Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sporter schreef:Liezel1 schreef:Hoezo is Frankrijk geen beschaafd land??
Waar is dat op gebaseerd?
Op het feit dat ze een hele bevolkings groep de deur uit stampen.
Citaat:De spelregels
Binnen een discussie mag niet op de persoon worden gespeeld. Een tegenstander beledigen, voor gek zetten, persoonlijk aanvallen et cetera is niet toegestaan. De komende tijd zal hier extra op gelet worden en kan dit dus sneller tot officiële waarschuwingen leiden.
Lynn_Nikita schreef:nou, ik vind dat mensen die in welk land ze dan ook wonen, zich moeten aanpassen
een boerka moet niet kunnen nee, je kan iemand zo niet zien, een helm of bivakmuts mag ook niet
Lynn_Nikita schreef:iemand die weigerd de taal te leren van een land waarheen hij geimigreerd is, mogen ze van mij ook terugsturen
je wil in een land wonen, doe dan ook moeite om je aan te passen
Lynn_Nikita schreef:En wat doe je dan met de 2e of 3e generatie? waar wil je die dan laten als ze crimineel gedrag gaan vertonen? dat zijn dan gewoon inlanders...Een land waar ze te gast zijn, maar wel ontzettend veel criminaliteit plegen, zoals de Roma waar sporter het over had. Ik heb niks tegen Roma, moslims of wat dan ook, maar ze horen zich in het land waar ze te gast zijn te gedragen, net als ieder ander
Lynn_Nikita schreef:je werkt niet en trekt uitkering, in de meeste landen kom je dat land niet eens in zonder al een baan te hebben gevonden ( bv australie) als je in een vreemd land wil wonen, prima, maar pas je dan aan, leer de taal, ga werken en wat je in je eigen huis doet moet je zelf weten
Lynn_Nikita schreef:in de winkel waar ik werkte, waren mensen soms gewoon BOOS als ik ze in NL aansprak, terwijl het Duitsers waren.
ja, sorry, ik spreek idd Duits, en als ik weet dat het Duitsers zijn, praat ik zo ook met ze. maar het is van de Zotte dat ik me zelfs moet aanpassen in mijn eigen land, om in een andere taal te gaan spreken
Liezel1 schreef:Het is als politie agente of beveiligingsbeamte levensgevaarlijk om een hoofdoek te dragen.....
Alane schreef:en als het opgelegd is door hun echtgenoot... dan worden ze tot het eind van leven opgesloten in huis en is het dan wat je niet ziet wat niet je deert?
Jesser schreef:In een Westerse samenleving die gebaseerd is op zowel vrijheid van man als vrouw vind ik het niet meer dan normaal dat een vrouw zich niet gaat verstoppen achter een boerka..Wil ik niet eens een geloof hierin aanhalen, maar het feit dat het ontzettend vrouw-onvriendelijk is..
Deze praktijken hebben we al heel lang achter ons gelaten en om dit toe te gaan staan vind ik persoonlijk van den gekke..
Heel vrouwonvriendelijk.. een boerka..
Jesser schreef:Negen van de tien vrouwen moeten zich verstoppen achter zo'n burka.. want welke westerse vrouw, gezond van verstand, laat zich de rest van haar leven opsluiten in een gewaad waar je achter gaasjes (tralies in mijn ogen) de buitenwereld kan aanschouwen?
Alane schreef:Lynn_Nikita schreef:nou, ik vind dat mensen die in welk land ze dan ook wonen, zich moeten aanpassen
een boerka moet niet kunnen nee, je kan iemand zo niet zien, een helm of bivakmuts mag ook niet
Ik kom wel eens mensen tegen waarvan ik denk, trek een zak over je hoofd want dit wil je je medemens niet aan willen doen....
