Angela Merkel:Multiculturele samenleving is volkomen mislukt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Is in Nederland de multi-culti samenleving ook mislukt?

Ja
116 (78%)
Nee
31 (21%)

Totaal aantal stemmen: 147

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:11

Chubby schreef:
Multiculti is m.i. niet een samenvoegsel van allerhande rassen, culturen, gebruiken en gewoonten. Het zou dan ook niet het streven moeten zijn om over decennia nog maar één grote mix en dus wederom één cultuur te kennen.

Multiculti is m.i. samenleven met respect voor elkaar, voor elkanders gebruiken en gewoonten, maar altijd binnen de kaderen van de wet die op basis van normen en waarden vorm heeft gekregen.

Waar het mis is gegaan is dat 'bezoekers' zich niet willen of kunnen conformeren aan de wettelijke kaderen in Nederland/ Europa. Ik vraag me dan ook af of we deze 'bezoekers' wel voldoende hebben laten weten wat Nederland van hen verwacht.

Maar wanneer ben je een "bezoeker".
Je hebt nu al 3e en 4e generatie, zijn dit nog steeds bezoekers?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:12

Ik vind het ook mislukt
sommige plaatjes in rotterdam wil ik gewoon niet doodgevonden worden . Ben eigenlijk gewoon weg gelopen voor de situaties maar ik kon er gewoon niet meer tegen lastiggevallen te worden door negers of commentaar of andere niet normale aandacht te krijgen van marokanen.

Nu ik hier zit is het een wereld van verschil ben blij en in veel plaatsjes van rotterdam en rijmond gebied waar ik oorspronkelijk ben geboren en getogen verandert het in een getto

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:15

Electra63 schreef:
Maar wanneer ben je een "bezoeker".
Je hebt nu al 3e en 4e generatie, zijn dit nog steeds bezoekers?

Nee, die 1e generatie is een bezoeker. Daar hadden we meer aandacht aan moeten besteden. Dat kan nog steeds, je kunt hen nog steeds aangeven dat ook van hen een bijdrage wordt verwacht die weerslag zal hebben op die 2e, 3e en 4e generatie.

shilady

Re: Angela Merkel:Multiculturele samenleving is volkomen mislukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:21

Hoe dan ook het is niet meer te herstellen chubby
iedereen doet maar een beetje steeds meer meiden worden lastig gevallen ,aangerand , in de prostitutie gedouwt of vermoord.. Wil eerlijk gezegt ook geen kinderen meer omdat ik de maatschappij gevaarlijk vind steeds maar de tbsers die uit de klinieken ontsnappen en vogelvrij buiten rondlopen en kunnen toeslaan .

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:36

Chubby schreef:
Waar het mis is gegaan is dat 'bezoekers' zich niet willen of kunnen conformeren aan de wettelijke kaderen in Nederland/ Europa. Ik vraag me dan ook af of we deze 'bezoekers' wel voldoende hebben laten weten wat Nederland van hen verwacht.

Interessant artikel uit 1995.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Arc ... atie.dhtml

Kortweg: wij ontkennen de Nederlandse cultuur. En dat doen we nog steeds.
(moet je maar opletten, de vragen als: en waaraan moeten 'zij' zich aanpassen dan? komen echt elke keer weer voorbij.
Maar de Nederlandse cultuur zit in jezelf en dat merk je zodra je in een héél andere cultuur wil gaan wonen, zoals Rusland of Saoudi Arabie)

Maar onze cultuur is óók dat we pioniers zijn. Dat we in een bootje zijn gestapt naar het grote onbekende om te kijken wat onze mogelijkheden waren.
Hierbij was aanpassingsvermogen nodig, en dat hebben wij. (meestal)
En wij verwachten dit dus ook in zekere mate terug.

