Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
boytju2 schreef:haha, neehoor! Ik heb het toch echt gister op het nieuws gezien, ook met die interview met die taliban leider. Hij zei letterlijk:'nederland moet boeten voor wat ze de islam aandoen'.
Eleionomae schreef:nine1987 schreef:Sorry, ik heb niks tegen de Islam, dat ten eerste..
Maar wat doen wij de Islam dan aan als ik vragen mag???
Iedereen kan toch zijn eigen ding doen in nederland?
het had erg te maken met de uitspraken van Wilders volgens mij, en dat projecteren ze dan direct op heel nederland
wendyashley schreef:boytju2 schreef:haha, neehoor! Ik heb het toch echt gister op het nieuws gezien, ook met die interview met die taliban leider. Hij zei letterlijk:'nederland moet boeten voor wat ze de islam aandoen'.
Tja en wat we ze nou precies aandoen??? die lelijke moskees schieten als paddestoelen de grond uit,of is dat ook tegen de islam?
Verder zijn die mensen hier allemaal welkom,kunnen ze hier een prima leven leiden, en word er alleen slecht gesproken over de rotte appels. Moeten wij allen dan boeten voor de uitspraken van 1 persoon? of omdat blijkt dat Wilders nog best veel aanhang heeft? Als die meneer de Talibanleider zich zo stoort aan ons moet hij zijn volk lekker terug roepen naar eigen land.
wendyashley schreef:Verder zijn die mensen hier allemaal welkom,kunnen ze hier een prima leven leiden, en word er alleen slecht gesproken over de rotte appels.
Shadow0 schreef:wendyashley schreef:Verder zijn die mensen hier allemaal welkom,kunnen ze hier een prima leven leiden, en word er alleen slecht gesproken over de rotte appels.
Misschien heb je de uitspraken en partijprogramma van Wilders en aanhang niet volledig gelezen, dat kan, maar het is zeker niet zo dat Wilders het alleen heeft over de 'rotte appels'. Hij heeft wel degelijk een heleboel uitspraken gedaan over alle moslims en de hele islam.
Citaat:ik heb het gehoord ja.
en wat ik er zo jammer aan vind is dat moslims in nederland ongevraagd enge boze mannen in verweggistan hebben die op hun vreemde manier voor deze groep willen opkomen.
door zulke uitspraken wordt het negatieve beeld van islam weer bevestigd voor veel mensen...
wat moeten de moslims daar nou mee, die helemaal niet van de terreur etc zijn?
het wordt er zo krom van allemaal.
CtjeLief schreef:De Islam is juist GEEN gewelddadig geloof, en extremisten mogen zichzelf dan ook GEEN moslims noemen.. Dat vertekent onterecht het beeld over de moslims, waar onschuldige land in ons land en over de hele wereld heel veel last van ondervinden.. En wilders spreekt inderdada de HELE Islamitische gemeenschap aan en niet enkel de 'rotte appels'..
Lisann__ schreef:CtjeLief schreef:De Islam is juist GEEN gewelddadig geloof, en extremisten mogen zichzelf dan ook GEEN moslims noemen.. Dat vertekent onterecht het beeld over de moslims, waar onschuldige land in ons land en over de hele wereld heel veel last van ondervinden.. En wilders spreekt inderdada de HELE Islamitische gemeenschap aan en niet enkel de 'rotte appels'..
Dat doet die man toch ook? Die wil ook heel Nederland bombarderen alleen om de uitspraken van Wilders.
CtjeLief schreef:De Islam is juist GEEN gewelddadig geloof, en extremisten mogen zichzelf dan ook GEEN moslims noemen.. Dat vertekent onterecht het beeld over de moslims, waar onschuldige moslims in ons land en over de hele wereld heel veel last van ondervinden.. En wilders spreekt inderdaad de HELE Islamitische gemeenschap aan en niet enkel de 'rotte appels'.. En dat brengt problemen met zich mee, natuurlijk is dat geen vrijkaart voor bedreigingen, maar je weet dat die er komen, want extremisten bestaan! (Wilders is zelf ook extremist, zo zie je maar)Citaat:ik heb het gehoord ja.
en wat ik er zo jammer aan vind is dat moslims in nederland ongevraagd enge boze mannen in verweggistan hebben die op hun vreemde manier voor deze groep willen opkomen.
door zulke uitspraken wordt het negatieve beeld van islam weer bevestigd voor veel mensen...
wat moeten de moslims daar nou mee, die helemaal niet van de terreur etc zijn?
het wordt er zo krom van allemaal.
Mooi gezegd.
ranna schreef:Ach jee, moeten we nóg meer privacy inleveren soms?
Dat is immers altijd een logisch gevolg van ons 'beschermen'?
Ik geloof er helemaal geen ruk van.
Een angstig volk laat zich makkelijk regeren en daar wordt al eeuwenlang dankbaar gebruik van gemaakt door regeerders.
Ik ben allang sche*tziek van die angstzaaierij. Is het niet met het zogenaamde terroristme danwel met allerlei ziektes.
En zeg nou zelf, is de wereld er zoveel veiliger op geworden met het inleveren van onze privacy zoals we dat hebben gedaan de laatste jaren?
Lisann__ schreef:nee natuurlijk niet, maar je kan wilders niet beschuldigen van iets wat die Islamiet ook doet.
Maar volgensmij staat er in zo'n boek (koraan? volgensmij) dat als iemand niet wil volgen(meewerken met het geloof) dat je dat toestemming hebt om diegene te vermoorden.
Dat vind ik nogal geweldadig..
wendyashley schreef:Dat van Wilders volg ik ook niet echt, ik spreek eigenlijk meer vanuit mezelf en de mensen in mijn leef omgeving. Niemand die ik ken die bij voorbaat een hekel heeft aan moslims (net als ik)
Citaat:Het enige wat deze meneer nu doet is zijn eigen glazen ingooien, want laat hij op deze manier nou niet ontzettend blijken wat Wilders al al die tijd roept???