Iemand haalde net aan dat criminelen zich dan kunnen verstoppen... wat denk je wat ander kapsel, haarkleur en eventueel facelift/correcties doen met een gezicht? nog maar te zwijgen over makeup, of uiterlijke verzorging?Lynn_Nikita schreef:iemand die weigerd de taal te leren van een land waarheen hij geimigreerd is, mogen ze van mij ook terugsturen
behalve dan de engelstaligen?? want dat wordt schijnbaar gewoon geaccepteerd...Lynn_Nikita schreef:En wat doe je dan met de 2e of 3e generatie? waar wil je die dan laten als ze crimineel gedrag gaan vertonen? dat zijn dan gewoon inlanders...Een land waar ze te gast zijn, maar wel ontzettend veel criminaliteit plegen, zoals de Roma waar sporter het over had. Ik heb niks tegen Roma, moslims of wat dan ook, maar ze horen zich in het land waar ze te gast zijn te gedragen, net als ieder anderLynn_Nikita schreef:je werkt niet en trekt uitkering, in de meeste landen kom je dat land niet eens in zonder al een baan te hebben gevonden ( bv australie) als je in een vreemd land wil wonen, prima, maar pas je dan aan, leer de taal, ga werken en wat je in je eigen huis doet moet je zelf weten
Hmm en als manlief werkt, keurig belasting betaald, wie mag dan bepalen wat zijn vrouw aantrekt? die vrouw zelf of moet dat de regering zijn van het land waar ze wonen?Lynn_Nikita schreef:in de winkel waar ik werkte, waren mensen soms gewoon BOOS als ik ze in NL aansprak, terwijl het Duitsers waren.
ja, sorry, ik spreek idd Duits, en als ik weet dat het Duitsers zijn, praat ik zo ook met ze. maar het is van de Zotte dat ik me zelfs moet aanpassen in mijn eigen land, om in een andere taal te gaan spreken
Apart, juist duitsers worden niet zo snel boos als je hun taal niet spreekt.... en je zegt in een winkel te werken, dan pas je je aan aan de klanten, immers wil je baas graag verkopen en daar moet je je aan aanpassen, dan klanten te discrminineren omdat ze geen nederlands spreken als gasten en klanten, vind ik not done.
Ik werk voor een NL bedrijf, particuliere markt en van mij wordt verwacht dat ik klanten ook in het engels te woord kan staan...
heeft niets met aanpassen te maken van de klanten, maar met geld
Alane schreef:Heeft er ooit iemand die vrouwen gevraagd wat ze zelf willen?
In het keurslijf van hun eigen beslissing en meningen of van die mensen die menen een ander op te moeten leggen welke kleding te dragen en welke niet?
Een motorrijder is, als hij onderweg is, net zo min te herkennen/identificeren als een vrouw in een burka...
Met slecht weer, denk aan een zeer koude winter, zijn mensen evenmin makkeijk te herkennen/identificeren.
Als je een generatie of 2 verder bent, sterft het vanzelf uit..
Lynn_Nikita schreef:Alane schreef:Heeft er ooit iemand die vrouwen gevraagd wat ze zelf willen?
In het keurslijf van hun eigen beslissing en meningen of van die mensen die menen een ander op te moeten leggen welke kleding te dragen en welke niet?
Een motorrijder is, als hij onderweg is, net zo min te herkennen/identificeren als een vrouw in een burka...
Met slecht weer, denk aan een zeer koude winter, zijn mensen evenmin makkeijk te herkennen/identificeren.
Als je een generatie of 2 verder bent, sterft het vanzelf uit..
een motorrijder heeft dit aan vanwege zijn veiligheid, en koude kleren zijn er ook ter bescherming, wat doet een burka??
Lynn_Nikita schreef:nou, ik vind dat mensen die in welk land ze dan ook wonen, zich moeten aanpassen
iemand die weigerd de taal te leren van een land waarheen hij geimigreerd is, mogen ze van mij ook terugsturen
Een land waar ze te gast zijn, maar wel ontzettend veel criminaliteit plegen, zoals de Roma waar sporter het over had. Ik heb niks tegen Roma, moslims of wat dan ook, maar ze horen zich in het land waar ze te gast zijn te gedragen, net als ieder ander
je werkt niet en trekt uitkering, in de meeste landen kom je dat land niet eens in zonder al een baan te hebben gevonden ( bv australie) als je in een vreemd land wil wonen, prima, maar pas je dan aan, leer de taal, ga werken en wat je in je eigen huis doet moet je zelf weten
in de winkel waar ik werkte, waren mensen soms gewoon BOOS als ik ze in NL aansprak, terwijl het Duitsers waren.
dus wat Adolf hiermee te maken heeft, vraag ik me ook af