Alleen wij hebben dit totaal niet over kunnen brengen aan nieuwkomers en we kunnen dat nog steeds niet.
Sommigen hebben daar imo goed misbruik van gemaakt.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:40

shilady schreef:
iedereen doet maar een beetje steeds meer meiden worden lastig gevallen ,aangerand , in de prostitutie gedouwt of vermoord.. Wil eerlijk gezegt ook geen kinderen meer omdat ik de maatschappij gevaarlijk vind steeds maar de tbsers die uit de klinieken ontsnappen en vogelvrij buiten rondlopen en kunnen toeslaan .

Ik weet niet of dat typisch is voor hen die hier in onze samenleving 'nieuw' zijn of van 'nieuwe mensen' afstammen. De mens is in zijn algemeenheid een beest, denk maar eens na over hoe dit gaat in heel veel andere landen. West-Europa is wat dat aangaat een unicum, waarbij de noordelijke staten nog een stukje verder zijn gegaan in die ontwikkeling versus zuidelijke staten (denk maar aan hoe men met dieren omgaat, of met geestelijk gehandicapten).

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:52

Citaat:
Kortweg: wij ontkennen de Nederlandse cultuur. En dat doen we nog steeds.
(moet je maar opletten, de vragen als: en waaraan moeten 'zij' zich aanpassen dan? komen echt elke keer weer voorbij.
Maar de Nederlandse cultuur zit in jezelf en dat merk je zodra je in een héél andere cultuur wil gaan wonen, zoals Rusland of Saoudi Arabie)

Er is een levensgroot verschil tussen de eigen cultuur ontkennen, of erkennen dat deze ook niet bepaald eendimensionaal is. Binnen de Nederlandse cultuur is er een enorm speelveld met allerlei subgroepen. En ja, die hebben allemaal zo hun eigen mores.

Dat speelveld heeft uiteraard kaders en die worden aangegeven door wetten en plaatselijke bepalingen. En die komen buitenlanders ook allemaal tegen.

Overigens vind ik het erger als mensen een 'wijgevoel' gaan boetseren. De Nederlander als pionier... en dat terwijl dat op heel wat mensen echt niet van toepassing is. Het is een Icoon en bepaalde volksbewegingen maken gebruik van Iconen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:58

Randalinapony:

het was op mijn vingers na te tellen dat ik meteen commentaar kreeg op het 'wij..'

Ten tweede,
randalinpony schreef:
Binnen de Nederlandse cultuur is er een enorm speelveld met allerlei subgroepen. En ja, die hebben allemaal zo hun eigen mores.

Dat heb je het artikel duidelijk niet gelezen :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:18

De meeste Nederlanders gaan uit van het Leven-en-laten-leven principe. Lekker nuchter. Het boeit allemaal weinig, als anderen je maar niet te veel in de weg zitten. En iedereen heeft het wat-ik-niet-wil-dat-mij-wordt-aangedaan-doe-ik-ook-anderen-niet-aan gevoel..
Dat is denk ik het grootste verschil met de jonge generaties allochtonen, toch? Veel buitenlanders, vooral uit islamitische landen, hebben een veel sterkere familieband, maar tegenover vreemden zijn ze gewoon feller dan wij Nederlanders.
Dat is iets, dat zit binnenin. En in de islamitische landen zijn de wetten veel strenger. Daar worden de mensen zeg maar door hun omgeving opgevoed. Maar hier in Nederland is het allemaal te slap en te makkelijk, en jongeren komen tegenwoordig overal mee weg. Die culturen botsen nu eenmaal. De islamitische cultuur, waarin jongeren (om stoer te doen?) dingen naroepen naar mensen, en de nederlandse cultuur waarin niemand iets ervan durft te zeggen en alles maar wordt genegeerd. Dat werkt niet.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:39

Chubby schreef:
shilady schreef:

Ik weet niet of dat typisch is voor hen die hier in onze samenleving 'nieuw' zijn of van 'nieuwe mensen' afstammen. De mens is in zijn algemeenheid een beest, denk maar eens na over hoe dit gaat in heel veel andere landen. West-Europa is wat dat aangaat een unicum, waarbij de noordelijke staten nog een stukje verder zijn gegaan in die ontwikkeling versus zuidelijke staten (denk maar aan hoe men met dieren omgaat, of met geestelijk gehandicapten).

