Vrouw en drie kinderen omgekomen bij ongeval A59

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:09

Lijkt me ook verschrikkelijk voor de chauffeurs.., en die angst kan ik begrijpen Ubimone.. Juist door de onoverzichtelijkheid (vind dat veel chauffeurs over het verkeer kijken, omdat ze zo hoog zitten) en die lange remweg.. Brrr...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:09

Inderdaad!!
Ze zeggen wel eens 'een kind verliezen is het ergste dat je kan overkomen!', maar zoveel verliezen?!?!?!?!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:10

wat verschrikkelijk! geen woorden voor!

ubimone

Re: Vrouw en drie kinderen omgekomen bij ongeval A59

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:12

@ Karin
ik rij zelf in een dagcabine die is lager dan de cabine van deze chauffeur... speciaal voor het overzicht in de steden. ik bevoorraad supermarkten en dan is overzicht heel belangrijk....
maar ik weet inmiddels ook dat als een auto even snel tussen 2 vrachtwagens in of uitvoegt je al snel schrikt als chauffeur zijnde en dat vergt ook veel van je.... de zon lijkt ook op de foto s flink te schijnen dus misschien heeft hij ook last gehad van de laagstaande zon...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:15

verschrikkelijk |( ik hoorde het op de radio toen ik in de auto zat en nu net de foto`s gezien :oo
echt helemaal geen schijn van kans,ik wist niet dat een auto zo plat gedrukt kon worden

hopelijk is het kindje er niet al te ernstig aan toe en overleeft ze het

heel veel sterkte voor alle familie leden en bekenden en ook voor de chauffeur :(:) ook voor hem is dit een afschuwelijk drama!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:24

Ik denk dat we ons niet voor kunnen stellen wat dit doet voor een chauffeur!?!??!?
Mijn buurvrouw is (al járen terug) in verwarde toestand ergens op een doorgaande weg terecht gekomen en (sorry dat ik het zo verwoord :o ) platgereden door een bietenwagen............................
Die man is zelfs voor langere tijd opgenomen geweest in een instelling, ZOVEEL indruk had dit op hem gemaakt!!!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:52

Echt afschuwelijk dit, speelt ook al de hele tijd door mijn hoofd. dat ongeluk in Frankrijk ook al, bah, als er toch kindjes bij betrokken zijn... je zal zulk nieuws krijgen zeg en daar mee moeten leven... maakt niet uit welke partij je bent volgens mij, het is allemaal ellende...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:56

Wat een verschrikkelijk drama.. Niet alleen voor de familie van de vrouw + haar kind, maar ook voor de families van de andere kinderen die het niet gered hebben..

Geef je in vertrouwen je kind mee aan een ander, komt je kind niet meer thuis.. ;( Wat lijkt mij dat een afgrijselijke ervaring..

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:19

Die chauffeur is getraumatiseerd voor z'n leven joh.. Aangezien deze maar licht gewond was en dus eigenlijk zo weer weg kon wandelen, dat maakt al helemaal zo'n indruk op je.. Jij komt er met een makkie vanaf terwijl er daarvoor in de plaats 4 doden zijn. Brr, dat is niet zomaar even met een psycholoog weg te praten!

Maar ook het overlevende kind, die heeft alles meegemaakt. Die zal ook wel flink verknipt zijn.. Hopen dat die het wel haalt!

Ik ben toch wel benieuwd wat er precies gebeurd is.. Want die achterste vrachtwagen moet wel met een gigantische snelheid achterop geklapt zijn! :oo Mijn vader zei al: Als je bumper aan bumper knalt wordt het nog wel tegengehouden door de kracht van het frame, maar nu is deze auto gewoon onder de voorste vrachtwagen geschoven..

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:21

nou ik denk dat jouw vader daar geen gelijk in heeft... er is niet heel veel kracht nodig om een auto onder een vrachtwagen te duwen... de achterste vrachtwagen weegt leeg al vele malen meer dan de auto.... al vermoed ik wel dat het niet zachtjes gegaan is.... maar onderschat de enorme kracht van die vrachtwagen niet ten opzichte van een auto....

Oh ja...... voor ik een hoop verwijten ga krijgen..... ik wil echt niet al het rijgedrag van de chauffeurs goed praten want ook ik weet en heb gezien dat er ook echt horken van chauffeurs rond rijden die schijt hebben an alle weg gebruikers..... helaas wel de waarheid....
Laatst bijgewerkt door ubimone op 01-10-10 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:22

Ik zag een paar foto's Die auto is gewoon een klomp blik.. ;( Ik vind eht ook verschrikkelijk voor de chauffeur, dit is voor hem ook traumatisch..

