Advocaat klagers ontevreden over proces tegen Geert Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind jij dat Wilders schuldig verklaard moet worden?

Ja
64 (32%)
Nee
135 (67%)

Totaal aantal stemmen: 199

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:33

Hier staan er nog talloze hoor ;)

http://www.watwilwilders.nl/

Maar goed, ondanks het feit dat hij haat/angst zaait en discrimineert, zal hij woren vrijgesproken onder het mom dat hij politicus.. helaas. Want veel mensen zullen voorbeeld aan hem nemen, en met dit nieuwe kabinet wordt de heksenjacht op moslims dan officieel geopend... (mijn mening)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 20:34

Heino schreef:
Jan, we kunnen het nieuws allemaal volgen :) Wat is nu precies jouw mening over dit artikel?

Mijn mening is dat dit een hele goede zaak is.
Widers hoort vrijgesproken te worden, en precies op de gronden die ik ook al zo vaak hier op Bokt aangehaald heb.
Hij discrimineert namelijk niemand en hij roept ook niet op tot haat of geweld. Dat hij de Islam een verwerpelijke ideologie vindt, dat is niet het aanvallen van mensen maar van een ideologie. Klaarblijkelijk kunnen veel mensen dat onderscheid niet maken.
Gelukkig kon het OM dat wel en hebben die duidelijk gemaakt wat wel en niet toegestaan is met betrekking tot het benoemen van de Islam.
Zolang je de Moslims als groep maar niet benoemt, is er voor de wet geen sprake van een strafbaar feit. De Islam mag je dus wel benoemen en bekritiseren.

Superlotje schreef:
Kopvoddentax?

Dit is dus precies wat niet onder discriminatie of racisme valt.
Dat bepaalde mensen dit wel zo opvatten is niet genoeg voor de wet.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 20:38

CtjeLief schreef:
Hier staan er nog talloze hoor ;)

http://www.watwilwilders.nl/

Maar goed, ondanks het feit dat hij haat/angst zaait en discrimineert, zal hij woren vrijgesproken onder het mom dat hij politicus.. helaas. Want veel mensen zullen voorbeeld aan hem nemen, en met dit nieuwe kabinet wordt de heksenjacht op moslims dan officieel geopend... (mijn mening)

Correctie, niet de jacht geopend op moslims maar op de Islam en Koran. Dat is wezenlijk iets anders.
Er bestaat geen gematigde islam, er bestaan wel gematigde moslims.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:44

[quote="jantergouZolang je de Moslims als groep maar niet benoemt, is er voor de wet geen sprake van een strafbaar feit. De Islam mag je dus wel benoemen en bekritiseren.[/quote]
Maar wat is de definitie van een Moslim?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 20:45

Heino schreef:
[quote="jantergouZolang je de Moslims als groep maar niet benoemt, is er voor de wet geen sprake van een strafbaar feit. De Islam mag je dus wel benoemen en bekritiseren.

Maar wat is de definitie van een Moslim?[/quote]

Iemand die gelooft in Allah en de profeet Mohammed.

RoodZonnetje

Re: Advocaat klagers ontevreden over proces tegen Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:59

Dus een Moslim hoeft niet persé de Islam aan te hangen?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:02

Ik vind persoonlijk het telkens roepen van 'de jacht geopend op moslims' nogal slecht, ook al is het goed bedoeld.
Uit onderzoek is gebleken dat benoemen van verkeerd gedrag en daarop zeggen dat dat fout is júist leidt tot... verkeerd gedrag.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:04

Nicolletje schreef:
Uit onderzoek is gebleken dat het continu benadrukken van de slechte daden van enkele extremisten [benoemen van verkeerd gedrag] en daarop zeggen dat dat fout is júist leidt tot... verkeerd gedrag.

Hoe denk je hier over?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:06

Hetzelfde.
Ik heb nooit gezegd dat Wilders het antwoord is, maar slechts het gevolg.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:07

Of juist iemand die slecht gedrag van extremisten in stand houdt/doet verergeren? Dat suggereert je uitspraak immers :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:09

Nou ik zit net een artikeltje te lezen

http://www.trouw.nl/nieuws/politiek/art ... isme_.html

Citaat:
Sociaal democraten en christen demoraten in Noord-Europese landen zijn zelf mede schuldig aan de opkomst van het populisme. Hun neerbuigende houding tegenover de angsten van gewone burgers is mogelijk de reden dat het verzet tegen de elite zo groot is.