Idd maar ik denk gewoon heel vaak van waar gaat het naar toe en ik geloof gewoon nog maar heel weinig in onze veiligheid. Als die gekke verhalen op opsporingsverzocht en vermist versterken dat gevoel
doe ook gewoon echt niet meer de deur open voor ik weet wie het is. en het zefde geld op straat ik probeer niet te laat buiten rond te lopen en ook niet al te afgelegen te fietsen of iets..

Het probleem is niet alleen de multiculturele samenleven het is een samenloop van problemen .

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 21:14

Electra63 schreef:
Ik vraag me af wat de bokkers bedoelen onder multi-culti?
Hebben jullie het dan alleen over islamieten hier in Nederland?
Of geldt multi-culti ook voor Surinamers, Indonesiërs, Spanjaarden, Grieken, Polen, etc. etc.
En kinderen van gemengde relaties?

Ik heb het dan vooral over het feit dat de integratie van moslims volkomen mislukt is. De rest heeft schijnbaar geen moeite met onze maatschappij en vragen ook niet om allerlei uitzonderingen.

Randalinpony schreef:
Eens. Het is ook niets nieuws onder de zon.
En zolang wetten maar niet zo veranderd worden dat een bevolkingsgroep stelselmatig boven of onder de andere worden geplaatst, want dat is op lange termijn altijd vragen om grove ellende.

Zo is het precies. Door bepaalde groepen een uitzonderingspositie te geven en voor te trekken, heeft de politiek zelf deze problemen geschapen.
Het was gewoonweg wachten tot de autochtone bevolking in opstand zou komen.
En nu het zo ver is, klagen ze steen en been in Den Haag, terwijl ze het vuur zelf hebben aangestoken.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 21:17

Electra63 schreef:
Nederland zal steeds meer multi-culti worden.
Ook mijn kinderen zijn niet 100% Nederlands en ik ken heel veel gemengde relaties of kinderen uit gemengde relaties.
Dat is de toekomst.

Daar ben ik niet van overtuigd. Ik denk dat het tij aan het keren is en over een paar jaar zal er een klimaat heersen waardoor velen hun heil niet meer hier willen zoeken, maar ergens anders.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 21:19

Ik vind Nederland wel multi-cultureel en ik vind het een heerlijk land om in te wonen, juist daardoor. Ik houd van de diversiteit!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:26

janesmith schreef:
Electra63 schreef:
Ik vraag me af wat de bokkers bedoelen onder multi-culti?
Hebben jullie het dan alleen over islamieten hier in Nederland?
Of geldt multi-culti ook voor Surinamers, Indonesiërs, Spanjaarden, Grieken, Polen, etc. etc.
En kinderen van gemengde relaties?

Ik heb het dan vooral over het feit dat de integratie van moslims volkomen mislukt is. De rest heeft schijnbaar geen moeite met onze maatschappij en vragen ook niet om allerlei uitzonderingen.

Randalinpony schreef:
Eens. Het is ook niets nieuws onder de zon.
En zolang wetten maar niet zo veranderd worden dat een bevolkingsgroep stelselmatig boven of onder de andere worden geplaatst, want dat is op lange termijn altijd vragen om grove ellende.

Zo is het precies. Door bepaalde groepen een uitzonderingspositie te geven en voor te trekken, heeft de politiek zelf deze problemen geschapen.
Het was gewoonweg wachten tot de autochtone bevolking in opstand zou komen.
En nu het zo ver is, klagen ze steen en been in Den Haag, terwijl ze het vuur zelf hebben aangestoken.

Er is nog geen enkele wet waardoor moslims meer rechten hebben dan andere mensen in dit land.

Ik zie ook niet een opstand, ik zie een grote groep ontevreden stemmers die in Wilders een alternatief denkt te hebben gevonden. Nou zijn er wat Wilders betreft nauwelijks resultaten uit het verleden die garantie bieden voor de toekomst, maar dat hij wel de wet in het nadeel van moslims wil veranderen kan je naslaan in zijn verkiezingsprogramma.

