Terreur alarm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 11:10

Ik had een linkje, maar die doet het niet. Je moet dan even naar www.rtlnieuws.nl gaan. En dan staat er iets met Talibanleider bedreigt Nederland. En dan zie je meteen een filmpje!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:14

boytju2 schreef:
haha, neehoor! Ik heb het toch echt gister op het nieuws gezien, ook met die interview met die taliban leider. Hij zei letterlijk:'nederland moet boeten voor wat ze de islam aandoen'.

Tja en wat we ze nou precies aandoen??? die lelijke moskees schieten als paddestoelen de grond uit,of is dat ook tegen de islam?
Verder zijn die mensen hier allemaal welkom,kunnen ze hier een prima leven leiden, en word er alleen slecht gesproken over de rotte appels. Moeten wij allen dan boeten voor de uitspraken van 1 persoon? of omdat blijkt dat Wilders nog best veel aanhang heeft? Als die meneer de Talibanleider zich zo stoort aan ons moet hij zijn volk lekker terug roepen naar eigen land.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:17

Eleionomae schreef:
nine1987 schreef:
Sorry, ik heb niks tegen de Islam, dat ten eerste..
Maar wat doen wij de Islam dan aan als ik vragen mag???
Iedereen kan toch zijn eigen ding doen in nederland?

het had erg te maken met de uitspraken van Wilders volgens mij, en dat projecteren ze dan direct op heel nederland :Z

En Wilders projecteert zijn uitspraken op de hele Islam. Dus wat is het verschil?

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 11:20

wendyashley schreef:
boytju2 schreef:
haha, neehoor! Ik heb het toch echt gister op het nieuws gezien, ook met die interview met die taliban leider. Hij zei letterlijk:'nederland moet boeten voor wat ze de islam aandoen'.

Tja en wat we ze nou precies aandoen??? die lelijke moskees schieten als paddestoelen de grond uit,of is dat ook tegen de islam?
Verder zijn die mensen hier allemaal welkom,kunnen ze hier een prima leven leiden, en word er alleen slecht gesproken over de rotte appels. Moeten wij allen dan boeten voor de uitspraken van 1 persoon? of omdat blijkt dat Wilders nog best veel aanhang heeft? Als die meneer de Talibanleider zich zo stoort aan ons moet hij zijn volk lekker terug roepen naar eigen land.

ben het met je eens!
bah, wat zijn er toch trieste mensen op deze wereld :n

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:27

wendyashley schreef:
Verder zijn die mensen hier allemaal welkom,kunnen ze hier een prima leven leiden, en word er alleen slecht gesproken over de rotte appels.

Misschien heb je de uitspraken en partijprogramma van Wilders en aanhang niet volledig gelezen, dat kan, maar het is zeker niet zo dat Wilders het alleen heeft over de 'rotte appels'. Hij heeft wel degelijk een heleboel uitspraken gedaan over alle moslims en de hele islam.

Somebitch

Re: Terreur alarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:28

Tja en wat ze andersom zeggen maakt niet uit. Alsof wij dat ook gaan terreuren omg sukkels vind ik het. Echt heeftm ij een goed beeld geschept die ik al had over de islaam. Super gedaan hoor!

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:34

En zelf zijn ze ook heerlijk tolerant tegenover christenen in hun land..... :n

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 11:35

ze zijn gewoon triest dus ..
:n

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:39

Shadow0 schreef:
wendyashley schreef:
Verder zijn die mensen hier allemaal welkom,kunnen ze hier een prima leven leiden, en word er alleen slecht gesproken over de rotte appels.

Misschien heb je de uitspraken en partijprogramma van Wilders en aanhang niet volledig gelezen, dat kan, maar het is zeker niet zo dat Wilders het alleen heeft over de 'rotte appels'. Hij heeft wel degelijk een heleboel uitspraken gedaan over alle moslims en de hele islam.

Dat van Wilders volg ik ook niet echt, ik spreek eigenlijk meer vanuit mezelf en de mensen in mijn leef omgeving. Niemand die ik ken die bij voorbaat een hekel heeft aan moslims (net als ik) maar de "rotte appels" tja daar is weinig goed woord voor over.In mijn ogen ongeacht afkomst,elk volk kent zijn rotte appels.