Dat zegt Ian Buruma, hoogleraar democratie en mensenrechten aan de Bard College in New York.

Hoe om te gaan met deze ontwikkeling, vraagt Buruma zich af in de Britse krant The Guardian. “Een mogelijke oplossing is om populisten op te nemen in de regering als zij voldoende stemmen krijgen”, zegt Buruma. “Natuurlijk, de nazi’s van Hitler grepen direct de macht in Duitsland nadat zij naar de macht waren gestemd, maar het huidige Europese rechts is anders dan de nazi’s. Zij gebruiken geen geweld en breken geen wetten. Nog niet. Waarom hen zolang geen echte politieke verantwoordelijkheid geven?”

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:13

Maargoed, om maar wat te noemen, het is alleen off topic.

Mijn mening (!) is dat het een feit is dat er moslimextremisten zijn. Ja hun gedrag wordt door sommigen bijna gezien als heldendaad.
Aan de andere kant, continu suggereren dat er een jacht op moslims wordt geopend terwijl deze nog lang niet is geopend, geeft bijna een idee dat als het toch gaat gebeuren kunnen we het nu alvast maar doen, door alvast maar een moskee te beschieten.
Ja de jacht is toch al geopend, bijna. Toch?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:14

Waarom dwaal je nu af? Ik heb het toch over of Wilders extremisten aanmoedigt, en niet over of sociaaldemocraten Wilders/populisme aanmoedigen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:19

Ze zeggen dus dat wilders discrimineert,de aanklager,maar er word zoveel gediscrimineert!Een v.b. de vriendin van Moskovitch krijgt een bepaald programma niet omdat ze de vriendin van is.Das toch ook dicrimineren?of het koningklijk huis,ze mogen niet met mensen trouwen van een heel ander geloof of van lage stand.Is toch ook dicriminatie?en zo zijn er heel veel dingen.Maar ze spreken alleen over discriminatie als het over moslim of buitenlander gaat,daar mag je niets verkeerds over zeggen!En zo ist!
Ik weet nu toch al dat wilders van álles word vrij gesproken,let maar op.
En er is niemand die MIJ aanmoedigt,ik heb mijn eigen mening,niemand die maar opstookt of wat dan ook.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:22

Heino schreef:
Waarom dwaal je nu af? Ik heb het toch over of Wilders extremisten aanmoedigt, en niet over of sociaaldemocraten Wilders/populisme aanmoedigen?

Ik reageer nog op de opmerking die ik telkens weer tegenkom dat de jacht op moslims is geopend.

Ik denk wel dat Wilders ook een deel extremisten aanmoedigt of prikkelt, hoe zeg je dat.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:24

gohya schreef:
En er is niemand die MIJ aanmoedigt,ik heb mijn eigen mening,niemand die maar opstookt of wat dan ook.

Gohya ik heb dat ook :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:27

Nicolletje schreef:
Ik denk wel dat Wilders ook een deel extremisten aanmoedigt of prikkelt, hoe zeg je dat.

Dat denk ik dus ook. En daarom vind ik zulk populistisch gedrag zo gevaarlijk. Een mening hebben mag iedereen, gaat erom hoe je 'm verpakt. Je kan een bevolkingsgroep denigreren, maar dan kan je in mijn ogen ook verwachten dat daar op gereageerd wordt met negatief gedrag (al verbaas ik me er over hoeveel stront Moslims over zich heen laten komen zonder noemenswaardige tegenreactie tot nu toe).

En ik denk dat iedereen denkt dat ie immuun is voor anderen, maar iedereen wordt (onbewust) beïnvloed door anderen :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:32

Heino schreef:
En ik denk dat iedereen denkt dat ie immuun is voor anderen, maar iedereen wordt (onbewust) beïnvloed door anderen :)

Ja natuurlijk, maar ik als individualist merk dat ik dat minder beinvloedbaar ben dan vele anderen. Beetje lastig verhaal.
Iets met groepsgedrag.