Van die opstand waar jij zo opgetogen over bent, mag je hopen dat die er niet komt. Voormalig Joegoslavie, daar kwamen de christelijke serven ook in opstand tegen de moslims.

Zoals ik al zei, niemand wint iets bij een burgeroorlog. Dat brengt ellende.

En wat het vetgedrukte betreft: er is een heel groot deel moslims dat helemaal niet zoveel problemen geeft. Die doen gewoon hun best. En die hoeven zeker niet te lijden onder hun neefjes die niet willen deugen.

Pak de boeven aan en laat de rest met rust.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 00:04

janesmith schreef:
Electra63 schreef:
Nederland zal steeds meer multi-culti worden.
Ook mijn kinderen zijn niet 100% Nederlands en ik ken heel veel gemengde relaties of kinderen uit gemengde relaties.
Dat is de toekomst.

Daar ben ik niet van overtuigd. Ik denk dat het tij aan het keren is en over een paar jaar zal er een klimaat heersen waardoor velen hun heil niet meer hier willen zoeken, maar ergens anders.

De kinderen die hier geboren zijn en naar school zijn geweest en het vaderland van hun (groot)ouders alleen kennen van vakantie, zullen echt niet weggaan. Het zal alleen moeilijker worden voor nieuwkomers.
Duw met andere woorden: wen maar aan multi-culti, het is niet meer om te keren.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 00:09

Ben het weer helemaal met je eens, Jan!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 00:13

Adil18 schreef:

Ben je het eens met Jan of met Jane?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 00:15

Electra63 schreef:
Adil18 schreef:

Ben je het eens met Jan of met Jane?

Jan...! Hoewel Jane's mening volgens mij niet heel veel afwijkt? (heb nog niet het hele topic zorgvuldig doorgelezen...!)

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 08:36

Chubby schreef:
Multiculti is m.i. samenleven met respect voor elkaar, voor elkanders gebruiken en gewoonten, maar altijd binnen de kaderen van de wet die op basis van normen en waarden vorm heeft gekregen.

De bezoekers (met name de 2e generatie en verder) hebben gewoon het Nederlandse gedrag gecopieerd: vooral geen respect tonen voor elkaar en hebben de egocentrische cultuur van Nederland heerlijk omarmd. Mijns inziens is het daar wel ergens fout gegaan. Respect tonen is geen eenzijdig fenomeen, uiteindelijk moet het van twee kanten komen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 08:46

joostvangestel schreef:
Chubby schreef:

De bezoekers (met name de 2e generatie en verder) hebben gewoon het Nederlandse gedrag gecopieerd: vooral geen respect tonen voor elkaar en hebben de egocentrische cultuur van Nederland heerlijk omarmd. Mijns inziens is het daar wel ergens fout gegaan. Respect tonen is geen eenzijdig fenomeen, uiteindelijk moet het van twee kanten komen.

het nederlandse gedrag gecopieerd?
Nou,volgens mij zijn de 'bezoekers'iets driftiger van aard....wij nederlanders zijn gewoon sufcutten die alles maar pikken
en vooral blijven praten....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 08:56

Inderdaad..
"geef ze maar een flinke uitkering en houd ze een hand boven het hoofd en dan zijn ze wel dankbaar genoeg dat ze zich netjes gedragen en zelf op zoek gaan naar werk" maar zo werkt het dus niet voor iedereen..
geldt trouwens ook voor nederlanders die lekker uitkering trekken en alle werk gewoon blijven afwijzen, die mogen van mij ook harder worden aangepakt hoor.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 09:20

Nederlanders genoeg die meteen met de vuisten klaar staan om een conflict te beslechten, of hun toevlucht nemen tot kleinzielig gedrag als met hondenpoep gooien en schreeuwen en dreigen.

Pas liep er hier nog een topic over een gevecht in een Ikea tussen dat soort bijzondere lieden.Niet naar jezelf kijken, altijd de schuld buiten jezelf leggen, een kort lontje.