Het enige wat deze meneer nu doet is zijn eigen glazen ingooien, want laat hij op deze manier nou niet ontzettend blijken wat Wilders al al die tijd roept???

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:39

Bevestigt alleen maar meer dar de Islam gewoon een geweldadig geloof is.
Het gaat ergen in de wereld, niet zoals ze dat willen, en dan willen ze er maar meteen een bom op gooien.

Vind geloven zoiezo iets middeleeuws.. Het zaait alleen maar haat tegen andere geloven.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:44

De Islam is juist GEEN gewelddadig geloof, en extremisten mogen zichzelf dan ook GEEN moslims noemen.. Dat vertekent onterecht het beeld over de moslims, waar onschuldige moslims in ons land en over de hele wereld heel veel last van ondervinden.. En wilders spreekt inderdaad de HELE Islamitische gemeenschap aan en niet enkel de 'rotte appels'.. En dat brengt problemen met zich mee, natuurlijk is dat geen vrijkaart voor bedreigingen, maar je weet dat die er komen, want extremisten bestaan! (Wilders is zelf ook extremist, zo zie je maar)

Citaat:
ik heb het gehoord ja.
en wat ik er zo jammer aan vind is dat moslims in nederland ongevraagd enge boze mannen in verweggistan hebben die op hun vreemde manier voor deze groep willen opkomen.
door zulke uitspraken wordt het negatieve beeld van islam weer bevestigd voor veel mensen...
wat moeten de moslims daar nou mee, die helemaal niet van de terreur etc zijn?
het wordt er zo krom van allemaal.

Mooi gezegd.
Laatst bijgewerkt door CtjeLief op 02-10-10 11:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Yogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:46

Nou ik denk dat het allemaal wel meevalt.
Amerika heeft 5miljoen uitgeloot om deze personen te pakken te krijgen,en dan zullen we even ontspannen een videoboodschap naar Nederland sturen?!?

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:47

CtjeLief schreef:
De Islam is juist GEEN gewelddadig geloof, en extremisten mogen zichzelf dan ook GEEN moslims noemen.. Dat vertekent onterecht het beeld over de moslims, waar onschuldige land in ons land en over de hele wereld heel veel last van ondervinden.. En wilders spreekt inderdada de HELE Islamitische gemeenschap aan en niet enkel de 'rotte appels'..

Dat doet die man toch ook? Die wil ook heel Nederland bombarderen alleen om de uitspraken van Wilders.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:48

Ik denk dat het angstzaaierij is. Ze wilden toch ook een aanslag op de WK wedstrijd Nederland-ennogiemand doen? Is ook nooit gebeurd. Daarna hadden ze de finale als doelwit. Ook nooit gebeurd..

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 11:49

De islam is idd geen gewelddadig geloof!! Mij is op school gezegd dat de islamitische terroristen 'gehersen spoelt' zijn. Er word tegen ze verteld, dat als je die en die dood maakt, je iets goeds gedaan en kom je in de hemel. Nou, de gelovige willen allemaal naar de hemel en niet naar de hel, dus gaan ze dat ook uitvoeren. Eenmaal uitgevoerd zijn ze tevreden en gaan ze naar de hemel als ze dood gaan.

Dat doen enkele moslims, en iedereen krijgt meteen een verkeerd beeld van ze. Terwijl het best een vriendelijk geloof is!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:53

Lisann__ schreef:
CtjeLief schreef:
De Islam is juist GEEN gewelddadig geloof, en extremisten mogen zichzelf dan ook GEEN moslims noemen.. Dat vertekent onterecht het beeld over de moslims, waar onschuldige land in ons land en over de hele wereld heel veel last van ondervinden.. En wilders spreekt inderdada de HELE Islamitische gemeenschap aan en niet enkel de 'rotte appels'..

Dat doet die man toch ook? Die wil ook heel Nederland bombarderen alleen om de uitspraken van Wilders.

