ook anders zou zijn, maar dat wil je natuurlijk niet.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:49

aaaa dat arme arme beestje :(

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 23:32

gelukkig voor het diertje dat hij niet in het circus verder hoeft te leven!!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 23:39

Circus Belly Wien ben ik toevallig nog heen geweest niet een lange tijd terug..
Gingen fijn met de dieren om, al zie je het niet achter de schermen natuurlijk..
Sneu voor de tijger..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 23:46

Paaden hoef je geen pijn te doen voor die ''kunstjes''.... tijgers en andere wilde dieren wel.
Goede dierentuin is niks mis mee.

Sneu dit..

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:44

Air schreef:
Paaden hoef je geen pijn te doen voor die ''kunstjes''.... tijgers en andere wilde dieren wel.
Goede dierentuin is niks mis mee.

Sneu dit..

Jij wilt zeggen dat er niet een mens is die zijn paard de mond helemaal van links naar rechts trekt? En hem niet in de buik schopt en weet ik veel wat nog meer niet. Een beetje een vergelijking van niks :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:15

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:30

als ik het verhaal zo lees, was het tijgertje sowieso niet levensvatbaar. Erg jammer, maar zo zit de natuurlijk nu eenmaal ineen soms.

Spijtig dat ze dit niet wisten voor de operatie, dan hadden ze het kleine ding die kunnen besparen.

naambordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:37

Tja knalt weer een discussie los :')

Diertje is geboren in gevangenschap net als zijn broertjes/zusjes, ze zijn niet "even" uit het wild geplukt.
En inderdaad moet je zien hoe het er met de paarden aan toegaat tegenwoordig :x

Heb zelf Belly Wien meerdere malen bezocht, ook achter de schermen en er wordt enorm goede zorg verleend voor die dieren, ze hebben het beter dan sommige katten/honden/hamsters/paarden en noem maar op bij mensen thuis..

Wij doen onze paarden niet pijn omdat we willen dat ze exact doen wat wij vragen?
9 van de 10 ruiters rijden met sporen en/of zweep..
Ohnee daar aaien we mee toch, is toch niet vervelend voor zo'n paard? :=

Vind het sneu voor de mensen van Belly Wien, maar gelukkig heeft het diertje het niet overleefd.
Niet ivm het circusleven maar omdat het meer mankeerde dan in eerste instantie duidelijk was.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 14:57

kamsel schreef:
Jolliegirl schreef:
Een tijger hoor in een woud te rennen... Niet in een kooi.
prooien te jagen... En niet een homp vlees van het slachthuis te krijgej
op de savanne te stoeien met zn broertjes en zusjes... En niet te spelen in een kooi
jachtopvoeding te krijgen... inplaats van kunstjes te leren zodat wij, mensen, ons vermaken.
Laat zo'n bedreigde diersoort nou toch lekker in het wild... en niet in een circus of dierentuin...

Ik schaam mij er haast voor dat wij als mensen zo met dieren omgaan. Bah.
En nu geen appels met peren vergelijken dat het met paarden net zo is.

Tja als het in het wild zo goed en fijn voor ze was, waren ze geen bedreigde diersoort..
Waarom is het appels met peren vergelijken dat het met paarden net zo is?
Ik zie veel overeenkomsten.

Zit die da trouwens niet ook hier op bokt?

Tsja dat komt toch echt omdat de mens steeds meer land van hun in pikt dacht ik zo.......
De tijger wordt overal bedreigd.. en wie zijn schuld is dat? De mens! Wij jagen ze weg...

Vind het erg sneu voor het tijgertje maar het is misschien maar beter zo.
Ik ben totaal geen fan van circussen hoe goed ze ook zijn voor hun dieren.
De dieren zitten altijd alsnog in kooien en moeten stomme kunstjes doen ten aanzien van veel mensen..
Nee ik vind dit niet zo horen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 16:19

Jolliegirl schreef:
Die dieren horen niet in gevangenschap en al helemaal geen kunstjes te doen.

Mensen wel?

Is allemaal irrelevant voor het individuele dier. Dít dier is nu van alle huidige lijden af.

Over eventuele toekomstige kwaliteit van leven is niet veel zinnigs te schrijvene en helemaal niet op een ruiterforum waar de norm is dat een sociaal levend dier van wijdse vlaktes solitair in het eigen toilet opgesloten wordt gehouden om stomme kunstjes te doen in een omheinde zandbak met de mens op de rug :)*