Heel wat buitenlanders zijn opgegroeid in wijken waar nogal veel volk woonde waarvoor dat soort gedrag de norm is. Ik heb op het hoekje van een vrij erge wijk gewoond, en de lieve marokkaantjes van weleer speelden er tussen volk dat op elkaar schieten en elkaars autos in de fik zetten niet schuwde en waarvoor een weetplantage op zolder een welkome aanvulling op de uitkering was.
We hebben dit gedrag echt niet geimporteerd, voor Achmed hadden we Sjonny die ook behoorlijk dreigend en agressief kon worden. Vroegah had je ook wijkjes waar je als buitenstaander beter niet snachts kon komen als je er niet hoorde.

Het heeft ook met sociale status te maken. Hoog op de ladder is dat soort gedrag ongewenst, werkt het tegen je zelfs. Een maatschappij als geheel kan ook alleen werken als het overgrote deel van de mensen een bepaalde zelfbeheersing kent en tolerantie.
Maar onderin de maatschappij heerst meer niets te verliezenmentaliteit. En laagopgeleide buitenlanders beginnen logisch genog onderaan de ladder.

Tja, we kunnen onze zelfbeheersing en respect voor anderen collectief verliezen. We kunnen van dit landje een brandhaard maken, een lekkere poel van vernieling, geweld en uiteindelijk lynchpartijen.

Of we kunnen de problemen die er zijn aanpakken zonder de mensen die gewoon hun best doen, tegen ons in het harnas te jagen. Zodat we samen verder kunnen.

Dus niet 'de buitenlanders' of 'de marokkanen' maar: 'die marokkaanse spijbelaar die op de straathoek staat te dreigen en mauwen' of 'die man die 3 vrouwen in huis houdt' of whatever ze ook uitvreten...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 10:45

ik lees net dat de turkse president boos is omdat de export van uitkeringen naar turkije stop gezet wordt :o

Eigelijk is het toch ook van de gekke....ik heb nog nooit gebruik gemaakt van een uitkering.
Maar ik weet zeker dat ik het echt niet voor elkaar krijg om er een te regelen die ook nog op een franse rekening wordt gestort :(
Mijn vader kreeg een arbeids ongeschiktheids uitkering(wegens een aarijding van een ander en het niet meer kunnen continueren van zijn bedrijf)....hij mocht nieteens op vakantie.
Ik snap niet hoe die gasten het doen...

De nederlandse multiculturele samenleving is ook mislukt.
In amerika zijn ook verschillende culturen,daar gaat het wel goed(op de apartheid na...).....omdat ze eerst de oorspronkelijke bewoners dood hebben geschoten en het overgebleven deel in reservaten hebben gestopt :(
Dan begin je dus allemaal in een 'nieuw' land

edit...en in amerika moet je werken voor je geld...wat ik trouwens een heel normale zaak vind.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:11

Amerika schijnt toch ook best veel problemen te hebben met immigranten (en ook vooral veel illigalen), maar dan vooral Mexicanen ipv Marokkanen.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:38

8nnemiek schreef:
Amerika schijnt toch ook best veel problemen te hebben met immigranten (en ook vooral veel illigalen), maar dan vooral Mexicanen ipv Marokkanen.

Ja maar die komen ook "illigaal" binnen. Ik ben het wel eens met die immigratiewetten van america hoor. :)
- je moet de taal (vloeiend) spreken
- zorgen dat je bij binnenkomst meteen een baan hebt
(of) je trouwt met iemand die daar woont - maar daar zitten erg veel regels enzo aan vast.

kleine greep maar hoor, zo was het tenminste 2 jaar geleden toen ik er vollop research naar gedaan had.

Ik vind dat ze ook wel zoiets mogen doen hier. Wil je het land in? prima, mag je wel eerst goed nederlands leren en zorgen dat je meteen een baan hebt (dus dat je die van buitenaf regelt) en een cursus nederlandse culturen en gedragingen succesvol hebt afgerond. :) en als je daar allemaal moeite voor wil doen ben je van mij harte welkom hier, of je nou turk, marrokaan, australiër, of amerikaan bent :)