Dus? Dat maakt het allemaal goed?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:56

CtjeLief schreef:
De Islam is juist GEEN gewelddadig geloof, en extremisten mogen zichzelf dan ook GEEN moslims noemen.. Dat vertekent onterecht het beeld over de moslims, waar onschuldige moslims in ons land en over de hele wereld heel veel last van ondervinden.. En wilders spreekt inderdaad de HELE Islamitische gemeenschap aan en niet enkel de 'rotte appels'.. En dat brengt problemen met zich mee, natuurlijk is dat geen vrijkaart voor bedreigingen, maar je weet dat die er komen, want extremisten bestaan! (Wilders is zelf ook extremist, zo zie je maar)

Citaat:
ik heb het gehoord ja.
en wat ik er zo jammer aan vind is dat moslims in nederland ongevraagd enge boze mannen in verweggistan hebben die op hun vreemde manier voor deze groep willen opkomen.
door zulke uitspraken wordt het negatieve beeld van islam weer bevestigd voor veel mensen...
wat moeten de moslims daar nou mee, die helemaal niet van de terreur etc zijn?
het wordt er zo krom van allemaal.

Mooi gezegd.

Hier ga ik helemaal in mee :j

Sommige uitspraken hier zijn net zo erg als Wilders :x die inderdaad zelf ook een extremist is

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:59

ranna schreef:
Ach jee, moeten we nóg meer privacy inleveren soms?
Dat is immers altijd een logisch gevolg van ons 'beschermen'?
Ik geloof er helemaal geen ruk van.
Een angstig volk laat zich makkelijk regeren en daar wordt al eeuwenlang dankbaar gebruik van gemaakt door regeerders.

Ik ben allang sche*tziek van die angstzaaierij. Is het niet met het zogenaamde terroristme danwel met allerlei ziektes.

En zeg nou zelf, is de wereld er zoveel veiliger op geworden met het inleveren van onze privacy zoals we dat hebben gedaan de laatste jaren? :n

Idd

Zij die vragen om meer overheidsingrijpen vragen uiteindelijk om meer dwang en minder vrijheid.
- Ludwig von Mises

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:01

nee natuurlijk niet, maar je kan wilders niet beschuldigen van iets wat die Islamiet ook doet.

Maar volgensmij staat er in zo'n boek (koraan? volgensmij) dat als iemand niet wil volgen(meewerken met het geloof) dat je dat toestemming hebt om diegene te vermoorden.
Dat vind ik nogal geweldadig..

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 12:02

zou zoiets echt een de koraan staan?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:03

Lisann__ schreef:
nee natuurlijk niet, maar je kan wilders niet beschuldigen van iets wat die Islamiet ook doet.

Maar volgensmij staat er in zo'n boek (koraan? volgensmij) dat als iemand niet wil volgen(meewerken met het geloof) dat je dat toestemming hebt om diegene te vermoorden.
Dat vind ik nogal geweldadig..

Of dat zo letterlijk er staat weet ik niet. Maar wat deden de christenen in de tijd van de kruistochten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:05

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 12:06

jaa idd, rare mensen zijn het :n

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:10

wendyashley schreef:
Dat van Wilders volg ik ook niet echt, ik spreek eigenlijk meer vanuit mezelf en de mensen in mijn leef omgeving. Niemand die ik ken die bij voorbaat een hekel heeft aan moslims (net als ik)

Maar jij, en vermoedelijk de mensen in je leefomgeving, zijn niet 1 van de 3 belangrijkste mensen bij de kabinetsformatie. Wat de uitspraken van Wilders een ietseltje anders maakt dan die van kennissen in jouw leefomgeving.

Citaat:
Het enige wat deze meneer nu doet is zijn eigen glazen ingooien, want laat hij op deze manier nou niet ontzettend blijken wat Wilders al al die tijd roept???

Dat lijkt me niet - want Wilders roept dat de HELE islam fout is en dit is niet de HELE islam.

Maar verder speelt het zich een beetje af op kleuterschoolniveau, "jamaar hij zei, boehoe! ^) " Beetje jammer dat ze elkaar niet meer gewoon met schepjes in de zandbak slaan, maar met gevaarlijkere dingen, waar veel niet-betrokken omstanders de dupe van worden. Zolang beide kanten vinden dat 'de ander' eerst moet bewijzen verstandig te zijn voor zij het gaan doen, komt er in elk geval geen oplossing, da's duidelijk.

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:10

Het zou me absoluut niet verbazen, Nederland is voorlopig nog niet aan de beurt geweest en de islam is hier wel een big issue dus..
Ik zal er niet gek van staan te kijken iig.