Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Raiza schreef:Ik zie via mijn werk vaak genoeg problemen bij echtparen die gaan scheiden, vrouw werkt niet en moet dan ineens een baan gaan zoeken want er moet toch inkomen binnen komen... CV met alleen de vermelding van een opleiding maar 0,0 werkervaring schiet niet erg op bij het solliciteren.
Of vrouwen die een wekelijkse toelage krijgen van hun man voor boodschappen en voor hun persoonlijke uitgaven en op=op.
Het is een keuze voor ieder persoonlijk, zolang jij en je partner het er samen over eens zijn dan is het prima, maar ik zou never nooit thuis blijven.
dorientjuh schreef:chevax: haha wie heeft het hier over bijzonder dat ik HBO doe?Ik schetste even mijn eigen situatie en ik denk ook dat er over het algemeen in hoogopgeleide gezinnen anders naar wordt gekeken dan in laagopgeleide gezinnen. Daarom zette ik het erbij. Zou best kunnen dat ik er later anders over denk ja.
Ik zeg ook nergens dat ik die mensen minder vind hoor. Dat maak jij ervan. Volgens mij voel je je persoonlijk aangevallen. Ik speel het hier niet op de man. Daarbij heb ik ook nergens gezegd dat ik parttime werken niet goed vond. Met de juiste parttime baan hoeft je kind geen sleutelkind te zijn.
Raiza schreef:Ik blijf het wel apart vinden dat er altijd maar vanuit gegaan wordt dat de vrouw thuis blijft als er kinderen zijn... waarom de man niet?
Mijn man zei vroeger altijd met een lach: "Zorg jij maar dat je goed studeert en een goede baan hebt, dan blijf ik wel thuis om het huishouden te doen".
Nou werken we allebei 40 uur en hebben we een hulp in de huishouding
Yamcha schreef:Als je nou alleen al leest, hoeveel mensen het heel fijn vonden dat hun moeder koos voor het moederschap...... zegt dat ook niet iets?? Hoe egoïstisch is zo'n moeder dan?