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:25

ubimone schreef:
nou ik denk dat jouw vader daar geen gelijk in heeft... er is niet heel veel kracht nodig om een auto onder een vrachtwagen te duwen... de achterste vrachtwagen weegt leeg al vele malen meer dan de auto.... al vermoed ik wel dat het niet zachtjes gegaan is.... maar onderschat de enorme kracht van die vrachtwagen niet ten opzichte van een auto....

Oh ja...... voor ik een hoop verwijten ga krijgen..... ik wil echt niet al het rijgedrag van de chauffeurs goed praten want ook ik weet en heb gezien dat er ook echt horken van chauffeurs rond rijden die schijt hebben an alle weg gebruikers..... helaas wel de waarheid....

Nee ik bedoelde als auto's op elkaar klappen. Dan komt de kracht op de bumper terecht. Maar de laadbak van de vrachtwagen ligt natuurlijk vele malen hoger, daarom wordt ie er zo makkelijk tussengeschoven :) Maar dat het zo hard is gegaan hoeft inderdaad niet, nu je het zegt..

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:27

oh ja sorry dan had ik dat even verkeerd begrepen....

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:30

ubimone schreef:
allereerst heel veel sterkte gewenst voor de nabestaande.... wat een ellende zeg. 3 kleine onschuldige kindjes... en die vrouw natuurlijk niet te vergeten...

Baal er altijd ontzettend van als ik op het nieuws hoor dat er WEER een vrachtwagen bij betrokken is... ben zelf vrachtwagen chauffeur en het is de angst van elke chauffeur om iemand aan te rijden.. laat staan dood te rijden....

helaas beseffen nog lang niet alle weg gebruikers hoeveel remweg een geladen vrachtwagen nodig heeft.... en ja wij als vrachtwagen chauffeurs hebben het eigenlijk altijd gedaan volgens de omstanders.... ook al kon de chauffeur er misschien niets aan doen.....

verschrikkelijk ongeluk dit....

Als die auto er niet tussen had gezeten had die vrachtwagen (misschien) óók in zijn voorganger beland toch? Dus wie heeft er dan schuld?

Verschrikkelijk drama :(:)
Laatst bijgewerkt door __Esther__ op 01-10-10 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:32

Wat vreselijk voor de families, de reddingswerkers, het kindje in het ziekenhuis, de vrachtenwagen chauffeurs. Je wordt gewoon helemaal verdrietig van die berichten.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:37

@Esther het heeft weinig zin om met het vingertje nu te gaan wijzen naar die chauffeur.... misschien had hij idd te weinig afstand tot zijn voorligger.... misschien is hij geschrokken van een reactie van andere weggebruikers.... misschien heeft de voorste vrachtwagen wel geremd en was de achterste te laat met reageren.... wij weten het niet. speculeren heeft geen zin.... alleen de betrokkenen weten wat daar gebeurd is... dus daar ga ik mij niet over uitlaten

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:38

echt heel erg dit,voor iedereen die hier iets mee te maken heeft.......het zal je kind/vrouw maar wezen,en als chaufeur zijn zal dit de rest van zijn/haar leven achtervolgen......van dit beeld kom je nooit meer af,echt heel,heel erg dit.
ben er erg van onder de indruk.......

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:46

Ik reed er vanmorgen langs....
Vreselijk, geen woorden voor....
Ben er helemaal van slag door.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:22

Echt afschuwelijk dit. Ik hoorde het vanochtend op de radio en voelde me er echt naar bij worden.. Echt een nachtmerrie dit, voor iedereen die hierbij betrokken is :\

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:26

Verschikkelijk.......

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:30

vreselijk dit.... valt gewoon niet te beschrijven...
sterkte voor iedereen die er bij betrokken is

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:37

Het is echt verschrikkelijk. Ik heb er geen woorden voor. Heel veel sterkte voor alle betrokkene!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:43

godallemachtig.... dat er uberhaubt nog een iemand levend uit dat blik is gekomen.... ongelofelijk...

Heb het mezelf ook al vaker zitten bedenken in de auto, wegen zouden 3-baans moeten worden. Twee voor gewoon verkeer en eentje alleen voor vrachtauto's. Ben je ook van dat inhaalgedoe wat zovaak files veroorzaakt af.

Dit staat overigens op nu.nl. De achterste vrachtwagenchauffeur is op het eerste gezicht dus niet geheel onschuldig...

Citaat:
Een 29-jarige vrachtwagenchauffeur zag een file te laat en reed op de auto en vrachtwagen voor hem in.

De man raakte lichtgewond en is in het ziekenhuis aangehouden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:46

Verschrikkelijk triest, hopelijk hebben ze er zelf niets van gemerkt en waren ze op slag dood.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:49

verschrikkelijk! laatst inderdaad ook al in frankrijk. het zal je overkomen zeg! het is niet al te zachtjes gegaan zeg mijn hemel. heel veel sterkte voor de nabestaanden.