Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yamcha schreef:Ik vraag me alleen af of dat in het geval van verkrachting/moord ook geldt? Weet jij daar iets van? Het lijkt mij dat je voor hetzelfde feit geen 2 keer berecht kunt worden, wat logisch is, maar als iemand hetzelfde keer op keer doet, lijkt me dat zo iemand dan ook keer op keer berecht moet kunnen worden (als je het over een zichzelf respecterende rechtsstaat hebt)?
Nicolletje schreef:Yamcha, het lijkt mij toch niet dat 1 persoon 2x dezelfde moord kan plegen dus dan wordt het een nieuwe case.
Nicolletje schreef:Als iemand verschillende vrouwen verkracht, lijken mij dat ook verschillende zaken?
Nicolletje schreef:Maar:
Klaasje kan niet Jantje voor de rechter dagen omdat Jantje het hek stuk heeft gemaakt, terwijl Pietje een week eerder een rechtszaak tegen Jantje om dat hek heeft verloren waarbij Jantje vrijgesproken wordt, en een week later door Klaasje aangeklaagd omdat die ook denkt dat Jantje hetzelfde hek heeft stukgemaakt.
Nicolletje schreef:Dat zijn portret gebruikt wordt in de film. Maar hij is zelf toch op tv gaan zitten en heeft deze uitspraken gedaan?
Je zou eerder denken dat Netwerk of welk programma dat ook was, Wilders zou kunnen aanklagen want deze beelden behoren de Imam niet toe, maar het programma/ de filmer.
Datzelfde geldt voor op de foto gaan voor een fotograaf. De beelden behoren de fotograaf toe dus als hij ze in de Story wil zetten dan mag dat [volgens mij]
Als ik het mis heb dan: correct me
Nicolletje schreef:Dat zijn portret gebruikt wordt in de film. Maar hij is zelf toch op tv gaan zitten en heeft deze uitspraken gedaan?
Je zou eerder denken dat Netwerk of welk programma dat ook was, Wilders zou kunnen aanklagen want deze beelden behoren de Imam niet toe, maar het programma/ de filmer.
Datzelfde geldt voor op de foto gaan voor een fotograaf. De beelden behoren de fotograaf toe dus als hij ze in de Story wil zetten dan mag dat [volgens mij]
Als ik het mis heb dan: correct me
funnyhorses schreef:Wilders durft dat uit te spreken wat velen alleen durven te denken!
janesmith schreef:funnyhorses schreef:Wilders durft dat uit te spreken wat velen alleen durven te denken!
Dat is gelukkig wel heel vlug aan het veranderen.
Doordat de VVD en het CDA nu Wilders gelegitimeerd hebben door hem bij het beleid van Nederland te betrekken, zal het taboe als sneeuw voor de zon verdwijnen. Als dan ook nog de rechters Wilders van alles gaan vrijspreken is er niemand meer die z'n mond hoeft te houden.