Heino schreef:
En daarom vind ik zulk populistisch gedrag zo gevaarlijk.

Ja. Maar ik vind het net zo gevaarlijk, zo niet gevaarlijker wat zijn tegenstanders doen/ hebben gedaan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:36

Citaat:En ik denk dat iedereen denkt dat ie immuun is voor anderen, maar iedereen wordt (onbewust) beïnvloed door anderen.
Nee dat vind ik niet hoor,ik laat me gewoon niet beïnvloeden door anderen.Ik heb daarvan geleerd en zal dat nooit meer doen.
Maar er zijn idd. ook mensen die zich wél laten beïnvloeden,dat vind ik dom.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:42

Goyha:
Als je op nieuw antwoord drukt en dan onder in beeld (waar de laatste antwoorden van het topic weergegeven worden) het stukje selecteert wat je wil citeren selecteert met je muis:

gohya schreef:
Citaat:En ik denk dat iedereen denkt dat ie immuun is voor anderen, maar iedereen wordt (onbewust) beïnvloed door anderen.

En dan op quote in dezelfde post drukt. (rechtsboven in de post

Dan citeert hij alleen dat ene stukje uit de post :)*

Wist ik ook nooit, ik denk ik help je effe ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:46

Oke dank je,weer wat geleerd!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:47

En ik denk dat iedereen denkt dat ie immuun is voor anderen, maar iedereen wordt (onbewust) beïnvloed door anderen
Citaat:

Zo dus?
Nee niet gelukt dus

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:52

Citaat:
Aan de andere kant, continu suggereren dat er een jacht op moslims wordt geopend terwijl deze nog lang niet is geopend, geeft bijna een idee dat als het toch gaat gebeuren kunnen we het nu alvast maar doen, door alvast maar een moskee te beschieten.

Hoewel ik normaal niet op je posts reageer, wil ik dat bij deze wel even doen, toevallig dat je dit zegt, gisteren is er in Dordrecht een moskee beschoten. En mijn gevoel zegt (helaas) dat dit slechts 1 van de incidenten zal zijn die nog gaan volgen.. Hopelijk zit ik ernaast. En als Wilders wordt vrijgesproken, zullen veel mensen dat gaan zien als vrijkaart om moslims en de Islam volledig de grond in te trappen en te veroordelen... Hele slechte zaak in mijn ogen. Haat zaaien, dat is wat Wilders heeft gedaan.. Geen twijfel over mogelijk. Ik zie het zelf ook geregeld op scholen waar ik over deze onderwerpen voorlicht. Islamitische leerlingen die worden bestookt/gepest met gemene kleinerende Wilders opmerkingen.. Triest.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:56

CtjeLief schreef:
Citaat:

Hoewel ik normaal niet op je posts reageer, wil ik dat bij deze wel even doen, toevallig dat je dit zegt, gisteren is er in Dordrecht een moskee beschoten. En mijn gevoel zegt (helaas) dat dit slechts 1 van de incidenten zal zijn die nog gaan volgen.. Hopelijk zit ik ernaast. En als Wilders wordt vrijgesproken, zullen veel mensen dat gaan zien als vrijkaart om moslims en de Islam volledig de grond in te trappen en te veroordelen... Hele slechte zaak in mijn ogen. Haat zaaien, dat is wat Wilders heeft gedaan.. Geen twijfel over mogelijk. Ik zie het zelf ook geregeld op scholen waar ik over deze onderwerpen voorlicht. Islamitische leerlingen die worden bestookt/gepest met gemene kleinerende Wilders opmerkingen.. Triest.

Zonder Wilders zou dit ook gebeuren!
Geloof maar dat het op een dag zou escaleren,veel mensen pikken het niet meer.
Heb veel gezien op t.v. mensen die op t.v. zeiden dat ze het zat waren!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:59

En ik heb heel veel mensen op de tv gezien die ook verwachten dat door het haat zaaien van Wilders heel veel problemen gaan komen.. ;)